Skocz do zawartości

Skoda Octavia IV generacji (silnik 2,0 D) prośba o opinie


BuryKocur

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Włodku masz ciężki temat do rozpracowania :hmm: piszesz , że z budką  jezdzisz niewiele km i po płaskim i tu Pb da radę ale jeśli miałbyś w przyszłości bujnąć się gdzieś dalej na południe i po górach to może być męczące i przepały znaczne . Wszystkie nasze dalsze wyjazdy rzędu 5 tyś km i z N-kami robiliśmy na Pb i Pb+LPG a przy zmianie przyczepki musiałem zmienić ciągnik i to tak żeby zestaw się zmieścił do 3500 no i padło na 2.0 L ropyla i po ubiegłorocznym przejechaniu tej samej trasy do GR jestem zachwycony z jazdy tym zestawem zarówno po płaskich odcinkach jak i w górzystych ( nie do porównania na korzyść D ) Do bujania się po mieście i na bliższe jazdy mam do dyspozycji jeszcze Astrę II 1,4 90 kucy z 2008r z aktualnym przebiegiem 58 tyś. km :)

Pozdrawiam :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, janm napisał(a):

Włodku masz ciężki temat do rozpracowania :hmm: piszesz , że z budką  jezdzisz niewiele km i po płaskim i tu Pb da radę ale jeśli miałbyś w przyszłości bujnąć się gdzieś dalej na południe i po górach to może być męczące i przepały znaczne . Wszystkie nasze dalsze wyjazdy rzędu 5 tyś km i z N-kami robiliśmy na Pb i Pb+LPG a przy zmianie przyczepki musiałem zmienić ciągnik i to tak żeby zestaw się zmieścił do 3500 no i padło na 2.0 L ropyla i po ubiegłorocznym przejechaniu tej samej trasy do GR jestem zachwycony z jazdy tym zestawem zarówno po płaskich odcinkach jak i w górzystych ( nie do porównania na korzyść D ) Do bujania się po mieście i na bliższe jazdy mam do dyspozycji jeszcze Astrę II 1,4 90 kucy z 2008r z aktualnym przebiegiem 58 tyś. km

No widzisz - a ja mam jeden samochód do wszystkiego.

Problem rzeczywiście rozpatruję jako sens zakupu takiego czy innego silnika biorąc pod uwagę ekonomię.

A do tego dochodzi wrodzona miłość do diesli i tu serce szaleje...

NIc to - myślę dalej...

pzdr

Włodek

22 minuty temu, lbuster napisał(a):

jak Ci pasuje 1,5 PB

Nie wiem - licze i myślę ...

Jutro jadę wypożyczyć to auto na cały dzień i zobaczę jak będzie ze spalaniem i z całością moich odczuć jazdy nim...

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, BuryKocur napisał(a):

A do tego dochodzi wrodzona miłość do diesli i tu serce szaleje...

NIc to - myślę dalej...

No cóż jakąś męską decyzję będziesz musiał podjąć i jaka by nie była to : nowe auto to nowe :ok: i na kilka lat święty spokój :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, BuryKocur napisał(a):

A do tego dochodzi wrodzona miłość do diesli i tu serce szaleje...

Ale szkoda Ci dołożyć 6% wartości samochodu do tej miłości :niewiem:

25 minut temu, janm napisał(a):

po ubiegłorocznym przejechaniu tej samej trasy do GR jestem zachwycony z jazdy tym zestawem zarówno po płaskich odcinkach jak i w górzystych

:ok:

Akurat Grecja i całe Bałkany pokazują, że tam lepiej się nie pchać ze słabym silnikiem :D

17 minut temu, BuryKocur napisał(a):

NIc to - myślę dalej...

Dobrze pamiętam, że masz też w planach Skandynawię. Nie byłem tam, a tam też chyba nie jest całkiem płasko ;)

 

PS. Od dzisiaj nasz szejk łaskawie obniżył cenę ON o 20 groszy. Możesz przekalkulować swoje obliczenia, bo obajtus dał Ci prezent do Twojego ukochanego diesela - 2 tyś PLN :winner:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, lbuster napisał(a):

Akurat Grecja i całe Bałkany pokazują, że tam lepiej się nie pchać ze słabym silnikiem :D

Ale Włodek nie ma kolosa 2t na dyszlu, więc jeżeli nie będzie myślał o zmianie przyczepy... to moim zdaniem spokojnie te 1,5 PB może okazać się mądrzejszym rozwiązaniem... i spokojnie dało by sobie radę to 1,5 na greckich czy bałkańskich drogach.

