Skocz do zawartości

Włóczywóz czyli forda transita L4H3 tranzycja na campervana


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 17.11.2022 o 00:04, Łza Włóczynutka napisał:

(...)

 

zapomniałeś jeszcze o jednej bardzo ważnej rzeczy jaką Transit ma w przewadze nad Fiatem i spółką , mianowicie uchwyty na kubki w właściwym ergonomicznym miejscu.

no i aplikacja w której możesz odpalać zdalnie auto z telefonu :-]

ogólnie zgadzam się z większością , komfort jazdy i ergonomia w kabinie o półkę wyżej niż u konkurencji z podobnej półki cenowej.

co do jednego do się nie zgodzę , akurat sprawdzony trzylitrowy diesel w IVECO byłby dla mnie wielką zaletą.

a z nowościami w silnikach to różnie bywa, jak w Transicie MK8 zastąpiono stary silnik nowym dwulitrowym to się okazało że w nowym dwulitrowym jest mina z wtryskami , rozwiązano ją dopiero bodajże w 2020r  po zmianie dostawcy wtrysków a w we wcześniejszych dwulitrówkach wtryski padały i wymiana nic nie dawała, na forum CT są szczęśliwcy który mieli wymieniane wtryski cztery razy razy .

Cytat

o pierwsze rozumiem problem wymieniałem 4 razy wtryskiwacze w tym 3 razy komplet. Dopiero ostatnia awaria spowodowała, że mając dość serwisu Forda skierowałem sprawę do Ford Europa, Ford Polska i Ford Francja bo tam samochód był montowany. Efekt po ostatniej wymianie 2 lata temu wszystko działa. Wcześniej wymieniane wtryskiwacze padały co pół roku. Teraz na liczniku około 40 tysięcy. Problemy były od 600 km do 20 tysięcy.
Po pierwsze - domagaj się wymiany wszystkich wtryskiwaczy !!!! Bo zaraz padnie Ci kolejny.
Domagaj się aby przedstawili Ci dokumentacje wymiany. Jakie konkretnie części wymienili ich numery itd .

W serwisie będą Ci wmawiali, że to Twoja wina, złe paliwo itd. Nie ma co z nimi dyskutować tylko na wszystko papier i dokumentacja. Mój przykład pokazuje, że podczas wcześniejszych trzech wymian wstawiali to samo gówno. Jakby był problem od razu trzeba przesłać sprawę do Ford Polska.

https://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=39352

osobiście znam dwóch użytkowników kamperów którzy pozbyli się niemal nowych kamperów na Fordach z lat 2018-2019 bo mieli juz dosyć użerania się z tymi wtryskami.

Także jak coś jest nowe to nie zawsze znaczy że lepsze  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

no i aplikacja w której możesz odpalać zdalnie auto z telefon

a to tego nie wiedziałem ;)
 

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

z nowościami w silnikach to różnie bywa, j

wiem, zawsze są probelmy z skomplikowanymi produktami - w każdej marce i nie tylko w motoryzacji. Ale po jakimś czsaie następuje "wygrzanie" produktu, pewne korekty są nanoszone i jest stan zbliżony do "cacy". W każdym razie przy zakupie to zawsze jest trochę random. Nigdy nie wiadomo kiedy coś nowego wrzucą do mechanizmów lub oprogramowania, kiedyś, jak byłem w okolicach zakupu connecta, to chciało mi się obserwować wersje silników w tych autach. (gdzieś tam w przepaściach webserwisów forda można to wygrzebać) i średnio co 2-3 miesiące montowanym sillnikom zmieniał się oststni numerek w specyfikacji wersji silnika: czyli coś było modyfikowane. Więc nie ma żadnej gwarancji jakie babole będzie mial a jakich już nie egzemplarz, który do mnie trafi.. Teraz taśmy montażowe są elastyczne i adaptacje są dokonywane na bieżąco.

Transit jest już dosyć mocno wygrzany, chyba że załapie się na jakąś dziwną modyfikację, ale nie zanosi się na to, teraz to raczej są skupieni nad rozwojem elektryków i hybryd

 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

 

osobiście znam dwóch użytkowników kamperów którzy pozbyli się niemal nowych kamperów na Fordach z lat 2018-2019 bo mieli juz dostć użerania się z tymi wtryskami.

