Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

bardzo fajny filmik.

 

ale niestety jak zawsze trzeba się doczepić :)

 

gdzie jest dalsza część ?

 

dali 3 ciężarki na przód a 6 na tył - a jakby zrobili odwrotnie to zestaw byłby pewnie podobnie stabilny jak z obciążeniem osi.

 

test ok, daje do myślenia tym co wożą rowery na tylnej ścianie (np. ja) a dodatkowo dokładają do tylnego łóżka przedsionek bo akurat tam jest dużo miejsca.

 

Odnośnie tego ważenia w ITD - ja też to tak rozumiem, że odejmujemy 200kg i 2%. Prawdopodobnie pisali te przepisy z myślą o przeładowanych ciężarówkach.  Jeżeli tylko nie ujęli tego w innym paragrafie to powinno dotyczyć też innych pojazdów. Jedno trzeba pamiętać- jest duża szansa na uniknięcie mandatu, ale dalej do ubezpieczenia i dla zdrowia osi, ramy i opon lepiej mieć świadomość wagi przyczepy.

 

P.S jedyny plus w całym ewentualnym nieszczęściu jest taki, że w razie W, to nikt nie zważy resztek, które zostaną......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeżyłem "wężykowanie" zestawem łada 2107 + krótki Wilk Stern na otwartej przestrzeni przy 80km/h  . Pierwsze co po fakcie sprawdziłem to rozkład ładunku i ,czy się  nie przemieścił i nie spowodował przeżytych zachowań, wszystko było perfect na swoim miejscu. 

W obecnym moim składzie (Sharan + Knaus Passat ) rozkład wag daje wiele do życzenia (znaczna przewaga na hak) , a mimo to zestaw sprawdził się  w ekstremalnych warunkach .

Sterna zawsze ładowałem "książkowo", czyli  dodatkowe ciężary (kotwice do łodzi . gaz 11kg, zapasówka , akumulatory ) na podłodze centralnie nad osią.

Mimo przejrzystego testu na zamieszczonym filmiku sądzę że przedstawiony rozkład wag nie zawsze jest przyczyną  wężykowania. Słynny filmik na YT z wężykującą  lawetą na dwóosiówce  potwierdza moją  teorię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasjonat: akurat jestem na etapie studiowania różnych rozporządzeń. A propo Twojego obciążania przodu przyczepy:

4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej
przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym:
1) w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić inną, wyższą wartość maksymalnego
nacisku osi tylnej stosowaną wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy;
2) w przypadku wyposażenia pojazdu w urządzenia sprzęgające producent podaje w jego pobliżu maksymalne statyczne obciążenia pionowe tego urządzenia;
3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu, a nacisk osi
przedniej przy maksymalnym nacisku na oś tylną oraz maksymalnej masie całkowitej pojazdu nie może być mniejszy niż 30% maksymalnej masy całkowitej;

 

 

Taaak wspominam ,bo nie wiem co Ty tam wozisz;)

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja wożę  sporo , niemniej jednak  na pewno tyłu auta nie mam nadmiernie obciążonego.

Sharan wozi 7 osób w czym dwie za tylną  osią,  trzy przed . Ja natomiast  pozbywam się foteli a w to miejsce idą  graty na całej powierzchni ładunkowej.

Bez wagi w ręku wiem że mam jeszcze wiele zapasu w porównaniu z ewentualnym pełnym składem pasażerskim.

 

Z jednym wyjątkiem , kiedy to któregoś  roku zabrałem ze sobą dodatkowo materiał na pomost :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]  dziś ważony na wadze z dokładnością do 5kg,waży 2150kg  :hmm:

 

Dawid, przyznaj się, że ta waga należy do jakiegoś banku lub mennicy i szlachetne kruszce na niej ważą (w dużych ilościach na dodatek). :]

Zakładając zakres pomiarowy do 10 ton, to jej laboratoryjna dokładność = 0,05 %, a gdyby tylko do 5 ton, to  0,1%, też super.

Jak to się ma do tolerancji tych ważeń na drogach (link do info podał Speedy - post #207) :niewiem:

 

Z drugiej strony, obecne rozwiązania czujników tensometrycznych nowoczesnych wag, faktycznie mogą mieć niezłe osiągi.

Dla przykładu, taka wielka waga betonowa (statyczna) do ważenia np. dużych ciężarówek, przy zakresie ważenia do 60 000 kg. ma dokładność ok. 0,034 % (produkt polski), więc dokładność wagi, którą podał Dawid, może być całkowicie realna.

Przypuszczam, że waga na której ważyłem swoją przyczepkę, mogła mieć podobną dokładność, jak ta Dawida :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że tylko przy wagach bez legalizacji, która nie przy wszystkich zastosowaniach wag jest wymagana :hmm:

Natomiast waga, która jest wykorzystywana do rozliczeń handlowych, powinna spełniać wymogi UE i tym samym posiadać ważną legalizację WE, którą ponawia się co ok. 2 - 3 lata.
Myślę, że w legalizowanej wadze nie ma już miejsca na dowolność serwisanta, a wskazania ustawia się na podstawie wzorca masy, co z kolei dla nas może oznaczać, że jeśli ważymy przyczepkę na nowoczesnej i stosunkowo młodej wadze legalizowanej, to dokładność 10 kg jest wiarygodna i dla naszych potrzeb  zupełnie wystarczająca.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.