Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Heniek daj znać zaraz co zalatwiłeś w WK z tą zmianą DMC :blagac:

 

Dzień Dobry.

Aby dokonać zgłoszenia zmiany dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu

marki Knaus o numerze rejestracyjnym SGL3PE9 należy przedstawić dowód

rejestracyjny pojazdu, oświadczenie wystawione przez producenta

potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi

danymi technicznymi (dokument wraz z tłumaczeniem, dołączony przez Pana

do pisma w oryginale) oraz zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania

technicznego wydane dla wyżej wymienionego pojazdu. Do wymiany dowodu

rejestracyjnego z powodu zmiany dopuszczalnej masy całkowitej należy

zgłosić się osobiście, sprawę może też załatwić w Pana imieniu inna

osoba upoważniona przez Pana na piśmie (upoważnienie w niektórych

przypadkach podlega opłacie skarbowej 17 zł).  W dniu złożenia wniosku o

wymianę dowodu otrzyma Pan pozwolenie czasowe na czas oczekiwania na

nowy dowód rejestracyjny - czas oczekiwania do 30 dni. Opłata za wymianę

dowodu rejestracyjnego wynosi 73 zł 50 gr.

W celu uzyskania dalszych informacji proszę o kontakt telefoniczny pod

numerem 32 331 55 99.

Inspektor Wydziału Komunikacji i Transportu ..........................

WitamJestem właścicielem przyczepy kempingowej o numerze rejestracyjnym SGL3PE9 zarejestrowanej w Państwa urzędzie. W załączeniu przesyłam kopie dowodu rejestracyjnego oraz dokument odproducenta potwierdzający możliwośc zwiększenia DMC mojej przyczepywraz z nową naklejką.Proszę o informację jakie następne kroki muszę podjąć w celusfinalizowania wszystkiego, t.j. co muszę Państwu jeszcze dostarczyćabyście Państwo zmienili w moim dowodzie rejestracyjnym DMC na 1500 kg?Z poważaniem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja poszukiwałem przyczepy z zabudową między 5 a 6 m i DMC 1500 czy 1600 kg (i jak największą ładownością), ze względu na to, że planowałem zamontować w niej trochę ciężarów i nie chciałem się stresować przekroczeniem DMC - i tak, i tak przekraczałem 3,5 t DMC zespołu więc nie miało dla mnie znaczenia czy przekraczam je o 20 kg jak w poprzednim zestawie, czy 220 jak teraz. Tylko, że mój holownik może 1800.

 

Ja również przekraczam zestawem 3,5 tony. Przyczepę z DMC 1500 kupiłem całkowicie świadomie, zdając sobie sprawę, że potrzebne jest w takim przypadku B+E oraz Viatoll.

 

Trochę mnie zdopingowałeś i coraz bardziej jestem skłonny podążyć w tą samą stronę (zwiększenie DMC przyczepy)  :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heniekag !

Dopytaj w urzędzie o ten fragment : " oraz zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania

technicznego wydane dla wyżej wymienionego pojazdu. " Gdzie takie badanie wykonać i ile to kosztuje ?

Może nie być tak różowo... :( 

Powodzenia ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM. Ostatnio tyle się słyszy o ważeniu DMC . Na wiosnę też swoją zważę,a ma 704/1000kg. Ale do rzeczy mam temat dla naszych uzdolnionych elektroników i komputerowców.A jak by tak przerobić np.wagę łazienko, żeby ważyła cepkę [bo te cenowo są... a to nie jednemu pozwoliło by spać spokojnie będąc w zgodzie z prawem. Mając taki gadżer  w domu każdy byłby w pełni świadom co ciągnie na swoim ogonie. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji to by się jeszcze jakiś kowal przydał dla tych elektroników i elektryków, bo jak wjedzie przyczepa kołem o masie 700kg to z łazienkowej wagi zostanie tylko proch...

 

trzeba by raczej zbudować coś od zera na bazie gotowych czujników i elektroniki.....

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM. Ostatnio tyle się słyszy o ważeniu DMC . Na wiosnę też swoją zważę,a ma 704/1000kg. Ale do rzeczy mam temat dla naszych uzdolnionych elektroników i komputerowców.A jak by tak przerobić np.wagę łazienko, żeby ważyła cepkę [bo te cenowo są... a to nie jednemu pozwoliło by spać spokojnie będąc w zgodzie z prawem. Mając taki gadżer  w domu każdy byłby w pełni świadom co ciągnie na swoim ogonie. POZDRAWIAM

 

Rysiaczek55 nie chciałbym się tu wymądrzać, ale pomijasz jeden dość istotny szczegół, waga łazienkowa jest skonstruowana do ważenia ludzi o masie do 100 kilkudziesięciu kg, a przyczepa waży co najmniej kilka razy więcej, myślisz, że wytrzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich!

Jako, że jestem przed zakupem pierwszej przyczepki, staram się uzupełnić moją skromną wiedzę dzięki doświadczeniom i uwagom kol. z forum. :ok:  Odnośnie kg w przyczepce nazbierało się sporo postów (ok. 14 str.), ale także sporo informacji dla mnie (przypuszczam, że dla innych także). Sprawą oczywistą jest bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego, ale uważam, że nikt świadomie nie chce zakatować swojej cepki. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego ile mają  ładunku, z drugiej jednak strony, niewiedza nie usprawiedliwia, o czym można się przekonać przy kontroli na drodze  :(  (oby nigdy). Dowiedziałem się, że przy zakupie należy zwracać uwagę nie tylko na MW (rzeczywistą, a nie tą z tabliczki) i DMC, ale także na ładowność (ciekawe jak sobie radzą ci, którzy mają w DR MW=1000kg i DMC=1000), a później także na to co i gdzie ładujemy :hmm: (obciążenie haka)!  

Być może, to co napisałem, to dla większości sprawy oczywiste, ale mnie Wasze wypowiedzi dały dużo informacji i wiele do przemyślenia przed kupnem przyczepki. Nie chciałbym kupić takiej, która jeździła latami przeładowana po naszych super koleinach :miga: , a do swojej móc wrzucić tylko puszkę piwa.

Pragnę podziękować tym wszystkim, którzy wyrazili swoje opinie w w/w temacie :thank: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zrobiło się ciepło (cieplej), więc mój mózg już uruchomił sektor odpowiedzialny za przygotowanie budki do sezonu.

Wrócił temat wagi....szukam miejsc na zrzucenie kilku kg. Kiepsko mi idzie z pomysłami, więc zacząłem się "motywować" ...no i znalazłem takie coś:

http://www.gitd.gov.pl/content/tolerancja-wagi-w-krajach-ue

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też to tak rozumiem ( choć to dziwne trochę). Jak mnie ważyli to tylko dostałem info, że "waga Ok" - tak wieć nawet się nie dowiedziałem co tam wyszło ( a nie pytałem bo do głowy mi nie przyszło,że mogę być ponad DMC). Inna sprawa, że Krokodyl orientował się doskonale ,że angielki często maja przewały z wagą i chyba właśnie na to się bardziej nastawiali oraz na przyczepy gdy DMC =MW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.