Skocz do zawartości

Proszę o pomoc w caravaningowym debiucie:-)


bsylvia

Rekomendowane odpowiedzi

prawo jazdy B+E to kolejne 1500zł (kurs, badania, egzamin),które możnaby było dołożyć do przyczepki :-(

 

Badania lekarskie 40 zł.

Egzamin 160 zł.

Kurs z minimalną liczbą jazd, jest niestety obowiązkowy: 650 do 750 zł. (trzeba szukać wśród różnych firm i wybrać tam, gdzie najtaniej, a jednocześnie aby mieli taki sam sprzęt jak w WORD na egzaminie).

Ja dzwoniłem chyba do dwunastu :o i w końcu znalazłem satysfakcjonującą ofertę.

W 1000 zł. powinieneś się zmieścić bez problemu.

Zakładam, że nie będzie dodatkowych godzin na kursie i egzamin zdany za pierwszym podejściem :skromny:

 

Tak, jak już wcześniej Wam doradzałem: przy tej masie samochodu, najlepszym wyjściem jest B + E i tu raczej nie macie się co zastanawiać. Im wcześniej, tym lepiej. Doradzam zapisanie się na kurs jeszcze przed Świętami, może to trochę potrwać, więc bez stresu i obawy o czas, do wakacji dokument będziesz miał w kieszeni. Tak czy inaczej, to inwestycja w siebie i uprawnienie B+E zawsze może się przydać - tak to potraktuj.

Przyczep musicie niestety szukać sami, chyba że ktoś trafi coś przypadkowo, ale raczej na to bym nie liczył.

Mocno się rozglądajcie, zwłaszcza teraz. Trzeba niestety poświęcać na to sporo czasu, cuda się nie zdarzają, a wyjątkowe okazje tak, choć niezmiernie rzadko i dlatego musicie śledzić różne oferty rano, w ciągu dnia i wieczorem.

Jeśli coś wpadnie Wam w oko, to musicie być przekonani, że o to Wam właśnie chodzi. Wtedy dzwońcie, piszcie do właściciela o dużą liczbę zdjęć w bdb rozdzielczości. Dopiero uzbrojeni w taki materiał, możecie zamieścić wybrane fotki na forum z prośbą o ocenę. W przypadku słabych zdjęć, nie uda się podjąć decyzji nawet tylko takiej, czy warto jechać i oglądać.

Jeśli rzeczywiście zależy Wam na znalezieniu tej przyczepy, to adekwatnie do tego, należy poświęcić swój czas.

Proponuję ustalić ostatecznie priorytety (najlepiej już), B+E chyba nie powinno podlegać dyskusji i podejmijcie ostateczną decyzję czy szukacie przyczepy na ten sezon, czy na przyszły oraz konkretne parametry przyczepy (DMC, układ wnętrza, ilość miejsc sypialnych i czy muszą być pojedyncze / podwójne, max cena, co musi być koniecznie na wyposażeniu) Łatwiej będzie już na wstępie filtrować oferty. Życzę powodzenia w poszukiwaniach, wszyscy przechodziliśmy ten etap. :ok:

:hej:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witajcie.

Też mam C8 i moja rada przy tym aucie jest taka abyście wstrzymali się z poszukiwaniami przyczepy do otrzymania polskiego dowodu rejestracyjnego z jasnym wpisem o DMC przyczepy z hamulcem. Wszystkie C8 jak jemu bliźniacze - Peugeoty 807,Fiaty Ulysse , Lancie Phedra, które znam bez względu na silnik mają "na haku" tylko 1350 - 1375 kg (dziwne przy tak dużym i cięzkim aucie) dla przyczepy z hamulcem co bardzo utrudnia zakup większej przyczepy.

Nie radzę Wam przy czterech osobach nastawiać się na małą przyczepę o DMC 990 kg ponieważ będziecie się w niej mordować - szukałbym raczej czegoś w granicy 495 cm części mieszkalnej nawet za cenę kategorii E i via -tolla.

 

Moja C8 jest 8-osobowa i ma na haku 1850kg dla przyczepy z hamulcem - ale jest to niestety jedyny egzemplarz, który znam z takim uciągiem - może wasza C8 też będzie miała taką wartośc wbitą i wtedy to już spokojna głowa z doborem przyczepy.

