Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie. Mylicie pojęcia. Żaden silniczek o pojemności dwóch flaszek wódki nie będzie dobry do współczesnego samochodu. Czy będzie miał 3 czy 12 cylindrów.

Ale osobiście z dwojga złego i tak wybrał bym ten z trzema. Po za odgłosem zepsutego odkurzacza i kulturą pracy wolnossącego diesla ma same zalety w porównaniu do tego z tłokami wielkości kieliszków do wódki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Mylicie pojęcia. Żaden silniczek o pojemności dwóch flaszek wódki nie będzie dobry do współczesnego samochodu. Czy będzie miał 3 czy 12 cylindrów.
Ale osobiście z dwojga złego i tak wybrał bym ten z trzema. Po za odgłosem zepsutego odkurzacza i kulturą pracy wolnossącego diesla ma same zalety w porównaniu do tego z tłokami wielkości kieliszków do wódki.
Niestety te z trójką cylindrów poza kulturą pracy mają jeszcze bardzo poważną przypadłość. Większość z nich ma rozrząd pędzony łańcuchem, a ten w trojkach zaskakująco szybko się mieli. Wystarczy porównać Ecoteca Opla, 1.2 żyły a 1.0 wiecznie zużyte - zerwane. Niestety w małych autach kończą się alternatywy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, automaciek napisał:

a ten w trojkach zaskakująco szybko się mieli. 

Ciekawa teza. Bo w stajni VW silnik 1.2 HTP trzykopny ma obecnie niezniszczalny rozrząd łańcuchowy. A w 1,4 TSI z czterema garkami wszyscy wiedzą co się działo. Dopiero wymiana na pasek pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że jest jeszcze alternatywa i w temacie auta do holowania da się kupić duży silnik niezależnie od rodzaju paliwa. 

Mały jest świadomym wyborem i raczej do miejskiego auta nie holownika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maarec napisał:

Dobrze, że jest jeszcze alternatywa

Niestety kurczy się z dnia na dzień - katastrofa. Zostają same auta z wyższej półki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa teza. Bo w stajni VW silnik 1.2 HTP trzykopny ma obecnie niezniszczalny rozrząd łańcuchowy. A w 1,4 TSI z czterema garkami wszyscy wiedzą co się działo. Dopiero wymiana na pasek pomogła.
A ile HTP'ów przeskoczyło za mojej kadencji w VAG. Dopiero po kilku latach tak przerobili slizgi, że łańcuch się wydłuży, grzechocze ale nie PRZESKOCZY. Akurat VAG to nie jest dobry przykład, 1.6 FSI, 1.4 i 1.8 TFSI łańcuchy to jakaś masakra. Ostatni dobry rozrząd na łańcuchu to W124.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, automaciek napisał:

A ile HTP'ów przeskoczyło za mojej kadencji w VAG

Pierwotna wersja była faktycznie do :pupa: Ale poradzono sobie z tym. Więc nie ilość garków jest problemem tylko wprowadzanie na rynek niedotestowanych prototypów. 

Zresztą problem dotyczy nie tylko rozrządu, ale i wycierających się krzywek, obracających się panewek etc. I to wszystko w większości w silnikach o przyzwoitej pojemności i liczbie cylindrów. Takie czasy. Projekt z komputera idzie do produkcji i sprzedaży. A testerami jesteśmy my wszyscy za nasze ciężko zarobione pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pjoter napisał:

@Jarosław69 Q7 6,5l ? ?

Co w tym dziwnego ?

Najniższy wynik jaki miałem to 6,1 ale to było celowe "dziadkowanie"  dla sprawdzenia dolnej granicy . Tylko kierowca solo ...bez obciążenia. Tak się nie jeździ...turla ?

Średnio okolice 7,3 - 7,5 solo przy spokojnej jeździe mieszanej.

I jeszcze jedno - leję czyste paliwo B-O + dodatek oktanowy ( niektórzy nazywają to V-Powerem - mniejsza o nazwę)  i praktycznie nie skażam auta paliwem od oszustów (tu nie  mogę napisać nazwy tej czerwonej mafii).

Faktem jest ,że gdy już muszę skazić zbiornik to wtedy pali od 0,5 do  1-go litra więcej i robi się muł.

Liczby z kabla - nie z kompa chociaż akurat tu komp pokazuje dość wiarygodnie.

I żeby nie było - idiota z ciężkimi kopytami i ambicją wykończenia klocków przez 30 tys km wyciśnie 12/100 jak nic.

Tak więc wynik w dużej mierze zależy od jakości połączenia synapsoidalnego  pomiędzy stopami  a główką  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jarosław69 napisał:

Co w tym dziwnego ?

 

Noo litr nizej niż podaje producent najniższe zużycie a te są jak wiemy mocno zanizane.

A4b8 najniżej zszedłem na okolice 6l dlatego dziwi mnie wynik bo moim znajomym poniżej dychy nie schodzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pjoter - rocznik - wersja o twoich znajomych ?

Bo jeśli mówisz o 4M to się  zgadza.  Piją dość sporo.

Moja jest w wersji 4L Ultra.

Podkreślę jeszcze raz - BARDZO duże znaczenie ma to na ile "okradzione jest paliwo z paliwa"   tzn ile jest biosyfu w czystym dieslu.

Aktualnie mafia zakręciła kurki z B-0 - dlatego na stacjach jest tylko B7. Do pierwszych przymrozków -bo potem syf przymarza.

Pozostaje tylko prywatny import z zachodu , który też jest niszczony za wszelką cenę pod pozorem walki z czymś ...tam.

Temat mafii to temat rzeka i nie na to forum w wersji publicznej.

 

ps. B7 to jest na etykiecie..... resztę bystrzejsi dopowiedzą sobie bez problemu.()  Czym będzie cieplej tym będzie "lepiej".

W tym roku wyniki NIK-u (względem lat poprzedzających)  jak chodzi o jakość ON na stacjach są zaskakujące.

Linia opadająca  w dół...

Jak myślicie - dlaczego nastąpiła "dobra zmiana" w kwestii jakości paliwa ?? Niestety nikt za to nie beknie a koszty walną po kieszeni zwykłych Polaków.

 

Commander - import.

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Jarosław69 napisał:

Aktualnie mafia zakręciła kurki z B-0 - dlatego na stacjach jest tylko B7

Nie wiem o czym piszesz. Cały czas kupuję B0  i po za jednym drobnym zachwianiem w dostawie nie miałem z tym żadnego problemu od 1,5 roku.

Może stacje mają lepszą marżę na B7 dlatego ją pchają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z artykułu o "nowym" BMW X1:

"Samochód oferowany będzie z silnikami o trzech lub czterech cylindrach w wersjach z napędem przednie lub wszystkie koła."
?

No to będą mieli o czym rozprawiać 3-paskowcy pod gieesem...:-)

Nie ma tylko informacji, czy w tym 3-cylindrowym są odłączane cylindry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.