Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście, ale też i przez dążenie do maksymalizacji zysków, a w przypadku przyczep, zwiększone DMC, to tzw. extras z wyposażenia dodatkowego. To tak, jak bojler gazowy, klima czy mover. Nawet koło zapasowe i jego mocowanie w bakiście, w postaci długiej śruby jest extrasem :look:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Z reguły jest tak ,że wyższe DMC tego samego modelu związane jest z dodatkowym wyposażeniem , które czasami sporo waży.

 

Podwozie dla takiego samego modelu jest to samo ,tylko może mieć amortyzatory lub np. mover , klimatyzację , akumulator lub inne.

 

Z tego powodu ten sam model ma różne DMC i różną ładowność.

 

Np. w/w przeze mnie model może mieć ładowność od 226 kg do 376kg.  Różnica jest istotna i wynosi 150kg .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły jest tak ,że wyższe DMC tego samego modelu związane jest z dodatkowym wyposażeniem , które czasami sporo waży.

 

 

Lucek, może nie wyższe DMC, a większa lub mniejsza ładowność :hmm: .

Zakładam, że DMC dla osi montowanej standardowo w danym modelu jest stałe, np. 1500 kg., a wraz ze wzrostem ilości wyposażenia, zmniejsza się wyłącznie ładowność przyczepy.

Mniej wyposażenia = wyższa ładowność

Więcej wyposażenia = mniejsza ładowność.

Producenta raczej nie interesuje fakt, że przy jakimś zamówionym doposażeniu, zostało tylko 100 kg na bagaż.

Jeśli klientowi mało, to niech zamawia "zwiększenie ładowności" np. do DMC 1800, a co  :]

Tak, jak już było w tym temacie pisane: liczy się, aby dany model wypuścić z najniższym DMC, jakie się da  (w papierach), dalej niech klient się martwi lub ciągnie pustą przyczepę.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj bo był cały temat poświęcony zmianie DMC.

 

:bzik:  Robert dobrze mówi, ale już zapomniał, że sam pisał w takim temacie, więc przypominam gdzie to było (post #7).

 

tematów związanych z DMC było sporo. To kilka najbardziej istotnych:

 

dmc-przyczepy-wirtualnie-i-w-rzeczywistości

 

dmc

 

jak-zmienić-dmc-przyczepy

 

obnizenie-dmcladownosci-kempingu

 

obnizenie-dmc-przyczepy

 

 

Ufff przydałoby mi się dodatkowe 100 kg...

 

... i mnie też :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W temacie ważenia pojazdów na autostradach w Austrii

Zwykle kierowane są samochody i zestawy o DMC większej niż 2800 kg

Używają wag przejazdowych wię nie mają  szans wyłapać przeładowania samej przyczepy , naatomiast ważą cały zestaw i to jest naważniejsze, żeby nie przekroczyć DMC zestawu. Pamietajmy, że ładne kilkadziesiąt kilogramów ucieka z przyczepy na hak holowniczy więc automatycznie masa przyczepy spada ( zmienjasz się też naciśk na oś) - a nikt nie będzie na trasie rozpinał zestawu żeby go ważyć w częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomości od chłopaków z tirów , którzy nie jeden raz gościli na tej wadze. Przepakowania pewnie były ale do samochodów towarzyszy bez przyczep. Z resztą też nie jeden mi opowiadał jak nasi rodacy szukali tirowców którzy by im pakunki przewieźli nawet za zapłatą poza granicę austriacką. Z tego co wiem to głównie wyszukują zestawów, furgonów i kamperów które mają zaniżone masy w dokumentach , że niby do 3,5t a faktycznie są cięższe i kwalifikują się na droższe winietki. 


a dla obawiających się to uciekać z autostrady na 120km i wracać na 180 - tamtędy omijają właśnie ta kontrolę

Edytowane przez Krixos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak ktoś ma pecha i trafi na jakąś akcję i to jeszcze z kamerą TV , dla programu tematycznego to może oberwać za przekroczoną datę na gaśnicy. Już widzę jak w sezonie zamykają autostradę i z takim spokojem dokładnie ważą każdą przyczepę. Korek do samego Wiednia murowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krixos uważasz, że zestawy z przyczepami kempingowymi ważą w styczniu czy lutym? Czy może wtedy jak ludzie jadą z tymi zestawami?

Akcje były i bez kamer, na austriackiej autostradzie A2 w weekendy w czasie zakazu jazdy ciężarówek zdarza się, że wszystko powyżej 2,5 t jest kierowane na prawy skrajny pas i po chwili zapraszane na parking celem kontroli. Wszystko to dzięki elektronicznym wyświetlanym tablicom do kierowania ruchem.

 

Niestety trzeba stosować się do obowiązujących przepisów, szkoda wakacji i naszego stresu, a bezpieczeństwo naszych najbliższych powinno być priorytetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.