 

Życzę owocnych poszukiwań cepki.

Pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie radzę Wam przy czterech osobach nastawiać się na małą przyczepę o DMC 990 kg ponieważ będziecie się w niej mordować - szukałbym raczej czegoś w granicy 495 cm części mieszkalnej nawet za cenę kategorii E i via -tolla.

 

Kolejny głos potwierdzający to, o czym Wam już pisałem.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc może na razie (2-3 lata) znalazłaby się jakaś przyczepa 4 osobowa o DMC 1000kg. Spotkaliście się z takimi?

 

Tak, ja sięspotkałem z taką. Mam ją na podwórku.

 

Chciałem kupić przyczepę dla rodziny 2+2 z toaletą kasetową, dwoma osobnymi sypialniami (w tym jedna dla dzieci zamykana), z lat 1990-1995 i zapłacić za to około 8 tys zł. Prawie się udało, to znaczy przyczepę kupiłem, ale jednak kilka tysięcy do tego zakładanego budżetu musiałem dołożyć. Przyczepa Knaus 8404 ma długość budki 5 metrów z czego ok. 4,5 metra wewnątrz do mieszkania. Plus oczywiście dyszel. Masa własna rzędu 750-800 kg w zależności od wyposażenia konkretnego modelu. DMC u mnie 1000 kg.

 

Czyli da się kupić przyczepę dla 4 osób z DMC rzędu tony. Ale musi być nie za nowa, bo czym nowsze tym cięższe.

 

 

 

Wszystkie C8 jak jemu bliźniacze - Peugeoty 807,Fiaty Ulysse , Lancie Phedra, które znam bez względu na silnik mają "na haku" tylko 1350 - 1375 kg (dziwne przy tak dużym i cięzkim aucie) dla przyczepy z hamulcem co bardzo utrudnia zakup większej przyczepy.

Jednak DMC=1300 kg to bardzo popularna wartość dla przyczep o długości rzędu 5 metrów. Myślę, że gdyby kolega miał tyle wbite w dowód to naprawdę wiele ciekawych przyczep mieści się w granicach możliwosci samochodu. Oczywiście 3,5 tony zestawu przekroczy wiec via-toll. Sądzę, ze przy niezbyt dużym budżecie, czyli automatycznie poszukiwaniach przyczepki starszawej (20 lat około) to DMC=1300 kg nie jest wielkim ograniczeniem. Lepiej dobrze pomyśleć nad przekroczeniem 3,5 t albo nie przekraczaniem. Jak wiadomo są tu plusy dodatnie i plusy ujemne (niech zacytuję klasyka).

 

Może rozwiązaniem jest rozgryzienie na lokalnej stacji kontroli czy diagnosta zgodzi się na obnizenie DMC przyczepy i wystawi stosowny opis zmian technicznych oraz jakie trzeba spełnić warunki. Wówczas wchodzi w grę zakup przyczepy o DMC okolo 1000 kg i odchudzenie jej tego DMC do 990 kg. To powino być wykonalne i tańsze niż B+E, a ponadto via-toll zaoszczędzony. Za granicą opłaty drogowe też przecież w niektórych krajach są wyższe po przekroczeniu 3,5 tony. Warto pomyśleć i poczytać wątki z forum o zmniejszaniu DMC, bo było to już dyskutowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my z żoną nabyliśmy niedawno przyczepę angielkę przy kupnie sprawdzaj kompletnie gaz wodę lodówkę pamiętać należy że część jest zasilana na różne sposoby a warto by wszystko działało często chcą dopłatę za namiot i przecieki w górnych rogach często spotykane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, wlasnie tak kupiismy przyczepe, koszt wynajecia na urlop to czasem 1/4 ceny wlasnej przyczepy, kup wieksza ( oddzielne lozka) bo dzieciaki rosna i bedzie jak u nas.... mamy fajna przyczepe, ale dzieciaki zajmuja wiecej miejsca jak my i trzeba szukac wiekszego M na kolkch......a chyba najgorsze co moze spotkac czlowieka to nie wyspac sie przez trzy tygodnie na urlopie...... :] nie przejmuj sie rocznikiem (wszystko sie starzeje)..... tylko stanem technicznym a bedzie sluzyc na lata.....pozdrawiam z Myslowic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za ok.miesiąc powinniśmy mieć polskie papiery dla samochodu

Zobaczymy co nam wbiją w dowód.

