Skocz do zawartości

Troche o holownikach, czyli czym ciągamy swoje przyczepki?


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

Długo musiałeś czekać? Jaki powód?

 

Również życzę miłej eksploatacji :ok: :ok:

 

historia, na którą trzebaby poświęcić pół nocy i całą zgrzewkę :piwko.

pierwotnie mialem koncepcję na forda s-max ale po 3 miesiącach oczekiwania na samochód, i brakiem możliwości określenia przez dealera terminu odbioru zrezygnowałem z forda. a że czas bardzo naglił, w końcu wakacje, a taką salonuwkom z zerowym przebiegiem w trasę z budką się nie wybiorę to w pośpiechu wybór padł na insignię. jak na razie śmiga :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja generalnie kupiłem przyczepę pod samochód który akurat miałem.

Była to Octavia 1.9 TDI 130KM, DMC przyczepy miała max 1300kg.

Kupiłem przyczepę Adria Adora 462PU o właśnie takim DMC.

Mocy i momentu spokojnie starczało, ale samochód ważył 1450kg i na naszych koleinach i nierównych drogach przyczepa powodowała bujanie się samochodu.

Ale nie przeszkadzało jakoś strasznie to w jeździe, była pewna i do opanowania. Tylko komfort podróży był mniejszy.

Na autostradzie zdarzyło mi sie kiedyś 130 jechać przez chwilkę - tu już pewności prowadzenia nie było.

Normanie na równej drodze tak 100 maksymalnie się dało jechać, ale nie wszędzie.

Rok temu zmieniłem samochód na cięższy 2450kg masy własnej ze stałym (nie dołączanym jak w większości SUVów) napędem 4x4, skrzynia automat. 3.0D 510Nm 218KM

Może ciągnąć przyczepy do 3500kg. Z moją przyczepką jedzie się na takim luzie, że w normalnym ruchu można się zapomnieć.

Prędkość podróżna na równej drodze 110, na koleinach można spokojnie 100 jechać.

Przypadkiem na A4 (równa od Wrocławia do Katowic) kiedyś w drodze do domu zjechałem na lewy żeby wyprzedzić i tak przez nieuwagę rozpędziłem się do 150. Ale to mi się raz zdarzyło i zaraz zjechałem na prawy pas i spokojnie te 120 jechałem dalej.

Tylko to spalanie.

Skoda z przyczepą paliła 9,5l/100 (solo 6l/100)

A ten mi pali z przyczepą 13,5l/100 (solo tyle samo pewnie dynamiczniej jednak jeżdżę) Na trasie z KRK do Kazimierza Dln gdzie jechałem spokojnie 80-90 spalił ponad litr mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja zamierzam ciagac moja przyszla przyczepe Escortem TD z tym ze jest to ta wersja troche slabsza bo ma tylko 70ps/51kw!Mam takie pytanko czy da rade pociagnac to przyczepe Beyerland Sprinter 350 i z jakim skutkiem?Wiem ze niebedzie to demon szybkosci ale..?

Tak dla scislosci podam DMC O.1 900KG

DMC 0.2 370KG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy da rade pociagnac to przyczepe Beyerland Sprinter 350 i z jakim skutkiem?

 

Ja miałem escorta combi 1.8D 60KM i ciągałem Avento 350 (MW 604kg). Fakt - rewelacji nie było, auto się toczyło, pod górki nieraz do 3 było trzeba schodzić, ale ogólnie jechał. Ty masz z turbinką to powinno być lżej. Spalał średnio 6,5-7,5l/100km.

 

Parametry uciągowe miałem podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanko!Mozecie napisac mi jakie przyczepy moge brac pod uwage uwzgledniajac DMC 0.1 900KG? Chodzi mi o marki i modele! Cenowo to jakies 8-9tys.zl!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozecie napisac mi jakie przyczepy moge brac pod uwage uwzgledniajac DMC 0.1 900KG? Chodzi mi o marki i modele! Cenowo to jakies 8-9tys.zl!

