Skocz do zawartości

Troche o holownikach, czyli czym ciągamy swoje przyczepki?


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzięki,

To akurat wiem, tak samo jak Ford Escape :)

Ponoć wszystkie trzy rodzą się w tej samej fabryce w Hiszpanii ...

miałem na myśli pytanie o trwałość?, awaryjność? ...

jakieś dobre rady? ....

przeglądałem forum nissana i forda ale jakoś nie trafiłem na "obfitość informacji"

Poza tym, ciekawy jestem jak się sprawdza jako holownik

Interesuje mnie model kilkuletni z silnikiem benz 2,0

 

pozdrawiam serdecznie - Pan Kleks

Edytowane przez Pan Kleks (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Kleks, maverick 2.0, o którym wspominasz nie jest bliźniakiem terrano a mazdy tribute. Te bliźniacze z terrano to prawdziwe terenówki i z tego co wiem 2.0 benz. tam nie było. Tylko 2.4 Pb i 2.7TDI.

Maveric (bliźniak mazdy) jest całkiem dobrze oceniany przez użytkowników, tylko większość z nich pochodzi ze stanów i ma bogatą przeszłość. Silnik ogólnie jest dość bezproblemowy, śrdnio znosi gaz, części do tych aut nie kupi się w każdym sklepie, ale internet załatwia sprawę. ASO forda niezbyt chętnie bierze je do siebie - muszą kombinować z częściami, brakuje im dokumentacji od aut zza oceanu. A europejczyków jest mało.

 

 

Auto wmiarę przestronne, amerykańskie wersje bogate, ale tandetne. Europejczyka nie widziałęm na oczy.

 

Pare miesięcy wstecz zastanawiałem się nad jego zakupem. Żebym znalazł europejczyka może bym kupił, ale w podlaskim nic nie było ciekawego a jeździć w Polskę nie miałem czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki szary11,

od wczoraj jestem posiadaczem ww autka ( SZCZĘŚLIWYM i mam nadzieję że tak zostanie :bevil:)

nie szukałem typowej "terenówki", chociaż mnóstwo ulic w Łodzi i dróg w okolicy (niestety) wymagałoby takiego auta

serwisowanie zaoferował mi znajomy, w dodatku - "spec" od LPG

 

pozdrawiam serdecznie - Pan Kleks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja ciągnę przyczepki DISCOVERY 300tdi demon szybkości to to nie jest

ale w górach pod dużym obciążeniem nie zakatujesz tego silnika, po porostu

nie ma możliwości przegrzania, co zresztą jest jego wadą w zimie no i spalanie

to jakieś 11l na prostej drodze z przyczepką.

Pozdrawiam :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeszcze ja dorzucę swoje dwa grosze ja swoja przyczepkę holuje Fiacikiem 1.9 JTD 105 KM DMC cepki 1020 kg

 

tez holowałem Passatem b3 1.9 td ale fiatem lepiej z cala rodzinka 2+2 bo bez rozkręcania kół wrzucam do środka 2 górale a następne dwa na dyszel cepki .

 

Trasę przez Wałbrzych do Karpacza a jest tam trochę górek i serpentyn pokonałem i Paskiem i delfinem jednak Fiatem lepszy komfort lepiej się zbiera a co do spalania zależy od pogody temperatura poniżej 5 °C

 

to do każdej 100 litr więcej webasto chodzi a powyżej 20°C znów klima a średnio to 8.5l/100 km .

 

pozdrowienia z dolnośląskiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Yankees fiatowskie JTD to jedne z najlepszych diesli. W ogóle nowa technologia CR to przecież patent FIATA . Te silniki są naprawdę dobre i bardzo solidne ( mało awaryjne ). Zresztą poprzednią technikę wtrysku tzw. TDI ,AUDI odkupił od FIATA a VW tę technologię przejął wraz z AUDI i potem doskonalił. . Pierwsze zastosowanie tego typu wtrysku to FIAT TEMPRA. CDI Mercedesa to także silniki opracowane na patencie CR FIATA.

Edytowane przez Lucek26 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JTD

 

 

 

Trochę historii:

 

Inżynierowie Fiata, Alfy i Lanci zbudowali silnik. Zalali go benzyną - niedziała...

