Skocz do zawartości

Transit mkVII Challenger Mageo


marek230482

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 410
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W trakcie gdy opitalam wszystkie nowe opływki i zderzak żywicą to zabrałem się dzisiaj za montaż wtrysków i pompy po regeneracji. Szarpnęło mocno po kieszeni ale teraz cały układ wtryskowy jak nowy (łącznie z zaworkami, czujnikami). Gorzej, że pompa była w przyzwoitym stanie i serwis twierdzi, że nie znalazł w niej powodów dla pojawiającego się błędu P0089. Ale postanowiłem nie ryzykować i kazałem kompleksowo zregenerować. Szkoda że mi przyjanuszowali na podkładkach wtrysków za kilka złotych.... nie mogę skończyć roboty i muszę jutro rano jechać po podkładki. Jestem załamany bo za tydzień urlop a ja nadal nie wiem jak się pozbyć błędu..... 

 

IMG_20230804_163117547_HDR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złe. Nic się nie zmieniło. Błąd P0089 jest nadal, silnik szarpie jak się rozgrzeje. Żona już szuka alternatywy na urlop bo ja wyczerpałem pomysły na naprawę tego złoma. Jeszcze w życiu nie miałem takiej sytuacji żeby wymienić wszystko i jest jeszcze gorzej........ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki były sprawdzane, płukane. Tak samo jak wszystkie przewody wysokociśnieniowe. Wszystkie elementy od filtra poprzez czujniki, regulator wtryski i pompę są nowe. Ja nie mam już pomysłów. Błąd pojawia się dopiero po odpaleniu silnika więc nie jest to też uszkodzony obwód elektryczny. 

I szczerze niepotrzebnie to ruszałem bo silnik chodził dobrze. A teraz nie chodzi dobrze bo wymaga kalibracji po wymianie części. A kalibracji nie zrobię przez błąd. Tym samym mam wszystko nowe a jest gorzej niż było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kiszka...

Co mogę powiedzieć - też zrobiłem dużo i jest gorzej niż było... :( a mechanik na urlopie, a jak wróci to ja miałem jechać na urlop...

 

Może ktoś ma kogoś od Fordów w Dolnośląskim? - albo machera, który podpowie czego szukać?

A jak np z kompresją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, marek230482 napisał(a):

Wężyki były sprawdzane, płukane. Tak samo jak wszystkie przewody wysokociśnieniowe. Wszystkie elementy od filtra poprzez czujniki, regulator wtryski i pompę są nowe. Ja nie mam już pomysłów. Błąd pojawia się dopiero po odpaleniu silnika więc nie jest to też uszkodzony obwód elektryczny. 

I szczerze niepotrzebnie to ruszałem bo silnik chodził dobrze. A teraz nie chodzi dobrze bo wymaga kalibracji po wymianie części. A kalibracji nie zrobię przez błąd. Tym samym mam wszystko nowe a jest gorzej niż było. 

A zawor regulacyjny na pompie CR wymieniłeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, marek230482 napisał(a):

Oczywiście to było pierwsze bo przecież na to wskazuje bezpośrednio P0089. Wszystko jest nowe. Nawet zawór przelewowy. Nawet czujnik. 

Kompresji nie sprawdzałem bo to nie ma z tym żadnego związku. 

może zdobądź i podmień sterownik silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, marek230482 napisał(a):

Oczywiście to było pierwsze bo przecież na to wskazuje bezpośrednio P0089. Wszystko jest nowe. Nawet zawór przelewowy. Nawet czujnik. 

Kompresji nie sprawdzałem bo to nie ma z tym żadnego związku. 

Jakie jest ciśnienie paliwa na szynie, na biegu jałowym? Czy błąd zapisuje się zaraz po uruchomieniu silnika, czy po zwiększeniu obrotów? Jakie jest ciśnienie jak silnik zaczyna przerywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana kompa. Też już o tym myślałem, ale w fordzie to jest trudny temat. P&P to nie jest. A wszelkiego rodzaju programowania mogą różnie się skończyć .... Awaryjnie na koniec tygodnia jestem umówiony z lokalnym tunerem od chipów, u którego mam zamiar zmienić wsad. Może ktoś tu grzebał? 

Dzisiaj na dodatek padł rozrusznik. Spodziewałem się tego bo asy z diesel serwisu go już raz zrąbali ale twierdzili że naprawiony.... tak...... chyba młotkiem bo popękana obudowa. Przewidziałem to i kupiłem już w tygodniu nowy. Ale...... myślałem że tylko włosi wkładają do auta co popadnie. Jednak nie- w fordzie jest podobnie. Rozrusznik zamówiony po VIN a mam jednak inny :( dobry będzie we wtorek. Czyli do wtorku nie zrobię nic. 

6 minut temu, Bercik77 napisał(a):

Jakie jest ciśnienie paliwa na szynie, na biegu jałowym? Czy błąd zapisuje się zaraz po uruchomieniu silnika, czy po zwiększeniu obrotów? Jakie jest ciśnienie jak silnik zaczyna przerywać?

Przy rozruchu ~350MPa, bieg jałowy ~230MPa i pływa +/- kilka MPa. Gdy nierówno pracuje ciśnienie waha się już znacznie bardziej o dziesiątki MPa.

Dzisiaj jeszcze zanim padł rozrusznik walczyłem z programowaniem pompy bo przecież nierówna praca jest przez brak adaptacji (wcześniej auto chodziło dobrze). Nie udało mi się adaptacji zrobić do końca ani razu ale zauważyłem że podczas trwania kalibracji czasami mi gasł, miałem problem odpalić a powodem było zbyt niskie ciśnienie na szynie. 

No ale pompa jest nowa, nie miała też wcześniej problemów..... To może jednak regulator pomimo że nowy OEM coś świruje? Nie wiem. Padł rozrusznik więc to pojedynczy epizod. We wtorek będę się bawił dalej.

7 minut temu, Bercik77 napisał(a):

Czy błąd zapisuje się zaraz po uruchomieniu silnika, czy po zwiększeniu obrotów?

Zaraz po odpaleniu. I trwa cały czas podczas pracy. Po samym zapłonie błędu nie ma. 

Edytowane przez marek230482 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tego tematu nie czytałem. Mam już nowe te zawory. O aktualizacji oprogramowania właśnie też myślałem stąd kontakt z tunerem w celu wgrania innego softu. 

Cóż... zadzwonię też jutro do ASO. Może swoim oryginalnym sprzętem diagnostycznym zdziałają coś więcej. Ale czytałem, że forscan i dobry kabel (a taki też kupiłem) załatwia sprawę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.