Skocz do zawartości

Pierwszy zakup, budżet 70 tysięcy.


danielosmachos

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, infer napisał:



Wg polskich przepisów ciągnąć możesz 1778kg z hamulcem najazdowym i tyle

Na stronie którą przytoczyłeś jest również jakiś błąd, ponieważ po wpisaniu kategorii B, DMC zmienia się na 1710kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 207
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

13 minut temu, danielosmachos napisał:

Mam pytanie odnośnie tych wyliczeń - czy kogokolwiek zatrzymała Policja/ITD (lub słyszał o tym) i po sprawdzeniu dowodów auto+przyczepa miał problem?

I pytam o PL jak również poza. Bo wg. dowodu są inne masy i DMC zestawu to aż 4365kg

Na Twoim miejscu nie polegałbym na tym czy kogoś zatrzymano i co wtedy się działo.

Prawo w Polsce jest, jakie jest. Homologacja pojazdu nierzadko pozwala na więcej, ale ona nie tworzy prawa.
Jest mnóstwo osób, które uważają przepis o 1,33 za martwy. Takie jest wokół niego zbudowane "wrażenie". Kontrolujący muszą się skupić na tylu aspektach, że czasem najzwyczajniej nie wiedzą, albo im się nie chce wnikać. Problem może się pojawić gdy dojdzie do jakiegoś nieszczęścia z ofiarami. Wtedy dobry papuga wskaże i udowodni, że nie ma czegoś takiego jak martwy przepis i te 200kg może zaważyć o tym, kto komu będzie płacił np. rentę.

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, jacekzoo napisał:

Oooooo i jest o 1,33. Dawno nie było gównoburzy 

D3C7EF65-0B95-4933-9E34-B3E136B9A1B6.gif

To ja Was zapytam inaczej na podstawie konkretnych danych:

Dane z polskiej karty: Hobby 560 FC, DMC 1600kg, masa w stanie gotowym do jazdy 1470kg, ładowność która pozostaje - 130kg

Dane z konfiguratora tej samej przyczepy na stronie DE: Hobby 560 FC, DMC 1600kg, masa w stanie gotowym do jazdy 1470kg, minimalna ładowność 103kg, ładowność dla użytkownika 27kg!

Berechnung der Zuladung*:
Techn. zulässige Gesamtmasse:1.600 kg
Masse im fahrbereiten Zustand:- 1.470 kg
Mindestnutzlast:- 103 kg
Masse Sonderzubehör:- 0 kg

Zuladung:27 kg
 
To teraz poproszę z ręką na sercu kto wkłada 27kg do swojej przyczepy, gdzie sama markiza waży 30kg...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja Was zapytam inaczej na podstawie konkretnych danych:
Dane z polskiej karty: Hobby 560 FC, DMC 1600kg, masa w stanie gotowym do jazdy 1470kg, ładowność która pozostaje - 130kg
Dane z konfiguratora tej samej przyczepy na stronie DE: Hobby 560 FC, DMC 1600kg, masa w stanie gotowym do jazdy 1470kg, minimalna ładowność 103kg, ładowność dla użytkownika 27kg!
Berechnung der Zuladung*: Techn. zulässige Gesamtmasse:1.600 kg Masse im fahrbereiten Zustand:- 1.470 kg Mindestnutzlast:- 103 kg Masse Sonderzubehör:- 0 kg
Zuladung:27 kg   To teraz poproszę z ręką na sercu kto wkłada 27kg do swojej przyczepy, gdzie sama markiza waży 30kg...
Każdy podnosi DMC. W krajach zachodnich nie ma przelicznika 1.33. Jak popatrzysz na ogloszenia to większość przyczep tej wielkości ma 2000kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym Hobby ma możliwość podwyższenia DMC do 2000kg, ale taką wersję można również zarejestrować z DMC 1750kg. Więc dużo tych wyliczanek...

13 minut temu, infer napisał:

Każdy podnosi DMC. W krajach zachodnich nie ma przelicznika 1.33. Jak popatrzysz na ogloszenia to większość przyczep tej wielkości ma 2000kg.

Mogę zarejestrować przyczepę o podwyższonej DMC do 2000kg i załadować do niej 500kg. Albo zarejestrować tę samą przyczepę na DMC 1750 i włożyć do niej 250kg. To na papierze inna przyczepa czy w rzeczywistości?

49 minut temu, Marcin T napisał:

Na Twoim miejscu nie polegałbym na tym czy kogoś zatrzymano i co wtedy się działo.

Prawo w Polsce jest, jakie jest. Homologacja pojazdu nierzadko pozwala na więcej, ale ona nie tworzy prawa.
Jest mnóstwo osób, które uważają przepis o 1,33 za martwy. Takie jest wokół niego zbudowane "wrażenie". Kontrolujący muszą się skupić na tylu aspektach, że czasem najzwyczajniej nie wiedzą, albo im się nie chce wnikać. Problem może się pojawić gdy dojdzie do jakiegoś nieszczęścia z ofiarami. Wtedy dobry papuga wskaże i udowodni, że nie ma czegoś takiego jak martwy przepis i te 200kg może zaważyć o tym, kto komu będzie płacił np. rentę.

Marcin - zgadzam się z Tobą co do zasady że w PL jest jakieś rozporządzenie. Ale kto wjechał na wagę i wie z jaką masą całkowitą podróżuje? Współczynnik 1,33 zachowuje a masę rzeczywistą vs. DMC w dowodzie? Liczyć umiemy dlatego pytałem kto ile wozi zgodnie z ładownością?

