Skocz do zawartości

Troche o holownikach, czyli czym ciągamy swoje przyczepki?


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ogólnie 4 bieg - długie ostre podjazdy 3 bieg - prędkość około 60km/h , ale raz musiałem zbić do dwójki bo kręto było :)

 

zawali drogą nie byłem

 

problem to spalanie - w polsce mi wyszło ponad 9l/100km - a prędkośc raczej pod 90km/h

 

jak wyleciałem już do wegier to spalanie wyszło średnio 8,7

klima była włączona cały czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz dobre spalanie z tak ciężką przyczepą .U mnie średnie zużycie paliwa kupionego w Polsce 9,5 a po tankowaniu w Niemczech spadło o 1,8 .Przyczepa MW 549 kg MC 850 kg, auto Citroen Berlingo XTR 110 KM. Na autostradzie jechałem na 5 biegu i nawet pod większe górki nie musiałem redukować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zmiany auta na volvo v50 5D i przypadkiem taką miłą ciekawostkę znalazłem na Wikipedii:

"W roku 2007 Volvo V50 D5 Sport został uznany za najlepszy samochód do ciągnięcia przyczepy kempingowej."

źródło:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Volvo_V40/V50

 

Dla mnie to kolejny mały argument za zakupem :hehe:

Czy ktoś może ma doświadczenia z volvo v50??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do ciagania przyczep czy to towarowych lawet czy domkow , mam mazde 626 ditd 2.0 kombi ... pieknie sie jedzie, zapas mocy jest duzy pomimo ze ma to tylko lekko :hehe: ponad 100KM ale moment obrotowy nadrabia wszystko... spalanie nie przekracza 9l/100km

 

 

z jada nie nastercza trudnosci gdyz to dlugie auto o twardym zawieszeniu z tylu i nawet zbytnio nie czuc przyczepy, pozatym 4 mocne hamulce tarczowe maja taki zapas mocy ze nawet przyczepki bez najazdowego nie sa problemem

<a href=04ed623b467233b3med.jpg' alt='04ed623b46

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ze w pracy nie mialem co robic przeczytalem wszystkie podstrony tego watku i powiem tak..

maly benzyniak spali tyle samo co duzy benzyniak z ta roznica ze duzym sie jedzie, a malym :nono: ...

 

natomiast diesle pala proporcjonalnie do swojej pojemnosci...ale najlepiej jesli to jest duzy diesel o niezbyt duzej liczbie koni a zato zeby mial troche Nm :pad:

 

moje 2.0 DiTD ma 110KM w papierach /bo bylo lekko modyfikowne/ ale za to ponad 250Nm

 

i dlatego juz przy 1800-2000 rpm mozna smialo jechac na V biegu a to juz okolice 100km/h

jak gdzies wczesniej napisalem nie mam jeszcze domku na kolkach ale smigalem na codzien z przyczepa towarowa pokaznych rozmiarow/wieksza od n-ki/

638964680

i dalo sie jechac ponad 100km/h ale spalanie :hehe: powiem ze kiedys gonilem w nocy na autostradzie legnica opole i z powrotem caly czas po 150km/h.../musialem bo nie bylo czasu/ i powiem tylko tyle ze bak mam 60l i starczyl na 350 km :pad:... wiec to ponad 17l... no i nic w tym dziwnego bo przeciez nikt nie zaprojektowal auta na wyscigi z ogonem normalnie jedziesz normalnie palisz a diesle lubia zakres obrotow 1800-2500rpm wtedy nie maja najwiecej koni ale moment juz jest prawie przy wartosci max...

 

jak to ktos kiedys gdzies napisal - powyzej 70m km/h kazdy przyrost predkosci o 10 km/h daje 10% wzrost spalania... i chyba cos w tym jest

do ciagania tylko ropniak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ze w pracy nie mialem co robic przeczytalem wszystkie podstrony tego watku i powiem tak.. -- ciach --

jak to ktos kiedys gdzies napisal - powyzej 70m km/h kazdy przyrost predkosci o 10 km/h daje 10% wzrost spalania... i chyba cos w tym jest

do ciagania tylko ropniak

coś w tym jest jak jadę 70-80 moim zestawem to spalanie jest około 12 litrów jak jadę około 90-100-110 to dochodzi do 16-17 litrów :-)

10 litrów to mój carnival pali na trasie tylko z samym box-em na dachu :-)

Dlatego następne auto to będzie zagazowany galaxy V6, bo najlepsze do ciągania są V6 a jeszcze lepiej V8 w inteligentnym automacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zmiany auta na volvo v50 5D i przypadkiem taką miłą ciekawostkę znalazłem na Wikipedii:

"W roku 2007 Volvo V50 D5 Sport został uznany za najlepszy samochód do ciągnięcia przyczepy kempingowej."

źródło:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Volvo_V40/V50

 

Dla mnie to kolejny mały argument za zakupem :hehe:

Czy ktoś może ma doświadczenia z volvo v50??

 

Witam - mam Volvo V40 i ciagam mala przyczepke Niewiadow N126E - daje spokojnie rade - jestem na forum http://www.v40.pl/forum/ - moze tam kol sie dowie o Volvo V50 i mozliwosci jakie ma co do ciagniecia wiekszych przyczep

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i się stało, zamieniłem dużego potwora na bardziej cywilizowane auto. A teraz znowu będę przerabiał, naprawiał, rwał włosy z głowy, na koniec pewnie pospawam i polakieruję. Te samochody to mnie kiedyś dobiją. Auto może holować przyczepy do 2000kg.

post-92756-imported-57193392-59b5-4793-a060-50c8019657b9_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w końcu doczekałem się (!@!#!$$) na samochód, zciągałem swoją budkę znad morza i bardzo miło się zaskoczyłem spalaniem. 9 litrów/ 100 km z przyczepą. fakt, że nie było gdzie gonić bo jechałem z Dźwirzyna na Wałcz, Kalisz i do Chrzanowa ale tą samą trasę poprzednim samochodem ACCORD 2,4 190 KM przejechałem z wynikiem 14 l/ 100 km. także różnica znaczna. tylko Diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamieniłem dużego potwora na bardziej cywilizowane auto

 

Gratulować i życzyć bezproblemowej eksploatacji :]:ok:

 

W jakim wariancie mocy masz sharanka?

Co czeka Cię do roboty? :]

 

 

w końcu doczekałem się (!@!#!$$) na samochód

 

Długo musiałeś czekać? Jaki powód?

 

Również życzę miłej eksploatacji :ok::]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko do zrobienia jest klima (wspawanie nowego aluminiowego przewodu) Reszta wyjdzie w praniu. Nie był to interes życia, ale czasy teraz takie, że auto ciężko sprzedać a busa tym bardziej. Blacharka też taka sobie, w komorze silnika wiele niepoodkręcanych elementów. Silnik po częściowym remoncie (nowa głowica) wersja 1,9 tdi 110km. Całe szczęście, że to drugie auto w rodzinie. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 20 godzinach jazdy jesteśmy w Bogacsu na Węgrzech. Co do spalania Sharana od samego wyjazdu z domu do miejsca docelowego wyszło 10l/100 km, przejechane 1050 km. Sharan po "czipie" 138 koni i straszne 295 Nm. Naprawde przyjemna jazda, przyczepa DMC 1200 kg i 6 osób na pokładzie(3 dzieci). Z prędkościami nie przesadzam 80-90 km. Polecam, dobry holownik w wersji 110 koni.

Pozdrawiam z krainy papryki i tokaju Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.