 

Timo, w tej cenie to już będą ponad pełnoletnie budki, najczęściej salonki. Musisz patrzeć na maksymalną masę przyczepy podczas kupna. Mimo, że może ważyć 500 czy 700 jej masa z ładunkiem nie może byc większa niż 900. Co do marki i modelu trodo już coś doradzać - w takim wieku budki ocenia się po stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TIMO - możesz brać moją. DMC to 750 kg. Przynajmniej w dowodzie :hmm:

 

A wracając do wątku mój holownik to Toyotka Corolla Verso z 2005 roku. Silniczek 2.0 D4-D (116KM). Bardzo ładnie się spisuje. Mogę przyspieszyć (spory moment obrotowy). Przy jeździe +/- 90km/h zużywa średnio 9,5 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamierzam ciagac moja przyszla przyczepe Escortem TD z tym ze jest to ta wersja troche slabsza bo ma tylko 70ps/51kw!Mam takie pytanko czy da rade pociagnac to przyczepe Beyerland Sprinter 350 i z jakim skutkiem?Wiem ze niebedzie to demon szybkosci ale..?

Tak dla scislosci podam DMC O.1 900KG

DMC 0.2 370KG

 

Ja mam sierre z takim samym silnikiem i podobną wagę 950 kg.

Na prostce 100 km/h bez problemu.

Ważne abyś podczas jazdy pod górę wcześniej redukował i trzymał autko na obrotach , nawet 2 bieg i 3 tys obr.

Jak w zimie autko ci nie pali to pisz na PW .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja mam sierre z takim samym silnikiem

 

Powiem Ci ze mnie tymi slowami kapke pocieszyles i jakos bardziej uwierzylem w mozliwosci pociagowe mojego Escorta :) A jesli chodzi o odpalanie zima to niemialem z nim zadnych problemow!Widocznie w miare dobrze trafilem bo z kim tylko gadam to zawsze pada to samo pytanie ''a jak Ci zima odpala?''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witaj janus.

Tak z ciekawości zapytam, czy te twoje kangoo z 82 KM daje radę z tak dużą przyczepką?

Ja mam seata 90 KM i przyczepkę lżejszą, a jednak mam obawy, czy dam radę gdzieś w górach, albo na niezłym podjeździe.

Sorki za zboczenie z tematu, ale ... :swieca:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj janus.

Tak z ciekawości zapytam, czy te twoje kangoo z 82 KM daje radę z tak dużą przyczepką?

Ja mam seata 90 KM i przyczepkę lżejszą, a jednak mam obawy, czy dam radę gdzieś w górach, albo na niezłym podjeździe.

Sorki za zboczenie z tematu, ale ... :hmm:

Najwyżej się mod wnerwi :swieca:

Zatem szybciutko :look: Po wysokich górach nie jeździłem i nie zamierzam (oczywiście z tą przyczepą), natomiast trasę nad morze z B-B pokonuje spokojnie. Ogólnie daje radę, ale trudno mówić o przyjemności z jazdy :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moi drodzy, zwracam się do Was z moim dylematem :? , może Wy rozwiejecie moje wątpliwości. Mianowicie noszę się z wymianą mojego cholownika i myślałem nad oplem fronterą sport 4X4 z silnikiem 2.0 tdi i tu dylemat gdyż chciałbym ze skrzynią automatyczną ale nie wiem jak spisują się te skrzynie w zestawieniu z przyczepą :? .

Napiszcie jakie macie doświadczenia w tym temacie i co mi możecie poradzić. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też rozważam fronterkę i i też jestem ciekaw odpowiedzi. Tyle że ja myśle o benzynce z gazem i 5 drzwiach. A wogóle jakią frotera ma DMC. i własną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega jeździ fronterą sport (3 drzwi) DMC 2000 2,0l B+LPG i cięgnie Adrie MW850 .ostatnio z nim jechałem i idzie bez najmniejszych problemów leci nawet 120 a pali ok 13LPG z przyczepką.

froterka jest z 94r i ma troszkę km ale spisuje się całkiem nieźle bo w terenie na rybach nie ma najmniejszego problemu(4x4).

z kolej inny kolega ma 5 drzwi i na gazie pali mu 19l LPG (benzyna 3,2l)bez przyczepy.

ale żaden z nich nie ma automatu a ja jestem zainteresowany właśnie automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.