Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Maciek_No napisał(a):

granica dobrego smaku np w Norwegii to 10% ( dopiero powyżej zaczynają się mandaty i nieprzyjemne rozmowy).

Granica - ale 10% ładowności...

Czyli jak przyczepa ma ładowność 300kg to jest tylko 30kg

8 minut temu, Maciek_No napisał(a):

W jaki sposób ważone są przyczepy?

zależnie od widzimisię kontrolującego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

15 minut temu, Maciek_No napisał(a):

W jaki sposób ważone są przyczepy? Ważą sam nacisk kół (a więc trzeba odpiąć przyczepę) czy cały zestaw? Jak duże grożą za to kary w przypadku przeładowania np 30kg ( ca. 2-3% DMC) ?

Różnie. Na tym kanale Youtube jest trochę filmików z niemieckich kontroli. Jak jest akcja to ważą całość, łącznie z sprawdzeniem nacisku na hak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w czeluściach internetów natknąłem się na zestawienie mandatów za przeładowanie.

Uwaga! Tabela pochodzi z 2018, więc należy traktować ją jako orientacyjną..

BTW. Czy dostaliście mandaty za przeładowanie? Jeśli tak to ile $ i w jakim kraju?

 

image.thumb.png.01cd4236c5cfe24922fe41e6dd7c6deb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odciążeniu przyczepy przejechałem Austrię bezstresowo, obyło się bez kontroli. 

Co do metody ważenia, to na pierwszym placu kontrolnym po przekroczeniu granicy, zobaczyłem znaki nakazujące odpięcie przyczepy - trzy stanowiska. A więc akurat tam ważono przyczepę osobno. Muszę przyznać że powiało chłodem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciek_No napisał(a):

Po odciążeniu przyczepy przejechałem Austrię bezstresowo, obyło się bez kontroli. 

Co do metody ważenia, to na pierwszym placu kontrolnym po przekroczeniu granicy, zobaczyłem znaki nakazujące odpięcie przyczepy - trzy stanowiska. A więc akurat tam ważono przyczepę osobno. Muszę przyznać że powiało chłodem :)

Na A5? bo do tej pory takie akcje widziałem głownie od strony Włoskiej:)Sam 2 razy przechodziłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, w79 napisał(a):

Na A5? bo do tej pory takie akcje widziałem głownie od strony Włoskiej:)Sam 2 razy przechodziłem

Tak na A5, niedaleko od granicy z Czechami..

Przeszedłeś bezboleśnie ważenie, czy wyleciało parę EUR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciek_No napisał(a):

Tak na A5, niedaleko od granicy z Czechami..

Przeszedłeś bezboleśnie ważenie, czy wyleciało parę EUR?

Bezboleśnie. Raz miałem zestaw poniżej 3.5 t. Jak mnie zobaczyli to tylko machneli ręką i kazali jechać bez ważenia. Drugi raz, już miałem większy zestaw, przejechałem przez wagę ale też nic nie chcieli. Inna sprawa że raczej staram sie nie przekraczać normy, chociaż nue sprawdzali mojego DMC. Myśle ze jesli nie przekracza się 3.5 t, to puszczają wolno. 

Jak rozumiem ważenie odbyło się w zeszłym tygodniu? O jakiej godzinie i jakie były znaki do zjazdu? Był piktogram czy tylko 3.5 t (albo mniej?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2023 o 12:23, w79 napisał(a):

Bezboleśnie. Raz miałem zestaw poniżej 3.5 t. Jak mnie zobaczyli to tylko machneli ręką i kazali jechać bez ważenia. Drugi raz, już miałem większy zestaw, przejechałem przez wagę ale też nic nie chcieli. Inna sprawa że raczej staram sie nie przekraczać normy, chociaż nue sprawdzali mojego DMC. Myśle ze jesli nie przekracza się 3.5 t, to puszczają wolno. 

Jak rozumiem ważenie odbyło się w zeszłym tygodniu? O jakiej godzinie i jakie były znaki do zjazdu? Był piktogram czy tylko 3.5 t (albo mniej?)

