Skocz do zawartości

Proszę o pomoc w caravaningowym debiucie:-)


bsylvia

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądam właśnie dokumenty. Mam chwilowo jeszcze papiery francuskie i tam stoi:

F2: 2505

G1:1668

 

Natomiast nie mam tam O1i O2...

może dlatego że nie ma jeszcze haka?

Samochód stoi aktualnie w serwisie gdzie między innymi będzie ten hak montowany. Potem jego rejestracja.

Czy wtedy dopiero uzyskam w polskiej rejestracji O1 i O2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przeglądam właśnie dokumenty. Mam chwilowo jeszcze papiery francuskie i tam stoi:

F2: 2505

G1:1668

 

Natomiast nie mam tam O1i O2...

może dlatego że nie ma jeszcze haka?

Samochód stoi aktualnie w serwisie gdzie między innymi będzie ten hak montowany. Potem jego rejestracja.

Czy wtedy dopiero uzyskam w polskiej rejestracji O1 i O2?

jak f2 masz 2505 to max waga cepki 995 kg...chyba ze masz E (mam podobną sytuację beksa.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że ciężko będzie Wam znaleźć coś pod Wasze potrzeby i jednocześnie do ok. 990 kg.

Wiem, że to rada trochę na wyrost, ale pozwalająca w późniejszym czasie na dużo większy komfort wypoczynku, poruszania się i psychiczny: przemyślcie sprawę podwyższenia kwalifikacji B+E

http://forum.karawan...o-jazdy-e-do-b/

... i podniesienia budżetu do np.13 tys. :skromny:

Sprawa B+E może okazać się niepotrzebna (w najbliższym czasie planowane są zmiany w przepisach), jeśli wejdą, to DMC zestawu na B pr. j. będzie 4250. Jest o tym trochę na forum.

Wracając do przyczepy: wiem, że 13 tys. znacząco się różni od pierwotnych założeń, ale pozwala myśleć o zupełnie innym stanie i układzie przyczepy. Przyczepy takiej nie będziecie chcieć zmieniać już po pierwszym sezonie. Często jest tak, że oszczędność poczyniona przy zakupie, mści się bardzo szybko. Jeśli nie dacie rady na ten sezon, to może warto poczekać z zakupem kilka miesięcy. Ceny przed sezonem rosną, latem są b. wysokie i tak do ok. połowy września. Zakup wychodzi najtaniej między wrześniem a marcem. Piszę to na podstawie własnych doświadczeń, miałem podobne dylematy, a jest "B+E" zrobione w dwa tygodnie, DMC 1500 i przestrzeń, zamiast DMC 900. Dzisiaj wiem, że to były bardzo dobre decyzje.

O wielkości przyczepy, przedsionku już pisałem, więc się nie powtarzam,

np.

http://forum.karawan...-ocene-i-pomoc/

 

http://forum.karawaning.pl/topic/10813-prosba-o-ocene/page__st__45

 

 

Może warto to wszystko jeszcze raz przeanalizować i podejść do sprawy trochę inaczej :hmm:

 

:hej:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurczę, za dużo racji w tych Twoich słowach :-)

ale człowiek marzyłby już swoją jechać na urlop...

a wypożyczenie to znów 2tys. w plecy. Może więc jednak zrobimy E+B, to będzie i tak łatwiejsze niż zdobycie większego budżetu.

Tymczasem śledzimy nadal oferty i szukamy naszego domku na kółkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doczytaliśmy że od stycznia 2013 już będzie można jeździć większym ciężarem niż3,5 T,a mianowicie 4,25 T...

więc może na razie (2-3 lata) znalazłaby się jakaś przyczepa 4 osobowa o DMC 1000kg. Spotkaliście się z takimi?

albo ryzykować i kupić trochę większą i mieć nadzieję że do stycznia 2012 nikt nas nie sprawdzi :-)

często macie kontrole policji na trasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doczytaliśmy że od stycznia 2013 już będzie można jeździć większym ciężarem niż3,5 T,a mianowicie 4,25 T...

więc może na razie (2-3 lata) znalazłaby się jakaś przyczepa 4 osobowa o DMC 1000kg. Spotkaliście się z takimi?

albo ryzykować i kupić trochę większą i mieć nadzieję że do stycznia 2012 nikt nas nie sprawdzi :-)

często macie kontrole policji na trasie?

 

Jeśli ten przepis wejdzie w życie :niewiem:

Są duże szanse, że tak.

