Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

3 grosze od siebie...

Jeździłem w Korei Chevroletem Cruze w benzynie- porażka totalna jak ten automat wył a nie jechał i pożerał 9-10l/100km!!! Ale jazda moim byłym już Orlando z silnikiem diesla 163KM, który też montowany był w Cruze to poezja. Teraz w Sporcie też diesel 180KM i automat też bajka.

Myślę, że Jacek ma rację- silnik z kosiarki to nie za dobry wybór do automatu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jest coś w tym, że automat najlepiej spisuje się w typowych warunkach, a już w bardziej nietypowych czy ekstremalnych - duże obciążenie ciężką cepką, strome góry, ciasne serpentyny, etc. - musi się gubić, albo przynajmniej nie zachowywać się optymalnie w każdych warunkach.

Nie wiem, czy 1.4  to już jest kosiarka, ale w tych typowych okolicznościach - czyli 95% jazdy - jestem bardzo mile zaskoczony kulturą pracy mojego automatu (sposobem, szybkością, płynnością zmiany biegów oraz jakością i natężeniem odgłosów). Przejechałem się jakiś czas temu ze znajomym Mercem - trochę większa kosiarka bo 2.0, za to z pakietem  zwiększającym moc do 400 KM (przecież seryjne 360 to żenująco mało;-) i mam wrażenie, że sposób i kultura pracy skrzyni były na podobnym poziomie, porównując oczywiście jazdę w normalnych warunkach drogowych, choć to delikatnie mówiąc dość różne skrzynie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zulos a tego nie mówiłem broń boże do Ciebie.... W jednym aucie 1,4 to rakieta np Opel Astra z turbiną, a w drugim męczarnia.

Opisywana Rafka z benzyną 2.0 i 4X4 to dramat.

I tak się zastanawiam czy nie jest tu tak że zachwycamy się mocą czy momentem, ale już nie zwracamy uwagi że są one dostęp baaardzo wysoko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Commander napisał:

Jasne ale ktoś pokusił się na automat i nad 2,0 też pokiwał głową. Zrobić tym 16 litrów na 100 da się bez cienia szaleństwa....

Diesle z automatem radzą sobie dużo lepiej. Oczywiście cały czas mówimy o klasyczne skrzyni hydrokinetycznej.

Pewnie masz rację. Każdy wyjątek potwierdzi regułę. Kolega bardzo zadowolony z automatu w 1.0 ecoboost. Ja żałuję, że nie dołożyłem kasy i jest manual, tylko budżet i tak był mega nagięty. Kwestia zestrojenia silnika i skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej rawce jest automat hydrauliczny?, czy Cvt?

Jasne ale ktoś pokusił się na automat i nad 2,0 też pokiwał głową. Zrobić tym 16 litrów na 100 da się bez cienia szaleństwa....
Diesle z automatem radzą sobie dużo lepiej. Oczywiście cały czas mówimy o klasyczne skrzyni hydrokinetycznej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, Rav 4 z CVT to wręcz skrajny przykład jak nie powinno się zestawiać napędu w dość sporym i ciężkim aucie:

- mały moment obrotowy

- mała moc w niższych zakresach obrotów

- cvt która chcąc nadrobić braki w mocy i momencie trzyma ciągle "pod czerwone"

CVT to są fajne skrzynie, mega komfortowe i ultrapłynne ale... potrzebują momentu w szerokim zakresie obrotów. Dlatego tak dobrze sprawdzają się w mocnych hybrydach Lexusa ale fatalnie w słabych autach z wolnossącymi silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tutaj kłania się złota zasada, którą bardzo potwierdzam w praktyce.

Nie kupuje się nowego auta z salonu bez porządnych jazd próbnych z takim silnikiem i skrzynią jaki planujemy kupić.

Pewne rzeczy można sobie wyobrazić i demówka nie musi ich mieć (np. działanie kamery cofania, grzania siedzeń).

Kilka modeli skreśliłem w zasadzie podczas przymiarki pod salonem zanim jeszcze silnik dobrze się nagrzał.

P.S. osobiście czekam na wejście cennika Kodiaqa VRS i jazdy próbne, oraz na pierwsze demówki forda smax/ galaxy ze skrzynią A8 AWD, oraz Edga 240Km A8 AWD.  mam prawie 100% pewności, że będę musiał kilkaset km zrobić aby takie demówki dorwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maarec wszystkie z 2.0?

 

ja przy swoim prawie 2tonowym knausie uciekam od 2.0na rzecz 3.0 

Edytowane przez PLopaPL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.