Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Piotrekm13 napisał:

Pisałem z pamięci. Niestety okazało się, że nie mamy już go na forum.

jest tutaj: https://forum.karawaning.pl/profile/34317-pawel1966/

Tylko chyba się obraził i już nic nie pisze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2022 o 22:44, Piotrekm13 napisał:

@Paweł1966 jak dobrze pamiętam

Czy ktoś jeszcze holował lub holuje tymi autami? Transitem lub trafikiem 

Edytowane przez Afro (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w traficu II haka nie mam, ale nie powiem, że nic nie wiem.

Szkoda, że dawno temu zakończono produkcję II-ki z 2,5cdi - jak znalazł do ciągania, niestety to są już 15-latki z dużym nalotem, potrzebna byłaby solidna mechaniczna odbudowa. 

Z podobnych czasów 1.9dci - nie ma się co za bardzo przejmować opiniami o 1.9dci (w traficach to inna bajka, tu się nie pojedzie z niskich obrotów), ale 82 km na piątce skrzyni jest ewidentnie za słaby, chociaż pociągnie, po płaskim (jak już jedzie, fajnie zestopniowany V bieg, w przedziale 90-100 jest moc), ale co to za ciągnięcie. Mocniejszy 101 km - lepiej, ale szału nie ma, skrzynia VI-ka. Też stare, podjeżdżone, duże naloty, wymagają wkładu, ale nie powiem, jak nie jest zajeżdżony, idzie łatwo i względnie tanio ogarnąć na tip-top (ceny umiarkowane, proste rozwiązania /tanie w zakupie czy regeneracji wtryski/, turbo bez zmiennej geometrii, sprzęgło bez dwumasy)

Później w II-ce 2.0dci 90km - to znowu za słabe, ale 2.0dci 115 km już dość przyzwoicie,  sprawny silnik jest kulturalny, oszczędny i ma względnie dobry ciąg, chociaz parametry na papierze nie powalająale juz koszty utrzymania/ogrnięcia żeby był pewniak - wysze (dwumas, wtryski x2, turbina ze zmienną geometrią, problemy z wyciąganiem wtrysków). Ale to jest dobra propozycja.

W III-ce przed ostatnimi liftami - 1.6dci, opinia awaryjnego, zależy jak się trafi, parametry silnika jak na tę pojemność super, ale jeśli holowanie czegoś cięzszego - trzeba umiejętnie, nie wyciskać wszystkiego z tego silnika od samego dołu, chociaż kusi mocą od dołu, baza to wersja 120 KM, słabszych nie warto. Oszczędny, ale koszty utrzymania w razie awarii - odczuwalne. Może dla siebie bym wziął, ale komuś polecić do holowania z czystym sumieniem - miałbym wątpliwości. 

Po lifcie wróci ł od chyba 2019-2020 silnik 2.0L

Trzeba brać poprawkę, że to dostawczaki, więc krótkie przełożenia, i "tępy" ciąg, więc doznania z holowania są trochę inne niż w osobówce, więcej wahlowania lewarkiem. 

Co do jazdy - generalnie dobrze się traficzanami lata, nie ma powodu do narzekań, przyczepa nie robi na nich specjalnego wrażenia jeśli chodzi o prowadzenie itp. 

Co do fordów - te z którymi miałem do czynienia, miały często problemy z układem zasilania (pompy) - i częściej spotyka się gdzieś na drodze ewidentnego kopciucha transita, niż trafica. I kłoptliwa bywa ruda. Co do holowania - nie mam doświadczeń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czyś napisał:

U siebie w traficu II haka nie mam, ale nie powiem, że nic nie wiem.

Nie moge już edytować - nie mam haka u siebie, więc trafikiem nie holuję swoim, co jednak nie oznacza, że nic nigdy innymi - nie swoimi (w granicach PJ, więc kemping odpadał, ale towarówki), i nie latało się z kimś takim z rodziny/znajomych takim sprzętem z obciążeniem kempingiem, łodzią, czy koniowozem, a był i 2.0Cdi, i 2.5Cdi. 

Co do transitów - nie mam doświadczeń, żadnych, jeśli chodzi o holowanie transitem, akurat transity to były solówki. Z walk (dość kosztownych) z pompami paliwa/wtryskami - na szczęście nie w swoich - i rudej w podłodze kabiny w niestarych autach - to i owszem.

