Skocz do zawartości

Transit mkVII Challenger Mageo


marek230482

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 438
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzisiaj dostałem odpowiedź z serwisu victrona. Oni twierdzą że wszystko jest w porządku. Mało to. Powiedzieli że to urządzenie nie będzie ładować akumulatora

image.png.fa721e4ced333d457e5c3d94f4f69feb.png

Tak, ja wiem, że to się nazywa converter a nie charger..... ale jaka jest różnica między odbiornikiem w postaci akumulatora i pokładowych urządzeń a samymi urządzeniami bez akumulatora? :hmm:

Używam tego urządzenia od 1,5 roku z powodzeniem a teraz jak przestało to ładować to mi mówią że to akumulatorów to ładować nie będzie??? :look: nie wiem teraz co mam z tym zrobić.... na dodatek jedyny przedstawiciel w Polsce to suntrack z którym mam do czynienia drugi raz. W obu przypadkach zderzam się z nafoczonymi i zarozumiałymi cwaniakami. Pierwszy raz jak sprzęt kupiłem i pytałem o podłączenie to mi powiedzieli że nie będą ze mną rozmawiać bo kupiłem od pośrednika. A jak się podałem za pośrednika to mi bezczelnie odpowiedzieli że jak kupiłem to mam instrukcję a tam wszystko jest napisane.... a teraz ta reklamacja. Chyba zrezygnuję z tej marki skoro tam tacy ludzie pracują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, marek230482 napisał(a):

Dzisiaj dostałem odpowiedź z serwisu victrona. Oni twierdzą że wszystko jest w porządku. Mało to. Powiedzieli że to urządzenie nie będzie ładować akumulatora

image.png.fa721e4ced333d457e5c3d94f4f69feb.png

Tak, ja wiem, że to się nazywa converter a nie charger..... ale jaka jest różnica między odbiornikiem w postaci akumulatora i pokładowych urządzeń a samymi urządzeniami bez akumulatora? :hmm:

Używam tego urządzenia od 1,5 roku z powodzeniem a teraz jak przestało to ładować to mi mówią że to akumulatorów to ładować nie będzie??? :look: nie wiem teraz co mam z tym zrobić.... na dodatek jedyny przedstawiciel w Polsce to suntrack z którym mam do czynienia drugi raz. W obu przypadkach zderzam się z nafoczonymi i zarozumiałymi cwaniakami. Pierwszy raz jak sprzęt kupiłem i pytałem o podłączenie to mi powiedzieli że nie będą ze mną rozmawiać bo kupiłem od pośrednika. A jak się podałem za pośrednika to mi bezczelnie odpowiedzieli że jak kupiłem to mam instrukcję a tam wszystko jest napisane.... a teraz ta reklamacja. Chyba zrezygnuję z tej marki skoro tam tacy ludzie pracują. 

Hmmm w sumie w manualu nie opisują, że jest dedykowany do ładowania akumulatora a jedynie do odbiorników :) brakuje zarządzania ładowaniem drugiego akumulatora więc może stąd ta wiadomość. Może Orion działa poprawnie a Twój 2 aku już dożył końca swych dni. Jak wróci Orion podłącz go obciąż 20A i zobaczysz czy faktycznie działa. 

Ja byłem mega zadowolony ze współpracy i kupna w 
Globtechnic Sp. z o.o. 
F +48 61 279 44 56
info@globtechnic.pl | www.globtechnic.pl
Wyczółkowskiego 1 | PL 84-300 Lębork

Sensowni ludzie i bardzo kompetentni. Zwłaszcza Pan Michał. Może oni Ci coś podpowiedzą.

Z mojej strony namawiam na smarta :) tam ustawisz program ładowania dla dowolnego aku  z LiFePo4 włącznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marek230482 napisał(a):

jaka jest różnica między odbiornikiem w postaci akumulatora i pokładowych urządzeń a samymi urządzeniami bez akumulatora

Ano taka, że ładowarka podaje sekwencje napięć do cyklu ładowania, czyli wcale nie 12V, tylko (w zależności od akumulatora i fazy ładowania) napięcie się co jakiś czas zmienia w zakresie ~13-15V.

A converter no to działa jak zasilacz stabilizowany, czyli podaje najpewniej równiutkie 12V, czyli akumulator nie będzie ładowany. Bo to nawet poniżej jego przeciętnego napięcia jałowego (12.8 dla agm)

Wgle to na zdjęciu masz converter z 24V na 12V, więc do zmiany nadpęcia z ciężarówki/autobusu na 12V.

2 godziny temu, marek230482 napisał(a):

nie wiem teraz co mam z tym zrobić

Jak kupowałeś, to sprzedali Ci to jako ładowarkę? Jeśi masz na to jakiś dowód (jakieś maile czy coś) no to reklamacja że towar niezgodny z umową. Jak nie masz no to pozostaje sprzedać na olx i kupić smart oriona 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rtwppk napisał(a):

Hmmm w sumie w manualu nie opisują, że jest dedykowany do ładowania akumulatora a jedynie do odbiorników :) brakuje zarządzania ładowaniem drugiego akumulatora więc może stąd ta wiadomość. Może Orion działa poprawnie a Twój 2 aku już dożył końca swych dni. Jak wróci Orion podłącz go obciąż 20A i zobaczysz czy faktycznie działa. 

