Skocz do zawartości

Proszę o pomoc w caravaningowym debiucie:-)


bsylvia

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie angielek - sam mam 17 letnią - ostatnio byłem po uszczelkę okienną - wiek zrobił swoje. W jednym z lepszych sklepów / serwisów u mnie w mieście - nie dość, że cena uszczelki była prawie 4 krotnie wyższa niż na internecie (co na 2 oknach daje ponad 400zł oszczędności) to właściciel serwisu stwierdził, że nie ma sensu robić tej uszczelki bo "na pewno" przyczepa 15 letnia i starsza z Anglii jest zgnita i ma mokre ściany i nie będzie do czego zamocować nowej uszczelki i jej przykręcić / przybić.

 

Zakupiłem uszczelkę z internetu - pasowała idealnie od Niewiadowa - po demontażu starej pojawił się piękny jasny, dobrze zaimpregnowany szkielet bez ani jednego znaku wilgoci - twardy, że ledwo wykręciłem stare śrubki.

 

Także rada, "przemiłego" starszego Pana - fachowca na nic się zdała - mimo fatalnego stanu starej uszczelki - wszystko pod spodem jak w nowej przyczepie - nie długo wymienię wszystkie uszczelki okienne - po za tymi z 3 okien przednich - one są chyba innego producenta a na pewno innej konstrukcji- są w lepszym stanie.

 

Odnośnie łamanego dachu - ja bym jednak nie ryzykował, jest tyle przyczep z dachem bez łączenia - również angielek - że po co mieć dodatkowe 5 m łączenia na dachu ? jak można tego nie mieć.

 

ważne aby stan całej przyczepy był dobry - wiek i producent nie ma znaczenia - wystarczy poczytać o problemach z pęknięciami ścian przednich w Hobby nowszych niż rok 2000 - za na prawdę duże pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem pod wrażeniem Waszego "oka". A tak na mój gust laika wyglądała tak zdrowo! Zastanawiało mnie właśnie dlaczego angielki są ogólnie tańsze porównując te same roczniki. Pradopodobnie chodzi o opinie i większe ryzyko. Szukamy więc nadal. Nie zależy nam na konkretnej marce (angielki podobają nam się wizualnie). Chcielibyśm żeby była funkcjonalna z wydzieloną, zamykaną sypialnią, WC i posłużyła nam kilka ładnych lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was sprawdzał o ile bardziej opłaca się kupować budkę za granicą?

np ta z linka

 

http://www.truckscout24.pl/search/pol/detail.asp?vehicletype_id=10&vehicle_id=14019773&make=0&mid=14&page=1&AllowNext=1&language=pol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy obecnym kursie waluty i cenie paliwa... hmmm wg mnie sie nie oplaca...

doliczyc jeszcze zółte blachy... hmmm

 

jedyne co przemawia za zakupem cepki za granica to wieksze prawdopodobienstwo kupienia cepki z podworka od wlasciciela a nie z komisu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was sprawdzał o ile bardziej opłaca się kupować budkę za granicą?

np ta z linka

 

http://www.truckscou...=1&language=pol

 

Kolego pisałeś o budżecie 8000zł, a przyczepa z tego linku wyjdzie dużo dużo drożej, sam zakup i ubezpieczenie (zielona karta) to już 2500e, powiedzmy, że cenę uda się zbić na 2000e + 100e zielona karta to już masz prawie 9000zł, a gdzie jeszcze tablice zjazdowe niemieckie no i koszty wyjazdu, a wcale nie jest powiedziane, że będzie ona w stanie idealnym, jednak w Niemczech 20 lat jest takie same jak w Polsce i stan przyczepy może być "różny", a cena może być w żadnym stopniu nie adekwatna do stanu.

Osobiście chyba polecił bym jeżeli masz taką możliwość, dołożyć do kwoty 1000-1500zł i wtedy miał byś szansę kupić ładną przyczepę która mogła by być powyżej 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łamany dach w angielce wbrew pozorom ma poważna zaletę: jest dwuspadowy i woda na nim nie stoi tylko szybciutko spływa i na pewno w dół :palacz:, więc nie wiem jakie oberwanie chmury by musiało być, żeby woda zdążyła się dostać przez owo łączenie (oczywiście o ile będzie nieszczelne) ;)

 

Co do samej przyczepki podanej w linku - to na filmie w aukcji (zdjęcie się nie otwierają) widać, że tak na prawdę to jest ona 2 osobowa. Ciasno Wam będzie z dwójką dzieciaków na jednym łożu (choć małe nie jest). Szukajcie np takiego układu wnętrza: http://allegro.pl/przyczepa-kempingowa-5-osob-92-30-przyczep-poznan-i2213550965.html , albo takiego : http://allegro.pl/przyczepa-kampingowa-lmc-kempingowa-kemping-i2214901592.html (bardziej intymne ;))

 

Jeśli Wasz wybór padnie na jakąkolwiek przyczepę angielską sprawdźcie czy numer na tabliczce znamionowej pasuje z numerem na ramie (i czy na ramie w ogóle jest numer !!).