Także jak coś jest nowe to nie zawsze znaczy że lepsze  ;)

Jak by jechali raz w tygodniu przynajmniej 10km to by żyły, ludzie zostawiają nowe auta na 3-4 tygodnie i dłużej a potem jest jak jest, auto nie do odpalenia. Mam kurierów co mają Transity i sami potwierdzają jak jedzie dzień w dzień to będzie żył ale jak postoi to zaraz cyrki.

Sam miałem przypadek z moją Navarą normalnie jechała dzień w dzień i nic oryginał, ale przyjechał klient i chciał kupić w lizing, jak wiadomo nieraz to trochę trwa, ja należę do tych osób że jak jest wpłata auto pod wiatę i nie ma ruszania. Stało tak 2tygodnie i musiałem przestawić i tu szok auto 80tyś przebiegu i nie chce zapalić, trochę pomęczyłem i zapaliła ale chodzi kulawo, troszkę się rozgrzała i zaczęła równo chodzić, nic w auto i w trasę, wlałem czyścidło do wtrysków i minęło. Auto na gwarancji dzwonię do serwisu i mówię co i jak na to Pan jezdzić i jeszcze raz jezdzić i będzie dobrze. Dzwoniłem tez do kolegi co ma serwis Boscha i to samo mi powiedział. Potem co dzień odpalone i było ok, człowiek co kupił zakładał zabudową Offroad i jechał do Albani, mówię co jest przy odbiorze, trochę się zmieszał ale mówi jest na gwarancji, Objechał Albanię i jest ok.

Mój transit jak nie jedziemy na wyjazd to raz w tygodniu odpalony i jazda w koło komina, zobaczymy jak będzie na razie odpukać jest ok, ale jak mam być szczery to wolał bym na Mercedesie zabudowę i to nie 3.0 ale 2.0 fajnie te silniki pracują i bardzo mało palą i nic się z nim nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał:

przechodząc do forda: fordy mają kupę zalet, zwłaszcza jeśli nie kupujemy szeregowego auta flotowego, tylko kompletujemy komfortowego vana dla siebie:

Dzięki za rozbudowane wyjaśnienia. Generalnie w całości rozumiem motywacje i pewnie podobnie bym myślał gdybym wybierał bazę (np. taki aktywny tempomat - jak się wraca to zwykłego tempomatu to jakieś prymitywne średniowiecze jest, takie jest moje wrażenie).

Będę śledził i kibcował!

 

Czyli baza jest taka jak np. tutaj: https://latajacydyvan.com/featured_item/ventor

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, golob napisał:

Czyli baza jest taka jak np. tutaj: https://latajacydyvan.com/featured_item/ventor

Bardzo fajna stronka. Już podchwyciłem pewien genialny patent który bardzo mi ułatwi konwersje:

Drzwi foliowe :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

a to tego nie wiedziałem ;)

aplikacja fordpass-pro

https://www.ford.pl/przeglad-samochody-dostawcze/znajdz/innowacja/fordpass-pro

nawet działa, raz testowo odpaliłem z komórki  warunek musisz mieć automatyczną skrzynię biegów ale to będziesz miał.

Ponadto raz wyskoczyło mi w aplikacji powiadomienie na akcję serwisową dotyczącą wtrysków, ale w serwisie sprawdzili i ponoć moje są OK.

2 godziny temu, peja76 napisał:

Jak by jechali raz w tygodniu przynajmniej 10km to by żyły, ludzie zostawiają nowe auta na 3-4 tygodnie i dłużej a potem jest jak jest, auto nie do odpalenia. Mam kurierów co mają Transity i sami potwierdzają jak jedzie dzień w dzień to będzie żył ale jak postoi to zaraz cyrki.

 też czytałem w tych co jeżdżą codziennie problemy nie występują lub się o niech nie słyszy.

