Skocz do zawartości

Forumowicze pomagają oglądać przyczepy.


Tomii

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, SebaPie napisał(a):

Niestety, fotki tylko sprzedawcy z OLX. I jak przeglądam forum to one nic nie mówią o stanie przyczepy.

To poproś sprzedawcę o więcej fotek, w czym problem aby Ci je wysłał na maila?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, SebaPie napisał(a):

Niestety, fotki tylko sprzedawcy z OLX. I jak przeglądam forum to one nic nie mówią o stanie przyczepy.

Podaj linka do ogłoszenia chociaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2024 o 22:19, BuryKocur napisał(a):

 

Dawid ... Jedź, obejrzyj - porób dużo zdjęć i zamieść je tutaj.

Ale rób zdjęcia szczegółów pod zabudową, przy suficie, na łączeniach zabudowy, na krawędziach wewnętrznych, obejrzyj dokładnie stan drewna pod uszczelkami okien - zrób zdjęcia, obejrzyj o obmacaj podłogę czy nie jest miękka szczególnie w narożnikach, zmierz miernikiem wilgotności stan drewnianej zabudowy, obejrzyj dokładnie podłogę od spodu - zrób wszystkiego tego zdjęcia.

Nie zapomnij - weź ze sobą latarkę - wypytaj o wszystko co dotyczy ogrzewania, lodówki, ewent. klimy, instalacji wodnej i całości wszelkich instalacji przyczepki - niech Ci sprzedający wszystko zademonstruje i nie daj się zwieść zapewnieniom, że wszystko działa - jak działa to niech Ci pokaże i zademonstruje owo działanie - w tym działanie lodówki + ogrzewania z napięcia 12 V, 230 V oraz z gazu.

Najlepiej umów się wcześniej ze sprzedającym, że będziesz chciał wszystko dokładnie obejrzeć i chciałbyś aby zarezerwował sobie czas na Ci działanie wszelkich instalacji w przyczepce - oświetlenia zewnętrznego + próbnej jazdy także !

Przeczytaj tu na forum raz jeszcze wszystkie wątki o oglądaniu przyczep - o te poniżej - wiem, że jest ich dużo, ale lektura tego niesie ogrom wiedzy dla Ciebie a po co sobie potem masz pluć w brodę, że coś przeoczyłeś i masz kłopot...

https://forum.karawaning.pl/forum/11-kącik-kupującego/

Nie jedź sam - weź ze sobą kogoś obeznanego z tematem, kto będzie bezstronny w ocenie.

NIE KUPUJ OD RAZU a już na pewno nie sam a do całości transakcji podchodź na chłodno...

I zamieść przywiezione zdjęcia i Swoją dokładną relację z oględzin.

Pamiętaj - to nie jest ostatnia przyczepka do kupna - nie daj się wpuścić w brak czasu przez sprzedającego na zademonstrowanie Ci działania wszelkich instalacji.

Powodzenia w oględzinach i odezwij się po powrocie..

Włodek

Dziękuję za porady, zdecydowaliśmy się kupić przyczepę jednoosiową, aby być bardziej mobilnym. Padło na Fendt 490 z 2005 roku, z Dani. 
Zależało nam na kompletnej łazience więc czeka nas wymiana słuchawki na wyciągana oraz montaż zasłonki. 
 

Przejrzałem chyba wszystkie kąty przyczepy wszędzie twardo i sucho. Oponki 2017 rok, ogrzewanie jest jeśli dobrze zrozumiałem 230v / gaz, boiler 5 L i zbiornik na czystą wodę. W komplecie przedsionek i bagażnik na rowery :)

Lodówka wyglądała na czystą, jeszcze sprzęty które są na gaz będę uruchamiał przed zapłatą reszty kwoty. 

IMG_5653.jpeg

IMG_5651.jpeg

IMG_5654.jpeg

IMG_5655.jpeg

IMG_5658.jpeg

ad1963ad-ca6a-4501-bcd9-f03574cc3b19.jpeg

IMG_5670.jpeg

IMG_5671.jpeg

IMG_5668.jpeg

IMG_5666.jpeg

IMG_5664.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Dawid MM napisał(a):

czeka nas wymiana słuchawki

A nie prościej dodać jeszcze jeden punkt wody ze słuchawka tylko dla prysznica ?

U mnie tak jest i się sprawdza.

55 minut temu, Dawid MM napisał(a):

ogrzewanie jest jeśli dobrze zrozumiałem 230v / gaz, boiler 5 L i zbiornik na czystą wodę. (...) :)

(...) sprzęty które są na gaz będę uruchamiał przed zapłatą reszty kwoty. 

