Skocz do zawartości

Troche o holownikach, czyli czym ciągamy swoje przyczepki?


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

no problem, najważniejsze, że w końcu w kodeksie 'czarno na białym' jest napisane, że na kategorię B można holować przyczepkę do 3,5 tony DMC zestawu. Bo przedtem, każdy interpretował przepisy na swój sposób, ale przynajmniej był to pewny i burzliwy temat do dyskusji na spotkaniach :serducha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja o uprawnieniach do holowania przyczepy odbywa się tutaj http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=653 tam też proponuję toczyć dalszą dyskusję o uprawnieniach do holowania :serducha:

Piotrek zredagował artykuł z cytatami z przepisów, można poczytać http://www.karawaning.pl/content/view/73/3/ :bukiet:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja moją przyczepke ciągne Renault Espace III, a nie jest mała do bez zaczepu 5.8metra długości z dyszlem 7.2metra waga 1400kg. autko mam zagazowane ma 140KM nie jest łatwo ale nie takie rzeczy się ciągneło wszystko z głową i do przodu jeżeli o spalanie chodzi to ze 4 litry więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koleżanki i kolegów. Mojego Elddisa ve xl ( 6,40 z dyszlem , 980 mw i 1200 dmc ) ciągam passatem 1.9 tdi B5 syncro |( 110 km). Moje wrażenia są takie: pasek ma duży zapas i spokojnie podjeżdżam pod spore górki oczywiście redukując do czwóreczki ( na autostradzie ) i niżej na zwykłych drogach. Przy ruszaniu - jak myślę żeby nie zrąbać sprzęgła to zawsze trochę się poślizga jak się zamyślę to idzie bez problemów :piwko: . Jest natomiast coś co mnie denerwuje ale to chyba większość z nas to ma, na słabszych drogach z "dziurkami" przy mniejszych prędkościach strasznie buja. Wpływ na to ma również to ,że passat jest dość długi i odległość od tylnej osi do haka jest dość spora. Manewrowanie : przyczepa praktycznie ma niewielkie odchylenie toru jazdy od holownika co powoduje ,że można skręcać 11m zestawem bez większego problemu (nawet w alejkach na działkach ). Cofać jeszcze nie potrafię zbyt dobrze i pewnie skończy się na rozpinaniu zestawu. Moje marzenie to ustawiać przyczepę bez rozpinania. To kilka spostrzeżeń dot. mojego holownika. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofać jeszcze nie potrafię zbyt dobrze i pewnie skończy się na rozpinaniu zestawu. Moje marzenie to ustawiać przyczepę bez rozpinania.

 

no to tylko ćwiczyć , ćwiczyć, ćwiczyć :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofać jeszcze nie potrafię zbyt dobrze i pewnie skończy się na rozpinaniu zestawu. Moje marzenie to ustawiać przyczepę bez rozpinania.

 

no to tylko ćwiczyć , ćwiczyć, ćwiczyć :piwko:

 

Dokładnie tak :ok: ćwiczyć ,ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć a wiadomo trening czyni mistrza.

Zaplanuj sobie jakiś wolny dzionek i pojedż na większy plac i potrenuj to żaden obciach.

Obciach to będzie jak komuś przestawisz przyczepe swoim zestawem :-] np.na polu kempingowym.

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ponieważ zmieniłem auto muszę zamontować hak holowniczy.

W związku z tym mam pytanie do znawców/posiadaczy Renault Scenic I.

 

Na Allegro występują dwa rodzaje haków: Benzyna i diesel. Ja potrzebuję do 1.9dCi. Czym hak do tego modelu może różnić się od pozostałych benzynowych?.

Drugie pytanie, czy Scenic ma fabrycznie otwory do instalacji haka?

 

Jeśli coś wiecie na ten temat, będę wdzięczny :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Allegro występują dwa rodzaje haków: Benzyna i diesel. Ja potrzebuję do 1.9dCi. Czym hak do tego modelu może różnić się od pozostałych benzynowych?.

 

Zapewne uciągiem , diesel może więcej :piwko:

 

Ale w tym temacie Kolega madmir jest specjalistą , napisz do niego na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mas444, Hej. Wydaje mi się ,że może to być spowodowane ułożeniem np. układu wydechowego, po prostu mogą być różnice w usytuowaniu niektórych elementów podwozia. Ja np . musiałem kupić inny hak do VW pssata syncro ( 4x4) niż do zwykłego bo właśnie z tyłu mam inaczej poprowadzony wydech i zawieszenie. Ja mam diesla a hak to passata benzyna 4x4 jest ten sam. POzdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie haków holowniczych polecam firmę AUTO-HAK Słupsk http://www.autohak.com.pl/ na stronie tej można dobrać hak,obejrzeć instrukcję montażu,sprawdzić parametry haka holowniczego.

W przypadku Allegro często sprzedawcy podają że hak posiada homologację a tymczasem jest to produkt z nieważnym od kilku lat certyfikatem.Weryfikacja autentyczności homologacji jest bajecznie prosta wystarczy na stronie Miniserstwa lub w Google wpisać pełny numer homologacji i będzie wszystko jasne.Polecam także tę stronę aby zobaczyć i porównać jak powinien wyglądać hak holowniczy a jak wygląda ten tani produkt z "Allegro",nie chciałgym pomniejszać roli Allegro bo jest tam cała masa doskonałych produktów.Przed podjęciem decyzji trzeba się porządnie zastanowić żeby później nie żałwać (rozkraczyć się na środku drogi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już w drugim autku mam hak wyprodukowany przez Auto Hak ze Słupska.

Firma ta w swojej ofercie ma haki dedykowane do konkretnych modeli aut (rocznikowo i silnikowo), zatem nie ma żadnego problemu z montażem, o ile auto nie miało rozbitego kufra i podłogi.

Większość aut ma fabrycznie przygotowane otwory montażowe do haka. Renault Scenic na pewno ma takie otwory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.