Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!
Po lekturze tego wątku doszedłem do wnioski, że też muszę zważyć swojego Fendta450. Niby masa własna w stanie do jazdy powinna wynieść 1164, ale na wadze dzisiaj wyszło aż: 1220kg :look:  przy DMC1300kg.

Wyposażenie cepki:kołozapasowe, pusty zbiornik na wode 70 litrów, pusta ubikacja Thetford C400 (bez chemii), akumulator żelowy 100Ah, solar, dwa krzesła Dukdalf, przedsionek, butla BP GasLight, radio, głośniki, bagażnik na rowery (bez rowerów), koło zapasowe, zbiornik 23 litr na szarą wodę, komplet talerzy z melaminy, czajnik do kuchenki, sztućce dla trzech osób, pościel i kołdry dla 3 osób, 3 koce, przedłużacz 50 metrów, podłoga do przedsionka.

Zostaje mi tylko 80kg rezerwy! A tu trzeba jeszcze: garnki, trochę wody (choć 20 litrów do mycia rąk w trasie), jedzenie, woda mineralna, ubrania, stolik turystyczny etc. no i chociaż dwa rowery... Będzi kłopot z odchudzeniem bo 1220kg przy praktycznie niewyposażonej przyczepie to bardzo dużo. Jedyne co mi przychodzi do głowy to przenieść przedsionek, i stolik turystyczny do bagażnika w samochodzie. Ewentualnie woda mineralna tez jeszcze wejdzie, ale to wszystko może byc mało...

Tak czy inaczej dobrze, że ktoś kiedyś ten wątek założył, bo mnie zmotywował do sprawdzenia masy przyczepy. Lepiej znac masę cepki przed wyjazdem, niż się dowiedzieć od Policji np. w Austrii podczas kontroli na parkingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witajcie!

Po lekturze tego wątku doszedłem do wnioski, że też muszę zważyć swojego Fendta450. Niby masa własna w stanie do jazdy powinna wynieść 1164, ale na wadze dzisiaj wyszło aż: 1220kg :look:  przy DMC1300kg.

Wyposażenie cepki:kołozapasowe, pusty zbiornik na wode 70 litrów, pusta ubikacja Thetford C400 (bez chemii), akumulator żelowy 100Ah, solar, dwa krzesła Dukdalf, przedsionek, butla BP GasLight, radio, głośniki, bagażnik na rowery (bez rowerów), koło zapasowe, zbiornik 23 litr na szarą wodę, komplet talerzy z melaminy, czajnik do kuchenki, sztućce dla trzech osób, pościel i kołdry dla 3 osób, 3 koce, przedłużacz 50 metrów, podłoga do przedsionka.

Zostaje mi tylko 80kg rezerwy! A tu trzeba jeszcze: garnki, trochę wody (choć 20 litrów do mycia rąk w trasie), jedzenie, woda mineralna, ubrania, stolik turystyczny etc. no i chociaż dwa rowery... Będzi kłopot z odchudzeniem bo 1220kg przy praktycznie niewyposażonej przyczepie to bardzo dużo. Jedyne co mi przychodzi do głowy to przenieść przedsionek, i stolik turystyczny do bagażnika w samochodzie. Ewentualnie woda mineralna tez jeszcze wejdzie, ale to wszystko może byc mało...

 

Człowieku, i Ty się jeszcze martwisz :look:

Masz komfortową sytuację w porównaniu z niektórymi osobami ! Rozumiem, że te 1220, to z tym calym podkreślonym wyposażeniem :hmm: 

Cała reszta, to pikuś. Gorzej by było, gdybyś miał wolne tylko 80 kg i musiał dopiero załadować to wszystko, co w ogóle wymieniłeś :]

Tak czy inaczej dobrze, że ktoś kiedyś ten wątek założył, bo mnie zmotywował do sprawdzenia masy przyczepy. Lepiej znac masę cepki przed wyjazdem, niż się dowiedzieć od Policji np. w Austrii podczas kontroli na parkingu.

 

.... nie ktoś, tylko Kol. Speedy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciutek,

przedsion do auta (ja tak wożę). Ładnie dociążysz tył :) a w aucie i tak za wiele już nie wieziesz bo reszta jest w cepce. Zyskasz z 50kg.

Wodę mineralną też można do auta.

 

P.S. Koło zapasowe masz 2 razy wpisane :P może zrezygnuj z jednego i będzie kolejne 30 kg mniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Kristofer, ano martwię się, bo wydawało mi się, że 80 kg rezerwy to nie cuda... Łudziłem się, że nie będę musiał osiągać pełnej DMC1300, ale cóż. Po wstępnej lakturze tego wątlku wiedziałem, że i u mnie nie będzie rewelacji z zapasem ładowności. Tak jak pisałem, i stosuje to strus251 przedsionek ze stależem pójdzie do bagażnika w aucie

.

Koło zapasowe wpisałem w poście dwa razy, ale ważone było tylko jedno :]

Po Waszych wypowiedziach już mi lepiej na sercu, i patrzę na te 80 kg zapasu, że to "aż" 80kg a nie "tylko" 80kg.... :yay:

Tak czy siak, wiem ile mam zapasu do DMC, wiem co ile w przyczepie waży, więc przy pakowaniu na wyjazd będę miał przynajmniej pełną świadomość balastu jaki zapnę na hak holownika... Wizyta na wadze samochodowej w wiejskim składzie budowlanym - bezcenna!!! :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy to jakaś spalona z dokumentami i "dobrym" DMC troche zabawy z śrubami i gotowe + komplet nowych naklejek :-)

 

No niestety, nie ...

jestem przekonany, że w 99 % przypadków ten numer nie przejdzie.

Aby zadziałało, to cała budka musi mieć homologację na wyższe DMC, a zamontowane miała "słabsze podwozie".

Jeśli buda była homologowana np. na 1500, to żeby nawet dać jej "podwozie" z DMC 2000, to nic to nie zmieni :nono:

Muszę moja budkę wysłać na fitness   trzeba dbać o linię :yay:

 

Nie próbowałem, więc info nie sprawdzone, ale słyszałem, że podobno 1000 km po "kocich łbach" z prędkością 80km/h potrafi zdziałać cuda :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniamy "nazwę" budki i np. z knaus 1200dmc mamy hobby 1400dmc. oczywiście w zakresie rozsądku. Poprostu mamy inną przyczepę :-) (w sumie to dwie tylko jedną jeździmy)

Edytowane przez szym (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniamy "nazwę" budki i np. z knaus 1200dmc mamy hobby 1400dmc. oczywiście w zakresie rozsądku. Poprostu mamy inną przyczepę :-) (w sumie to dwie tylko jedną jeździmy)

 

Nie rozumiemy się :hmm:

Nie piszę o możliwościach ominięcia przepisów lub jakichś furtkach.

 

Jeśli nawet technicznie zrobisz, jak piszesz, to buda nie wytrzyma przeciążeń (rozumiem, ze cała operacja jest po to, aby móc do niej więcej załadować i być w zgodzie z przepisami, bo inaczej, jaki byłby tego sens ?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy to jakaś spalona z dokumentami i "dobrym" DMC troche zabawy z śrubami i gotowe + komplet nowych naklejek :-)

 

 

Zmieniamy "nazwę" budki i np. z knaus 1200dmc mamy hobby 1400dmc. oczywiście w zakresie rozsądku. Poprostu mamy inną przyczepę :-) (w sumie to dwie tylko jedną jeździmy)

Tylko po co taka rzeźba :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.