Skocz do zawartości

Światła dzienne a przyczepa


petek

Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem ledowe światła dzienne już ponad rok temu.

 

Lampki kupiłem na allegro za ok. 250 zł. Mają homologację i po 5W mocy każda.

 

Podłączenie jest bardzo proste, mają trzy przewody: jeden masa, drugi plus (trzeba poszukać miejsca gdzie po przekręceniu kluczykapojawia się napięcie), trzeci podłącza się do zasilania światła mijania. Sterownik zamontowany jest już w lampkach, tak że samoczynnie się wyłączają z chwilą zapalenia świateł mijania.

 

Od czasu ich założenia ani razu nie było potrzeby doładowywania akumulatora, nawet w okresie zimy.

 

Zalety:

 

- w słoneczny dzień są bardziej widoczne niż prawidłowo ustawione światła mijania,

 

- lampki są małe i nie ma problemu z umieszczeniem ich na samochodzie,

 

- nie wypalam żarówek,

 

- nie przegrzewam luster reflektorów,

 

- mniej zużywa się pasek klinowy i alternator,

 

- zużycie paliwa minimalnie spadło.

 

Wady:

 

- kilka razy „miśki” zatrzymywali mnie żeby sprawdzić czy mam homologację,

 

- sterowniki (pewno impulsowe zasilacze) sieją w instalację zakłócenia w CB radio.

post-372-048229900 1292488499_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak wyglądają moje światła i kontrolka. O światłach juz pisałem, zaś jako kontrolka wykorzystana jest folia z ikoną świateł drogowych pochodząca ze starego licznika. Całość podświetla niebieska dioda.

post-1520-089433200 1296484298_thumb.jpg

post-1520-071793700 1296484093_thumb.jpg

post-1520-065235600 1296484185_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mało tutaj mówimy o ekonomi paliwowej, a w przypadku ciągnięcia przyczepy wygląda to zupełnie inaczej niż samym autem, bo budka ma (przynajmniej moja) 10 świateł pozycyjnych (przednie, boczne i tylne). Kiedy popatrzymy na to łącznie, to światła mijania w połączeniu z budką dadzą nam ponad 150 Wat poboru prądu. A te 150 Wat stawia spory opór dla alternatora. Ciekawe ile to zwiększa zużycie paliwa? 0,1 l/100km czy bardziej 0,3 l/100km? Czy są gdzieś jakieś dane na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jeszcze doliczycie ok 120-140 W lodówka to zysk przy światłach do jazdy dziennej jest oczywisty. terenowiec - uporałeś się ze światłami obrysowymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.