Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadzam się , bo to jest alternatywa. Tak na marginesie, Fiat również ma kilka sprawdzonych jednostek benzynowych i dieslowskich godnych polecenia. Ale to tylko jeden silnik PSA. Pozostałe silniki PSA "chorują" masowo na podobne dolegliwości lub nawet większe jak wcześniej silniki VW.  Prawie każdy producent ma wiele silników benzynowych jak i dieslowskich, których produkty jeszcze raczkują i są ciągle dopracowywane.  Dużo wody upłynie zanim to się poprawi.
Moja mała rada taka, róbcie w swoich autach interwały serwisowe co 20 tys. km nie dalej.
1.6 HDi też uznawany jest za jeden z lepszych silników Diesla. Z 1.4 i 2.2 HDi były największe problemy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Thomas napisał:

To gdzie ten postęp technologiczny skoro 20 letni vag w dieslu pali średnio 5l a nowoczesna eko skoda ma problem żeby w sprzyjających warunkach zbliżyć sie do tego wyniku. Już sobie zadaję pytanie na co zmienić A6 1.9 tdi z przyczepą pali 8 w koło komina mieści się w 6. 

to jeszcze porównaj to co się wydostaje z rury wydechowej takiego TDI z lat 90 a co z obecnych silników

niestety albo stety teraz nacisk idzie na obniżenie trujących substancji a nie zmniejszenie spalania

takie euro2 do euro6 to jest zmniejszenie szkodliwych substancji o rząd wielkości  np tlenki azotu z 0,50 do 0,08

Euronorms_Diesel.png

wiadomo że spalanie też musi być niskie, ale przy zubożonej mieszance pojawia się problem syfu w spalinach

i tak własnie do silnika benzynowego może trafić DPF, zanany z diesla 

 

jest jeszcze jedna kwestia taka 1.5 TB pali jak 1.6 wolnossak, ale ma 50% więcej mocy

i jak chcesz możesz jechać oszczędnie jak 100KM wolnnossakiem, ale możesz przycisnąć i mieć osiągi jak 2.0

 

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 lat to sporo czasu i  w zasadzie niczego spektakularnego nie osiągnęliśmy. Dpf ( kto ma ) to wie, że z ekologia nie ma nic wspólnego. Jego wytworzenie i serwisowanie pochłania dużo energii i produkuje jeszcze więcej zanieczyszczeń np. procedura serwisowego wypalania i związana z tym wymiana drogiego oleju Long  Life (teoretycznie), u mnie był to 7 litrów dwa razy w roku. Ograniczenia ekologiczne to nie jest postęp tylko regres. Myślę, że stoimy na progu kolejnej "rewolucji technologicznej" to co oferują nam producenci samochodów to powielanie sprawdzonych rozwiązań, które od lat 50 są pudrowane. Pojazdy elektryczne to kolejna bzdura, akumulatory nie są unowocześniane od 100 lat-  to jest ta sama technologi chyba celowo nie rozwijana zresztą energię do nich mają produkować z paliw kopalnych konwencjonalne elektrownie - taki eko żarcik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Thomas napisał:

20 lat to sporo czasu i  w zasadzie niczego spektakularnego nie osiągnęliśmy. Dpf ( kto ma ) to wie, że z ekologia nie ma nic wspólnego. Jego wytworzenie i serwisowanie pochłania dużo energii i produkuje jeszcze więcej zanieczyszczeń np. procedura serwisowego wypalania i związana z tym wymiana drogiego oleju Long  Life (teoretycznie), u mnie był to 7 litrów dwa razy w roku. Ograniczenia ekologiczne to nie jest postęp tylko regres. Myślę, że stoimy na progu kolejnej "rewolucji technologicznej" to co oferują nam producenci samochodów to powielanie sprawdzonych rozwiązań, które od lat 50 są pudrowane. Pojazdy elektryczne to kolejna bzdura, akumulatory nie są unowocześniane od 100 lat-  to jest ta sama technologi chyba celowo nie rozwijana zresztą energię do nich mają produkować z paliw kopalnych konwencjonalne elektrownie - taki eko żarcik. 