Pogadamy też na stacji diagnostycznej o DMC wozu i przyczepy. A teraz poszukam coś na forum w tym temacie skoro było już pisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, tak to jest, że cen modelu nie da się porównać pod kątem rocznika.

Zdrowa, w dobrej kondycji mimo wad poszycia musi cenę trzymać.

Tanio, "okazyjnie" to tylko zgniłki. Okrutna rzeczywistość prawda?

Nie trać wiary, negocjuj, szukaj.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, tak to jest, że cen modelu nie da się porównać pod kątem rocznika.

Zdrowa, w dobrej kondycji mimo wad poszycia musi cenę trzymać.

Tanio, "okazyjnie" to tylko zgniłki. Okrutna rzeczywistość prawda?

 

I to jest niestety prawda (niestety dla kupujących) :look: Okrutna prawda, jak napisał Wojtek, ale prawda.

 

Rynek jest tak zepsuty, że pojawiające się niezmiernie rzadko "rodzynki" znikają w mgnieniu oka.

Jako, że popyt na dobre budki jest bardzo duży i z roku na rok, ciągle przybiera na sile :slina: , to i ceny, nie dość, że nie maleją, to nawet w miejscu nie stoją, a wciąż rosną :hmm:

Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że kupiona np. kilka lat temu przyczepa, okazuje się obecnie dość dobrą inwestycją.

Kto wie, czy nie lepszą niż % w banku smirk%281%29.gif

Jeśli się jeszcze weźmie pod uwagę, że jakość najnowszych przyczep idzie w parze z wszechobecną oszczędnością :oslabiony: , to nie dziwi fakt, że budki ok. dziesięcioletnie lub trochę starsze są rozchwytywane za niemal każde pieniądze (myślę oczywiście tylko o tych tzw. rodzynkach).

 

Kupno odpowiednio zadbanej przyczepy było zawsze trudne i wymagało wiele czasu na poszukiwania :drive: , ale obecnie graniczy niemal z cudem.

Jeśli taki już się zdarzy, nie można liczyć na cenową okazję, ponieważ tą, jest już samo znalezienie takiej przyczepy.

IMHO

 

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://otomoto.pl/caravelair-gruau-espace-4-osobowy-lazienka-namiot-T2704941.html

 

włala smirk%281%29.gif jest dobra cena, jest "intymność" i jest DMC 870, stanu nie oceniam - ale Wasze warunki są jednak możliwe do spełnienia.

 

Natomiast co do C8 wychodzi , że DMC sa różne od 2300 do 2500 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeśli dobrze czytam przyczepe sprzedaje właściciel z powodu chęci nabycia kampera.Może się niepotrzebnie czepiam,ale na jednej focie widzę co najmniej

 

3 przyczepy.Jeśli jest to sprzedawca przyczep to po co ściema własnymi przeróbkami.Może też być ,że ktoś posiada 3 przyczepy i nikt mu tego nie zabroni.

 

Gdyby się jednak okazało ,że to sprzedawca a nie właściciel,to naprawiane miejsca trzeba oglądać ze zdwojoną uwagą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adria wychodzi dość drogo zważając na uszkodzenia poszycia...

Nadal mamy oczy otwarte na przyczepy z DMC do 995 kg

okazuje się że jednak angielki są lżejsze

Wiem że trzeba mieć na nie wyjątkowo krytyczne oko i kupując je mieć świadomość ryzyka, ale może to będzie jakieś rozwiązanie dla nas?

 

tu oferta z allegro:

http://allegro.pl/5-osob-camping-5-m-1994-super-malutka-elldis-wisp-i2247137482.html o dziwnie niskim DMC 750, czy to mozliwe?

