Skocz do zawartości

Troche o holownikach, czyli czym ciągamy swoje przyczepki?


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Maluch jeżdzil po wyścigach płaskich i górskich.Miał ponad 40 KM. Iwona potrafiła go wkręcić do 9500 obr/min tak, że zawór wydechowy wypłyną przez gniazdo.

W Nysie powyżej 8000 obr pękały wewnętrzne sprężyny zaworowe a w szklankach popychaczy urywały się denka.

 

W czasie holowania jachtu kółko nie było zamontowane. Tu nie ciężar był problemem lecz szerokość - 330 cm.

AH :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. I ja się pochwalę swoim holownikiem :) Poprzednio Citroen Xantia 1.8 ale przyczepka też była mniejsza (Adria Pima) Teraz również Citroen, tylko C-5 2.0 HDi fabrycznie 110 KM podkręciłem go na prawie 140 KM i teraz dopiero jest frajda z jazdy z cepką czy bez :) Nie o koniki jednak tutaj chodzi a o moment obrotowy. Obecnie ciągnę SPRITA 450TD dmc 1100 kg. Jeśli ktoś z Kolegów byłby zainteresowany podrasowaniem diesla to służą pomocą, albo pokieruję do kogoś zaufanego.

Pozdrawiam, do zobaczenia w trasie :)

Edytowane przez Myszorki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... fabrycznie 110 KM podkręciłem go na prawie 140 KM i teraz dopiero jest frajda z jazdy z cepką czy bez :) Nie o koniki jednak tutaj chodzi a o moment obrotowy. ...

 

 

ja też lubie wirusiki i chwale sobie jazde na nich :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie boisz się o silnik ? . Nadmierne podrasowanie może być szkodliwe.

 

Nadmierne tak, ale jeśli robi to fachowiec, jest to bezpieczne dla jednostki napędowej, przeniesienia napędu i zawieszenia. Te same silniki fabrycznie są produkowane w dwóch, a czasem trzech wersjach, dla przykładu 2,0 HDi mają albo 110 albo 130 KM, różnią się tylko mapą wtrysku, mechanicznie są identyczne. Jest kilku naprawę świetnych firm w Polsce, gdzie można to zrobić bez strachu, bo oni modyfikują każdą mapę wtrysku indywidualnie.

Zdecydowanie odradzam montowanie jakichś gotowych chipów, bo to nie tędy droga. Znam już kilka przypadków, że tłoki wyleciały przez wydech hehe%281%29.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. I ja się pochwalę swoim holownikiem :) Poprzednio Citroen Xantia 1.8 ale przyczepka też była mniejsza (Adria Pima) Teraz również Citroen, tylko C-5 2.0 HDi fabrycznie 110 KM podkręciłem go na prawie 140 KM i teraz dopiero jest frajda z jazdy z cepką czy bez :) Nie o koniki jednak tutaj chodzi a o moment obrotowy. Obecnie ciągnę SPRITA 450TD dmc 1100 kg. Jeśli ktoś z Kolegów byłby zainteresowany podrasowaniem diesla to służą pomocą, albo pokieruję do kogoś zaufanego.

Pozdrawiam, do zobaczenia w trasie :)

 

Słyszałem że właśnie silniki diesla najlepiej się do tego nadają bo mają zapas mocy,

ale czy stare rupiecie też można podrasować,czy tylko nowe auta. :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy stare rupiecie też można podrasować,czy tylko nowe auta. :niewiem:

 

Stare rubiecie tak - ale nie aż tak stare jak nasze :hehe:.

 

 

Najtaniej jest podnieść moc bez żadnych zmian mechanicznych na samych dawkach paliwa. Modyfikacja software'u. Ale program musi być na kompie sterujacym, a jak my mamy pompy mechaniczne bez żadnej elektroniki to nie ma czego zawirusować. Możesz co najwyżej zwiększyć nieco dawkę paliwa na regulacji pompy, ale taka zwiększona będzie w całym zakresie pracy silnika i sensu nie ma to żadnego. Tylko więcej sadzy Ci się osadzi w układzie i wzrośnie spalanie. Mocą się nie zachwycisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare rubiecie tak - ale nie aż tak stare jak nasze :hehe:.

 

 

Najtaniej jest podnieść moc bez żadnych zmian mechanicznych na samych dawkach paliwa. Modyfikacja software'u. Ale program musi być na kompie sterujacym, a jak my mamy pompy mechaniczne bez żadnej elektroniki to nie ma czego zawirusować. Możesz co najwyżej zwiększyć nieco dawkę paliwa na regulacji pompy, ale taka zwiększona będzie w całym zakresie pracy silnika i sensu nie ma to żadnego. Tylko więcej sadzy Ci się osadzi w układzie i wzrośnie spalanie. Mocą się nie zachwycisz.

 

 

 

O, no i po super mocach. :]:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegami ,takie podnoszenie mocy musi być robione tylko przez fachowców i w specjalistycznej firmie.

Ja w takiej robię ,jest polecana przez klub A4 wielu chłopaków tam robiło i nie ma problemów,Silnik jaki mam można podkręcić do 176 KM 390NM bez uszczerbku na zdrowiu :-] Jak na razie mam 152KM i 372NM :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszyscy to i ja się pochwale pierwszy holownik był passat b3 1.6td radził sobie ale wyprzedzanie tragedia zamieniłem na vana Mercury villager 3.0l 150km całkiem porządna sprawa auto wysokie i całkiem ciężkie do mojej czepki która waży ponad 1000kg lecz nie spełniał pakowności i się stało zakupiłem Mercedesa 124 300D kombi 7 osobowe i to był strzał w 10-tke mocne 120km auto ciężkie nie da się wywrócić przez przyczepkę świetna przyczepność elegancko jedzie w zestawie, bagażnik w kombi jak w dostawczaku po prostu idealna maszyna do ciągnięcia przyczep ciężkich polecam teraz śmiało mogę jechać gdzie chce zestawem i nie obawiać się że holownik sobie nie poradzi . pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.