ale bez jaj   nie po to kupujesz kampera  żeby stać się jego niewolnikiem , w końcu kamper to u wielu temat sezonowy więc nie wyobrażam sobie żeby ktoś kto np nie jeździ w zimie  i trzyma auto gdzieś z dala od miejsca zamieszkania  jeździł i co tydzień go odpalał , rozumiem, odpalić przejechać się żeby się nie zastał raz na miesiąc czy dwa ale nie co tydzień .

u mnie zdarzają się kilkutygodniowe przestoje w końcu nie na każde wakacje czy weekend  jeździmy kamperem , jak nie jeżdżę to nie odpalam a dopiero jak gdzieś jadę i póki co problemów nie mam .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

 

ogólnie zgadzam się z większością , komfort jazdy i ergonomia w kabinie o półkę wyżej niż u konkurencji z podobnej półki cenowej.

 

Ford jest dla małych i szczupłych ludzi :D W kamperze komfortu nie mam żadnego :D 
Siedzi się nisko a jak odwrócisz fotele dosłownie jak byś siedział na ziemi, jak chce usiąść za kółkiem od strony zabudowy to ciężko się tam wcisnąć :P szoferka jest wąska i między fotelami jest ciasno. Do tego ta wystająca półka :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Voku napisał:

Ford jest dla małych i szczupłych ludzi :D W kamperze komfortu nie mam żadnego :D 
Siedzi się nisko a jak odwrócisz fotele dosłownie jak byś siedział na ziemi, jak chce usiąść za kółkiem od strony zabudowy to ciężko się tam wcisnąć :P szoferka jest wąska i między fotelami jest ciasno. Do tego ta wystająca półka :P 

Ludzka zazdrość nie ma granic:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, golob napisał:

Czyli baza jest taka jak np. tutaj: https://latajacydyvan.com/featured_item/ventor

WoW w końcu chyba pierwszy raz widzę niefabryczną zabudowę wykonaną w PL która naprawdę fajnie wygląda.

zaokrąglenia, szafek blatów itd to rzecz która jest dla mnie (i moich dzieci) rzeczą niezbędną żeby funkcjonować na ograniczonej wymiarami zabudowy przestrzeni :yes:

obraz.thumb.png.6f439cdc36e146b9b087fe627d58532d.png

58 minut temu, Voku napisał:

Każdy chwali swoje, wiadoma rzecz :D 

czy ja wiem ? używałem zawodowo dziesiątki różnych busów przejeżdżając nimi miliony km więc jakieś zdanie sobie wyrobiłem. Do dziś mam jeszcze  w firmie  Jumpera więc porównanie mam na bieżąco :)

Miałem przez niemal dwa lata kampera identycznego jak Twój i pewnie bym go miał nadal gdybym podczas jednego z wyjazdów nie zamienił się z kolegą na trasie , on wsiadł do mojego ja do jego na Fordzie (wcześniej nie jeździłem Transitem MK8 )  i  po kilku kilku przejechanych kilometrach wiedziałem że zmiana jest nieunikniona (oczywiście doszło jeszcze kilka innych czynników automat vs manual, układ zabudowy czy ogrzewanie diesla vs gaz)  ;)

ale co kto lubi . osoby wysokie faktycznie często lepiej czują się w trojaczkach, większa przestrzeń nad głową i inny kąt przedniej szyby, dużo mniejsza lub całkowity brak górnej półki może być dla nich być wygodniejsze niż nisko osadzona duża półka w transicie  na wysokości głowy .

Co do komfortu to przepaść. Ford odczucia z jazdy zbliżone do osobówki , Ducato i spółka - dostawczak z komfortem i ergonomią z dostawczaków z przed 15 lat.

Nawet wprowadzony w 2021r lift wnętrza w Ducato w żadnym stopniu  nic nie zmienił, wszystko zostało po staremu poza nową grafiką zegarów , kierownicą i kilkoma przyciskami. ergonomia wciąż ta sama.

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

Co do komfortu to przepaść. Ford odczucia z jazdy zbliżone do osobówki , Ducato i spółka - dostawczak z komfortem i ergonomią z dostawczaków z przed 15 lat.