 

jeszcze jedna od tego sprzedawcy, DMC 980

niestety zdjęcia niespecjalne więc podejrzewam że za dużo nie da się z nich powiedzieć

panele na podłodze chyba położone...

 

http://allegro.pl/5-osob-camping-6-m-1992-super-przedsionek-zadbany-i2247137483.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adria wychodzi dość drogo zważając na uszkodzenia poszycia...

Nadal mamy oczy otwarte na przyczepy z DMC do 995 kg

okazuje się że jednak angielki są lżejsze

Wiem że trzeba mieć na nie wyjątkowo krytyczne oko i kupując je mieć świadomość ryzyka, ale może to będzie jakieś rozwiązanie dla nas?

 

tu oferta z allegro:

http://allegro.pl/5-...2247137482.html o dziwnie niskim DMC 750, czy to mozliwe?

 

jeszcze jedna od tego sprzedawcy, DMC 980

niestety zdjęcia niespecjalne więc podejrzewam że za dużo nie da się z nich powiedzieć

panele na podłodze chyba położone...

 

http://allegro.pl/5-...2247137483.html

 

Angielki może i są trochę lżejsze, ale bardzo często po przekroczeniu naszej granicy, stają się jeszcze bardziej lekkie.

Najlepiej ich rzeczywistą masę sprawdzić przed zakupem na wadze, a dodatkowo pamiętać o min. 150 - 200 dodatkowych kilogramach obciążenia (wyposażenie podczas urlopu). To tak dla pewności, aby nie było niemiłej niespodzianki podczas ważenia przyczepy gdzieś na trasie.

 

Pierwsza z ofert, była już chyba omawiana na forum w ub. roku (nie pamiętam dokładnie).

Położone na podłodze panele, zwłaszcza w angielce, to zły znak.

Według moich kryteriów, zaliczyłbym te przyczepy do tzw. jedno - sezonowych (kupić, wyjechać i po powrocie natychmiast sprzedać), pod warunkiem, że się jeszcze do tego nadają :niewiem:

Pytanie tylko, czy ktoś je jeszcze od nas kupi, bo to, że stracimy na takiej transakcji jest pewne.

Aby trafić obecnie na ładną przyczepę, trzeba mieć bardzo dużo szczęścia, a jeśli chodzi o bezproblemową "angielkę", to potrzebujemy szczęścia x 2

Kilku, może kilkunastu osobom z forum chyba się udało kupić taką dobrą angielkę, natomiast zauważyłem, że tylko kilka osób stwierdza to z przekonaniem.

Osobny temat, to gorsza dostępność części zamiennych do urządzeń z wyposażenia (podgrzewacze wody, ogrzewania, instalacje wodne, gazowe, elektryczne, a czasami nawet nietypowe ramy i zawieszenia).

Oczywiście należy rozważać wszystkie "za" i "przeciw".

IMHO

 

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

tu oferta z allegro:

http://allegro.pl/5-...2247137482.html o dziwnie niskim DMC 750, czy to mozliwe?

 

jeszcze jedna od tego sprzedawcy, DMC 980

niestety zdjęcia niespecjalne więc podejrzewam że za dużo nie da się z nich powiedzieć

panele na podłodze chyba położone...

 

http://allegro.pl/5-...2247137483.html

 

A pisałem że 90% ofert to przekłamane DMC i roczniki.

Żadna z nich nie jest prawdą.

Zauważ że nie jest to osoba prywatna, zatem poprawka na jego prawdomówność wynosi 90%.

Prawdopodobieństwo wtopienia kasy za zły zakup wynosi 90%

.

Współczuję uczciwym handlarzom.

90% z nich ma twardy orzech do zgryzienia z tym zjawiskiem.

.

Tu potwierdzę zdanie Kristofera, jestem jednym z nielicznych, którzy mieli piękne egzemplarze, bo umieją znaleźć, ocenić i kupić dobrą angielkę i nie dać się otumanić.

Miałem w życiu już 3 , obecnie mam kolejną kupioną na wszelki wypadek jakby mi plany z kamperem nie wyszły .

Wszystkie darzę wielkim sentymentem.

Niestety, nie za 100 a za 1000 Funtów. Stąd różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.