Skocz do zawartości

Dowód rejetracyjny - pozycja F.3


Rekomendowane odpowiedzi

No ok. Ale skoro nie jest to suma DMC tych skladowych to suma czego?

RMC składowych, MMC składowych, DMC i MMC czy RMC drugiego?

Najlogiczniejszym wyjaśnieniem jest to że skoro F3 jest wartoscią DMC zespołu to aby poznać DMC zespołu jaki tworzymy jest to właśnie tak obalana teoria że to suma DMC a nie innych wartości.

Ja tam z tym problemu nie mam u Siebie ale coś mnie tknęło aby się dowiedzieć skoro to nie sumy DMC a ma dać nam DMC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo możesz zapytać skąd wychodzi dmc auta? Z jakiś parametrów przyjętych przez producenta i tyle. Jak jest ograniczenie w f3 to pewnie z czegoś wynika, trudno powiedzieć z czego konkretnie. Jak nie ma f3 to nie przekraczasz dmc auta i dmc przyczepy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok. Ale skoro nie jest to suma DMC tych skladowych to suma czego?
RMC składowych, MMC składowych, DMC i MMC czy RMC drugiego?
Najlogiczniejszym wyjaśnieniem jest to że skoro F3 jest wartoscią DMC zespołu to aby poznać DMC zespołu jaki tworzymy jest to właśnie tak obalana teoria że to suma DMC a nie innych wartości.
Ja tam z tym problemu nie mam u Siebie ale coś mnie tknęło aby się dowiedzieć skoro to nie sumy DMC a ma dać nam DMC. 
Jest to suma MW obu pojazdów i maksymalna waga osób i bagażu.

DMC to jest tylko i wyłącznie techniczna maksymalna masa z jaką pojazd może poruszać się po drodze. DMC zespołu ustala producent pojazdu i ta może być inna niż suma DMC pojazdu i MMC przyczepy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to ja czegoś nie lapię.

To DMC nie jest własnie sumą MW pojazdu + bagaż itd?

Przeciez ładowność (osoby, bagaż itd) liczy się: DMC - MW, tak?

6 minut temu, jacek00 napisał:

DMC zespołu ustala producent pojazdu i ta może być inna niż suma DMC pojazdu i MMC przyczepy

No i znów MMC cepki. Skąd to bierzecie?

Jak obliczacie DMC zespołu (F3) skoro nie sumujecie DMC skladowych tylko wartości które Wam się podobają.

Sumujecie DMC i MMC drugiego bo?

To może nałeżałoby sumować MMC holownika i DMC cepki, bo czemu akurat odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to ja czegoś nie lapię.

To DMC nie jest własnie sumą MW pojazdu + bagaż itd?

Przeciez ładowność (osoby, bagaż itd) liczy się: DMC - MW, tak?

No i znów MMC cepki. Skąd to bierzecie?

Jak obliczacie DMC zespołu (F3) skoro nie sumujecie DMC skladowych tylko wartości które Wam się podobają.

Sumujecie DMC i MMC drugiego bo?

To może nałeżałoby sumować MMC holownika i DMC cepki, bo czemu akurat odwrotnie?

Nie. Na DMC sumujesz RMC obu pojazdów. Czyli suma RMC nie może być większa niż DMC.

 

A pisałem o MMC bo MMC jest wpisane w polu O.1

 

Jeszcze raz napiszę:

- RMC holownika nie może być większe niż DMC holownika.

- RMC przyczepy nie może być większe niż DMC przyczepy.

- Suma RMC obu pojazdów z zespołu pojazdów nie może być większa niż DMC z pola F3 holownika.

 

Czyli na potrzeby DMC nie sumujemy DMC obu pojazdów a RMC obu pojazdów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko niby jest jasne, ale Struś też ma rację - no bo po co to?

Skoro holownik ma swoje DMC i jest homologowany na cepkę o określonym DMC to po co komplikować sprawę i wymyślać jakieś dodatkowe DMC zestawu - nie mogłaby to być po prostu suma DMC obu pojazdów tworzących zestaw? Nie byłoby tak jaśniej i bez wątpliwości? Przynajmniej w zakresie samochodów osobowych.

Nie przekonuje mnie argument, że producent myśli sobie tak: zespół z moim samochodem nie może mieć DMC np. więcej niż 3500, a sam holownik 2000. Ale jak kierowca chce może ciągnąć cepkę 1800 (i taką wartość wpisuje w polu O.1), pod warunkiem, że jedzie solo bez bagażu. Oczywiście są jeszcze pozostałe ograniczenia wynikające z przepisów, o których Jacek już wielokrotnie pisał. No ale po co to wszystko. Że niby dwóch suchych staruszków bez bagażu może ciągnąć dzięki temu cięższą cepkę, niż zapakowana na full 5-osobowa rodzina puszystych?? A komu jest potrzebna większa cepka? Rozumiem w przypadku ciągników, ale osobówki?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee, nie będę się dalej juz sprzeczał ale coś tu nie gra.

Jak suma RMC ma być jedocześnie DMC zestawu.

Toż to bez sensu. Chyba gdzieś nastapiło przeklamanie i tyle.

Cały czas nie przemawia do mnie fakt że mamy podane DMC zestawu ale żeby je utworzyć to zamiast co logiczne sumować DMC skladowych sumijemy RMC.

 

Przecież jak cepka ma swoje DMC w F2 i jedzie nawet na pusto to dalej ma to swoje DMC i koniec. Nikogo nie interesuje RMC.

Czyli do auta w którym F3 ograniczy cepkę np. do 800kg nie mogę podpiąć juz budki o MW np 810 i DMC 1200 ale mogę podpiąć pustą lawetę o MW 500 i DMC 2000kg?

