Skocz do zawartości

Dowód rejetracyjny - pozycja F.3


Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co kolega nam pisze (pyta) widać czemu wypożyczalnie wolą kampera, z przyczepami tylko problem a do kampera ludzie wchodzą i jadą (mała tylko instrukcja obsługi), a tu prawo jazdy, wagi, vatol, mover, czy auto uciągnie, rozłożenie mas, itp.

Nie odbierz @konradk  tego co napisałem że coś zle robisz, chodzi o to że więcej kamperów jest na wynajem i tu widać dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypożyczalnie może i wolą kampery, ale ja jakoś nie widzę 5 osobowej rodziny w standardowym kamperze które sa oferowane przez wypożyczalnie. Przyczepa zapewnia większy komfort. A po odpięciu łatwiej wszędzie dojechać i zaparkować. Poza tym ceny najmu jak i zakupu kamera są lekko mówiąc nienormalne... 500 zl za małego Fiata albo Forda to lekko za dużo. Choć biorąc pod uwagę cenę zakupu to inaczej się nie da niestety. Ja za fajna przyczepę płacę koło 200 zl za dobę i to jest jeszcze akceptowalna kwota wynajmu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, konradk napisał:

Wypożyczalnie może i wolą kampery, ale ja jakoś nie widzę 5 osobowej rodziny w standardowym kamperze które sa oferowane przez wypożyczalnie. Przyczepa zapewnia większy komfort. A po odpięciu łatwiej wszędzie dojechać i zaparkować. Poza tym ceny najmu jak i zakupu kamera są lekko mówiąc nienormalne... 500 zl za małego Fiata albo Forda to lekko za dużo. Choć biorąc pod uwagę cenę zakupu to inaczej się nie da niestety. Ja za fajna przyczepę płacę koło 200 zl za dobę i to jest jeszcze akceptowalna kwota wynajmu. 

Porównaj cenę zakupu nowej przyczepy z ceną wypożyczenia za 1 dobę -oblicz ile jest to % a następnie zrób tak samo z kamperem. Zapewne okaże się ,że wynajem kampera jest tańsze od przyczepy. 

Do tego trzeba doliczyć koszt ubezpieczenia AC  na wynajem komercyjny czyli zarobkowy ,który jest duuużo wyższy jak dla zwykłego Kowalskiego.I kupę innych kosztów.

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Maras napisał:

Porównaj cenę zakupu nowej przyczepy z ceną wypożyczenia za 1 dobę -oblicz ile jest to % a następnie zrób tak samo z kamperem. Zapewne okaże się ,że wynajem kampera jest tańsze od przyczepy. 

Do tego trzeba doliczyć koszt ubezpieczenia AC  na wynajem komercyjny czyli zarobkowy ,który jest duuużo wyższy jak dla zwykłego Kowalskiego.I kupę innych kosztów.

Przecież to właśnie napisałem. Ceny kamperow w porównaniu z przyczepami są z kosmosu. I stąd te ceny najmu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu, ciekaw jestem czy ktoś ma dostęp do numeru Nr 6 (97) 2020 Polskiego Karawaningu. Tam jest dedykowany artykuł o F3 i co ciekawe wypowiada  się w tym temacie przedstawiciel policji. Ja do tego numeru nie mam dostępu ale już widzę po wnioskach jednego z youtuberów w filmie że jednak stanowisko policji jest stałe i nie zmienne że F3 to jest jednak suma DMC przyczepy i auta. Może ktoś już czytał ten artykuł i może podpowidzieć czy jest tam informacja o podstawie prawnej podanej przez policję ?