Chociaż jak wiele razy też już podkreślałem - jednak jestem zwolennikiem starszych aut i większych pojemności :D i wyznaję zasadę, jak może być więcej niutów to zawsze warto dołożyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co da haku to w Leonie mam oryginalny hak montowany w serwisie i jestem bardzo zadowolony z niego. 
Nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem że jeżeli auto było konfigurowane z hakiem i dsg to ponoć bym zakładany wydajniejszy układ chłodzenia ponieważ płyn chłodzi silnik i skrzynie dsg ale ile w tym prawdy to nie wiem. Jakbyś potrzebował instrukcji jak to u mnie wyglada to podaj jakiś kontakt to wyślę pełna instrukcje. 
Mam założona kostkę 13 pin i działa super a dodatkowo podczas jazdy gdy przepali się jakaś żarówka to mam informacje na komputerze. 

371E9632-6C5A-4175-BCBA-8D0F3B330299.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy tak Jacku - jak już masz diesla to zgadzam się z powyższym, ale ja liczę koszt sumaryczny kosztów paliw po obecnych cenach przez okres założonej eksploatacji samochodu (150000km) + róznicy kosztów zakupu nowego auta.
I tak licząc wychodzi jak wyżej...
Jeżeli założyć, że diesel wróci do cen poprzednich i kosztowałby np 6,5 zł versu kosztu benzyny np. 7,5 zł to sytuacja jest odwrotna i wtedy koszt paliw przez okres 150000 km wynosiłby 25 875 zl  na korzyść diesla.
I bądź tu człowieku mądry o spróbuj coś przewidzieć...
 
Pzdr
Wł.
O tym piszę. Jeśli przy zakupie benzyna kosztuje podobnie co Diesel to porownujesz tylko koszty paliwa. U mnie każdorazowo zakup auta z silnikiem diesla nic w zasadzie mnie ekstra nie kosztował. Wychodził po tyle ile benzyna. No ale ja nigdy nie zamawiałem auta do produkcji tylko zawsze biorę to co jest na placu.

To już mój 3 nowy diesel na przestrzeni ostatnich 12 lat. Pewnie ostatni Ale i najmocniejszy. Pali też zdecydowanie więcej niż Scenic bo 6l vs 8l. Ale da się zejść widzę spokojnie do 7.0-7.5l z tego co widzę, a auto jeszcze na dotarciu i się nadal go ucze. Za to mocy pod pedałem jest zdecydowanie więcej niż w Scenicu i to czuć Też lubię jeździć dieslem i szkoda że powoli odchodzą do lamusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma tez Skodę Karoq 1.5 tsi która jeździłem i osobiście nie kupił bym tego auta z silnikiem benzynowym do przyczepy wolałbym diesla 2.0 ale to moja ocena ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam passata b8 2.0 tdi. 150km Jako zastępcze auto dostałem identyczne auto tylko z 1.5 tsi. Tsi było zdecydowanie mniej elastyczne i paliło około 2 l więcej. Co do jazdy z przyczepą i 2.0 tdi to do 95km/h nie ma żadnego problemu. Przy prędkościach około 100km/h i powyżej zaczyna grzać się olej że względu na małą chłodnicę. Mimo to mocy i momentu nie brakowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pawelwroc napisał(a):

Co do jazdy z przyczepą i 2.0 tdi to do 95km/h nie ma żadnego problemu. Przy prędkościach około 100km/h i powyżej zaczyna grzać się olej że względu na małą chłodnicę. Mimo to mocy i momentu nie brakowało.

Paweł - mam obecnie Superba 2 l. TDI 150 kucyków z DSG - i też często w trasie sprawdzam w nim temp. oleju.

Tyle, że ja jestem człek spokojny i jeżdżę tyle ile w kółku napisane znaczy na S7 brykam do 120/h - jakiś taki dziwny jestem a jak pisze 100 to jadę 100...

A co do temp. oleju - jak jadę na solo to nawet przy prędkości rzędu 100/h temp. oleju w silniku - niestety system pokazuje tylko w silniku - oscyluje około 100 st.C - czasem odrobinkę w górę...

