Skocz do zawartości

Nowe opłaty za korzystanie z dróg


kodi

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz Efendi dlaczego niektórzy tak są wkużeni na opłaty? Daltego, że za korzystanie z dróg płacić musza więcej niż 40 tonowy TiR. Czy ja wazac 3800kg znicszczę drogę bardziej od opsiemnastokołowca? To jest rodzaj buntu na chory przelicznik! Mogę płacić i zawsze płace za różne rzeczy, ale kiedy ktoś mnie łupi jak frajera. A jak sobie stworzą prawo, że osobowe dieslle powyżel 2800cm pojemności mają płacić dodatkową składkę roczną 1000zł bo takimi autami jeżdżą bogacze (nie wazne że auto ma 15 lat). To co, też mamy siedzieć cicho, bo tak sobie wymyślili! To jest mój bunt, bo nikt mi nie wytłumaczył dlaczego mam płacić więcej niż TiR? Czym to jest uzasadnione? Nawet najnowszy TiR bardziej zniszczy i zatruje środowisko niż ja. Więc dlaczego...

 

a co ma wspólnego wkurzenie się niektórych do oznakowania dróg? Jakoś nie widzę związku :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie jest prawdą że na każdym przejściu granicznym jest oznakowanie viatola, a już na pewno nie ma go na przejściach małych, i w miastach. Informacje o płatnej drodze jest tam gdzie jadą TIR-y. Jak wcześniej pisałem, brakuje oznaczeń, przynajmniej na południowo-zachodniej stronie naszego kraju, Dlatego napisałem że większość turystów już kiedyś podróżowali po Polsce, nie będzie miało pojęcia o zmianach, a już tym bardziej gdzie one obowiązują. Bo o ile można zrozumieć autostradę, i drogę szybkiego ruchu, to ciężko pojąć dlaczego jest opłata na jednopasmowej drodze omijającej Zieloną Górę, czy 70-cio km odcinek A18 od granicy Niemieckiej w kierunku Wrocławia zwanej potocznie "najdłuższymi schodami europy" :) A dodatkową ciekawostką jest to, że wjeżdżając na tą drogę, pierwszy zjazd jest dla Tir-ów na terminal celny,a następny 100m dalej na stację BP i zjazd na Trzebiel ale już za pierwszą bramką viatoll.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efendzi zacytowałś mnie nie czytając tekstu. Ja nic nie piszę o oznakowaniu dróg, tylko o źle pobieranych opłatach. TiR-y płacą mniej niż ja ważąc nieco ponad 3,5 tony. To jest streszczenie mojej wyżej zamieszczonej wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Panowie, to nie rozwiązuje (na razie wirtualnie ;) ) do końca sprawy !

Nikt tutaj nie wspomniał o kolejnym idiotyzmie który zafundowali nam dzisiejsi włodarze, którym jest konieczność posiadania przez zwykłych użytkowników zestawów (samochód osobowy+przyczepka ciutkę po wyżej 3,5t ) urządzeń "viaTOOL" i opłacania każdego przejechanego km tak jak to robią profesjonalne firmy transportowe śmigając TIR-em. Średnio podróż dajmy na to z Warszawy do nad morze (do Gdańska) ok.50gr za 1km ! to koszt dodatkowych 175 zł w jedną stronę ! A trzeba jeszcze wrócić... :bzik:

Nie wspomnę o ludziach tzw. wolnych ptaków, którzy chcieli by powłóczyć się po kraju turystycznie ze swoim domkiem na haku.

Dlaczego płacąc już wiele podarków (nawet w paliwie) tylko dlatego że nie stać kogoś na drogie pensjonaty posiadając spartańską przyczepkę od paru lat teraz nagle ma płacić jeszcze więcej ? To jest rozwój, to jest pomoc obywatelom, to jest k-wa :wrrr: ułatwianie i znoszenie barier...???

O tym warto mówić !

 

 

P.S.

Nie zakładam oddzielnego tematu dotyczącego viaTool, pomyślałem że scalony w konsekwencji będzie dość czytelny. Dotyczy problemu z DMC zwykłych zestawów turystycznych.

 

o ile wszyscy wiemy platne sa tylko odcinki... a nie cala trasa... wiec nie wiem skad wziales 175 zł

a 50gr tyczy sie EURO 0 - czyli stare diesle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autobus niezależnie od DMC płaci tyle samo co np, Ford Galaxy z przyczepką przekraczając DMC zestawu o 50kg.... (Oczywiście w każdej normie Euro).