O kontrole policyjne najmniej bym się martwił, raczej większy, a nawet kosmiczny problem może być z ubezpieczalnią w razie kolizji, o wypadku nawet nie wspominając.

Raczej w ten sposób nie warto ryzykować. W tym wypadku 995 kg. i ani grama więcej.

Mogą się też zdarzyć (i będą coraz częściej) ważenia zestawu na trasie.

Jak pokazuje nasza rzeczywistość, lepiej być w zgodzie ze wszystkimi przepisami, nawet tymi najbardziej idiotycznymi.

IMHO

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adria bardzo fajna, jakbym nie kupił swojej Hobby to może bym się na nią czaił :) warto się zastanowić w dodatku bardzo lekka - duża ładowność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę za mała na naszą czwórkę.Starszy syn ma już 13 lat!

nie ominie nas jednak zrobienie E+B.

Nie ma co kombinować :-(

w innym wypadku nie mogłaby przyczepa przekroczyć DMC 995kg co wiąże nam ręce w kupnie takiej przyczepy jak chcemy

 

wiecie może gdzie w woj.śląskim zrobić E szybko i tanio?

 

właśnie przypomniałem sobie że mam prawo jazdy T - na traktor i przyczepę!

Czy to nie zwalnia mnie z konieczności posiadania E?

Przecież traktor i przyczepa ważą więcej niż 3,5T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasza pierwsza przyczepka to kip 420 z 87 roku pomimo swego wieku była w bardzo dobrym stanie ... następną jaką zakupiliśmy to była z łóżkiem piętrowym (LMC 485 1200 DMC zestaw mieści sie w 3500), i tu miałem więcej szczęścia niż rozumu... zakup na emocjach :) piętrowe łożka dają jednak więcej komfortu i frajdy dla dzieciaków... piszę o tym bo na allegro już dość sporo czasu jest- http://moto.allegro.pl/kip-hyline-48-t-pietrowe-spanie-5-osobowy-kemping-i2215490658.html ze zdjęć wynika że nie posiada toalety opróżnianej z zewnątrz... w każdym razie ja tę markę wspominam bardzo pozytywnie. może to jakaś sugestia w tym kierunku ..piętrowym smirk%281%29.gif .. jeśli macie jeszcze trochę czasu to warto pooglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja oglądałem angielkę o DMC coś ok 980kg - jak dobrze pamiętam - gdyby nie jej stan pewnie byśmy kupili - chodź tak jak pisałem o niej w innym wątku - była bardzo fajna do chwili rozłożenia łóżka (narożnika) - przejście wzdłuż przyczepy w środku miało ok 25cm szerokości - i prowadziło do kibelka.

 

nad tym rozłożonym narożnikiem mieściło się rozkładane piętrowe łóżko, a w drugim końcu przyczepy spanie ok 130x200cm - więc teoretycznie dla 2 niewielkich dorosłych...

 

OK znalazłem linka do takiego modelu - która swoją drogą długo już stoi na internecie - http://www.auto-camping.zxy.me/news.php?readmore=28 - ale widzę, że DMC 1060kg - fakt, że można by pewnie odchudzić - ale za to wtedy ładowność 100kg to będzie zawartość lodówki i przedsionek...

 

myślę, że musicie znaleźć jakiś model z łóżkiem piętrowym z tyłu przyczepy - co pozwoli na wybór krótszego czyli lżejszego egzemplarza...

 

Ja bym raczej myślał na Waszym miejscu o prawku E do B - nie jest tak drogo - ale wtedy niestety wchodzi Viatool i jak tylko dodadzą kolejne odcinki płatne to albo będziecie jeździć drogami powiatowo - wiejskimi albo płacić słono za przekroczenie 3,5 dmc zestawu.

 

Opcja jest jeszcze - kupić cięższą i liczyć na zniesienie konieczności płacenia - ale w to coraz ciężej uwierzyć - patrząc na budżet, oraz koniecznie robić prawko bo przy takim holowniku - to chyba podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawo jazdy B+E to kolejne 1500zł (kurs, badania, egzamin),które możnaby było dołożyć do przyczepki :-(

no i jak piszecie ten viatol!

z tej desperacji zastanawiamy się czy w tym roku nie wypożyczyć małej przyczepki a za rok kupić taką jak chcemy...

może te zmiany w styczniu 2013 przyniosą dobre wieści?

chyba że spotkacie coś do 995kg to wrzucajcie na forum!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.