Zalali wiec olejem napędowym, silnik zadziałał, a oni na to: Jednak To Diesel

 

Z tego wzięła się nazwa JTD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pierwszą p-pkę N126 ciągnąłem Nysą 522 - 25 lat temu. Miała wbudowany silnik Fiata 125 2 gr. rajdowa około 120 KM. Ledwo dało się ruszyć zestawem bo biegi długie mimo kół 14 cali. Hałas? z pewnością więcej niż 100 decybeli. Zestaw jeżdził do 130 km/godz solo pod 150. Wstyd się przyznać - byłem chyba rąbnięty.

Z p-pką tak nam się podobało, że kupiłem 12 letniego WILKA CLASIC. ~5,2 i 1200 - 1300kg. Polskę objechaliśmy ale Nysa padła. Zastąpił ją FORD AEROSTAR benzyna 3l 150 KM automat. Jazda b. przyjemna ale droga ( 15 -17 litrów) no i w drugim sezonie padła skrzynia. Naprawa kosztowała fortunę i auto potem poszło do ludzi.

Miałem już używanego DAFA 400 i to był strzał w 10!!! 2l diesel 72 kuce 5 biegów 700 kg ładowności. Prowadził się lepiej od Aerostara, palił dwa razy mniej. Na jedynce bez problemów ruszał pod każdą górę. Wszystko można było załadować. Średnia prędkość była taka sama jak w Fordzie dwa x mocniejszym.

Potem p-kę holowałem za Laguną I combi. 2litry benzyna 112 koni 8 zaworów mocny "dół" silnika sprawiały, że jeżdziło się komfortowo. Tylko mało miejsca na bagaż. P-ka też miała dość i w dalsze podróże pożyczyłem małego Qeka. Ten enerdowski wynalazek nie czuć było za autem. Ostatnie wakacje WILK pojechał za GALAXY 2.3 benzyna, 145 koni. Podwozie Wilka już siadało, nadawał się raczej na działkę i tak został sprzedany. Przez kilka lat nie mieliśmy p-ki. Galaxy ciągał różne dziwne rzeczy. Ten jacht z tyłu ma ponad 3.5 tony.

Karawaningu nie zapomnieliśmy i 5 lat temu kupiłem obecną p-kę. Przy niej ESPACE diesel 150 KM dostał w kość. Niby mógł ciągnąć 2 tony, ale to auto ma długą jedynkę i p-ka ważyła niejednokrotnie te 2 tony. Zestaw mógł się poruszać szybko i stabilnie a nawet niedrogo. Ale w korkach to była masakra. O wolnym manewrowaniu całym zestawem należało zapomnieć. Na miękkiej glebie w szczególności. A ręcznie przepchać tej p-ki się nie da.

Wymieniłem sprzęgło a potem samochód. Mam to co chciałem. Żadnych problemów z jazdą, manewrowaniem, ciężarem. Jeszcze aby p-ka miała 220 - 230 cm szerokości ( mogła by być jeszcze dłuższa, czy cięższa ) to byłbym w 7 niebie.

Moje wnioski:

Holownik powinien być dieslem o dużym momencie. Najlepiej małym lub większym dostawczakiem. One mają "krótkie" jedynki. Jeżeli osobowe to wersje combi też mogą mieć mniejsze przełożenia. Napęd przedni czy tylny jest bez znaczenia przy małych lub średnich p-kach. Dlatego dla mnie Kangur czy Doblo jest lepszym holownikiem niż jakakolwiek osobówka. Dla większych jednoosiowych p-p dobrze sprawdza się skrzynia automat. Jest to wszak multiplikator momentu obrotowego. Przełożenie pierwszego biegu uważam za b.ważne. Proszę sobie wyobrazić jazdę w korku pod górę na autostradzie ( Chorwacja ) Ktoś to przerabiał??

Ciężkie p-ki dwuosiowe to jednak chyba najlepiej 4x4 i reduktor, wzgl. dostawczak na blizniakach - one mają przełożenia dostosowane do ciężkich p-p

Pozdrawiam

AH

post-567-0-51840100-1328642626_thumb.jpg

post-567-0-50601500-1328642645_thumb.jpg

post-567-0-51520300-1328643591_thumb.jpg

post-567-0-97948600-1328643608_thumb.jpg

post-567-0-68658000-1328644160_thumb.jpg

post-567-0-57005400-1328644592_thumb.jpg

post-567-0-28442600-1328644647_thumb.jpg

post-567-0-66501000-1328645561_thumb.jpg

post-567-0-59122100-1328645591_thumb.jpg

post-567-0-32547000-1328646678_thumb.jpg

post-567-0-26867000-1328646809_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.