Skocz do zawartości

Transit mkVII Challenger Mageo


marek230482

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 410
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

znalazłem jeszcze coś takiego może ten kierunek

Opis kodu DTC P0089 Ogólny

 
 

Aby zapewnić stałe ciśnienie paliwa, pojazdy są wyposażone w regulator ciśnienia paliwa.

Niektóre pojazdy posiadają układ ciśnienia paliwa, który jest zintegrowany z zespołem szyny paliwowej. Istnieją również pojazdy, które mają bezzwrotne dostawy paliwa. W tym ostatnim, regulator jest częścią modułu pompy paliwowej wewnątrz zbiornika. Należy zauważyć, że gdy zasilanie paliwem jest bezzwrotne, jest ono kontrolowane przez PCM (moduł kontroli układu napędowego). Ponadto moc wyjściowa pompy paliwowej i ciśnienie w szynie paliwowej są określane przez czujnik FRP (Fuel Rail Pressure Sensor), który wykorzystuje temperaturę paliwa do określenia ciśnienia paliwa.

Po ustawieniu kodu DTC P0089 OBDII oznacza to, że PCM (Powerrain Control Module) stwierdził, że ciśnienie paliwa nie mieści się w ustalonych przez producenta specyfikacjach.

i jeszcze z forum forda mam coś takiego

Bład P0089 mam opisane jako wydajnosc cisnienia paliwa. Do sprawdzenia oporność zaworka 3-6 Ohm najlepiej na pinach wtyczki przy sterowniku. Czestą przyczyną jest zawór SCV w pompie. Sprobuj zrobic adaptacje, może będzie niewielka poprawa.10 kwi 2018
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Waldek00x napisał(a):

Cześć może coś takiego pomoże

Przyczyny dla kodu OBD2 P0089

Czynniki, które doprowadziły do ustalenia kodu błędu P0089 OBD2 to

 
 
  • Filtr paliwa jest zatkany.
  • Zatkane przewody paliwowe.
  • Wydajność pompy paliwowej nie mieści się w zakresie specyfikacji.
  • Regulator ciśnienia paliwa może być uszkodzony.
  • Uszkodzona pompa paliwowa.
  • Wadliwy czujnik ciśnienia paliwa
  • Wiązka przewodów czujnika ciśnienia paliwa jest otwarta lub zwarta
  • Niewłaściwe połączenie obwodu elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa
  • Wadliwy regulator ciśnienia paliwa

 

Wszystkie punkty sprawdzone - wszystkie elementy wymienione na nowe Ford OEM lub Denso. Przy czym regulator 2x. Wiązki przestrzelone, każdy konektor "na stole" poprawione zaciski. 

Wiem i przeczytałem już "cały internet" o błędzie P0089. Powtórzę. Wymieniłem już wszystko. Czujnik ciśnienia Ford OEM, zawór przelewowy, nadciśnienia (czy jakoś tak) też wymieniony, wtryski po regeneracji (i sprawdzone w drugiej firmie), pompa po regeneracji (pomimo że była dobra to ma wszystko nowe), słynny zawór zmieniałem 3x. Fordowskie OEM i teraz jest oryginał Denso. Oczywiście filtr też dwa razy zmieniałem. W tym aucie nie ma już zupełnie NIC co by miało wpływ na paliwo i jego parametry. Jutro wywalam wszystkie fabryczne przewody paliwowe niskociśnieniowe i montuję węże na opaski. 

Dzisiaj udało się zrobić adaptację pompy paliwa. Jakimś cudem, po setkach prób. Wreszcie się udało. Ale to nic nie zmieniło. Zupełnie. W ogóle odkąd wymieniam to wszystko już za grube tysiące nie ma absolutnie żadnej zmiany. Trzeba było nie zaczynać i jeździć z tym błędem jak było dobrze. I szczerze już mam w dupie ten błąd. Ale silnik mi nierówno chodzi. I na to nie mam sposobu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2023 o 20:15, marek230482 napisał(a):

Nic, wymienione wszystko a nie działa. Auto jest bezużyteczne, urlop dzisiaj zacząłem - 3 tygodnie. I zostaje mi kupić sobie namiot :'(

Łooo Panie ?

2 godziny temu, Misio napisał(a):

Trzymamy kciuki.

I jesteśmy z Tobą

Dokładnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne dni walki mijają. Można rzec, że jest ujowo ale stabilnie. Pali, nie gaśnie jest ok. Błędy są nadal, adaptacja nic nie pomogła (choć próbuję zrobić kolejne). Na jałowym po rozgrzaniu telepie i faluje. Obdzwonionych paru szpeców znajomych i nie znajomych - wszyscy rozkładają ręce. Pozostaje zmiana komputera albo test tego. Urlop ucieka.... chyba to zleję i jadę tak. Na wolnych obrotach to będę nogą gaz trzymać :) bo co innego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, BIGL napisał(a):

Pakuj budę i ruszaj w drogę

Tak właśnie robię. Wykupiłem assistance na 500km i jutro jadę :D Dzisiaj cały dzień przygotowań wokół kampera. Przecież ostatnie tygodnie nic tylko przy silniku robiłem. Jutro rano porobię fotki jak wyszło na zewnątrz a teraz w domu jeszcze robię stoliki. Miały dziury jakby młotek kilka razy na niego spadł. Zaszpachlowałem ubytki i dałem okleinę. Przyznam szczerze, że nie wiązałem z tym wielkich nadziei a wyszło jak fabryka. Zobaczymy jak z  trwałością. 

IMG_20230815_211554079.thumb.jpg.4ab8098a59285288d4863f9584f83e28.jpgIMG_20230815_211535624.thumb.jpg.d2a7127e2daa3153143d44f6a4f4c195.jpgIMG_20230815_211544628.thumb.jpg.6a61583fb78f53bda81372569814610d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po cichu na to liczę...... ale błędy i tak są więc będzie trzeba po urlopie poszukać rozwiązania. Może komuś wysłać na diagnostykę ten komputer? Może jest uwalony?  Nie wiem, zobaczę. 

Mam cały urlop żeby coś wymyśleć, wyczytać. Chyba że kamper mi go skróci :lol: 

A plan jest bujać się do 03.09 :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie okleiłeś -  faktycznie fabryka :piwko:.  Jest trochę komputerów na necie w sprzedaży ( nie wiem czy akurat do Twego modelu) , może dogadaj się z kimś po drodze , podjedź i szybko pomień  - jak będzie OK to najwyżej kupisz. Udanego wyjazdu Marku i do zobaczenia na szlaku ( już wkrótce :hej:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.