 

Bodzioklb niekoniecznie stare diesle, bo każdy benzyniak poniżej 96 roku produkcji ma normę Euro1

podaję skrót do tego rozporządzenia:

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 27 września 2003 r.

w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

 

 

a) Euro 1 - od 1992 r. do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 r. do 1996 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 tony,

B) Euro 2 - od 1996 r. do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 r. do 1999 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 tony,

c) Euro 3 - od 2000 r. do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony,

d) Euro 4 - od 2005 r. do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony,

e) Euro 5 - od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony;

Edytowane przez Verselle (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie jest prawdą że na każdym przejściu granicznym jest oznakowanie viatola, a już na pewno nie ma go na przejściach małych, i w miastach. Informacje o płatnej drodze jest tam gdzie jadą TIR-y. Jak wcześniej pisałem, brakuje oznaczeń, przynajmniej na południowo-zachodniej stronie naszego kraju, Dlatego napisałem że większość turystów już kiedyś podróżowali po Polsce, nie będzie miało pojęcia o zmianach, a już tym bardziej gdzie one obowiązują. Bo o ile można zrozumieć autostradę, i drogę szybkiego ruchu, to ciężko pojąć dlaczego jest opłata na jednopasmowej drodze omijającej Zieloną Górę, czy 70-cio km odcinek A18 od granicy Niemieckiej w kierunku Wrocławia zwanej potocznie "najdłuższymi schodami europy" :) A dodatkową ciekawostką jest to, że wjeżdżając na tą drogę, pierwszy zjazd jest dla Tir-ów na terminal celny,a następny 100m dalej na stację BP i zjazd na Trzebiel ale już za pierwszą bramką viatoll.... :D

 

 

Wjeżdząjąc do Niemiec także nie ma informacji o konieczności posiadana w niektórych miastach nalepki klasy emisji spalin, np w Berlinie. Na samym wjeździe do Berlińskiej strefy są miejsca gdzie też nie ma takiej informacji. Spróbuj tam wjechać kolego bez nalepki i spróbuj się wytłumaczyć niemieckiemu policjantowi z jej braku - życzę powodzenia !!!

 

Mimo braku tej informacji na znakach drogowych - jak wyżej napisałem - wystarczyła mi informacja medialna o tym fakcie i nie szukam dziury w całym..... :>

 

Już starożytny Paulus stwierdził " Ignorantia iuris nocet ” i tego należy się trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autobus niezależnie od DMC płaci tyle samo co np, Ford Galaxy z przyczepką przekraczając DMC zestawu o 50kg.... (Oczywiście w każdej normie Euro).

 

Bodzioklb niekoniecznie stare diesle, bo każdy benzyniak poniżej 96 roku produkcji ma normę Euro1

podaję skrót do tego rozporządzenia:

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 27 września 2003 r.

w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

 

 

a) Euro 1 - od 1992 r. do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 r. do 1996 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 tony,

B) Euro 2 - od 1996 r. do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 r. do 1999 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 tony,

c) Euro 3 - od 2000 r. do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony,

d) Euro 4 - od 2005 r. do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony,

e) Euro 5 - od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony;

??

co to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wjeżdząjąc do Niemiec także nie ma informacji o konieczności posiadana w niektórych miastach nalepki klasy emisji spalin, np w Berlinie. Na samym wjeździe do Berlińskiej strefy są miejsca gdzie też nie ma takiej informacji. Spróbuj tam wjechać kolego bez nalepki i spróbuj się wytłumaczyć niemieckiemu policjantowi z jej braku - życzę powodzenia !!!

 

Mimo braku tej informacji na znakach drogowych - jak wyżej napisałem - wystarczyła mi informacja medialna o tym fakcie i nie szukam dziury w całym..... :>

 

 

 

Sporo śmigam po naszych zachodnich sąsiadach, i nie zdarzyło mi się spotkać wjazdu nieoznakowanego zieloną strefą... pomijam fakt, że po wprowadzeniu tego przepisu dla obcokrajowców był dwuletni okres przejściowy, bez karania.

Nie szukam dziury w całym, lecz oczekuję jasnych i przejrzystych zasad w naszym niedołężnym kraju. Żądam abym był odpowiednio wcześniej poinformowany że wjeżdżam na drogę objętą opłatami choćby po to, aby zdążyć włączyć "boxa", którego bez przyczepy nie muszę używać, oraz nie woził dodatkowych (co roku powiększanych o kolejne płatne odcinki dróg) map.

Edytowane przez Verselle (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo śmigam po naszych zachodnich sąsiadach, i nie zdarzyło mi się spotkać wjazdu nieoznakowanego zieloną strefą... pomijam fakt, że po wprowadzeniu tego przepisu dla obcokrajowców był dwuletni okres przejściowy, bez karania.