 

Warto poszukać wśród "prywatnych importerów" zjeżdżających z Anglii na urlopy lub zwożących przyczepy na TIR-ach - ceny bywają atrakcyjne, bo chodzi o zwrot kosztów podróży z małym plusem ;)

 

Nie ma co się za bardzo przejmować "brakiem części do przyczep angielskich" bo to wymysły naciągaczy są jedynie. Da się dobrać wszystko z ogólnie dostępnych akcesoriów i części i będzie działać, a cena zakupu samej przyczepy z Anglii będzie na pewno niższa niż europejskiej.:ok: Powodzenia w poszukiwaniach :ok::ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o dziwo wcześniej na cytowanej przeze aukcji były wklejone zdjęcia innej przyczepy 4-os z różowymi zasłonkami i dachem jak łódka. Najlepiej że to zdjęcie pozostało jako tytułowe a poniżej sąjuż zdjęcia innej przyczepy. Ciekawy manewr sprzedającego w czasie trwania aukcji! Nie zawracam jednak już sobie nią głowy.

Prawdą jest jednak to że coraz łatwiej nam idzie podciąganie kwoty do góry. Oglądamy już te do 10tys :-)

 

Mariobros dzięki za linki. Ten drugi bardziej nam leży (intymniej:-). Na sypialni zależy nam najbardziej choć do szczęścia brakuje jeszcze saloniku z podkową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Salonik ładnie wygląda na zdjęciach ;) Istotny jest konkretny przedsionek !! Nie wiem jak u innych, ale u nas przyczepa służy praktycznie tylko do spania, bo nawet jak pada życie toczy się w przedsionku.

 

PS

Linki miały służyć tylko i wyłącznie pokazaniu różnych układów wnętrza - na stan przyczep w ogóle nie patrzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witamy wszystkich Forumowiczów!

Od kilku tygodni czytujemy Forum i zachwyca nas atmosfera tu panująca. Wszyscy są chętni do bezinteresownej rady a na tym przede wszystkim nam zależy.

W tym roku zdecydowanie rozpoczynamy przygodę z caravaningiem! Jeszcze dwa miesiące temu myśleliśmy o wynajmie przyczepy na urlop. Teraz jednak poważnie zastanawiamy się nad jej zakupem. Nie ma jak swoja, nie tylko na dwutygodniowe wczasy ale i na każdy przyjemny weekend.

Jesteśmy 4-osobową rodzinką. Poszukujemy przyczepy z wydzieloną sypialnią, WC i salonikiem. DMC ok.1100kg. Jesteśmy gotowi przeznaczyć na nią max. 7000 -8000zł więc zdajemy sobie sprawę że nie możemy marzyć o przyczepie młodszej niż 20lat :-( Bardzo podoba nam się Hobby Prestige 495. Co myślicie o tej przyczepie?

Mieszkamy w woj.śląskim. Przeglądamy od dłuższego czasu oferty na aukcjach. Na pierwszy rzut oka wiele przyczep nam się podoba. Zaglądaliśmy też na stronę Klaja w Bieruniu. Wybieramy się tam na rekonesans. Mamy jednak wrażenie że mają trochę wyższe ceny niż średnia za podobne modele na aukcjach.

Bardzo będziemy wdzięczni za rady gdzie szukać i na jakich modelach przyczep się koncentrować. Dajemy sobie czas do końca roku szkolnego.

z góry dziękujemy

Sylwia, Zbyszek i chłopaki

................