Z tym się zgodzę w 100%

Chociaż ja akurat uważam że jeszcze fajniej mi się siedzi w Mercedesie lub VW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Misio napisał:

Z tym się zgodzę w 100%

Chociaż ja akurat uważam że jeszcze fajniej mi się siedzi w Mercedesie lub VW

zgadzam się z Tobą  , tylko dyskutujemy o podwoziu w zbliżonym pułapie cenowym a nie o 30% lub więcej  droższym , co też kolega @Łza Włóczynutka   zaznaczył argumentując wybór ;)

ile razy nachodzi mnie chęć zmiany na coś na podwoziu Vw, Mana czy Sprintera tyle razy się studzę jak popatrzę na cennik  :-].

ale Sprinter obecnie na 2.0 i wskoczył na małą akcyzę więc może będzie jakieś światełko w tunelu :rolleyes:

 

@Łza Włóczynutka lampy przednie dostępne są już jakieś matrycowe LED-y czy dalej led+ xenon czy zamówiłeś zwykłe  ?

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

zgadzam się z Tobą  , tylko dyskutujemy o podwoziu w zbliżonym pułapie cenowym a nie o 30% lub więcej  droższym , co też kolega @Łza Włóczynutka   zaznaczył argumentując wybór ;)

Między innymi dlatego wybrałem auto starsze...chociaż czasem jak wsiadam do kolegi Sprintera, to żałuję że odpuściłem Mecedesa=automat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

WoW w końcu chyba pierwszy raz widzę niefabryczną zabudowę wykonaną w PL która naprawdę fajnie wygląda.

zaokrąglenia, szafek blatów itd to rzecz która jest dla mnie (i moich dzieci) rzeczą niezbędną żeby funkcjonować na ograniczonej wymiarami zabudowy przestrzeni :yes:

obraz.thumb.png.6f439cdc36e146b9b087fe627d58532d.png

czy ja wiem ? używałem zawodowo dziesiątki różnych busów przejeżdżając nimi miliony km więc jakieś zdanie sobie wyrobiłem. Do dziś mam jeszcze  w firmie  Jumpera więc porównanie mam na bieżąco :)

Miałem przez niemal dwa lata kampera identycznego jak Twój i pewnie bym go miał nadal gdybym podczas jednego z wyjazdów nie zamienił się z kolegą na trasie , on wsiadł do mojego ja do jego na Fordzie (wcześniej nie jeździłem Transitem MK8 )  i  po kilku kilku przejechanych kilometrach wiedziałem że zmiana jest nieunikniona (oczywiście doszło jeszcze kilka innych czynników automat vs manual, układ zabudowy czy ogrzewanie diesla vs gaz)  ;)

ale co kto lubi . osoby wysokie faktycznie często lepiej czują się w trojaczkach, większa przestrzeń nad głową i inny kąt przedniej szyby, dużo mniejsza lub całkowity brak górnej półki może być dla nich być wygodniejsze niż nisko osadzona duża półka w transicie  na wysokości głowy .

Co do komfortu to przepaść. Ford odczucia z jazdy zbliżone do osobówki , Ducato i spółka - dostawczak z komfortem i ergonomią z dostawczaków z przed 15 lat.

Nawet wprowadzony w 2021r lift wnętrza w Ducato w żadnym stopniu  nic nie zmienił, wszystko zostało po staremu poza nową grafiką zegarów , kierownicą i kilkoma przyciskami. ergonomia wciąż ta sama.

Każdy ma swoje zdanie i odczucia, ale mam porównanie i takie jest moje zdanie, że ktoś ma inne to ok
Jeździłam kilkoma fordami  (kamperami) i ja się w nim dobrze nie czuje, ma ewidentnie mniejszą szoferkę i mi tam jest ciasno nawet usiąść za kierownicą mam problem bo kierownica jest nisko, a jak miałem jeszcze takiego z ławką za siedzeniem kierowcy to tragedia nie dało się odsunąć fotela za i kierowałem na baczność. Jak pisałem w trojaczkach siedzi się wyżej co jest wygodniejsze jesli chodzi o siedzenie przy stoliku i za kierownicą. 
Jazda rzeczywiście na plus dla forda, ale pamiętajmy że pierwsze fordy ledwo wyjechały od dillera i od razu na serwis bo leciały wtryski po 50km teraz chyba już to naprawili? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.