Skocz do zawartości

Włóczywóz czyli forda transita L4H3 tranzycja na campervana


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

Bo lżejsze i łatwiej montować. Przetłoczenia nie wadzą.  Mam 4 lata na dachu cepki i się sprawdza. Ja nie pójdę w sztywne.
Też kupiłem że względu na wagę ale trzeci raz już nie kupię

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AdamH napisał:

Optuję za panelami elastycznymi przyklejonymi do dachu. Powinny dać więcej niż 400W. 

Nic z tego: najsilniejsze jakie znalazłem to 110W, z tym że są gabarytowo prawie dokładnie 2 razy mniejsze niż ten o którym pisałem wyżej. Czyli na L4h3 zmieszczą się dwa takie panele.  Bardzo możliwe, że dało by się upchać trzeci wykorzystując zaokrąglone czoło auta. wtedy mamy i tak prawie o 180W mniej niż sztywniak,  W dodatku cena za te 300W dwa razy wyższa niż za 500W sztywnego.
 

7 godzin temu, Misio napisał:

dodatkowe alternatory dla zabudowy

w moim przypadku to overkill, czyli można, ale po co. 
 

8 godzin temu, peja76 napisał:

Czytałeś mój wątek?

Niestety nie, ale chętnie zajrzę. podlinkujesz?

1 godzinę temu, AdamH napisał:

Łóżko na całą szerokość z tyłu długie na 180 cm

Jeśli wystarczy Ci długość łóżka 180cm, to w transicie zmieścisz je w poprzek. Od bachy do blachy jest o ile dobrze pamiętam 192cm, powiedzmy jak dasz 6cm ocieplania w tym miejscu to uzyskasz 180cm łóżko. (Dla mnie za krótkie, więc muszę zrobić wzdłuż)


Jeszcze nie wgłębiałem się we wszystkie parametry, ale już teraz jestem pewien, że z butli i instalacji gazowej można zrezygnować i to bez jakiejś szczególnej straty w porfelu. Sprzęt do ogrzewania wnętrza i wody na gaz, czy to jako urządzenie "all in one" czy jako oddzielne urządzenia - kosztuje mniej więcej tyle samo co na olej napędowy. (jakaś tam różnica jest, ale nie dramatyczna). Z tym że olej napędowy na pokładzie już jest, i jest dostępny wszędzie. a gaz to trzeba dopiero montować no i dochodzą wszystkie niedogodności logistyczne z zakupem, gabarytowe,  i związane z masą. No i przeglądy co sezon.
Dochodzą zagadnienia bezpieczeństwa: Powinna być specjalna szafka otwierana tylko z zewnątrz, uszczelniona w stosunku do wnętrza vana (czyli trzeba montować dodatkowe drzwiczki serwisowe) i z otworem wentylacyjnym. Albo zbiornik pod podwoziem. Zakładam, że robimy to z głową i nie drutujemy.

Generalnie gaz ma same wady jak dla mnie. Nie potrafię znaleść żadnego argumentu za tym, żeby robić instalację gazową w moim campervanie. 

Jako ciekawostkę dodam, że webasto produkuje kuchenki do gotowania do kamperów/jachtów zasilane dieslem! 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym szedł w Webasto, o kuchence na ON to nie wiedziałem że są, jak nie śmierdzi itp to też bym zrezygnował z gazu.

Tu poniżej masz mój wątek co mi się wydarzyło z Akumulatorem, może się przyda od 12strony świeży temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym szedł w Webasto, o kuchence na ON to nie wiedziałem że są, jak nie śmierdzi itp to też bym zrezygnował z gazu.
Tu poniżej masz mój wątek co mi się wydarzyło z Akumulatorem, może się przyda od 12strony świeży temat.
 
Kuchenki na ON są ale to jest nieporozumienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 hours ago, Łza Włóczynutka said:

 Najmocniejsze panele dostępne w dniu dzisiejszym mają około moc 490W i wielkość 2,1 x 1,2 metra - na dachu transita zmieści się tylko jeden taki panel.

