Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

 

Współczesne benzyny trują bardziej niż diesle.

Myślisz że poza Europą wszyscy tak bardzo się przejmują ekologią

Tyle że Europa i Ameryka Północna (też mają rygorystyczne normy emisji spalin) ma największą gęstość zaludnienia tudzież najwięcej pojazdów na mieszkańca.

Ktoś poruszył temat ekologii produkcji, być może 20 letni diesel emitował by mniej zanieczyszczeń, gdyby był sprawny, niestety pojazdy te mają po 500 tyś lub wiecej km przebiegu, zużyte wszystko, i już dawno nie mieszczą się w normach dla których zostały wyprodukowane, tym bardziej że w naszym kraju (tudzież sąsiednich) toleruje się wszelkiej maści druciarstwo.

Starej benzynie dużo łatwiej zmieścić się w normach, chyba że katalizator wycięty itp....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o holowniki do jak najcięższych przyczep, ale w granicach 3,5 t, to do ideału DMC 2000 + 1500 zbliżony jest np. VW T- Roc. Wiem, że to mała popierdółka, ale z silnikiem 2.0 Pb 4motion, AT ma 190 KM i 350 Nm no i DMC 1990, a na haku 1900. Czyli do budki 1500 by się nadawał, choć byłoby 5kg niezgodności z konwencją wiedeńską - ma MW 1495:-)

No nie da się teraz znaleźć ideału wśród nowych w takich warunkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zulos napisał:

A jeśli chodzi o holowniki do jak najcięższych przyczep, ale w granicach 3,5 t, to do ideału DMC 2000 + 1500 zbliżony jest np. VW T- Roc. Wiem, że to mała popierdółka, ale z silnikiem 2.0 Pb 4motion, AT ma 190 KM i 350 Nm no i DMC 1990, a na haku 1900. Czyli do budki 1500 by się nadawał, choć byłoby 5kg niezgodności z konwencją wiedeńską - ma MW 1495:-)

No nie da się teraz znaleźć ideału wśród nowych w takich warunkach...

Bez urazy Zulos ale ten silnik musi jeszcze mniej/więcej 200 modyfikacji przejść aby mógłby być polecany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Helmut napisał:

Bez urazy Zulos ale ten silnik musi jeszcze mniej/więcej 200 modyfikacji przejść aby mógłby być polecany.

Ja nic nie polecam - napisałem tylko, bo przypadkiem znalazłem samochód z parametrami do holowania cepki prawie 1,5 t z zestawem poniżej 3,5 t. A ten silnik to jeszcze w wieku dziecięcym rozumiem?? Bo 2 litry, 190 KM i 350 Nm to brzmi całkiem nieźle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, chris_66 napisał:

 


Współczesne benzyny trują bardziej niż diesle.
Myślisz że poza Europą wszyscy tak bardzo się przejmują ekologią emoji33.pngemoji1787.pngemoji1787.pngemoji1787.pngemoji1787.png

 

a co mnie interesuje "poza Europą", mnie interesuje co wdycham stojąc w korku, na przystanku, czy idąc z dzieciakami na lody, nawet gdyby miał spalać ten litr więcej

zobacz jak zmieniły się ciężarówki, dziś spotkać na trasie kopcącego "tira" to sporadyczny przypadek

a jeszcze w latach 90 normą było że za ciężarówką zostawała czarna chmura

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Helmut napisał:

Bez urazy Zulos ale ten silnik musi jeszcze mniej/więcej 200 modyfikacji przejść aby mógłby być polecany.

Dlaczego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, konrad_b napisał:

w latach 90 normą było że za ciężarówką zostawała czarna chmura

A za osobówką nie?

Wszystko poszło do przodu, choć sam nie wiem czy w dobrym kierunku :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Walt napisał:

Dlaczego? 

Sam silnik wydaje się być "doskonały" ale tak nie jest. Pomijając jego parametry i wręcz doskonałą kulturę pracy jak jest nowy to w miarę większego przebiegu zaczynają się schody. Jak w silniku 1,4 TSI tak i w tym 2,0 TSI, co chwilę są wprowadzane udoskonalenia i poprawki. Silniki z ostatnich dwóch lat produkcji są dużo lepsze niż wcześniej ale uważam i nie tylko ja tak uważam, że to jest jeszcze nie ta doskonałość.

- pomijam wypalane tłoki, łańcuch rozrządu i sam rozrząd itp. w pierwszych wersjach

aktualnie nowe problemy tego silnika to Turbosprężarka - nawet elektromagnetyczny zawór spustowy nie ratuje sytuacji, cieknący uszczelniacz wału korbowego już przy 60 tys. przebiegu, układ wtryskowy znowu daje o sobie znać, nawet regularna wymiana oleju silnikowego nie gwarantuje uszkodzenia układu smarowania już przy przebiegach 100-140 tys. km. Problemy układu chłodzenia? Szczerze nie wiem dlaczego tak się dzieje? Nikt tego nie potrafi dokładnie ocenić. Wiemy, ze pompa wody była kilkanaście razy modyfikowana! Uszczelka pod głowica po kolejnych modyfikacjach dalej nie jest trwała. Przytoczyłem te najbardziej irytujące.

Znowu się powtarzam ale róbcie interwały serwisowe co 20 tys. km najdalej to wydłuży żywotność auta. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ktoś kto holuje swoją budką  Fordem Mondeo mk5 w kombi i mógłby się podzielić informacją jakie ma dmc pojazdu, najlepiej z 2.0 TDCI ? Planuję zmienic swojego mk4 na coś nowszego. Przyczepa Sprite Super 410 TF 2005, 1200 dmc i chce się zmieścić w 3.5 t zestawu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę weekendów już przejechaliśmy nowym autem i nazbierało się 2500km. Maszyna jeździ i nawet się nie rozpadla?

Wielbicieli i fanatyków ropniaków którzy bez ustanku wmawiają sobie jaki to cud bo "niutki", bo oszczędny i czort wie co jeszcze serdecznie pozdrawiam. Ropa świetnie się nadaje do traktorów i koparek w autach świetnie się sprawdza silnik benzynowy?

IMG_20190526_204907.jpg

PART_1559285347326.jpeg

PART_1559286903849.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Lukasz88 napisał:

Jest ktoś kto holuje swoją budką  Fordem Mondeo mk5 w kombi i mógłby się podzielić informacją jakie ma dmc pojazdu, najlepiej z 2.0 TDCI ? Planuję zmienic swojego mk4 na coś nowszego. Przyczepa Sprite Super 410 TF 2005, 1200 dmc i chce się zmieścić w 3.5 t zestawu :)

Wszystkie jak w pysk 2330 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja aktualnie czekam na nowy holownik i raczej zmiana pójdzie z TDI na Benzynkę, która jak podejrzewam dostanie dość szybko podtlenek LPG :)

Patrząc na zestaw @danielpoz powiem prawie idealny :) prawie bo jak się nie mylę Ford wciąż nie oferuje part time 4x4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.