Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda na to, że chłodnica płynu ASB to jest właśnie takie małe cylindryczne ustrojstwo.

Obwód tego cylindra jest mniej więcej taki, jak otwarta dłoń, dlatego wydaje mi się to strasznym maleństwem jak na funkcję, która ma spełniać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadzisz w wyciętą puszkę po brzoskwiniach , zalejesz wodą i będzie bi-turbo chłodzenie.....?

18 godzin temu, maciejek34 napisał:

Człowiek kupuje nowe auto, płaci pewnie nie mało, a potem głowi się czy aby chłodzenie napewno jest odpowiednie, monitoruje temperatury, nie śpi po nocach

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
 

Pospisuję się dwoma rękami pod kolegi podsumowaniem.

Dodam tylko ,że to co robią księgowi (bo to robota tych sqqqnów)  to czysta patologia !

Liczy się wynik finansowy a problemy małego % klientów są tyle warte co psi kłak.

Może by tak stworzyć listę goownianych marek gdzie księgowi psują wizerunek marki  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - wszyscy wiemy, że z wszystkim teraz tak jest.

Ostatnio moja pralka zastrajkowała po 11 latach bezawaryjnej pracy (wychowała dwie córki przy okazji więc dostawała przez cały ten czas mocno wpier...).

W serwisie powiedzieli mi, że pralki z tego okresu miały żywotność obliczoną na 10-15 lat.

Obecne 5-8 lat...

Jako że naprawa wyniosła 250,- zł to nie miałem wątpliwości.

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem nie jest to że się auto/pralka/cokolwiek psuje, bo psuły się dawniej i psują się teraz - tylko problemem są koszty napraw. Komplikacja urządzeń znacząco wzrosła (postęp technologiczny na tym polega), czas napraw się dramatycznie przez to wydłuża, koszty szybują do góry tak, że przekraczają wartość naprawianego urządzenia. A jeszcze automatyzacja produkcji wymusza pewne rozwiązania, które są bardzo łatwe i szybkie w seryjnym montażu, przez maszyny - ale trudne do demontażu, gdzie musi to zrobić mechanik. 

Dlatego nie jest prawdą, że współczesne samochody mają małą żywotność, tylko problemem jest koszt ich napraw. W aucie (dopóki nie przegnije podwozie) można każdy zużyty element wymienić. W pralce, lodówce, telefonie też. Tylko przeważnie się to nie opłaca. Specjalista musi poświęcić długie godziny żeby wadliwą część wymienić, koszt części też nie jest mały. Zobaczie - w Afryce czy innych mniej rozwiniętych Azjach lądują często stare telewizory, telefony, samochody i tam czas pracy pracownika jest prawie nic nie warty i tam się reperuje te wszystkie tylko trochę popsute sprzęty, które zwożą tam z całego świata.

A dlaczego u nas lądują auta, przyczepy z zachodu? Bo u nas jeszcze robocizna nie jest tak droga jak tam i część rzeczy nadal się opłaca tu naprawić, a tam już nie.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na potwierdzenie Twoich słów mały przykład - szwagrowi opłacało się przysłać z Anglii do Polski TV 65' i właśnie odbieram go, zawożę do serwisu i nazad.

Nie jest dusigrosz - po prostu tam taka usługa kosztuje niewiele mniej niż nowy TV - sama diagnostyka usterki o ile się nie mylę 150 funtów, a gdzie naprawa, części...

Zresztą jak dowiedział się ile mogłoby to kosztować to pognał do sklepu i przytargał nowy, a ten naprawi sobie tu i będzie miał drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - przykład pralki to pokazuje - w niczym tak na prawdę pralka teraźniejsza nie różni się technologicznie od tej sprzed 10 lat (pomijam te z jakimiś tam fajerwerkami typu bęben obracający się w 2 kierunkach).

A wracając do automatu - już widać postęp i coraz rzadziej sięgam do gałki i wciskam sprzęgło;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak samo z Aveo. po 250 000 km coś tam się rozszczelniło w skrzyni biegów, powstały jakieś krytyczne luzy. - skrzynia do regenreacji, reszta auta igiełka. Koszt naprawy 3500zł. Wartość sprawnego samochodu na olx'ach, otomotach itp: 4000-5000zł. Kompletnie nie ma ekonomicznego sensu naprawiać. Wywiesiłem ogłoszenie z opisem usterki - Kupił handlarz z Przemyśla, który eksportuje na Ukrainę. Tam pewnie koszt naprawy wyniesie coś koło 700zł, zostanie odmłodzone o 100000km i pojeździ następne ileś tam lat...