Mam nadzieję że żartujesz, bo jeśli kilkukrotne obniżenie np NOx czy PM nazywasz regresem, to w sumie nie ma o czym gadać.

DPF wypala się przeważnie na trasie, a codziennie rano w korkach nie wdychasz tego syfu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, konrad_b napisał:

a codziennie rano w korkach nie wdychasz tego syfu

A masz wpływ na to kiedy zaczyna się proces wypalania? Jak DPF jest zapchany to system ciągle próbuje rozpocząć wypalanie.

Do całości należało by dodać jeszcze  emisję syfu podczas wypalania filtra. Każdy z nas widział chyba  jadącego Diesla, który ni z tego ni z owego nagle zaczyna dymić jak stary rozlatujący się Jelcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



A masz wpływ na to kiedy zaczyna się proces wypalania? Jak DPF jest zapchany to system ciągle próbuje rozpocząć wypalanie.
Do całości należało by dodać jeszcze  emisję syfu podczas wypalania filtra. Każdy z nas widział chyba  jadącego Diesla, który ni z tego ni z owego nagle zaczyna dymić jak stary rozlatujący się Jelcz.


Z żadnego nowego diesla, nawet przy wypalaniu nic nie powinno się dymić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz wpływ na to kiedy zaczyna się proces wypalania? Jak DPF jest zapchany to system ciągle próbuje rozpocząć wypalanie.
Do całości należało by dodać jeszcze  emisję syfu podczas wypalania filtra. Każdy z nas widział chyba  jadącego Diesla, który ni z tego ni z owego nagle zaczyna dymić jak stary rozlatujący się Jelcz.
Wielu z Was broni diesli, ok. Ale czy zastanawiacie się czym będą oddychać Wasze dzieci i wnuki? Ilu lat dożyją? Nie ukrywajmy że stare klekoty trują, trują też nowe, ale niesprawne. Ilu z nas Polaków za wszelką cenę chce diesla (przysłowiowe " Audi w tdi"), a nie ma później kasy na jego serwis i utrzymanie w sprawności. Jak niesprawne to kopci, wtryski po "regeneracji" za 300 pln, które dawkuja jak chcą, wycięty DPF, zaślepiony EGR, tuning, eko tuning (mniej pali, ale truje). Pojawiają się opinie że współczesny diesel z ad-blue jest bardziej eko od benzyny z GPF, być może ale przeciętnego Kowalskiego nie stać na serwisowanie tego auta po gwarancji, a są one bardzo skomplikowane, więc co..... Wycinamy co się da.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Wielu z Was broni diesli, ok. Ale czy zastanawiacie się czym będą oddychać Wasze dzieci i wnuki? Ilu lat dożyją? Nie ukrywajmy że stare klekoty trują, trują też nowe, ale niesprawne. Ilu z nas Polaków za wszelką cenę chce diesla (przysłowiowe " Audi w tdi"), a nie ma później kasy na jego serwis i utrzymanie w sprawności. Jak niesprawne to kopci, wtryski po "regeneracji" za 300 pln, które dawkuja jak chcą, wycięty DPF, zaślepiony EGR, tuning, eko tuning (mniej pali, ale truje). Pojawiają się opinie że współczesny diesel z ad-blue jest bardziej eko od benzyny z GPF, być może ale przeciętnego Kowalskiego nie stać na serwisowanie tego auta po gwarancji, a są one bardzo skomplikowane, więc co..... Wycinamy co się da.


Trupów nie bronię. Więcej, uważam, że diagności, którzy wypuszczają takie trupy na drogi powinni tracić uprawnienia z urzędu.

Natomiast sam jeżdżę nowym dieslem spełniającym chyba najwyższą normę euro. Gwarancję i przeglądy sobie sam przedłużylem na 5 lat, aby mieć święty spokój
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, chris_66 napisał:

Myślisz że poza Europą wszyscy tak bardzo się przejmują ekologią

Z ekologią to nie ma nic wspólnego. Dowiedziono, że lepiej jest jeździć powiedzmy 15 lat starym dieselem, niż po siedmiu latach wymienić samochód na nowy z Euro 500.

Sumując - dwa samochody bardziej zatrują środowisko niż jeden przez 15 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.