Skocz do zawartości

Pilna prośba!!!! Zdarzenie drogowe


w79

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Tomii napisał:

Jaki problem kołem na kapciu najechać na klin poziomujący czy klocek drewniany/deski i wtedy podstawić zbyt wysoki lewarek? Przecież klin i deski każdy ma w przyczepie. 

Nie wpadlem na to....Z kronikarskiego obowiazku zaznacze ze dojechalem na miejsce i dokonałem ogledzin koła. Moim zdaniem opona byla uszkodzona lub osłabiona na zewnetrznym boku (to tez prawdopodobne miejsce uderzen np. przy skrecaniu) i to tam poszlo. Potem to juz kwestia przecinania przez felge. Przejechalem jakies 150-200m.

20220821_140139.jpg

20220821_140008.jpg

20220821_135935.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacekzoo napisał:

Wg tpmsa mi wzrasta o 5st

Wierzysz w to :look:

Godzinę temu, jacekzoo napisał:

To bardziej od hamulców, a nie otoczenia. Może zjeżdżał na hamulcu ??

To na pewno, ale nie uważasz, że gorąca felga oddaje temperaturę gumie i powietrzu w kole ;)

A tarcie gumy o asfalt rozgrzany do (strzelam) 60-80 stopni ;)

Godzinę temu, w79 napisał:

Moim zdaniem opona byla uszkodzona lub osłabiona na zewnetrznym boku

Słabo to wygląda. Nie uszkodziłeś jej np. na jakimś krawężniku?

Cieszę się, że się zdecydowałem na markowe opony. Może cięższe, ale bez problemu wytrzymały południowe upały :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, lbuster napisał:

Wierzysz w to :look:

Tak, prawie zawsze jak zatrzymuję się na postój to macne koła, żeby zobaczyć czy nic się nie grzeje. Gumy są mocno letnie a nie gorące ?? Jakby miały 80st to by ich łapą nie dotknął 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, w79 napisał:

 

20220821_140139.jpg

 

 

Dajesz radę od ziemi z tą korbką?

Ja wożę stary (jeszcze z dobrych czasów) trapez z ponad 50 cm korbą.  Pod przyczepę na kapciu w sam raz :)

IMG_4030.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się, że ja zawsze sprawdzam temperaturę felg. Ale nie wierzę, że felgi parzą a gumy "mocno letnie". 

Według mnie guma mniej oddaje ciepło przy dotknięciu niż stal.

Natomiast prawdą jest, że guma w czasie jazdy jest chłodzona powietrzem o wiele lepiej, niż felga, więc powinna mieć niższą temperaturę niż felga. Ale te 5 stopni różnicy od otoczenia :look:

15 minut temu, Marcin T napisał:

Ja wożę stary (jeszcze z dobrych czasów) trapez z ponad 50 cm korbą.  Pod przyczepę na kapciu w sam raz :)

He, kupiłem kiedyś do Mazdy 6 lewarek trapezowy, bo nie mogłem znaleźć oryginalnego i mam dwa :sciana:

Muszę go przetestować/dopasować :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, jacekzoo napisał:

A gdzie napisałem, że parzą?

Pisałem o południowych klimatach i o górkach.

Na płaskim w Polsce temperatura kół bliska z otoczeniem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, jacekzoo napisał:

Ja nie mówiłem o Polsce

Nie mam siły odpowiadać :(

Maras pokazał temperaturę asfaltu w Polsce i według Ciebie temperatura koła będzie miała 25 stopni :look:

Widziałem na południu wyświetlacz temperatury asfaltu, ale niestety nie pamiętam wskazania, a było spore ;) Nie chcę kłamać czy zmyślać ;)

9 minut temu, Commander napisał:

maska do góry, kontrola wzrokowa i chłodzenie komory silnika

A to po co? Według mnie jazda z wentylacją dużo więcej da niż wietrzenie na postoju. Przecież prawie wszystkie przegrzane silniki są po staniu w miejscu (korek).

Apropo kół mam jeszcze inną konkluzję. Według mnie bez sensu jest się zatrzymywać, by schłodzić gorące koła, lepiej jechać i chłodzić koła powietrzem. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lbuster napisał:

abo to wygląda. Nie uszkodziłeś jej np. na jakimś krawężniku?

Tak myśle, mohłem gdzieś przytrzeć. 90 % jazd mam po poludniu Europy. Temperatury zawsze spore, ciśnienie na TPMSie zawsze w okolicy 5, wiec nie sadze ze to wina opony, ale bardziej jej przytarcia na krawezniku. Tak jak pisalem wczesniej, wskazuja na to uszkodzenia opony.

 

2 godziny temu, Marcin T napisał:

Dajesz radę od ziemi z tą korbką?

Nie zmiescil sie, wlasnie dlatego wzywalem pomoc drogowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, lbuster napisał:

Maras pokazał temperaturę asfaltu w Polsce i według Ciebie temperatura koła będzie miała 25 stopni :look:

Nie powiedziałem 25, nie łap za słowa i czytaj całość. Pęd powietrza też chłodzi oponę. A nawet 48st a 80 o których pisałeś to jednak znaczna różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lbuster napisał:

Nie mam siły odpowiadać :(

Maras pokazał temperaturę asfaltu w Polsce i według Ciebie temperatura koła będzie miała 25 stopni :look:

 

W obecnym aucie mam taką funkcję jak na fotce, zdjęcie robiłem po wyjeździe od wulkanizatora może zrobiłem 5km po mieście,  temperatura na zewnątrz była koło 27c ma być jeszcze ciepło to sprawdzę jak nagrzewają się opony. Ja miałem już tak że w górach felgi od lawety nie szło dotknąć a jak splunołem :) to się gotowało.

20220805_142131.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.