To jest brak logiki. Jeżeli tworzymy zestaw i ma mieć on swoje DMC z F3 to prawidłowo należałoby zsumować DMC auta i cepki bo te wartości dalej pozostały w dowodach takie same a nie zmieniły bo tworzą zestaw.

Myślę że ktoś kiedyś cos pomylił i teraz miesza się w to RMC która jest wartością nigdy nie znaną, zmienną z każdą min a do tego nie wpisaną w żaden dokument (z racji swojej ciągłej zmienności).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałoby być konsekwentnie, to 3,5 t na kat. B też powinno być zależne od RMC, a nie DMC, no ale tysiące przykładów pokazują, że o co jak o co, ale o konsekwencję naszego kochanego ustawodawcy nie można posądzać (i żeby było jasne - chodzi mi o cyrki na Wiejskiej wszystkich bez wyjatku kadencji:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, strus251 napisał:

Eee, nie będę się dalej juz sprzeczał ale coś tu nie gra.

Jak suma RMC ma być jedocześnie DMC zestawu.

Suma RMC nie jest DMC zestawu. Suma RMC nie może być większa niż DMC zestawu. 

Cytat

Cały czas nie przemawia do mnie fakt że mamy podane DMC zestawu ale żeby je utworzyć to zamiast co logiczne sumować DMC skladowych sumijemy RMC.

A jak tworzysz DMC holownika kiedy jedziesz solo?

Cytat

 

Przecież jak cepka ma swoje DMC w F2 i jedzie nawet na pusto to dalej ma to swoje DMC i koniec. Nikogo nie interesuje RMC.

No owszem. Ma swoje DMC. Czyli do takiej wagi jak w polu F2 możesz obciążyć pojazd bagażami i osobami. Tylko tego dotyczy DMC - niczego więcej przecież.

Cytat

Czyli do auta w którym F3 ograniczy cepkę np. do 800kg nie mogę podpiąć juz budki o MW np 810 i DMC 1200 ale mogę podpiąć pustą lawetę o MW 500 i DMC 2000kg?

Nie rozumiem. Ograniczenie możesz mieć w polu O1. W F3 masz pokazane do jakiej maksymalnej wagi możesz obciążyć zestaw osobami i ładunkiem. Czyli MW holownika + MW przyczepy + osoby i ładunek razem zsumowane nie mogą być cięższe niż pozycja F3.

Cytat

To jest brak logiki. Jeżeli tworzymy zestaw i ma mieć on swoje DMC z F3 to prawidłowo należałoby zsumować DMC auta i cepki

Ale dlaczego? Wydaje mi się, że nadal nie rozumiesz czym jest DMC. DMC to maksymalna waga pojazdu po obciążeniu go OSOBAMI i ŁADUNKIEM. I tyle.

Cytat

bo te wartości dalej pozostały w dowodach takie same a nie zmieniły bo tworzą zestaw.

Ale kiedy tworzą zestaw to te wartości odnoszą się tylko do pojazdów solo. Natomiast w przypadku zestawu jako całości ma znaczenie DMC z pozycji F3. F2 nie może być przekroczone gdy zważysz pojazd solo i F2 przyczepy nie może być przekroczone gdy zważysz przyczepę solo. Gdy ważysz zestaw jako całość to nie może być przekroczona pozycja F3 z DR holownika.

F2 pojazdu tyczy się tylko pojazdu solo, F2 przyczepy tyczy się tylko przyczepy solo. F3 dotyczy zespołu jako całości i dla tej całości możesz mieć ustalone osobne DMC. Czyli zespół musisz rozpatrywać osobno, jako osobny byt.

Ja naprawdę nie rozumiem, co tutaj jest skomplikowanego? :)

Cytat

Myślę że ktoś kiedyś cos pomylił i teraz miesza się w to RMC która jest wartością nigdy nie znaną, zmienną z każdą min a do tego nie wpisaną w żaden dokument (z racji swojej ciągłej zmienności).

Ale gdzie ktoś miał coś pomylić? DMC to makmsylane RMC pojazdu, które nie może być większe niż DMC. Mówiąc łopatologicznie to DMC to jest górna granica masy, której nie wolno Ci przekroczyć. Czyli pojazd nie może ważyć ani grama więcej, tak jak zespół pojazdów nie może ważyć ani grama więcej niż pozycja F3. Tego tyczy się DMC właśnie.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja podejmę już ostatnią próbę wytłumaczenia na przykładzie konkretnym, tak aby każdy mógł sobie to łatwo policzyć i wyobrazić.

Przyczepa X:

  • MW: 1000 kg
  • F2 (DMC pojazdu): 1500 kg

Pojazd A:

  • MW: 1500 kg
  • F2 (DMC pojazdu): 2000 kg 
  • O1 (MMC przyczepy): 1500 kg
  • F3 (DMC zespołu):  3500 kg

Pojazd B:

  • MW: 1500 kg
  • F2 (DMC pojazdu): 2000 kg
  • O1 (MMC przyczepy): 1500 kg
  • F3 (DMC zespołu): 3300 kg

 

I teraz tworzymy poszczególne zespoły pojazdów:

Pojazd AX:

  • MW zespołu: 2500 kg
  • DMC zespołu: 3500 kg
  • Maksymalna łączna waga osób i ładunku w obu pojazdach : 1000 kg

Pojazd BX:

  • MW zespołu: 2500 kg
  • DMC zespołu 3300 kg
  • Maksymalna łączna waga osób i ładunku w obu pojazdach: 800 kg

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.