Sprawdź bo potem Ty się z tym będziesz bujał.

A lodówka jest na co ?

Bo jeżeli masz tak jak u mnie 230V/12V i gaz to sprawdzenie trochę Ci zajmie szczególnie to zasilanie na 12 V.

Bo ono powinno pojawić się dopiero po podłączeniu wtyczki do auta i po załączeniu silnika.

Jeżeli mogę coś poradzić jeszcze to na następny wyjazd weź miernik napięcia z długimi przewodami i posprawdzaj w puszkach, w których jest rozdzielanie obwodów napięciowych, kiedy pojawia się i znika określone napięcie - kiedy - i o jakim napięciu - pojawia Ci się 12 V zarówno z energobloku czyli mówiąc po polsku po załączeniu budki do napięcia zewnętrznego 230 V - i gdzie - i o jakim napięciu - pojawia się 12 V po załączeniu przyczepki do auta i po zapaleniu silnika.

Sprawdź też czy dobrze działa kuchenka na gaz - czy dobrze działa lodówka na gaz i jak działa ogrzewanie na gaz (i oczywiście na 230 V).

Zobacz czy nie masz przecieków z instalacji wodnej - zobacz czy grzeje bojler.

Zobacz jak działa oświetlenie na 230 V i na 12 V oraz jak działają światła zewnętrzne do jazdy - pozycja, stop, kierunki.

Chwilkę Ci to zajmie, ale sprzedający jeżeli jest uczciwy powinien poświęcić Ci ten czas i to wszystko pokazać.

Jak masz jakieś pytania to pisz.

I nie spiesz się - obejrzyj naprawdę wszystko dokładnie i najlepiej - NIE JEDŻ NA ZAKUP SAM - weź ze sobą kogoś kumatego w temacie ale nie zaangażowanego w kupno.

Pzdr

Włodek

PS - gdzieś w którymś z wątków jest spis tego co trzeba sprawdzić przy zakupie - znajdź to sam albo poproś kogoś o pomoc gdzie to znaleźć.

PS 2 - zobacz na przewodach gazowych i na reduktorze jakie są daty ważności przewodów i reduktora i dopytaj się o przegląd gazowy oraz o całą dokumentację techniczną przyczepki wraz z instrukcjami instalacji - tez kupowałem budkę z Danii i wszystko to od sprzedającego dostałem wraz z fakturą zakupu.

Przewody miękkie gazu bywają także (nie zawsze) przed samą kuchenką oraz przed Trumatic-iem ogrzewczym - jeżeli są, to sprawdź daty na przewodach.

PS 3 - z jakimi papierami dostajesz budkę? Zarejestrowaną na naszych blachach ? Pamiętaj o OC i przeglądzie techn.

PS 4 - porównaj DMC budki z indeksem nośności na kołach + obejrzyj dokładnie stan zapasu + daty ważności opony zapasu + indeks nośności na zapasie

PS 5 - sprawdź nr VIN na ramie - powinien być po prawej stronie przyczepki od zewnętrznej strony ramy przed kołem

u mnie jest tu jak na zdjęciu  - nad drążkiem poprzecznym moovera na ramie + tabliczka w bakiście jak u Ciebie.

No to tak na szybko - pochwal się jak Ci poszło...

 

IMG_2647.JPG

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, 

Wraz z mężem szukamy pierwszej przyczepy, raczej małej i lekkiej. Natrafiliśmy na propozycje sprzedaży Adrii Optima (prawdopodobnie 360) z 91 r. w okolicach Wodzisławia Śląskiego. Osoba, z którą mieliśmy ją obejrzeć niestety nie może z nami podjechać, a umówieni na oględziny jesteśmy już na jutro, czyli 14.01.2024 r. 

Czy ktokolwiek z Państwa że chciałby z nami ją obejrzeć i doradzić czy warto ją kupić? 

Pozdrawiam 

FB_IMG_1705088719901.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacekzoo napisał(a):

Energoblok, ,,przerabia,, 230 jak się podłączysz do sieci na 12, które jest używane w budzie

Jacek - może jeszcze prościej ...

Dawid - Urządzenia na pokładzie przyczepki zasilane są z kilku źródeł.

Jednym z nich jest gaz (np. kuchenka + np. lodówka + np. ogrzewanie + np. bojler do grzania wody - w zależności, na jakie zasilanie masz wymienione urządzenia.

Innym źródłem zasilania urządzeń przyczepki jest prąd - i tu wykorzystywane są zwykle równolegle dwa napięcia - 230 V i 12 V

Część urządzeń zasilanych jest z jednego - część z drugiego napięcia.