 

 

To zapraszam, do Berlina - Ty wjeżdżasz swoim autem bez nalepki a ja patrzę jak płacisz za jej nalepki !

 

 

Nie szukam dziury w całym, lecz oczekuję jasnych i przejrzystych zasad w naszym niedołężnym kraju. Żądam abym był odpowiednio wcześniej poinformowany że wjeżdżam na drogę objętą opłatami choćby po to, aby zdążyć włączyć "boxa", którego bez przyczepy nie muszę używać, oraz nie woził dodatkowych (co roku powiększanych o kolejne płatne odcinki dróg) map.

 

Żądam tak to tylko w t-mobile ( teraz )

 

Via-box jest cały czas włączony i nie musisz go włączać ani też używać jadąc bez przyczepy .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efendzi zacytowałś mnie nie czytając tekstu. Ja nic nie piszę o oznakowaniu dróg, tylko o źle pobieranych opłatach. TiR-y płacą mniej niż ja ważąc nieco ponad 3,5 tony. To jest streszczenie mojej wyżej zamieszczonej wypowiedzi.

 

to przeczytaj kilka postów po kolei a nie wybiórczo :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zapraszam, do Berlina - Ty wjeżdżasz swoim autem bez nalepki a ja patrzę jak płacisz za jej nalepki !

 

Jestem w Berlinie przynajmniej raz w tygodniu. Oznakowanie dotyczące zielonych stref jest wręcz doskonałe, (przynajmniej na tych drogach którymi do niego wjeżdżam).

Zarzucasz innym że czytają wybiórczo, a sam dokładnie tak robisz. Napisałem że wszędzie gdzie obowiązują strefy, przynajmniej tam gdzie bywam, jest to doskonale widoczne i oznakowane, a okres przejściowy niekarania dla obcokrajowców był dwuletni. I skończył się w zeszłym roku, bo te strefy weszły np, w Berlinie, Hanowerze i Koloni 1 stycznia 2008r.

 

Żądam tak to tylko w t-mobile ( teraz )

 

Czysty układ sprzedawcy-klienta, dlatego mam prawo żądać. Nie ma oznaczenia- nie ma płatności, nie przyjmę mandatu i każdy sąd mnie uniewinni. Już to kilka razy przerabiałem

 

Via-box jest cały czas włączony i nie musisz go włączać ani też używać jadąc bez przyczepy .....

 

Oczywiście i tu nie do końca jest tak jak mówisz kolego, bo urządzenie ma opcje wyłączenia płatności, czyli nie pobiera opłaty jak jadę busem solo, a pobiera jak ciągnę camping. Oczywiście aby uzyskać taką możliwość, trzeba przy rejestracji poinformować że posiadamy pojazd poniżej 3.5 DMC z możliwością podpięcia przyczepy i przekroczenia tego DMC w zestawie. Dlatego napisałem że muszę zostać poinformowany o wjechaniu na płatny odcinek, aby zalogować płatności w urządzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do kolegi w niemczch , jesli nie ma znaku z okresleniem strefy to nie ma podstawy do mandatu.Może w berlinie jes inaczje ,możej jeszcze NRD zostało.

 

Aktualna odpowiedź z Policji w Berlinie:

 

" Brak prawidłowego oznakowania strefy zielonej, wjazdu do strefy zielonej nie jest podstawą do niewykupienia plakietki. W przypadku stwierdzenia przez funkcjonariusza niewyposażenia auta w plakietkę auto może zostać odholowane lub osoba kierująca zostanie na miejscu ukarana grzywną "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Via-box jest cały czas włączony i nie musisz go włączać ani też używać jadąc bez przyczepy .....

 

 

 

( .... )

Oczywiście i tu nie do końca jest tak jak mówisz kolego, bo urządzenie ma opcje wyłączenia płatności, czyli nie pobiera opłaty jak jadę busem solo, a pobiera jak ciągnę camping. Oczywiście aby uzyskać taką możliwość, trzeba przy rejestracji poinformować że posiadamy pojazd poniżej 3.5 DMC z możliwością podpięcia przyczepy i przekroczenia tego DMC w zestawie. Dlatego napisałem że muszę zostać poinformowany o wjechaniu na płatny odcinek, aby zalogować płatności w urządzeniu.

 

 

kolego co innego włączone urządzenie ( via-box ) jest cały czas włączony ( cały czas jest aktywny, rejestrujący się do "systemu" ) a co innego pobór opłat lub przełączenie na "jazdę bez przyczepy " - wystarczy czytać ze zrozumieniem :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.