)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, norton napisał:

no właśnie, youtuber youtuberem, ale tam w artykule jest podobno głos policji w tej sprawie

Co to zmienia? W dr jest jasno napisane, f3 dmc zespołu a nie suma dmc. A czym jest dmc wyżej @jacek00 cytował z przepisów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się czy wkońcu podali jakąś podstawę prawną. Bo jeśli ciągle upierają się przy tezie sumy DMC, jakąś podstawę chyba muszą mieć i jeśli jest to powtarzane przez reprezentantów policji w mediach nie jednokrotnie, to raczej nie wynika już to z niewiedzy a raczej przekonania że tak jest. Tylko pytanie czy mają na to jakąś podstawę, czy ponownie jest przedstawione stanowisko policji bez wyjaśnienia skąd to wynika. Aż z ciekawości chyba zamówie ten numer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, norton napisał:
Wracając do tematu, ciekaw jestem czy ktoś ma dostęp do numeru Nr 6 (97) 2020 Polskiego Karawaningu. Tam jest dedykowany artykuł o F3 i co ciekawe wypowiada  się w tym temacie przedstawiciel policji. Ja do tego numeru nie mam dostępu ale już widzę po wnioskach jednego z youtuberów w filmie że jednak stanowisko policji jest stałe i nie zmienne że F3 to jest jednak suma DMC przyczepy i auta. Może ktoś już czytał ten artykuł i może podpowidzieć czy jest tam informacja o podstawie prawnej podanej przez policję ? )

 

Ja czytałem gdzieś odpowiedź policji, gdzie powiedzieli, że to tylko ich opinia na pogląd w sprawie i że proszą nie traktować tego jako wykładnię przepisów ?

Ja szczerze mówiąc nie wiem jak można twierdzić, że F3 jest sumą DMC obu pojazdów, kiedy wszystkie definicje czy to DMC czy to F3 temu przeczą. Przeczy temu też sam dowód rejestracyjny, który zgodnie z homologacją może mieć wartość w F3 która nie jest sumą F2 i O1. I mając na uwadze czarno na białym to wszystko, dalsze upieranie się przy tym, że to jednak suma DMC obu pojazdów jest dla mnie tak samo kuriozalne jak wymysły typu, że na kat. B to tylko przyczepa lekka albo jednoosiowa ?

Dla zobrazowania tego kuriozalnego myślenia podam taki przykład, myślę dobrze oddający absurdalny tok myślenia osób upierających się przy teorii, że F3 to suma DMC obu pojazdów. Mamy pojazd samochodowy o DMC 2500 kg. Teraz do tego samochodu zakładamy boks dachowy o "DMC" 100 kg. Gdyby przyjąć logikę, że maksymalną ładowność pojazdów się sumuje to w takim wypadku trzeba podejść do sprawy podobnie. Czyli DMC auta + ładowność boksa = 2600 kg, więc mamy przekroczoną pozycję F2 - auto z boksem dachowym jeździć nie może, bo istnieje ryzyko przeładowania auta ?

Trzeba po prostu sobie uzmysłowić, że DMC to nic innego jak maksymalna wartość mówiąca o tym ile do danego auta możemy naładować kg osób i bagażu i ile po takim załadunku może maksymalnie dany pojazd ważyć. I tyle. Tym właśnie jest DMC pojazdu - DMC to maksymalne RMC dla danego pojazdu.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, norton napisał:

Wracając do tematu, ciekaw jestem czy ktoś ma dostęp do numeru Nr 6 (97) 2020 Polskiego Karawaningu. Tam jest dedykowany artykuł o F3 i co ciekawe wypowiada  się w tym temacie przedstawiciel policji. Ja do tego numeru nie mam dostępu ale już widzę po wnioskach jednego z youtuberów w filmie że jednak stanowisko policji jest stałe i nie zmienne że F3 to jest jednak suma DMC przyczepy i auta. Może ktoś już czytał ten artykuł i może podpowidzieć czy jest tam informacja o podstawie prawnej podanej przez policję ?