I jeszcze jak się pakują Ci, którzy mają tylko B i muszą się zmieścić w 3,5t?

Edytowane przez danielosmachos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, danielosmachos napisał:

To na papierze inna przyczepa czy w rzeczywistości?

To zależy od ramy.
W Knausie np. podnosiłem z 1200 do 1300 i odbyło się to tylko poprzez zmianę jednej cyfry w papierach za 99Euro, ponieważ rama pozwala na taki manewr. Gdybym chciał np. mieć 1500DMC to też jest to możliwe, ale w związku z koniecznością zmiany ramy, kupujący dopłaca więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, infer napisał:

Wyższe DMC pociąga za sobą fizycznie inna oś, opony a czasem i felgi.

 

1 minutę temu, Marcin T napisał:

To zależy od ramy.
W Knausie np. podnosiłem z 1200 do 1300 i odbyło się to tylko poprzez zmianę jednej cyfry w papierach za 99Euro, ponieważ rama pozwala na taki manewr. Gdybym chciał np. mieć 1500DMC to też jest to możliwe, ale w związku z koniecznością zmiany ramy, kupujący dopłaca więcej.

Hmm, ale ja napisałem że podwyższyłem już DMC, czyli mam wszystko mocniejsze, zapłaciłem itp. Ale nadal mam dwie możliwości "fizyczne" zarejestrowania DMC: 1750 lub 2000. Cały czas pytam co to zmienia w kontekście współczynnika 1,33 a realnych możliwości załadunku, realnej masy końcowej przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym Hobby ma możliwość podwyższenia DMC do 2000kg, ale taką wersję można również zarejestrować z DMC 1750kg. Więc dużo tych wyliczanek...
Marcin - zgadzam się z Tobą co do zasady że w PL jest jakieś rozporządzenie. Ale kto wjechał na wagę i wie z jaką masą całkowitą podróżuje? Współczynnik 1,33 zachowuje a masę rzeczywistą vs. DMC w dowodzie? Liczyć umiemy dlatego pytałem kto ile wozi zgodnie z ładownością?
I jeszcze jak się pakują Ci, którzy mają tylko B i muszą się zmieścić w 3,5t?
Ja wiem. Wszystko mam poważnie, i do tego mam swoją wagę Reicha. Przed każdym większym wyjazdem wakacyjnym robię kontrolne ważenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę Wam tak BTW z innej beczki ale z życia:

Były swego czasu (może jeszcze są) auta typu Iveco Daily, które miały DMC do 3,5t a budę miały taką, że samego towaru wchodziło 4 palety. Bez tacho, bez kontroli ITD - trumny na kółkach. Ale w papierach grało ?

Dlatego dla mnie ważniejsze są dane z DR i faktyczne nieprzekraczanie masy rzeczywistej w przyczepie. Bo jest mover, oczywiście Aku, roleta, dwie butle, woda + cały sprzęt. Więc lepiej jak zarejestruję przyczepę z DMC 1600 i będę woził 300kg czy jak zapłacę za wzmocnienie przyczepy i będę miał DMC 2000kg i zapakuję 300kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę Wam tak BTW z innej beczki ale z życia:
Były swego czasu (może jeszcze są) auta typu Iveco Daily, które miały DMC do 3,5t a budę miały taką, że samego towaru wchodziło 4 palety. Bez tacho, bez kontroli ITD - trumny na kółkach. Ale w papierach grało 
Dlatego dla mnie ważniejsze są dane z DR i faktyczne nieprzekraczanie masy rzeczywistej w przyczepie. Bo jest mover, oczywiście Aku, roleta, dwie butle, woda + cały sprzęt. Więc lepiej jak zarejestruję przyczepę z DMC 1600 i będę woził 300kg czy jak zapłacę za wzmocnienie przyczepy i będę miał DMC 2000kg i zapakuję 300kg?
Liczy sie DMC z dow przyczepy, a nie aktualna masa niestety
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, infer napisał:

Liczy sie DMC z dow przyczepy, a nie aktualna masa niestety

Słucham? DMC - dopuszczalna masa całkowita. Jeżeli przyczepa ma DMC 1600, swoją masę go jazdy 1470 czyli możesz max włożyć 130kg. Powyżej właśnie przekraczasz DMC i to sie liczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słucham? DMC - dopuszczalna masa całkowita. Jeżeli przyczepa ma DMC 1600, swoją masę go jazdy 1470 czyli możesz max włożyć 130kg. Powyżej właśnie przekraczasz DMC i to sie liczy.
Jesli zarejestrujesz przyczepę na 2000kg , zapakujesz ja 300kg to mimo tego że masa całkowita będzie w Twoim limicie to i tak legalnie tego nie pociągniesz

Poczytaj. Temat grubo walkowany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, infer napisał:

Jesli zarejestrujesz przyczepę na 2000kg , zapakujesz ja 300kg to mimo tego że masa całkowita będzie w Twoim limicie to i tak legalnie tego nie pociągniesz

Poczytaj. Temat grubo walkowany

W PL sprawa dyskusyjna. Poza PL ciągnę legalnie zgodnie z DR. 

Bardziej bałbym się jechać z tą samą przyczepą zarejestrowaną DMC 1600 i mieć na niej 300kg. ITD tylko czeka, jeździłem różnymi zestawami i wiem co się liczy dla nich, ich waga nie kłamie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.