Ale z budką to już się zaczyna robić cieplej - do 120 stopni a przecież nie jadę ani szybko - bo do 90 km.h ani specjalnie agresywnie bo po co.

I nie wiem czy to nie jest za dużo, ale nie mam na to żadnego Qrcze wpływu...:(

Założyłem w tym aucie hak bez żadnej modyfikacji układu chłodzenia - dlatego m.in. w Kodiaqu chcę zlecić hak fabryce bo ponoć twórcy tego dzieła montując hak wykonują jeszcze jakieś zmiany w chłodnicy - zwiększają ją jakoś czy cucuś ....

Tak to póki co u mnie wygląda z temp ze wskazań na wyświetlaczu.

Jutro mam dzień testów - zarezerwowałem sobie takiego Misia 1,5 l TSI na 3 godziny i zamierzam je spokojnie przetestować, ale wg własnych punktów odniesienie i zobaczymy co wyjdzie.

W tej chwili nie mam wahań zamawiać nowe auto czy nie - wahanie jest tylko czy 1,5 TSI czy 2 TDI - oba sę z DSG.

Jak będzie trzeba to nie waham się owe wymienione 6% jednak dołożyć do skarbonki - zobaczymy - chcę się sam przekonać w co warto a w co nie warto inwestować.

Póki co oglądam jeszcze trochę filmików na YT, ale nie znajduje tam właściwie żadnych odpowiedzi na swoje pytania - nie chcę się brzydko wyrażać o tych filmach, ale przydatne dla mnie to one nie są ...:(

Czyli radź sobie człeku sam...

Pzdr

Włodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, pawelwroc napisał(a):

Co do jazdy z przyczepą i 2.0 tdi to do 95km/h nie ma żadnego problemu. Przy prędkościach około 100km/h i powyżej zaczyna grzać się olej że względu na małą chłodnicę. Mimo to mocy i momentu nie brakowało.

@dudek_t i @Tomii jak się nie mylę zdejmują dolną osłonę silnika w 2.0TDI i zdecydowanie lepiej jest wtedy.

 

 

19 godzin temu, lbuster napisał(a):

Natomiast uważam, że im dalej w las (więcej kilometrów) tym wcześniej nam się wysypie wysilony 1,5 PB niż 2.0 D przy jeździe z cepką.

W VAG w tych dwóch przypadkach do takiego przebiegu nic sie nie będzie sypać ani różnić.

Przy 150tys km za to sypać to się będzie B47 w BMW :D i ten rozrząd nieszczęsny - przerabiałem to teraz, ale coś za coś :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Kodiaqu chcę zlecić hak fabryce bo ponoć twórcy tego dzieła montując hak wykonują jeszcze jakieś zmiany w chłodnicy - zwiększają ją jakoś czy cucuś ....

Czyli to jest jednak prawda ? 
czy mógłbyś przy okazji wizyty w salonie się dowiedzieć czegoś więcej na temat co jest poprawione jak fabryka montuje hak i napisać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, MHI napisał(a):

zy mógłbyś przy okazji wizyty w salonie się dowiedzieć czegoś więcej na temat co jest poprawione jak fabryka montuje hak i napisać ? 

Marcin - pytałem i dowiedziałem się, że modyfikują układ chłodzenia czyli dają większą chłodnicę - pytałem też o ewentualny silniejszy alternator, ale tego nie zmieniają.

A co byś jeszcze chciał wiedzieć  ale zadaj pytanie konkretnie ?

Pytam bo rozmowa z tymi handlowcami jest trudna o tyle, że oni nie są mechanikami i  z każdym pierdołowatym nawet pytaniem idą do serwisu.

Pzdr

Wł.

Godzinę temu, golob napisał(a):

W VAG w tych dwóch przypadkach do takiego przebiegu nic sie nie będzie sypać ani różnić.

Przy 150tys km

A powiedz - jeżeli oczywiście mogę o to prosić - co się ma szansę sypać po takim przebiegu w Kodiaqu i z jakim silnikiem co ?

Pzdr

Wł.

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, golob napisał(a):

@dudek_t i @Tomii jak się nie mylę zdejmują dolną osłonę silnika w 2.0TDI i zdecydowanie lepiej jest wtedy.

Osłona silnika, ubranko miski olejowej i uszczelka podszybia od maja zostają w garażu. Z tego co wiem Tomek to nawet na zimę nie zakłada ubranka miski. Daje to zadawalający i wystarczający efekt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.