Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Zulos napisał:

Nie ma tylko informacji, czy w tym 3-cylindrowym są odłączane cylindry...

Pewnie będą...                                    ...żeby można było po jednym remontować :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem żonie te BMW z trzycylindrowym silnikiem i jak dla mnie silnik rewelacja, w połączeniu z ośmiobiegową skrzynią robi robotę, osiem sekund do setki 140 km na małe auto miejskie wystarczy.

Silnik ciągnie od samego dołu (twin turbo) , nie ma turbodziury, w trybie eko w ogóle go nie słychać , w trybie sport chodzi całkiem dynamicznie , w porównaniu do trzycylindrowca TSI od VW to przepaść na korzyść BMW ,

realne spalanie przy miejskiej jeździe ok 9 l

Oczywiście jako holownik nawet przez myśl by mi nie przeszło ale jako miejskie auto jest całkiem OK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3-cyl. to chyba ten 1.5 Pb - tak?

Ja brałbym pod uwagę jako holownik, ale 4-cyl. 2.0 Pb 192 KM i 280 Nm (xDrive) - z DMC 2.140 zmieści cepkę do 1360 DMC (dokładnie takie DMC mają o ile dobrze pamiętam np. niektóre Hobby), czyli taką o oczko większą niż moja obecna, na jaką może w przyszłości zamienię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

kupiłem żonie te BMW z trzycylindrowym silnikiem i jak dla mnie silnik rewelacja, w połączeniu z ośmiobiegową skrzynią robi robotę, osiem sekund do setki 140 km na małe auto miejskie wystarczy.

Silnik ciągnie od samego dołu (twin turbo) , nie ma turbodziury, w trybie eko w ogóle go nie słychać , w trybie sport chodzi całkiem dynamicznie , w porównaniu do trzycylindrowca TSI od VW to przepaść na korzyść BMW ,

realne spalanie przy miejskiej jeździe ok 9 l

Oczywiście jako holownik nawet przez myśl by mi nie przeszło ale jako miejskie auto jest całkiem OK

 

Brawo. Gratuluję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

kupiłem żonie te BMW z trzycylindrowym silnikiem i jak dla mnie silnik rewelacja, w połączeniu z ośmiobiegową skrzynią robi robotę, osiem sekund do setki 140 km na małe auto miejskie wystarczy.

Silnik ciągnie od samego dołu (twin turbo) , nie ma turbodziury, w trybie eko w ogóle go nie słychać , w trybie sport chodzi całkiem dynamicznie , w porównaniu do trzycylindrowca TSI od VW to przepaść na korzyść BMW ,

realne spalanie przy miejskiej jeździe ok 9 l

Oczywiście jako holownik nawet przez myśl by mi nie przeszło ale jako miejskie auto jest całkiem OK

 

Czy to 1 czy X1 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Zulos napisał:

3-cyl. to chyba ten 1.5 Pb - tak?

Ja brałbym pod uwagę jako holownik, ale 4-cyl. 2.0 Pb 192 KM i 280 Nm (xDrive) - z DMC 2.140 zmieści cepkę do 1360 DMC (dokładnie takie DMC mają o ile dobrze pamiętam np. niektóre Hobby), czyli taką o oczko większą niż moja obecna, na jaką może w przyszłości zamienię...

tak 1.5 Pb

19 godzin temu, maarec napisał:

Brawo. Gratuluję.

Dzięki ale to nie moje auto :)

choć jak stoi pod domem to na miasto  wolę nim jechać niż swoim dwa razy większym, proponowałem nawet żonie zamianę ale się nie zgodziła ?

9 godzin temu, Commander napisał:

Czy to 1 czy X1 ?

seria 1 oznaczenie 118i , bez x-drive,  automat , napęd na tył ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

seria 1 oznaczenie 118i , bez x-drive,  automat , napęd na tył ;) 

Aaa - to zupełnie inna para kaloszy... Jednak seria 1 od X1 troszeczkię się różni. Przede wszystkim X1 jest większa i sporo cięższa - ta, którą mógłbym rozważać jako holownik, to ponad 300 kg więcej, więc całkiem sporo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.05.2019 o 12:56, Zulos napisał:

Z artykułu o "nowym" BMW X1:

"Samochód oferowany będzie z silnikami o trzech lub czterech cylindrach w wersjach z napędem przednie lub wszystkie koła."
?

Świat się kończy, 3 cylindry, napęd na przód... w BMW... Wyobrażenie o motoryzacji budowane od dzieciństwa legło w gruzach... I to "118i"... Silnik 1.8, haha. 1.5 plus trzy cylindry, dało 18 :)

Zostaje poczekać na E-klasę od M-B, z bazowym silnikiem 3-cylindrowym 0,9TCe "pożyczonym" z Renault tyle że bi-turbo, z aktywnie odłączanym środkowym cylindrem, napędem na przód, 12-biegowym automatem i zbiornikiem paliwa o pojemności 15 litrów w standardzie (gdzieś trzeba ciąć masę własną) oczywiście bez możliwości zamówienia i zmieszczenia w nim koła zapasowego (masa...), za to produkowanym na jednej taśmie na przemian z bliźniaczym Talismanem i na jedno z nim kopyto (poza grillami i znaczkami), ale pod czujnym okiem inżynierów z M-B, którzy będą dwoić się i troić, żeby przez inne grille i znaczki cały samochód znalazł się od razu o minimum 4 półki wyżej prestiżowo i jakościowo... (patrz: Citan).

Może lepiej było tego nie podpowiadać, ale w końcu przecież sami na to wpadną.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem tak - dziś tankowałem bolida ze słynnym 1.0 ecoboost i robiłem lokalny przejazd bez korków, bez wyścigów, bez świateł. Spalanie 3.8 z przebiegu 30km. Mam wrażenie, że na takie trasy ten silnik jest stworzony, w mieście bez 8 litrów nie jedzie. W trasie zapakowany po dach na jesienne Zakopane 7,5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem tak - dziś tankowałem bolida ze słynnym 1.0 ecoboost i robiłem lokalny przejazd bez korków, bez wyścigów, bez świateł. Spalanie 3.8 z przebiegu 30km. Mam wrażenie, że na takie trasy ten silnik jest stworzony, w mieście bez 8 litrów nie jedzie. W trasie zapakowany po dach na jesienne Zakopane 7,5l
To mojego rekordu jeszcze nie pobiłeś :]



wczoraj pojechałem swoim holownikiem z dziećmi na lody, bez pośpiechu chyba pierwszy raz w trybie eko

dbfdfc4c66770f3060fb2c9e372deb1b.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dworuję sobie, a ujeżdżamy nadal już drugie i trzecie auto z "podwymiarowymi" silnikami.  Jak są ku temu warunki i chęć, to spali jak smok, albo - jak pokazują Suzu i Maarec - chłeptnie sobie jak pekińczyk. Jeszcze parę lat temu diesle niewiele mniej by paliły. I nie wycofuję się z tego, że nie chcę już benzyniaka bez turbiny (chyba że 6 lub 8-io cylindrowy), chociaż turbo żyje, turbo pije...  Trzeba mieć tego świadomość, i tyle. Ale do trzycylindrówek jeszcze nie mogę się przekonać.  

Suzu, jeśli ten pasek to benzyniak, to informuję Cię, że dzieci nie wolno zaprzęgać do bryki, nawet gdy się im obieca lody na końcu trasy. :) Jeśli to benzyna, to spalanie nie do wiary, żagiel chyba rozwinąłeś (a ten skubaniec jest dość dokładny we wskazaniach).  Chyba że to dieselek, wtedy to już bardziej realne.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.