Skocz do zawartości

Pilna prośba!!!! Zdarzenie drogowe


w79

Rekomendowane odpowiedzi

[mention=21]tomekk[/mention] mam płytę OSB ponad wymiar żaby i do tego dwa trapezy.... Upieram się przy żabie, bo zaczyna podnosić od 10 cm...

Co do zatrzymania się....na kempingu dzień dobry odpowiedzieć, zaznaczam odpowiedzieć, a co dopiero dostrzec problemy człowieka....

Co do wysokości to masz rację. Ta OSB to się już jakoś sprawdziła i nie popękała ? O tym nie pomyślałem. Kiedyś na kempingu chciałem podnieść przyczepę pod klin. Łapę żaby zablokowałem w rowku wspornika od podnośnika AL-KO, który był przykręcony do ramy i podczas podnoszenia urwało połowę wspornika. Może faktycznie bym wrócił do żaby...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez polecam żabę, osobiscie mam niski model który miesci sie wszedzie. Płytę osb polecam zastąpić sklejką wodoodporną min 3cm.  Praktycznie nic się z nią nie dzieje a jedyny minus to masa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki problem kołem na kapciu najechać na klin poziomujący czy klocek drewniany/deski i wtedy podstawić zbyt wysoki lewarek? Przecież klin i deski każdy ma w przyczepie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2022 o 22:22, czyś napisał:

Sprawdzał ciśnienie na zimno (4,35). Jak opona była wystawiona na słońce, może się nagrzała, ciśnienie wzrosło nawet na postoju (5,0), popadał descz, schlodziła się i 4,7. 

Od lat z uporem maniaka mówię : nabijać opony AZOTEM !!! i święty spokój z wahaniami ciśnienia :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, janm napisał:

Od lat z uporem maniaka mówię : nabijać opony AZOTEM !!! i święty spokój z wahaniami ciśnienia :hej:

Ale w tym wypadku to nie wahania ciśnienia są problemem, a syfiaste opony. Na normalnej oponie takie zmiany ciśnienia nie powinny robić żadnego wrażenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, janm napisał:

Od lat z uporem maniaka mówię : nabijać opony AZOTEM !!! i święty spokój z wahaniami ciśnienia :hej:

Aha, jak rozumiem, azot „wymyka” się prawom fizyki? 
Podobnie rośnie ciśnienie pod wpływem temperatury jak w przypadku każdego innego gazu, różnica nie jest duża, a jak jakieś pismaki wypisują brednie, że niby nie, to nie wiedzą o czym piszą (tym bardziej, że każdy producent opon uwzględnia wzrost ciśnienia po nagrzaniu opony i podaje ciśnienie na zimnej oponie, co w zasadzie jest poniżej ciśnienia optymalnego i niektóre opony na zimno wyglądają nawet na niedopompowane) - rzeczywiście pod tym względem upór maniaka.

Rzeczywiste zalety azotu widać zupełnie gdzie indziej (opony lotnicze, sportowe, pojazdów bojowych - brak tlenu, co w razie rozerwania zmniejsza ryzyko pożaru lub gwałtownego rozniecenia płomienia/wybuchu), rzadziej trzeba sprawdzać ciśnienie, mniej korodują felgi i nieco większa trwałość opon.

Na pewno nie pomoże to na problem opon o oszczędnościowej konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczynnik rozszerzalności temperaturowej dla czystego azotu to ok. 0,0034 (a w oponie nigdy nie będzie 100% azotu, to tylko teoretycznie możliwe), dla powietrza ok.  0,00365, wiec różnice są żadne. Trochę namieszać może para wodna, ale to bardziej teoria niż praktyka, jeśli koła pompuje się powietrzem z kompresora i przez osuszacz - para wodna i woda zostają w kompresorze/odwadniacze. W realu sumarycznie wszystko da różnicę może 0,1-0,2 bara, o ile w ogóle mierzalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, czyś napisał:

Aha, jak rozumiem, azot „wymyka” się prawom fizyki? 
Podobnie rośnie ciśnienie pod wpływem temperatury jak w przypadku każdego innego gazu, różnica nie jest duża, a jak jakieś pismaki wypisują brednie, że niby nie, to nie wiedzą o czym pisz

Dokładnie. Objętość gazu jest zawsze wprost proporcjonalna do temperatury, czyli wzrost ciśnienia w zależności od temperatury będzie zawsze prostoliniowy i stały. Oczywiście różne gazy będą miały różny wzrost ciśnienia w zależności od temperatury, ale nie ma takiego gazu, który by nie zwiększał swojego ciśnienia wraz ze wzrostem temperatury.  To samo ma miejsce chociażby w butli gazowej gdzie ciśnienie też jest zależne od zmian temperatury co pokazuje manometr. Dlatego butli nie wolno napełniać pod korek, bo zmiana ciśnienia zależna od temperatury mogłaby taką butlę rozerwać. A i tak istnieje masa ludzi myślących, że manometr pokazuje poziom gazu w butli, bo myślą, że im mniej gazu w butli tym ciśnienie jest niższe.

I to nie są brednie pismaków chociaż też. Wg mnie to są przede wszystkim brednie gumiarzy, którzy w ten sposób łupią ekstra nieświadomych klientów, którzy wierzą w bajki o mitycznych właściwościach azotu :D

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedle tego artykułu

"Wpływ temperatury na ciśnienie w oponach samochodowych wynosi ok. 10kPa (0,1 bara)/ 10 ˚C."

Czyli można domniemywać, że przy pompowaniu w 20 stopniach do zadanej wartości ciśnienia, w czasie jazdy w południowych upałach i przy górkach, gdzie hamulce cepy mają co robić, temperatura wzrasta powiedzmy do 80 stopni, więc ciśnienie wzrasta o 0.6 bara. Śmiem twierdzić, że w ekstremalnych warunkach może być więcej niż 80 stopni ;) Sąsiadowi z parceli w albańskich górkach stopiły się plastikowe zaślepki śrub z kół przyczepy - jaka tam musiała być temperatura :look:

Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, lbuster napisał:

temperatura wzrasta powiedzmy do 80 stopni

Wg tpmsa mi wzrasta o 5st

45 minut temu, lbuster napisał:

albańskich górkach stopiły się plastikowe zaślepki śrub z kół przyczepy - jaka tam musiała być temperatura :look:

To bardziej od hamulców, a nie otoczenia. Może zjeżdżał na hamulcu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.