Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy raz słyszę o specjalnym trybie do ciągnięcia przyczep w ASB w autach osobowych.

W moim aucie ASB ma tryb S (tzw. letni ) i W (zimowy). Ustawienie S wykorzystuje w  pełni wszystkie biegi do przodu (5). Ustawienie W powoduje rozpoczęcie jazdy od 2 biegu w taki sposób aby zmiana biegów odbywała się łagodnie ,aby uniknąć poślizgów.

Ponadto mam dwa ustawienia Sport I i Sport II. Włączenie ich powoduje dynamiczna  zmianę biegu w pełnym zakresie obrotów silnika , obniżenie nadwozia o 2,5 cm oraz znaczne usztywnienie amortyzatorów, oraz pracy układu kierowniczego.

Do jazdy z przyczepa wykorzystuje głównie ustawienie D .   Bardzo rzadko szczególnie podczas podjazdów w górach   ograniczam prace  ASB do 3 biegu. 

Uwaga należy przestrzegać kilku zasad:    

- wymieniać olej silnikowy co 10 - 15 tys. kilometrów :       - wymieniać ATF w  ASB  co 40-60 tys.km ;   -  przestrzegać nakazanych  przez producenta auta prędkości podczas jazdy z      przyczepa ;   -  zwiększać ciśnienie w kolach do nakazanych dla danego auta ;  -  w trudnych warunkach terenowych   wykorzystywać głownie   2 i 3 bieg .   

Powyższe uwagi  to moje 9 letnie doświadczenie jazd z przyczepa kempingowa autem z automatyczna skrzynia biegów.:przyczepa::banan:                                  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Lucek26 napisał:

Pierwszy raz słyszę o specjalnym trybie do ciągnięcia przyczep w ASB w autach osobowych.

 

Ja pierwszy raz słyszę że może tego nie być. Oczywiście żartuje ale w autach amerykańskich to chyba standard.:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D i do przodu. Bardzo nie mam innych możliwości kombinowania z trybami pracy skrzyni (nie mam żadnych) tylko możliwość zablokowania żeby skrzynia wrzucała maksymalnie drugi lub trzeci bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od modelu skrzyni i auta. Możliwości jest sporo, szczególnie że większość opcji już jest w sterowniku i wystarczy guzik dorobić.
Ale ogólnie to na wybierali są P D R N 2 3 inne opcje na przyciskach typu S S1 S2 W lub śnieżynka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Lucek26 napisał:

W moim aucie ASB ma tryb S (tzw. letni ) i W (zimowy). Ustawienie S wykorzystuje w  pełni wszystkie biegi do przodu (5). Ustawienie W powoduje rozpoczęcie jazdy od 2 biegu

Widzę, że jest cała rozpiętość rozwiązań technicznych. W moim autku tryb S służy do jazdy dynamicznej i ciągnięcia przyczep. Trybu zimowego nie ma, ale na każdym z trybów mogę wymusić ruszenie z 2-go biegu. (przez kliknięcie guziczka do ręcznego wyboru przełożenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał:

Widzę, że jest cała rozpiętość rozwiązań technicznych. W moim autku tryb S służy do jazdy dynamicznej i ciągnięcia przyczep. Trybu zimowego nie ma, ale na każdym z trybów mogę wymusić ruszenie z 2-go biegu. (przez kliknięcie guziczka do ręcznego wyboru przełożenia)

W moim aucie MB W211  320 CDI z  AIRmatic DC są takie programy przełączania biegów  ( Instrukcja obsługi Klasa  E )

S standard      we wszystkich normalnych sytuacjach na drodze 

W winter         program do jazdy w warunkach zimowych 

System AIRmatic DC (Dual Control) składa się z dwóch elementów ; 

* systemu ADS (Adaptive Damping  System )

* regulacji twardości resosorowania

System ADS wybiera samoczynnie tryb amortyzacji optymalny dla jazdy w danej chwili . Równocześnie wybierana jest twardość resorowania KOMFORTOWA lub SPORTOWA.

Ustawienie amortyzacji i resorowania zależy od ;

*stylu jazdy

*stanu nawierzchni drogi

*indywidualnego wyboru kierowcy (Sport I lub Sport II )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii formalnej - apeluję do moderatorów o zamknięcie wątku i połączenie z niemal identycznym w nazwie i treści - co zresztą sugerował na wstępie Tomek, ale go zignorowaliście...;-)

ordnung muss sein!!:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, dudek_t napisał:

Zulos, jak tam wrażenia z nowego autka? 1000km już zrobione? 

Dzięki, że pytasz:-)

Dołożyłem do niego właśnie cały tysiąc (więc ma już 3.600) - jak na razie oczywiście solo.

Poza oczywiście nieporównywalną dynamiką, zaskoczyło mnie wyciszenie - niby prawie ten sam, a jednak zupełnie co innego, przez co mam wrażenie jak bym się przesiadł do wyższej klasy, co oczywiście potęguje automat i większa ilość gadżetów.

Co do samego automatu to irytuje mnie trochę niepotrzebna przy jeździe solo w dobrych warunkach redukcja o 2 biegi w dół przy nawet delikatnym przyhamowaniu na stromych zjazdach, choć z cepką i na śliskiej nawierzchni to oczywiście zaleta.

Dowiedziałem się, że ponoć skrzynia ma czujnik temperatury i testuję teraz kolejne aplikacje na OBD, żeby znaleźć opcję monitorowania temperatury. Szkopuł w tym, że wersje darmowe programów opcji podawania temperatury oleju w ASB nie posiadają i żeby się przekonać trzeba wykupić pełną wersję. Oczywiście jest to strzał w ciemno, bo nie wiadomo, czy akurat dany program to zapewnia.

Póki co zakupiłem pełną wersję TORQUE i nic...:-(

Teraz właśnie wykupiłem OBD Arny, który ma w pełnej wersji możliwość monitorowania niby 70 parametrów, ale jeszcze nie podpiąłem pod samochód...

Poza tym nie wiem, czy asy serwisowe nie zbyły mnie odpowiedzią na pytanie o czujnik temperatury płynu ASB i czy rzeczywiście ten parametr komp na OSB zapodaje i go w ogóle uzyskam.

No ale póki co wydałem jakieś 40,- zeta w sumie na te 2 programy, więc jeszcze nie szczękam zębami;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.