Z napięcia 230 V zasilane są odbiorniki typu oświetlenie (ale tylko zwykle ich część) oraz np. lodówka + np. ogrzewanie budki + np. bojler wody - wszystko zależy od posiadanego wyposażenia.

Z napięcia 12 V zasilana jest zwykle część oświetlenia (ta część, która jest wykorzystywana, jeżeli stajesz na dziko bez podłączenia do słupka) + np. pompka do wody i + np. lodówka (jeżeli na zmienne zasilanie).

Energoblok, o który pytasz - jest właśnie rodzajem przetwornicy - jak podłączysz budkę do zasilania z zewnątrz 230 V to z tego energobloku zasilane będą - po przetwornicy - urządzenia na 12 V.

Zrób najprostszą rzecz - odkręć osłonę dolnej części tej prawej skrzyneczki - zwykle jest to jeden lub dwa wkręty - a następnie weź woltomierz i zmierz sobie, które przewody są przewodami 230 V a które 12 V i może uda Ci się nawet na początek rozkminić, które dokąd idą.

Jeżeli chcesz mieć przyczepkę i samodzielnie ja użytkować to takie rzeczy jak znajomość instalacji elektrycznych na pokładzie przyczepki jest naprawdę niezbędnie potrzebna.

Uwierz mi, że nie da się mieć przyczepki - użytkować ją i nic o niej nie wiedzieć.

Możesz nie wiedzieć jak np. działa posiadana lodówka kompresorowa lub absorpcyjna, ale jeżeli już ją masz to naprawdę dobrze jest wiedzieć jak są prowadzone przewody zasilające taką lodówkę.

Nie wspomnę o znajomości naprawdę elementarnych podstaw fizyki prądu stałego i zmiennego.

Ta lodówka to był przykład, ale naprawdę znajomość instalacji posiadanej budki bardzo, ale to bardzo pomaga w jej późniejszym użytkowaniu.

pzdr

Włodek

PS - trochę dziwi mnie brak tego akumulatora - naprawdę nie wierzę, że w taki dużej budce go nie ma...

Poszukaj czy gdzieś - np. w jakiejś bakiście pod siedzeniem lub w części technicznej nie ma pozostawionych przewodów z klemami, bo myślę, że raczej na pewno ktoś go wyjął...

Bez akumulatora nie masz praktycznie żadnej szansy na jakikolwiek postój gdzieś, gdzie nie ma słupka z zasilaniem 230 V.

Jakbyś faktycznie nie miał akumulatora to po jego zainstalowaniu napięcie z jego klem czyli owo 12 V podłączać będziesz właśnie tam gdzie sugeruję Ci teraz zajrzeć.

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, BuryKocur napisał(a):

Jacek - może jeszcze prościej ...

Dawid - na pokładzie przyczepki wykorzystywane są równolegle dwa napięcia - 230 V i 12 V

Część urządzeń zasilanych jest z jednego - część z drugiego napięcia.

Z napięcia 230 V zasilane są odbiorniki typu oświetlenie (ale tylko zwykle ich część) oraz np. lodówka + np. ogrzewanie budki + np. bojler wody - wszystko zależy od posiadanego wyposażenia.

Z napięcia 12 V zasilana jest zwykle część oświetlenia wykorzystywana jeżeli stajesz na dziko bez podłączenia do słupka + np. pompka do wody.

Energoblok, o który pytasz - jest właśnie rodzajem przetwornicy - jak podłączysz budkę do zasilania z zewnątrz 230 V to z tego energobloku zasilane będą - po przetwornicy - urządzenia na 12 V.

Zrób najprostszą rzecz - odkręć osłonę dolnej części tej prawej skrzyneczki - zwykle jest to jeden lub dwa wkręty - a następnie weź woltomierz i zmierz sobie, które przewody są przewodami 230 V a które 12 V i może uda Ci się nawet na początek rozkminić, które dokąd idą.

Jeżeli chcesz mieć przyczepkę i samodzielnie ja użytkować to takie rzeczy jak znajomość instalacji elektrycznych na pokładzie przyczepki jest naprawdę niezbędnie potrzebna.

Uwierz mi, że nie da się mieć przyczepki - użytkować ją i nic o niej nie wiedzieć.

Możesz nie wiedzieć jak np. działa posiadana lodówka kompresorowa lub absorpcyjna, ale jeżeli już ją masz to naprawdę dobrze jest wiedzieć jak są prowadzone przewody zasilające taką lodówkę.

To był przykład, ale naprawdę znajomość instalacji posiadanej budki bardzo pomaga.

pzdr

Włodek

PS - trochę dziwi mnie brak tego akumulatora - poszukaj, czy aby na pewno ktoś go nie wyjął.

