Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, jacekzoo napisał:

Ja mam co prawda inną stajnię bo psa, ale 2.0hdi w manualu i napęd na ośkę i jakby nie liczył, średnio bierze 11,5 przy budzie 1600dmc i 250cm szerokości. Jak jadę na zachód-południe to 12-13 jak wracam to 10-11, średnio 11,5, tempomat ustawiony na 100.  

Przeważająca cyrkulacja wiatrów ma znaczenie. Przeważnie S8 na Wrocław (kierunek na SW, zwykle pod wiatr, zależy jak mocno wieje) - solo +1 L, powrót (NE) -1 L od tego, co można by oczekiwać, z budą też "magia" - zwykle w przedziale 2-3 litry różnicy pomiędzy SW a NE. I średnio 11,5 L Pb przy tym nastawieniu tempomatu (Paserati 1.8tsi ośka), o 0,5-do max 1 l mniej gdy prawie w ogóle nie było wiatru (golf 1.4tsi Pb), Octa 4x4 TSi DSG będzie tam niedługo na pierwszym teście, wyjdzie prawdopodobnie tyle co golf (jest osczędniejsza w trasie od paseratiego, mimo 4x4). 

Jak naprawdę mocno "duje", to trzymając licznikowe i tempomatowe 100, to i 14 spoko wskoczy.  

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi Vectra 190km i 400nm pali na trasie solo 5-6l/100km przy prędkości 130. Jak jadę z budka to mam spalanie 10l/100km przy prędkości 80km/h bo to dozwolona prędkość ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam, i diesle teraz łoszczędne z budą że hoho. Przy 80-iu turbobenzyna też spali 10. Różnice względem benzyniaków śladowe, może trochę większe w górach, ale przy różnicy 70 groszy na litrze między Pb95 a ON, wychodzi praktycznie na to samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnic w cenach nie kumam kompletnie. Od marca Diesel droższy o zeta od benzyny teraz tańszy. Benzyna była za tania czy Diesel za drogi?? :) Liczyłem na niższe spalanie „ropniaka” dlatego zafiksowałem się na zakup. W codziennym użytkowaniu zwraca się ale z budą ni. Nie jestem fanem dziury diesla wiec ogólne odczucie na minus. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Afro, @czyś, @Michoos, a czy nie jest tak, że porównujecie super oszczędną turbo benzynę ze średnio oszczędnym turbo dieselem?

Jakby było, tak, jak piszecie, to wszystki ciężarówki by miały turbo benzyny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, lbuster napisał:

Jakby było, tak, jak piszecie, to wszystki ciężarówki by miały turbo benzyny ;)

Ale kopciuchem można kręcić miliony km., a TB już gorzej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michoos, chodziło mi o:

19 godzin temu, Michoos napisał:

W codziennym użytkowaniu zwraca się ale z budą ni. Nie jestem fanem dziury diesla wiec ogólne odczucie na minus

Jestem ciekaw, co by było jakbyś wsiadł do turbo benzyny z budą ;) Jakie by były Twoje odczucia w stosunku do TD no i jakie by było Twoje spalanie ;)

@BUMERANG, myślisz, że tylko o to chodzi? Niutonometry i spalanie nie są brane pod uwagę?

Edytowane przez lbuster (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, lbuster napisał:

@Michoos

@BUMERANG, myślisz, że tylko o to chodzi? Niutonometry i spalanie nie są brane pod uwagę?

Teraz to już trudno powiedzieć. Parametry bardzo się upodobniły. Jednak konstrukcje do ciężarówek są inaczej konstruowane. Przede wszystkim są wolnoobrotowe :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po zrobieniu ok 8tys km z budką. Kodiaq 2.0 TDI 190 KM  4x4 budka 1300kg (rzeczywiście trochę więcej ). Prędkości na autostradzie miedzy 80-95km /h. Ile by komputer nie pokazywał (od 9.1  do 10.5) to na dystrybutorze zawsze wychodziło 10l /100km. Tankowanie co ok 500km.  Zalewałem zawsze lepsze paliwo.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koczaj napisał:

Jestem świeżo po zrobieniu ok 8tys km z budką. Kodiaq 2.0 TDI 190 KM  4x4 budka 1300kg (rzeczywiście trochę więcej ). Prędkości na autostradzie miedzy 80-95km /h. Ile by komputer nie pokazywał (od 9.1  do 10.5) to na dystrybutorze zawsze wychodziło 10l /100km. Tankowanie co ok 500km.  Zalewałem zawsze lepsze paliwo.  

