Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, dudek_t napisał:

dojazd do pracy: 1.5 TSI Szok jak te silniki mało palą przy spokojnej jeździe

Ja potrafię zejść do 5,2 starym  1,6 8V   od VAG-a i to na dwudziesto kilometrowej trasie.  Tak że twój wynik jak na high-techa jest słabiutki :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze ja jechałem tak jak zwykle. I Skoda z silnikiem jak Twoj miałem przy takiej jezdzie spalanie 7,5. Gdybym sie postaral i jechał przepisowo to zszedłbym do 4. Jestem pewien. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BUMERANG napisał:

Ja potrafię zejść do 5,2 starym  1,6 8V   od VAG-a i to na dwudziesto kilometrowej trasie.  Tak że twój wynik jak na high-techa jest słabiutki :) 

To jeszcze porównaj osiągi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Walt napisał:

To jeszcze porównaj osiągi

Jeśli będą na tej samej dawce paliwa to chylę czoła. 

Milego oglądania ( zadka starego dziadka :D ) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Walt napisał:

To jeszcze porównaj osiągi ?

miałem 1.6 benzynę w golfie IV dynamika średnia a spalanie wysokie,  szybko się pozbyłem i zamieniłem na 1,9 TDI 110 PS, który jeździ w naszej rodzinie do dziś (w tym roku skończył 20 lat)  .

to było auto,  do dziś żadnych poważnych napraw, turbina oryginalna, wtryski również , climatronic działa.

oprócz rdzy , trzeszczących plastików i połamanego podłokietnika nic mu więcej nie dolega

w zasadzie nie odbiega komfortem i dynamiką od współczesnych diesli a jeśli chodzi o spalanie to nie miałem już nigdy auta które w cztery dorosłe osoby z klimą i bagażami pod dach robiło Chorwację ze średnim spalaniem nieco ponad 4 litry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gdzie ten postęp technologiczny skoro 20 letni vag w dieslu pali średnio 5l a nowoczesna eko skoda ma problem żeby w sprzyjających warunkach zbliżyć sie do tego wyniku. Już sobie zadaję pytanie na co zmienić A6 1.9 tdi z przyczepą pali 8 w koło komina mieści się w 6. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

1.6 benzynę w golfie IV dynamika średnia a spalanie wysokie,

Ja mam z ostatniego roku produkcji, po "najnowszych" modyfikacjach. Z cepką mieszczę się spokojnie w 11 litrach. Średnia z kompa ( ostatnio wysoka ) 7,1. Nie narzekam. 

Dynamika faktycznie mogła by być lepsza ale to nie wina silnika tylko skrzyni. Jak by była "szóstka"  chodził by całkiem nieźle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze auto jeszcze na studiach to był benzynowy VW Polo 1.0 55 KM. W przedziale 90-100 km/h palił ok. 4 l/100 km. Totalną katastrofą był VW Golf IV 1.4 75KM; nie dość, że muł, to przy wakacyjnym obciążeniu albo jeździe autostradowej palił jak smok. Niskie, wręcz rewelacyjne spalanie miały Golf V 1.9 TDI 105 KM i Mazda 6 2.2 163 KM. Potem przyszedł Golf VII Alltrack, który lubił paliwko (autostrada ok. 10l, miasto w korkach - czyli najczęściej ok. 13-14l), ale za to rewelacyjna dynamika.

Teraz Passat 1.8 TSI 180 KM DSG7 przy prędkościach ok. 120 km/h zadowala się 6,2 l/100km. Z przyczepą przy średniej prędkości 69 km/h spala 11l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Thomas napisał:

To gdzie ten postęp technologiczny skoro 20 letni vag w dieslu pali średnio 5l a nowoczesna eko skoda ma problem żeby w sprzyjających warunkach zbliżyć sie do tego wyniku. Już sobie zadaję pytanie na co zmienić A6 1.9 tdi z przyczepą pali 8 w koło komina mieści się w 6. 

Bardzo zasadne pytanie? Gdzie ten postęp ? W rzeczywistości jest jeszcze gorzej bo małe pojazdy również nie zaskakują oszczędnością. Mówimy o 20 latach postępu technologicznego w motoryzacji. Te "licytacje", że spalanie czasem zejdzie do 5 litr. / 100 km nie wiele wnoszą. Od jednostki napędowej w dzisiejszych czasach powinno się więcej wymagać. W rzeczywistości taka litrowa jednostka napędowa jak trochę ją pokręcisz to potrafi przyprawić o zawrót głowy swoim spalaniem.

Mojej córce sprawiłem taki oto zestaw: VW Caddy 2.0 TDI 4x4 plus LMC 400D.  Długo rozmyślałem ale nie ma wyjścia i trzeba iść do przodu z postępem technologicznym. Jak na razie ze stajni VW to tylko bardzo sprawny silnik 1.6 TDI,  po modernizacjach od 2012 roku 2.0 TDI lub po 2014 roku 1.4 TSI porządnie poprawiony silnik ( z czystym sumieniem mogę go polecić ).  Nie mamy problemów z tymi silnikami na serwisie. To tyle jeżeli chodzi o VW.  Stary wolnossący 2.0 FSI też jest wg. mojej oceny super silnikiem, tylko trapi go wiele drobnych wkur....denerwujących (przepraszam za sformułowanie) usterek ale nie kosztownych. W trasie bardzo oszczędny i 150 kM pod maską w benzynie. To tylko jest moje zdanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternatywą dla silników diesla grupy vw ( coraz gorszych) są 2.0hdi PSA  montowane w Fordach , Volvo i oczywiście całej grupie PSA. 2.0 hdi miałem w Mondeo mk4 , potem w S-max i obecnie w Citroenie Spacetourer. W żadnym z tych aut pomimo przejechanych kilometrów nie miałem żadnych problemów z silnikiem , spalanie ok. 6l i dynamika bardzo zadowalająca ... ?

Edytowane przez Iven (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Iven napisał:

Alternatywą dla silników diesla grupy vw ( coraz gorszych) są 2.0hdi PSA  

Zgadzam się , bo to jest alternatywa. Tak na marginesie, Fiat również ma kilka sprawdzonych jednostek benzynowych i dieslowskich godnych polecenia. Ale to tylko jeden silnik PSA. Pozostałe silniki PSA "chorują" masowo na podobne dolegliwości lub nawet większe jak wcześniej silniki VW.  Prawie każdy producent ma wiele silników benzynowych jak i dieslowskich, których produkty jeszcze raczkują i są ciągle dopracowywane.  Dużo wody upłynie zanim to się poprawi.

Moja mała rada taka, róbcie w swoich autach interwały serwisowe co 20 tys. km nie dalej?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.