Bez akumulatora nie masz praktycznie żadnej szansy na jakikolwiek postój gdzieś, gdzie nie ma słupka z zasilaniem 230 V.

Dzięki za szczegółową informację, generalnie ogarniam elektryczne rzeczy itp w Vivaro Westfalia jakiego mamy sam robiłem całą elektrykę i webasto, ale przyczepę będziemy mieć pierwszy raz i właśnie dopytuje aby zrozumieć działanie :) 

właśnie wydaje mi się, że akumulator mógł być pod siedzeniem obok bojlera ale nie widziałem dodatkowych kabli, dużo zachodu jest aby dołożyć akumulator i przetwornicę ładująca go np. Podczas jazdy autem? Sprzedający twierdzi, że w Dani nie mieli aku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Dawid MM napisał(a):

Dzięki za szczegółową informację, generalnie ogarniam elektryczne rzeczy itp w Vivaro Westfalia jakiego mamy sam robiłem całą elektrykę i webasto, ale przyczepę będziemy mieć pierwszy raz i właśnie dopytuje aby zrozumieć działanie :) 

właśnie wydaje mi się, że akumulator mógł być pod siedzeniem obok bojlera ale nie widziałem dodatkowych kabli, dużo zachodu jest aby dołożyć akumulator i przetwornicę ładująca go np. Podczas jazdy autem? Sprzedający twierdzi, że w Dani nie mieli aku. 

U mnie przyczepa Wilk fabrycznie nie miała akumulatora ale w energobloku było złacze do podpięcia aku.  Generalnie było tak że napięcie na postoju było z słupka 230v lub z samochodu. Zakładalem mover to  musiałem też dołożyć akumulator więc został podłączony jako opcja do zasilania przyczepy. Energoblok nie miał funkcji ładowarki więc dołożyłem zwykłą automatyczną ładowarkę samochodową która ładowała po podłączeniu pod 230v oraz ładowarkę DC/DC Victron Orion 9A żeby ładowała akumulator w czasie jazdy z gniazda przyczepy. Są też mocniejsze ładowarki ale z gniazda przyczepy raczej nic więcej nie wyciągniesz bo przewody są długie i tylko 2,5 mm2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dawid MM napisał(a):

dużo zachodu jest aby dołożyć akumulator i przetwornicę ładująca go np. Podczas jazdy autem? Sprzedający twierdzi, że w Dani nie mieli aku. 

Dawid - wszystko się da - amerykanie w lipcu 69r.  polecieli na księżyc praktycznie bez komputera a Ty się pytasz o taką rzecz prostą jak podłączenie akumulatora ? ;)

A tak na poważnie...

Na początku - jakbyś chciał dołożyć akumulator to musisz jednak rozkminić instalację w przyczepce.

Natomiast odpowiadając Ci Dawid na pytanie to trzeba rozważyć dwa problemy - a konkretnie ładowanie baterii z dwóch źródeł - z napięcia auta czyli z alternatora samochodu oraz z zasilania 230 V.

Drugi przypadek jest prostszy - montujesz akumulator - podłączasz do instalacji przyczepki - do tego dokładasz w miarę inteligentną ładowarkę sieciową i to wszystko.

Z ładowaniem akumulatora w czasie jazdy jest trochę bardziej skomplikowanie bo musisz mieć do tego w budce instalację, która umożliwi ładowanie akumulatora z alternatora samochodu - czyli musisz wykorzystać przewody z wtyczki 13. pinowej, na których pojawia się zasilanie z auta "po kluczyku".

Także to się zrobić da - wszystko zależy od posiadanej instalacji budki, ale jakbyś nawet takiej możliwości w tejże instalacji nie miał to przeróbka nie jest problemem - jedno co warto przy niej pamiętać to zastosować do owego zasilania baterii z auta odpowiednie średnice przewodów.

U mnie z racji, że mam możliwość zasilania w czasie jazdy z napięcia holownika także lodówki to mam do tego przewody 4 mm. kw a i to wcale nie jest jakoś bardzo dużo...

Pzdr

Wlodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacekzoo napisał(a):

A co, za bardzo skomplikowałem?

no nie - uprościłeś odpowiedź na maksa - to ja się właśnie boję, czy nie skomplikowałem Koledze tematu...

pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, BuryKocur napisał(a):

no nie - uprościłeś odpowiedź na maksa - to ja się właśnie boję, czy nie skomplikowałem Koledze tematu...

pzdr

Włodek

Spokojnie spokojnie :) wszystko łapie i całkiem całkiem rozumiem :) jak odbiorę przyczepkę to będę analizował kolejno każdy układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.