Ja byłem mega zadowolony ze współpracy i kupna w 
Globtechnic Sp. z o.o. 
F +48 61 279 44 56
info@globtechnic.pl | www.globtechnic.pl
Wyczółkowskiego 1 | PL 84-300 Lębork

Sensowni ludzie i bardzo kompetentni. Zwłaszcza Pan Michał. Może oni Ci coś podpowiedzą.

Z mojej strony namawiam na smarta :) tam ustawisz program ładowania dla dowolnego aku  z LiFePo4 włącznie.

 

Co prawda aku to AGM z zeszłego roku ale faktycznie można to tak sprawdzić. 

10 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Ano taka, że ładowarka podaje sekwencje napięć do cyklu ładowania, czyli wcale nie 12V, tylko (w zależności od akumulatora i fazy ładowania) napięcie się co jakiś czas zmienia w zakresie ~13-15V.

A converter no to działa jak zasilacz stabilizowany, czyli podaje najpewniej równiutkie 12V, czyli akumulator nie będzie ładowany. Bo to nawet poniżej jego przeciętnego napięcia jałowego (12.8 dla agm)

Wgle to na zdjęciu masz converter z 24V na 12V, więc do zmiany nadpęcia z ciężarówki/autobusu na 12V.

Ale co z tego? ja nie chce żadnego programu ani sekwencji :) ja chcę ładować :) stałym ustawionym napięciem z ograniczonym amperarzem. Na potencjometrze ustawiam sobie np 13 czy 14V (już nie pamiętam teraz ile na AGM ustawiłem) i tyle ma ciągle ładować. Proste. No chyba że za proste :lol:

Ale wic polega na tym że o ile do tej pory przez te 1,5 roku doskonale to działało tak teraz to gówno nie wyciąga nawet 12V. Więc albo rtwppk ma rację albo mnie robią w bambuko ci z suntrack

Generalnie akumulator nie wykazuje żadnych objawów zużycia czy uszkodzenia ale faktycznie mogłem sprawdzić na innym.

Najgorsze jest to że ni jak nie wiem jak temat ugryźć z serwisem który twierdzi że LOAD to nie akumulator a odbiornik..... Jakby akumulator nie był odbiornikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, marek230482 napisał(a):

Ale co z tego? ja nie chce żadnego programu ani sekwencji :) ja chcę ładować :) stałym ustawionym napięciem z ograniczonym amperarzem. Na potencjometrze ustawiam sobie np 13 czy 14V (już nie pamiętam teraz ile na AGM ustawiłem) i tyle ma ciągle ładować. Proste. No chyba że za proste

No ale jest 2024 rok a nie 974, teraz nic nie jest proste, nawet pralka czy zmywarka ma komputer, wifi i cholera wie co jeszcze ;) Ba, anet jak kupujesz skarpetki w decathlonie to mają mikroprocesor w metce..

Nawet 'głupi' prostownik z epoki kamienia łupanego nie ładował stałym napięciem, tylko ono rosło w miarę ładowania. AGM musi mieć ładowarkę która poda odpowiedni cykl napięć, zwykły zasilacz może coś tam podładuje, ale wcześniej czy później zarżnie akumulator (może już tego dokonał :))

Pomierz jakie ma napięcie ten orion na wyjściu, podepnij jakieś obciąenia, które wiadomo ile mocy wymagają, np. żarówki samochodowe i zobaczysz czy działają. No i pomierz i podłącz akumulator do jakiejś porządnej ładowarki, a najlepiej to go rozładować do bezpiecznego minimalnego napięcia i potem naładować porządną procesorową ładowarką, która CI wyświetli jaką pojemność naładowało, to będziesz wiedział czy aku jeszcze żyje, czy już zarżnięty 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marek230482 napisał(a):

Ale co z tego? ja nie chce żadnego programu ani sekwencji :) ja chcę ładować :) stałym ustawionym napięciem z ograniczonym amperarzem. Na potencjometrze ustawiam sobie np 13 czy 14V (już nie pamiętam teraz ile na AGM ustawiłem) i tyle ma ciągle ładować. Proste. No chyba że za proste :lol:

Hehehe no ja również wolę jak jest prosto … ale zgadzam się z @Łza Włóczynutka pralki obecnie wymagają doktoryzacji w połączeniu z habilitacją :) 

Jeśli AGM ładowałeś stałym napięciem i prądem to raczej został zajeżdżony :( … że zwykłym kwasiakiem było by łatwiej bo byś go zagotował i poczuł lekki zapach kwasu :) 

Oczywiście takie rozwiązanie jak masz może funkcjonować ale nie w permanentnym połączeniu sterowanym po stacyjce. Można by było dołożyć sterownik z charakterystyką dla ładowania AGM lub monitor akumulatora i wyłączać ręcznie.

Ja bym sprzedał tego Oriona na olx( niektórzy do przyczepy chętnie go założą) a kupił smarta.

Sprawdź i daj znać co wyszło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Victron wrócił z serwisu. Ponoć wszystko sprawne. Mój akumulator też sprawny. Więc testowałem cały tydzień. I wszystko działa :lol: ja nie wiem.... za stary może jestem. Ale chyba faktycznie sprzedam a kupię smarta. 

Edytowane przez marek230482 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.