)

Ta gazeta to jeden wielki bubel, włącznie z wprowadzaniem klienta w błąd. Dla nich nie było problemem pisać kłamstwa w stylu, że firma ACK jest jedynym w Polsce przedstawicielem Sterckemana, a to że ACK było reklamodawcą i zlecało artykuły sponsorowane z pewnością w ogóle nie miało związku. Dla nich nie było problemem pisać bzdur o winietach zagranicznych, gdzie pisali że jadąc z przyczepą i przekraczając 3,5T w Czechach czy na Węgrzech musisz mieć dwie winietki. Takich kwiatków tam było multum, ich rzetelność dziennikarska była dla mnie poniżej krytyki. Miałem prenumeratę tej gazety przez rok, o rok za długo...

Na YT też są wzorem rzetelności... Video o Sterckemanie (prawdopodobnie kolejne zobowiązania reklamowe na zlecenie jednego z dealerów w PL):

 

Ci rzetelni dziennikarze nie potrafili nawet poprawnie napisać nazwy firmy, o której nakręcili video! Mówią o marce "Sterckeman" a w tytule piszą "Steckermann"... co to za różnica prawda? W filmie kolejne kwiatki o tym, że Easy 470 PE Kids to nowość na 2021 rok (nowość produkowana w niezmienionej formie od jakiś 7 lat) i że ACK jest oczywiście jedynym i najwspanialszym dealerem w PL, bo że mamy innego dealera w PL, który jest dealerem już dobrych kilka lat nie warto wspominać (pewnie nie zapłacili).  Zwróciłem im nawet uwagę, że zrobili błąd w nazwie. Myślisz, że to poprawili? Jak widać powyżej mają to gdzieś. Zapłacone przez reklamodawcę, można się rozejść... 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2/15/2021 at 11:11 PM, jacek00 said:

Ci rzetelni dziennikarze

Nazywanie ludzi tam pracujących dziennikarzami jest chyba jednak nadużyciem. Sama gazeta z dziennikarstwem niewiele ma wspólnego.

Żaden artykuł nie jest tam oznakowany jako sponsorowany, a  zgodnie z obowiązującym prawem prasowym i ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, obowiązek taki leży po stronie dziennikarza i pośrednio wydawcy. Co więcej „wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji” jest czynem niedozwolonym. 

On 2/15/2021 at 11:11 PM, jacek00 said:

mamy innego dealera w PL, który jest dealerem już dobrych kilka lat nie warto wspominać (pewnie nie zapłacili). 

Na pewno nie zapłacili :) I szczerze mówiąc bardziej szanuję tych, których tam nie ma niż tych, którzy są. Bo to znaczy, że komuś nie zależy na tym, żeby jego firmę zaprezentować na wątpliwej jakości portalu. O wypożyczalniach też zrobili kilka artykułów bezczelnie pisząc, że są to wszystkie wypożyczalnie kamperów i przyczep działające w Polsce, a kilku tam nie było. 

Pomijam fakt, że nie da się tego czytać i słuchać z uwagi na wspomniane przez Ciebie liczne błędy merytoryczne i to w większości materiałów. 
 

Edytowane przez Slawka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Od 3 min.: Bezpieczne wakacje , można być w pełni odseparowanym od innych i dzięki temu pozbyć się możliwości zarażenia corona wirusem .......... :lol: :lol: :lol: nie mogę się podnieść :) 

Facet albo sam siebie nie słyszy albo wierzy w takie głupoty o których mówi. Widocznie nigdy nie był na kempingu i nie widział jak to obce ludziska potrafią sobie chodzić nawet miedzy stolikiem a przyczepą.  

Gdyby to była ogrodzona parcela  to co innego ale jak stoi jeden przy drugim to transmisja wirusa z ludka na ludka jest możliwa. 

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, przeczytałem cały wątek i stwierdziłem że dalej nie mam pewności wiec jako że niedawno kupiłem samochód skontaktowałem się z Dacia Polska. Pan wytłumaczył mi że DMC zespołu pojazdów  to masa rzeczywista auta + masa rzeczywista przyczepy. Wynika to z homologacji i jeżeli policja chciał by mi dać mandat że moje DMC auta + DMC przyczepy jest większe niż DMC zespołu to mam odmawiać że można wystąpić do nich o dokumenty które to potwierdzają.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.