Zastanawiałem się właśnie nad takim holownikiem do mojej budki. Ciekawe jaka różnica będzie miedzy dieslem i turbobenzyna 190km. Ma ktoś? Jakie spalanie? Bo benzyna chyba mniej kłopotliwa w naprawie i chyba tańsza

 

3 godziny temu, Michoos napisał:

Ale moj Diesel jest super oszczędny :) ostatnie dojazdy do pracy mam na poziome 4,7 ?

Mi spalanie zeszło na trasie z 6 na 5 oczywiście przy stałej prędkości po chipie. 

23 godziny temu, czyś napisał:

Tak czytam, i diesle teraz łoszczędne z budą że hoho. Przy 80-iu turbobenzyna też spali 10. Różnice względem benzyniaków śladowe, może trochę większe w górach, ale przy różnicy 70 groszy na litrze między Pb95 a ON, wychodzi praktycznie na to samo. 

Czym holujesz ?

A holuje ktoś ssangyangiem rextonem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Afro napisał:

Bo benzyna chyba mniej kłopotliwa w naprawie i chyba tańsza

Tak było 20 lat temu, teraz benzyny nie są wcale mniej skomplikowane od diesli. 
 

@golob ma chyba takie auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jacekzoo napisał:

Tak było 20 lat temu, teraz benzyny nie są wcale mniej skomplikowane od diesli. 
 

@golob ma chyba takie auto ?

Firmowe Rapid-y maja kłopot doczłapać się do 60 kkm w benzynie :) Diesel dał radę aż 180 kkm. Mój ma dopiero 15kkm wiec w teorii mam 50 kkm spokoju :) 

2 godziny temu, Koczaj napisał:

Jestem świeżo po zrobieniu ok 8tys km z budką. Kodiaq 2.0 TDI 190 KM  4x4 budka 1300kg (rzeczywiście trochę więcej ). Prędkości na autostradzie miedzy 80-95km /h. Ile by komputer nie pokazywał (od 9.1  do 10.5) to na dystrybutorze zawsze wychodziło 10l /100km. Tankowanie co ok 500km.  Zalewałem zawsze lepsze paliwo.  

Bazując na moich skromnych doświadczeniach zazdro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacekzoo napisał:

Tak było 20 lat temu, teraz benzyny nie są wcale mniej skomplikowane od diesli. 

Pomijając ewidentnie pechowe przypadki, i felerne wersje benzyniaków, jest mimo wszystko lepiej.

Poziom skomplikowania to jedno (pod względem budowy np. silnika - niby nie jest mniej skomplikowany, ale różnica wyłazi, gdyby zacząć przy tym grzebać, inne tolerancje, pasowania, konieczne dokładności obróbki), "zużywalność" podzespołów to drugie, łatwość i koszty ewentualnych napraw - to trzecie. W swoim otoczeniu nie słyszałem w benzynie np. o wymianie turbiny, czy wtryskiwacza (wtrysk bezpośredni) - w ogóle, potrzebie wymiany np. dwumasy przed 250 tysiącami (owszem, zwykle wymienia się wraz ze sprzęgłem, chociaż znam przypadki wymiany dwumasy co drugie sprzęgło, i tez jest ok, a w dieslach wcale nierzadko to dwumasa "leci" pierwsza, dużo wcześniej niż sprzęgła (niemałe znaczenie ma styl jazdy). W benzyniaku jeśli coś padnie, zwykle wymieniasz to, co padło i jeździsz dalej. Awaria w dieslu powoduje "kaskadę" - bo okazuje się, że nie ma sensu składać, jeśli przy okazji nie zrobi się tego, tego, tego, i tego. Zwłaszcza przy awariach od 150 ts. wzwyż - w zasadzie każda usterka kończy się w dieslu dużo większym zakresem naprawy, bo punktowa to druciarstwo nie warte roboty i pieniędzy (za chwilę będzie powtórka albo kolejna rozbiórka, np. dla kolejnych cylindrów), lub naprawiony/wymieniony element w zestawieniu z pozostawionymi starymi nie ma szans działać poprawnie.

Poziom skomplikowania (porównanie że mają te same podzespoły) to nie wszystko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Afro napisał:

Ciekawe jaka różnica będzie miedzy dieslem i turbobenzyna 190km. Ma ktoś? Jakie spalanie?

Od 11l/100km na krajówkach do 14l/100km na autostradach przy prędkości 95-100km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.