Skocz do zawartości

Pilna prośba!!!! Zdarzenie drogowe


w79

Rekomendowane odpowiedzi

Przewód ochronny jeśli urządzenie działa poprawnie nie jest pod napięciem. Jeśli połączysz ten przewód, choćby dobrze skręcając odizolowane końce zerwanego przewodu i zaizolujesz połączenie, powinno wytrzymać cały wyjazd i nie przejmowałbym się tym przewodem. Upewniłbym się tylko czy nie dotyka elementów cepy.

Wszyscy piszą kręć lub połącz, zaizoluj, i słusznie, nie jest to powód żeby przerywać urlop.

Bardziej przejąłbym się sprawdzniem połączenia nadkola z podłogą cepy i czy w nadkolu nie ma pęknięć itp, bo jeśli w drodze złapie cię deszcz, woda odrzucana podczas jazdy z koła może narobić więcej szkody. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, w79 napisał:

Cisnienie sprawdzane rano. Bylo po 4.35 (ma byc po 4.5) Przyczepa lzejsza niz zwykle. Mam TPMS na jakas godzine przed wyjazdem cisnienie lekko spadlo z 5 na 4, 70, ale myslalem ze to po deszczu. Rozwalone troche podlogi i ten kabelek. Mam nadzieje tylo ze mover dziala. W sroku prad ok.

To teraz pytaie jakie masz opony. Security 195/70/14? Bo jeśli tak to ich maksymalne ciśnienie to 3,5 bara... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jacekzoo napisał:

Tego nie kumam ?

Sprawdzał ciśnienie na zimno (4,35). Jak opona była wystawiona na słońce, może się nagrzała, ciśnienie wzrosło nawet na postoju (5,0), popadał descz, schlodziła się i 4,7. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, w79 napisał:

Cisnienie sprawdzane rano. Bylo po 4.35 (ma byc po 4.5) Przyczepa lzejsza niz zwykle. Mam TPMS na jakas godzine przed wyjazdem cisnienie lekko spadlo z 5 na 4, 70, ale myslalem ze to po deszczu. Rozwalone troche podlogi i ten kabelek. Mam nadzieje tylo ze mover dziala. W sroku prad ok.

A na assistance z Warty czekamy juz 2 godzine.

Mowicie zeby zkręcic i jechac dalej??? Na kempingu wezwe serwis, tylko nie wiem czy wczesniej wlaczyc 230...W sumie oprocz klimy nie potrzebuje, bo lodowka idzie na gazie...

Jeżeli masz te same opony co ja to mają one Max 3.2 bara wg instrukcji i 50psi wg. etykiety na oponie... 5 bar dla tej opony to trochę za dużo...

Ps. Ja mam rozmiar 195/70 R14

Edytowane przez Gizbern (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyś to idealnie opisał i zgadza się z tym, co inni napisali. Odizoluj i skręć te przewody. Nawet nie musisz izolować, jeżeli nie możliwości by ten przewód dotknął innych przewodów czy urządzeń. Oczywiście jak masz izolację to lepiej go zaizolować. Zobacz, że on jest poprowadzony do ramy, czyli do "masy" przyczepy. Ja niewiadomo jak długo jeździłem z odłączonym przewodem ochronnym, choć rzadko używałem 230V.

Ten przewód to nie powód, by się bardzo przejmować a tym bardziej by przerywać urlop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, czyś napisał:

Sprawdzał ciśnienie na zimno (4,35). Jak opona była wystawiona na słońce, może się nagrzała, ciśnienie wzrosło nawet na postoju (5,0), popadał descz, schlodziła się i 4,7. 

??????
 

idę farbować się na blond ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, jacek00 napisał:

To teraz pytaie jakie masz opony. Security 195/70/14? Bo jeśli tak to ich maksymalne ciśnienie to 3,5 bara... 

Jacek, ale to moich. Może rozmiar ten sam, a max load większy, a wtedy ciśnienie może być inne  :hmm:

Nie sądzę, aby @w79 miał takie same opony w 580.

U mnie przy 1300 dmc są 710 kg

2.thumb.jpeg.f3891d1c3a6ad2a419160cad4d1b8dbb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, jacekzoo napisał:

idę farbować się na blond ?

Zrób sobie nawet pasemka i loczki, jeśli wola, ciekawym efektu :) W realu miałem już kilka razy świrujące czujniki ciśnienia z tego tylko powodu, że jedna strona samochodu była wystawiona na słońce (zimą). Tak samo zimówki pompowane na plusie (+10), po spadku temperatury do -10, mają już wyraźnie za niskie ciśnienie. 