Znaki nakazujące odpinanie przyczepy zobaczyłem z autostrady, przez Austrię przejechałem w środku nocy z piątku na sobotę.

NIe za bardzo rozumiem pytania czy był piktogram czy tylko 3,5t ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Maciek_No napisał(a):

Znaki nakazujące odpinanie przyczepy zobaczyłem z autostrady, przez Austrię przejechałem w środku nocy z piątku na sobotę.

NIe za bardzo rozumiem pytania czy był piktogram czy tylko 3,5t ?

Najczęściej ważenie dotyczy ciężarówek. Wtedy wyświetlają nad autostradą znak na którym jest ciężarówka i określona wartość np 3,5 t. Wtedy przyczepa nie musi zjechać. Ale jeśli jest sama wartość np. 2,8 t, czy 3,5 t to już dotyczy wszystkich pojazdów. Nigdy nie widziałem znaku o odczepianiu przyczepy na autostradzie. 

https://www.bing.com/th?id=OIP.qKvgDpqE4F_xARMX4hDM8wHaHa&w=173&h=185&c=8&rs=1&qlt=90&o=6&dpr=1.3&pid=3.1&rm=2https://www.bing.com/th?id=OIP.0wgvfCOjGWbjcKCZsMuSZgHaGq&w=175&h=185&c=8&rs=1&qlt=90&o=6&dpr=1.3&pid=3.1&rm=2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, w79 napisał(a):

Najczęściej ważenie dotyczy ciężarówek. Wtedy wyświetlają nad autostradą znak na którym jest ciężarówka i określona wartość np 3,5 t. Wtedy przyczepa nie musi zjechać. Ale jeśli jest sama wartość np. 2,8 t, czy 3,5 t to już dotyczy wszystkich pojazdów. Nigdy nie widziałem znaku o odczepianiu przyczepy na autostradzie. 

https://www.bing.com/th?id=OIP.qKvgDpqE4F_xARMX4hDM8wHaHa&w=173&h=185&c=8&rs=1&qlt=90&o=6&dpr=1.3&pid=3.1&rm=2https://www.bing.com/th?id=OIP.0wgvfCOjGWbjcKCZsMuSZgHaGq&w=175&h=185&c=8&rs=1&qlt=90&o=6&dpr=1.3&pid=3.1&rm=2

Znaki które widziałem z drogi  były trójkątne, narysowany na nich był tył samochodu, dyszel przyczepy i kawałek przyczepy.  Na dyszlu narysowany był duży, żółty "X".

Czy 3,5t z piktogramu oznacza maks masę zestawu czy samochodu? Moja przyczepa ma DMC 1600, auto 2200 więc przekraczam 3,5tony. Jak będzie wyglądał znak który nakaże mi zjazd na wagę? 2,8t z dopiskiem "ALL" czy też piktogram auta z przyczepą? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj też przy okazji wjechałem na wagę. Hobby 650 wg dowodu masa własna 1506kg, dmc 2200kg, waga rzeczywista równe 2000kg . Na wyposażeniu jedna butla gazowa pełna, tv , akumulator 140ah , wyposażenie kuchenne naczynia itp. markiza, klimatyzacja dachowa, pełny zbiornik czystej wody. Nawet gdyby ją ogołocić to nie ma szans zejść do wagi z dowodu, a większość tych budek jest rejestrowana na dmc 1800kg :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie bardzo mieściłem w 1200kg, podniosłem DMC na 1360kg. Jakiś czas rzeczywiście miałem zapas i się cieszyłem z dodatkowych 160kg, potem niepotrzebnie poczytałem o samodzielnym montażu movera, teraz znowu zaczyna brakować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2023 o 09:42, rolf napisał(a):

Ja się nie bardzo mieściłem w 1200kg, podniosłem DMC na 1360kg. Jakiś czas rzeczywiście miałem zapas i się cieszyłem z dodatkowych 160kg, potem niepotrzebnie poczytałem o samodzielnym montażu movera, teraz znowu zaczyna brakować :)

To co tym za mover zamontowałeś, że ci tyle kilogramów zabrał? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.