Skocz do zawartości

Dowód rejetracyjny - pozycja F.3


Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, tomasz1 napisał:

Pan wytłumaczył mi że DMC zespołu pojazdów  to masa rzeczywista auta + masa rzeczywista przyczepy

Szok i niedowierzanie ? raz się trafił ktoś, mto kuma o co w tym chodzi ?

 

5 minut temu, tomasz1 napisał:

jeżeli policja chciał by mi dać mandat że moje DMC auta + DMC przyczepy jest większe niż DMC zespołu to mam odmawiać

Dokładnie, żeby stwierdzić czy F3 jest przekroczone niezbędna jest wizyta na wadze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tomasz1 napisał:

Witam, przeczytałem cały wątek i stwierdziłem że dalej nie mam pewności wiec jako że niedawno kupiłem samochód skontaktowałem się z Dacia Polska. Pan wytłumaczył mi że DMC zespołu pojazdów  to masa rzeczywista auta + masa rzeczywista przyczepy. Wynika to z homologacji i jeżeli policja chciał by mi dać mandat że moje DMC auta + DMC przyczepy jest większe niż DMC zespołu to mam odmawiać że można wystąpić do nich o dokumenty które to potwierdzają.  

To poczęści wiąże się z masa jaka mogą obsłużyć hamulce, zawieszenie itd...auta

Jak było to pisane tu, często we francuzach tak jest ... że suma DMC przyczepy i auta to nie jest DMC zespołu...

Po prostu przy maksymalnej masie przyczepy spada ładowność auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Misio napisał:

 

Jak było to pisane tu, często we francuzach tak jest ... że suma DMC przyczepy i auta to nie jest DMC zespołu...

Po prostu przy maksymalnej masie przyczepy spada ładowność auta...

U francuzów nacisk na hak jest "załadowany" do bagażnika i zmniejsza ładowność samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2021 o 04:46, Krzysztof57 napisał:

francuzów nacisk na hak jest "załadowany" do bagażnika i zmniejsza ładowność samochodu

W nowych autach już rzadziej. Np nowe 5008 (od 2017) mają sumę DMC- a przynajmniej w przypadku moich dwóch aut 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U francuzów nacisk na hak jest "załadowany" do bagażnika i zmniejsza ładowność samochodu.
Akurat tak jest chyba we wszystkich autach, że nacisk na hak zmniejsza DMC auta bo jak miałoby być inaczej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Powiem tak, przeczytałem prawie cały wątek i dalej nie wiem jaką przyczepę mogę kupić bo mózg mi w tym momencie zagotowało.

 

 

F3 - F2 wychodzi 1105kg.

W dowodzie zapisane o1 1300kg tak jak widać na zamieszczonym obrazku.

 

O ile staram się ogarnąć to co napisał kolega Jacek (wspomagam się nawet lodówką) tak pojąć nie mogę kwestii etoola w tej całej imprezie. Bo we wszystkich sciagawkach sugerują się dmc.

 

Panie Jacku ? Jakieś odnośniki do unijnych przepisów ?

 

Od dealera otrzymałem takie samo wytłumaczenie jakie Pan wpaja. W skrócie ladownosc pojazdu traktują zamiennie z możliwym dmc przyczepy do podpięcia.

 

Więc jak to wkoncu ugryźć ?de5e9027d4ca34c7a72944362ea0b3af.jpg&key=9cdad79678f4bf3a0f49232f82820594916672768db2b05273b1ebc5bc1c0d9a

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, robafini napisał:

Powiem tak, przeczytałem prawie cały wątek i dalej nie wiem jaką przyczepę mogę kupić bo mózg mi w tym momencie zagotowało.

 

 

F3 - F2 wychodzi 1105kg.

W dowodzie zapisane o1 1300kg tak jak widać na zamieszczonym obrazku.

 

O ile staram się ogarnąć to co napisał kolega Jacek (wspomagam się nawet lodówką) tak pojąć nie mogę kwestii etoola w tej całej imprezie. Bo we wszystkich sciagawkach sugerują się dmc.

 

Panie Jacku ? Jakieś odnośniki do unijnych przepisów ?

 

Od dealera otrzymałem takie samo wytłumaczenie jakie Pan wpaja. W skrócie ladownosc pojazdu traktują zamiennie z możliwym dmc przyczepy do podpięcia.

 

Więc jak to wkoncu ugryźć ?de5e9027d4ca34c7a72944362ea0b3af.jpg&key=9cdad79678f4bf3a0f49232f82820594916672768db2b05273b1ebc5bc1c0d9a

 

 

Poczytaj jeszcze tu:

 I tu:

 

Albo idź spać, a jutro poczytasz "na świeżo" :)

A tak w ogóle to dobry wieczór. Mamy tu gdzieś wątek powitalny  :zolta:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywnioskowałem, że mogę ciągnąć 1300kg bo na tyle jest homologacja auta ale rzeczywista masa zestawu nie może przekroczyć 3500kg.

Czyli etool też mnie nie dotyczy w takim przypadku czy dotyczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, robafini napisał:
Wywnioskowałem, że mogę ciągnąć 1300kg bo na tyle jest homologacja auta ale rzeczywista masa zestawu nie może przekroczyć 3500kg. Czyli etool też mnie nie dotyczy w takim przypadku czy dotyczy ?

Na potrzeby etoll i uprawnień bierze się DMC obu pojazdów. Wynika to z przepisów o kierujących pojazdami i o drogach płatnych.  

Natomiast pozycja F3 to DMC całego zestawu czyli inaczej mówiąc jest to maksymalna masa rzeczywista zestawu z jaką zestaw może w danej chwili poruszać się po drodze. Czyli suma mas rzeczywistych obu pojazdów nie może być większa niż wartość z pola F3.

 

Prościej się nie da. Więc jeśli suma DMC obu pojazdów przekracza 3500 kg to musisz mieć dodatkowe uprawnienia i etoll. Jeśli suma mas rzeczywistych obu pojazdów nie przekracza wartości F3 to możesz takim zestawem się poruszać.

 

Po prostu musisz oddzielić kwestie uprawnień i opłat od możliwości technicznych Twojego pojazdu. To są dwie różne sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, jacek00 napisał:
Na potrzeby etoll i uprawnień bierze się DMC obu pojazdów. Wynika to z przepisów o kierujących pojazdami i o drogach płatnych.  Natomiast pozycja F3 to DMC całego zestawu czyli inaczej mówiąc jest to maksymalna masa rzeczywista zestawu z jaką zestaw może w danej chwili poruszać się po drodze. Czyli suma mas rzeczywistych obu pojazdów nie może być większa niż wartość z pola F3.

 

Prościej się nie da. Więc jeśli suma DMC obu pojazdów przekracza 3500 kg to musisz mieć dodatkowe uprawnienia i etoll. Jeśli suma mas rzeczywistych obu pojazdów nie przekracza wartości F3 to możesz takim zestawem się poruszać.

 

Po prostu musisz oddzielić kwestie uprawnień i opłat od możliwości technicznych Twojego pojazdu. To są dwie różne sprawy.

Czyli B96 i etool

19 godzin temu, jacekzoo napisał:
O1 to nie jest f3-f2. W twoom wypadku możesz ciągnąć 1300kg. Co to za auto? Freemont?

Doblo, teraz tylko kwestia jak to prawnie egzekwować.. bo byłem na komendzie i mistrz z drogówki odjął f3-f2 wyszło 1105kg i po robocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.