Wystawiona na ostre słońce czarna opona a zwłaszcza powietrze w niej "zamknięte" (w stałej objtości) nagrzeją się, więc wzrost temeperatury między pomiarami, nawet na postoju, z 4,35 rano na 5 barów przed wyjazdem, nie jest nierealny, oznaczałoby to tylko, że temperatura powietrza w oponie wzrosła - jeśli dobrze liczę - o cirka 35 stopni Celsjusza w stosunku do temeperatury pierwszego wspomnianego pomiaru (prawo Charlesa, prawo Gay-Lussaca - wątpię żeby kogoś czekającego na trasie na assistance obchodziły podstawy naukowe, ale proszę - w skrócie: ciśnienie gazu zamkniętego w stałej objętości zmienia się proporcjonalnie do zmiany temperatury). Starczy więc, że pomiar rano po nocy był w temperaturze ok. 20 stopni, opona była wystawiona na słońce, i nagrzała się (co przy czarnym kolorze opony raczej nie dziwi), temp. powietrza wzrosła do dajmy na to do 55 stopni, i jest pod 5 bar. Popadał deszcz, opona znalazła się w cieniu itp., temp. powietrza w oponie trochę spadła, do dajmy na to ok. 40 stopni, i jest 4,7.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Marcin T napisał:

Jacek, ale to moich. Może rozmiar ten sam, a max load większy, a wtedy ciśnienie może być inne  :hmm:

Nie sądzę, aby @w79 miał takie same opony w 580.

U mnie przy 1300 dmc są 710 kg

2.thumb.jpeg.f3891d1c3a6ad2a419160cad4d1b8dbb.jpeg

To jak moje, czyli max pompować 3.2 bara. Ale jak ma inne to nie byłyby już Semperity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Wojtek! Tak jak koledzy tu piszą. Skręć urwane przewody na żywca, a jak braknie to kup jak już dojedziesz na miejsce w jakimś castoramo-podobnym pół metra przewodu 2,5 mm2 i dosztukuj te parę centymetrów. Od biedy jak nie masz taśmy izolującej to możesz je na ten czas zostawić gołe. To jest na stałe z ramą ppy połączone wiec nie ma strachu że gdzieś zewrze. Sprawdź tylko za dnia czy gdzieś nie uwaliło innych przewodów. Jeśli nie to możesz 230 podłączać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Gizbern napisał:

To jak moje, czyli max pompować 3.2 bara. Ale jak ma inne to nie byłyby już Semperity.

Ja w nich mam standardowo 3,2. One są tak miękkie, że przy 3,0 jest prawie kapeć ;)
Podczas jazdy w cieplejsze dni wzrasta mi do 3,5. Nigdy czujniki nie wskazały więcej.

Generalnie dziadowskie są. Bieżnik znika w oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gizbern napisał:

Jeżeli masz te same opony co ja to mają one Max 3.2 bara wg instrukcji i 50psi wg. etykiety na oponie... 5 bar dla tej opony to trochę za dużo...

Ps. Ja mam rozmiar 195/70 R14

65 PSI i 450 AT, wiec nie powinno byc zle przy 5 

Kolo wymienione. Na jednej osi stalowka na drugiej alu:). Spimy przy salonie Kia/Man wiec mam nadzieje ze jutro rano ogarne jakies opony. Jesli nie bede sie turlał na kemping we Wloszech i tam cos pokombinuje.

Bardzo Wam dziekuje ze porady i pomoc. @Marcin_G masz u mnie łyche za serwis telefoniczny:). Wasza pomoc byla bardzo wazna, bo po raz pierwszy pojechałem sam z dziećmi ...i dla nich to byl wielki stres i płaczz kiedy powiedzialem ze byc moze wracamy do domu...

Swoja droga stalem ze 3 godziny. Piatek wieczorem wiec Polakow sporo...w tym z przyczepami. Nikt sie nie zatrzymal, chociaz widzieli dzieci za barierkami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, w79 napisał:

Swoja droga stalem ze 3 godziny. Piatek wieczorem wiec Polakow sporo...w tym z przyczepami. Nikt sie nie zatrzymal, chociaz widzieli dzieci za barierkami...

Smutne to z jednej strony, z drugiej stałeś na autostradzie, ludzie lecą prędkością przelotową, więc trudno zorientować się w czas (a tym bardziej przeczytać tablice) i zatrzymać się (tym bardziej zestawem), by pomóc, a i jest to dość niebezpieczne i chyba niezgodne z przepisami. Dlatego też nie oceniaj ludzi zbyt negatywnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.