Witam ..Dobrze żebyście znali budowę ściany przyczepy bo ta wiedza pomoże wam w wyszukiwaniu ewentualnych usterek zaczniemy od wewnętrznej strony płyty (ściany)

 

1) tapeta - z reguły wodo odporna ....na zewnątrz tapety raczej nie będzie widać zacieków (jeżeli widać to już tragedia!!!) ale można je wyczuć ręką ,jeżeli jest miękko pod tapetą, to w tym miejscu przegniła sklejka ( to też już tragedia!!! )

 

2) sklejka drewniana - grubości około 3 -4 mm. ..( pukając palcem po tapecie musi być twardo w każdym miejscu przyczepy). a zacznij sprawdzać od..okien ( pod uszczelkami także)...narożnikami przyczepy ..nadkoli ...schowków ...szafek...łazienki...zlewozmywaka. i.t.d.....zajrzyjcie do środka mebli a szczególnie na suficie i podłodze przy wykładzinę.

 

3) styropian - grubości około 20 mm..(jeżeli go widac to już tragedia !!! )

 

4) blacha aluminiowa- na zewnątrz przyczepy- nie powinna mieć żadnych wżerów ( jeżeli są to w tych miejscach sprawdzić dokładnie od wewnętrznej strony płyty.

 

PODŁOGA drewniana- od spodu i od środka powinna być twarda.....a w szczególności przy nadkolach , narożnikach przyczepy,okolicy łazienki, kuchni i podporami przyczepy ( czyli cała )

 

Zwróćcie także uwagę na podpory przyczepy ...Podpory zamocowane powinny być do ramy i wzmocnień wystających od niej , jeżeli konstrukcja podpory przykręcona jest częściowo do ramy a częściowo do SAMEJ podłogi..( w miejscy zakładania klucza do opuszczania podpór patrząc od spodu ) to nie polecam takiego rozwiązania ...(przy podpieraniu przyczepy, podpora może ? ! wyrwać podłogę..........................spotkałem takie rozwiązanie przy angielce z 95r Swift .)....

 

UKŁAD JEZDNY- Hamulce i układ jezdny można sprawdzić na stacji kontroli pojazdów-najpewniejsza metoda że wszystko działa ......................

 

SPRAWDŻCIE wszystkie urządzenia w przyczepie czy są sprawne : Lodówka , ogrzewanie ,kuchenka ,oświetlenie i całą instalację elektryczną , krany i odpływy , toaleta, i.t.p

p.s. Przedsionek to bardzo ważne wyposażenie przyczepy szczególnie jak się ma małe dzieci :sleep: a my chcemy :gitara::piwo:.......... powinien być z grubego nie przezroczystego materiału a dach mocny i nie przepuszczający światła ..nie wspomnę o wodo odporności---- Straszną tandete miałem w angielce prawie przezroczysty i cienki dach ...koszmar ( ale wyglądał super )

 

Cały opis powstał na podstawie moich doświadczeń. Opisuję to żeby ustrzec innych od kłopotów na wakacjach i nie tylko...

 

Życzę zakupu Super przyczepki ...:przyczepa:..Jarosław D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super! wydrukuję te informacje żeby się ustrzec tragedii.

Angielki podobają nam się wizualnie,ale tak jak pisaliśmy, faworytem jest Hobby Prestige 495 i ewentualnie 535 a zaraz po nich Knaus 5-osobowy z oddzielną sypialnią.

Czy możecie napisać coś więcej typowo o tych modelach?

jakie są ich wady i zalety?

czy jest ryzyko że w czerwcu lub lipcu nie będzie już tylu ofert sprzedaży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tej hobby to układ ciekawy, ale zaznaczam ze nie potrafię ocenić jej stanu ze zdjęć . Jak nie zobaczę nie pomacam to nie wiem co i jak.

Piszę w innej sprawie bo nie podana jest dmc przyczepy, a twój holownik jest cięzki i na moje oko ta przyczepa + C8 przekroczy 3.5t co oznacze prawojazdy B+E i viatoll.

I jeszcze jedna uwaga mój szwagier ma Peugot 807 czyli tzw bliżniak i ma O1 1300kg a ta hobby może być ciut cięższa. Nie wiem jak Ma C8 .Sprawdz sobie to co napisałem i jeżeli moje przypuszczenia są ci znane to nie było tematu.

Edytowane przez Pyrek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie - sprawdź dmc przyczepy, auta itd - możesz tu wpisać jak masz wątpliwości..

 

przyczepa z ostatniego linka - bardzo podobał nam się ten układ, ale jak my szukaliśmy przyczepy - nie było wtedy fajnych w sprzedaży z tym układem.

 

cena wydaje się niska moim zdaniem - fakt rocznik robi swoje, ale inna sprawa - że mebelki i całość przyczepy - może otrzeć się o DMC 1400-1500kg.

 

- zadzwoń do gościa i sprawdź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.