Drobna rzecz - przy holowaniu dostawczakiem, haki są z przykręcaną do pionowej płyty przy belce kulą (na 2 lub 4 śruby) - przy ciąganiu przyczep kempingowych wyposażonych w stabilizator, warto sprawdzić, czy przy max wychyleniach (skręt, pochylenie na boki, pochylenie góra-dół i nałożeniu tych ruchów), starczy miejsca na główkę zaczepu, czy się nie zakleszczy i nie oprze o "ramię" pod kulą. Haki do dostawczaków wykonane są w oparciu o inną normę niż w osobówkach, i zwykle główka od nawet np. AKS-1300 nie wchodzi poprawnie (mam poharatany od dołu stabilizator - ktoś kiedyś ciągnął budę dostawczym) - najławiej chyba zdjąć końcówkę z auta i wpiąć w stabilizator w cepie, zobaczyć czy we wszystkich płaszczyznach jest luz, równeiż w skrajnych położeniach. Zwykle brakuje miejsca, kula jest za nisko. Wtedy należy zaopatrzyć się w końcówkę z wyżej podniecioną kulą, al-ko ma w ofercie taką w której kula jest nieco wyżej względem odlewu zaczepu. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie holowanie busem budki to bajka. Robiłem to nie świadomie nielegalnie i to kilka razy .... :no: citroen spacetourer  raptem z silnikiem 1,5 diesel a lepiej się tym jechało jak 2,0 benzyna Hyundai. Bus ma tą zaletę, że po prostu jest wysoki i dość szeroki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bus wg mnie bije wszystko jeśli chodzi o holowanie i karawaning, chociaż miałby z pozoru nie za mocny silnik (wspomniane krótsze przełożenia), i mimo napędu tylko na przód, dobrze się przy holowaniu prowadzi i ma całkiem przyzwoity uciąg (trakcję), załadowany na wyjazd i dociążony naciskiem na hak nie odciąża po prostu przodu. W zasadzie za każdym mniejszym (poza vanami, dużymi terenówkami) będą doskwierały opory powietrza na budzie, za busem już praktycznie się ich nie czuje, tylko toczącą się masę, którą w zestawie z busem też łatwo kontrolować - graty, z rowerami itp. możliwie do busa, przyczepa robi się lżejsza, holownik cięższy i gitara. 

Do tego, poza oczywistymi sprawami (widoczność, przestrzeń dla załogi i ładunkowa, ładowność) z punktu widzenia kierowcy drobny szczegół - amortyzowany fotel kierowcy. Taki tam z wyglądu zwykły prosty zydel (trafic II), ale jak już się jedzie, to absolutnie mega sprawa, wg mnie bijąca na głowę wyczesane fotele w osobówkach. Jak wracam mega styrany z koszenia działki, aż w krzyżu łupie, pod domem jestem już jak młody bóg, i nie chce mi się w ogóle wysiadać, ani przesiąść do osobowego, ani nawet na kanapę, tak są plecki wypieszczone i wybujane. Znajomi też ostatnio na wakacje pojechali busami, długie trasy, ale też kierowcy zaskoczeni, że mniej ich fizycznie zmęczyła jazda busem niż przyzwoitej klasy osobówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycja za kierownicą w busie to dla mnie bajka. Można machnąć 1500 km bez dużego wysiłku. Jak na krześle jest po prostu wygodniej dla mnie. Miałem okazje jeździć dobrze wyposażonym Traffic- w długą podróż w sam raz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 Czy ktoś ma doświadczenie w holowaniu hybrydą? Mam na myśli taką oszukaną gdzie bazą nie jest zdechłe 1,4 czy 1,6 a 2.0. Moc samej benzyny 190 km + oraz kilka km od elektryka. Np Volvo 2.0 benz 197km+14km. W tym wypadku elektryk tylko wspomaga auto w korku i przy ruszaniu. Mają nawet hybrydy z Dieslem 2.0, łączny moment to 420nM. Na papierze ok ale nie wiem jak to działa w realu. Masa auta tez nie rozpieszcza, przez Eco terroryzm te samochody ważą 1800-1900 km vs moja Skoda 1650. Budkę mam raczej lekką ( 1300 DMc, własna 950). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Michoos napisał:

Np Volvo 2.0 benz 197km+14km. W tym wypadku elektryk tylko wspomaga auto w korku i przy ruszaniu. Mają nawet hybrydy z Dieslem 2.0, łączny moment to 420nM. Na papierze ok ale nie wiem jak to działa w realu.

A ile mają na haku?

O hybrydach nadających się do karawaningu jest tutaj

Rav4 HEV 4x4 2022 jako holownik - strona 3 - Wybór holownika - Karawaning.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.