Wypatrzyłam ostatnio na targach caravaningowych w Polsce oddział norwesko-duńskiej firmy specjalizującej się w solarach. https://mipv.pro/pl/ Nie przyglądałam się jeszcze dokładnie ich ofercie, ale wygląda to dość ciekawie na pierwszy rzut oka. To firma - matka i strony dedykowane produktom https://solarvan.pro i https://solarcamper.pro/installation/.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Cathay napisał:

Dzięki za ten link. Garść przydatnych opinii. Przeglądałem też pobieżnie informacje o :mlot: trumnie zombi D(iesel) cośtam-cośtam plus, i jest to bardzo ciekawe urządzenie. Drogie, ale rozwiązuje całkowicie temat ogrzewania i ciepłej wody w aucie. Zarówno na dziko, gdzie grzeje paliwem jak i na kempingu, gdzie  grzeje korzystając z przyłącza 230V (o ile dobrze zrozumiałem pobieżnie czytane materiały).
Szczegółowe rozkminianie tematu ogrzawania odkładam na nieco później, niemiej już teraz wiem, że będę celował w ogrzewanie wnętrza i wody dieslem, żeby nie brnąć w instalacje gazową.

To rozwiązuje od razu  temat toalety spopielającej.

@Slawka Dzięki za linki: oferta opiera się na solarach elastycznych, których wady już wyżej w tym wątku poruszyliśmy. Nie mówię, że to złe rozwiązanie, ale w przypadku mojego pojazdu to nie jest dobra droga. U mnie będzie jeden "sztywniak" ale o mocy najwyższej jaka będzie dostępna na rynku w momencie zakupu. To dostarczy jakieś 70-80% więcej energii niż dwa razy droższy zestaw paneli elastycznych ponaklejanych na całym dachu transita L4H3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek00 napisał:
6 godzin temu, peja76 napisał:
Też bym szedł w Webasto, o kuchence na ON to nie wiedziałem że są, jak nie śmierdzi itp to też bym zrezygnował z gazu.
 

Kuchenki na ON są ale to jest nieporozumienie.

Nono tak myślałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarkowa 12V; do tematów elektrycznych jeszcze zacumujemy za chwilę. Na razie chciałbym wybrać i zamówić kibelek.

Chciałbym Was prosić o pomoc w takich kwestiach:
1. Co to jest "Removable mechanism for waste-holding tank"; do czego to służy? Niektóre toalety to mają inne nie. Nie wiem czy to w jakiś sposób polepsza komfort używania, czy jakiś gadżet?

2. Wady i zalety toalet "ze zintegrowanym zbiornikiem" versus "bez zbiornika". To zdaje się nie działa jak spłuczka w domu? Obie spłukują w taki sam sposób? Tylko jedna pobiera wodę ze swojego niezależnego zbiornika, a druga z instalacji wodnej campera? Z tego co widzę, to do tego pierwszego trzeba instalować dodatkowy wlew wody w boku auta? czy to się ogarnia przez drzwiczki serwisowe kasety? Czy nie wygodniej jednak mieć jeden centralny zbiornik, jeden wlew, jedno zabepieczenie/spust wody na mróz i ogarniać wszystko z tego jednego?

3. jaka jest różnica między tymi dwoma modelami? mają inną cenę, a jak dla mnie to wszystko jest identyczne, czemu więc są dwa różne modele i co je różni (jeden ma ten mehanizm z pktu 1 a drugi nie, chyba tym się różnią, ale nie mam pojęcia co to jest)?
C223-CS | Thetford (thetford-europe.com)
C263-CSL - Plastic | Thetford (thetford-europe.com)

4. jakich modeli toalet wużywacie i czy uważacie że są ok? 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał:

4. jakich modeli toalet wużywacie i czy uważacie że są ok? 

nigdy nie przywiązywałem do tego wagi kibel to kibel w każdej przyczepie czy kamperze działał tak samo obecnie THETFORD C220.

W przyczepie Knausa z 2015r miałem kibel Dometica , kaseta była delikatna wizualnie szybko się "porysowała" ale nadal spełniała swoją funkcję .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.