Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

Ivi, wyższe obroty to samo dobro przy jeździe z budą na pojazdach. Szybciej wykończy się skrzynię i silnik wymuszając jazdę na podjazdach np. z 1800- 2000 obrotów/min. Są obroty, jest moc, jest moment, jest smarowanie i chłodzenie, i wcale niekoniecznie wyższe spalanie. W ASB jest konwerter hydrauliczny=pompa. Nie da się z dużym obciążeniem (przyczepa, jazda pod górę) wytworzyć przy niskich obrotach ciśnienia płynu (atf) takiego, żeby skrzynia pracowała prawidłowo i bez uszczerbku dla trwałości, są za duże straty. Niestety pokutuje takie wyobrażenie że jak najniższe obroty są "zbawienne" - bzdura, tym większa im większe obciążenie. W benzynie 3000-3500 na pojazdach mnie nie dziwi, a tym bardziej jeszcze jest gaz - przy niskich obrotach konieczne jest takie wzbogacenie mieszanki, że tylko wtrysk fazy ciekłej dałby radę, żaden mikser czy wtryskiwacz fazy lotnej (w inst. sekwencyjnej) nie da rady, mieszanka będzie za uboga=spalanie detonacyjne, a co najmniej znaczący wzrost temperatury spalania (ryzyko wypalenia gniazd/zaworów, uszczelki pod głowicą, pęknięcia głowicy/kolektora wydechowego). Przy wyższych obrotach sekwencji jest łatwiej (więcej cykli pracy wtryskiwaczy, sporo mniejsze jednostkowe zapotrzebowanie na paliwo na cykl). Jeżeli nie przekraczacie na podjazdach mocno 3500, powiedzmy do 4000 obrotów, to wg mnie jest to ok, dyskomfort co najwyżej akustyczny.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo pokaże wpis mojemu znawcy ?

Auto sprowadziliśmy typowo pod przyczepę ślubny uparł sie na automata i tak ciagle ma jakieś ale jak jedziemy z naszą krypą 

wyjazdy typowo wakacyjne dwa trzy razy w roku Chorwacja okolice zadaru wiec austria daje popalić 

Edytowane przez Ivi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzić, czy wasz samochód ma/czy można/zaleca się do holowania dodatkową chłodnicę oleju (a poprawniej: płynu hydraulicznego - atf) w skrzyni. 

A na jakieś wyjątkowe stromizny warto przełączyć się na chwilę na benzynę. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ma auto to jeep cherokee 2017 rok do tego sprowadzany ze stanów na Europę nie wychodził z tym silnikiem wiec znalezienie u nas jakiejkolwiek inf o nim graniczy z cudem w serwisie twierdzą ze go nie maja po vinie i takie jaja z tym autem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Cherokee to pewnie 2,4 albo 3,2. Skrzynia biegów to automat 9-cio biegowy. Jest recall na przeprogramowanie tych skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bw81 napisał:

Jak Cherokee to pewnie 2,4 albo 3,2. Skrzynia biegów to automat 9-cio biegowy. Jest recall na przeprogramowanie tych skrzyni.

Co to znaczy recall rozmawiacie z kobietą po mojemu proszę trochę ?

Dokadnie 2,4 9 stopniowa skrzynia 

Edytowane przez Ivi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ivi napisał:

Dobrze panowie proszę jeszcze o informacje co znaczy i jak to wyczuć że skrzynia ślizga tylko po ludzku kobiecie 

nic się w automacie nie ślizga. Działa albo nie działa. Jak już poszliście w amerykańca to czemu tylko 2.4 ?  Jeździć i cieszyć się z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ivi napisał:

wyjazdy typowo wakacyjne dwa trzy razy w roku Chorwacja okolice zadaru wiec austria daje popalić 

No to jak do Zadaru, to trzeba jeździć przez Węgry i problem z górkami zniknie...;-)

Oczywiście, że im większe obciążenie, tym większe obroty, ale jazda w trybie manualnym - przynajmniej w moim przypadku - przyczyniała się do mniejszej temperatury płynu w skrzyni, choć oczywiście starałem się utrzymywać w miarę wysokie obroty.

Brak dodatkowej chłodnicy oczywiście może być problemem (jeśli tak faktycznie jest), i jeśli tylko jest możliwość jej zamontowania to ze wszech miar dobrze by było tak zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Zulos napisał:

Oczywiście, że im większe obciążenie, tym większe obroty, ale jazda w trybie manualnym - przynajmniej w moim przypadku - przyczyniała się do mniejszej temperatury płynu w skrzyni, choć oczywiście starałem się utrzymywać w miarę wysokie obroty.

Trzeba wyczuć "delikwenta". Piłować po odcięcie nie ma co, ale przeciążać silnik i skrzynię na b. niskich obrotach - też nie, mimo że automat nie ma mechanicznego połączenia z wałem korbowym, więc nie poczuje się szarpania. Gdzieś jest ten "złoty środek", trzeba na spokojnie poobserwować w podobnych warunkach i wyjdzie co konkretnie "lubi" - po temperaturze płynu chłodniczego, oleju, temperaturze skrzyni i chwilowym spalaniu (w optymalnych warunkach temperatury nie rosną w okamgnieniu, a jeśli na niższym biegu i wyższych obrotach spalanie chwilowe jest niższe niż na biegu wyższym, oznacza to optymalne obroty dla silnika właśnie na tym niższym biegu). Np. podobne podjazdy na próbę pokonywać z różnymi obrotami - np. najpierw utrzymując ok. 3.000, a potem i 2700 i 3300.  Jest jakiś punkt odniesienia i potem już intuicyjnie się wie, ile "zadać". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - ale do tego najlepiej posiadać interfejs diagnostyczny i program wyświetlający temperaturę płynu skrzyni. Prawie żaden samochód nie ma tego seryjnie i mało który program do diagnostyki oferuje tą opcję i może być ona w ogóle niedostępna, jeśli nie ma dodatkowej chłodnicy dla skrzyni...

Sam szukałem długo, zanakupiłem kilka programów, aż wreszcie okazało się, że suzuki ma "swój" program...;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.