15 minut temu, Zulos napisał:

w niczym tak na prawdę pralka teraźniejsza nie różni się technologicznie od tej sprzed 10 lat

nie jestem ekspertem od budowy pralek, ale jakieś różnice jednak muszą być, bo mają inne paramery. np.: starsze pralki nie wyciągały takich obrotów na wirowaniu jak obecne, miały też mniejsza pojemność prania, zużywały większe ilości wody i prądu, miały mechaniczne programatory, nie miały wifi itd.. więc jakiś tam postęp jest nawet w dziedzinie pralek. ;)

 

20 minut temu, Cezarr napisał:

Czyli nie można dzisiaj dysponując taką technologią zaprojektować urządzeń łatwych w naprawach?

Na pewno można, tylko wtedy pewnie były by trudniejsze w montażu, czyli były by droższe. 


Niemniej można by wzorem Francji wymusić w całej EU np. 10-letni okres odpowiedzialności producenta za żywotność sprzętu i szybko by się okazało że dużo rzeczy się da zrobić już na etapie produkcji ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gniazdo OBD zainstalowane, łączy się z aplikacjami, ale póki co żadna z czterech nie ma opcji temperatury oleju przekładniowego (tak jak w przypadku OBDeleven dla samochodów z grupy VAG, co pokazywał Suzu4x4. Póki co przetestowałem:

- OBD Arny,

DashCommand,

Torque Lite,

Piston.

Możliwe, że i tak nie mam czujnika temperatury oleju skrzyni, choć skoro jest chłodnica oleju, to czujnik powinien być. Z drugiej strony w instrukcji jest jak byk, żeby nie holować w stromych górach na D, bo może dojść do nagłego i NIESYGNALIZOWANEGO wzrostu temperatury . A skoro niesygnalizowany, to pewnie dlatego, że nie ma czujnika;-)

Z drugiej strony wszystkie te apki także "na sucho", tj. bez podłączenia do OBD nie zawierają takiej opcji...

Ktoś z Was używa jakiejś apki, która pokazuje temperaturę oleju w skrzyni (poza OBDeleven)?

 

A tak przy okazji - wiem, że to nie ten dział, ale nie będę otwierał nowego wątku w dziale naszych pojazdów, a ponieważ najpierw w swoim wątku, a teraz tu Was zanudzałem, a co-po-niektórzy mogli zorientować się, że pojawiło się zdjęcie profilowe oczywiście sporo przycięte, to pochwalę się tu:

IMG_20181103_130827.jpg

Teraz już będziecie wiedzieli jak mnie unikać...;-)

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo bardziej mi sie podoba ta twoja Suzi niz nowa nijaka Vitara.

Przepraszam za pytanie ale ty zamieniłem s-crossa na s-crossa dobrze pamietam ?

bo juz zgłupiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wilk435 napisał:

duzo bardziej mi sie podoba ta twoja Suzi niz nowa nijaka Vitara.

Przepraszam za pytanie ale ty zamieniłem s-crossa na s-crossa dobrze pamietam ?

bo juz zgłupiałem

Mi też się znacznie bardziej podoba - a zwłaszcza w środku jest różnica zdecydowanie na plus (przestrzeń i jakość materiałów tudzież estetyka - choć to już subiektywne).

Tak zamieniłem "starego" S-Crossa wolnossącego 1.6 PB w manualu, na "nowego" 1.4 PB turbo z automatem (oba 4x4 oczywiście).

Ten ruch głównie przez moment obrotowy - przesiadłem się ze 156 Nm przy 4.400 obr na 220 Nm od 1.500 obr - wiem, że szału wciąż nie ma, ale różnica kolosalna (plus jeszcze 20 KM więcej).

11 minut temu, jacek00 napisał:

To auto ma przednie szyby przyciemnione? Czy to złudzenie tylko?

Rzeczywiście tak jakoś wygląda, ale oczywiście przyciemniane są tylna i tylne boczne.

A jeśli chodzi o różnice z poprzednim, to wszystko na mega plusie, poza spalaniem, które jest 1 - 1,5 l większe:-(

A co do automatu to zauważyłem, że przy stromym zjeździe przy nawet delikatnym wciśnięciu hamulca, redukuje bardzo mocno (przynajmniej o 2 biegi w dół). Na delikatnej pochyłości już tego nie ma, nawet przy mocniejszym naciśnięciu hamulca redukuje nie natychmiast i zrzuca jeden bieg. Trochę to irytujące bez cepki, ale na pewno będzie dobre przy jeździe z cepką.

Nie wiem, czy każdy automat tak ma, ale widać, że szybkość redukcji i zakres jest uzależniony od pochyłości zjazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.