Skocz do zawartości

W poszukiwaniu ideału a może kompromisu - czy Filipert znajdzie przyczepę dla osoby niepełnosprawnej?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, BUMERANG napisał:

Do nowej czy używanej cepki? Ja po rozmowie z diagnostą na OSKP się poddałem.

Inny numer wyciąłem sobie z towarówką wymieniając stary dowód na nowy. Okazało się, że nagle nie mogę holować przyczepy bo ma za duże DMC. Na starym dowodzie nie było problemu przez 20lat :niewiem:

W używanej. Diagności w dużej części to matoły podobnie jak ludzie w WK. Na jednej stacji oczywiście się nie dało, nawet dałem mu do słuchawki gościa z WK który mówił, że jak diagnosta będzie się stawiał to mam zadzwonić, podał mu konkretne paragrafy, które na to zezwalają. Ale nie, uparł się że nie podbije. Pojechałem na inną stację i nie było problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 178
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tutaj mamy, moim zdaniem, odpowiedź producenta, że można do 1800 ale trzeba dokonać zmian technicznych w uzgodnieniu z Al-ko (w domyśle mocniejsze osie).

Na forum kojarzę poza @jacekzoo inne przypadki podnoszenia DMC w używanych przyczepach.

 

Podejrzewam, że te 250 kg może by mi starczyło ale zdecydowanie wolałbym zapas.

Z powyższego powodu waham się nad hobby w rozmiarze 560, bo tam ładowności też oscylują poniżej 300kg z kolei 540 maja już bliżej 400 kg tak jak rozmiar 650.

Docelowo przyczepa będzie mieć  mover z aku + 50kg

Solar + 10kg

Markiza kasetowa + 40 kg

Opcjonalnie klima + 30 kg

Gaz + min 20 kg

To daje +150 kg MW i ładowność mamy w okolicach 100 kg

A docelowo jest plan zainstalowania systemu podnośnika sufitowego którego konstrukcja może zjeść kolejne kilkadziesiąt kg...

Wiem, że wielu ma budki doposażone na styk DMC i sam tak jeździłem ale to niestety upierdliwe.

Nie skreślam jednak tego Hymera, bo sam producent podaje, że MW katalogowa ma tolerancję +/- 5% wiec, jak to czasem bywa, może się okazać, że po zważeniu będzie miła niespodzianka. Co dziwne, ten sam model mający zamiast szeregu szafek stolik z siedziskami waży w katalogu 50kg mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, filipert napisał:

Tutaj mamy, moim zdaniem, odpowiedź producenta, że można do 1800 ale trzeba dokonać zmian technicznych w uzgodnieniu z Al-ko (w domyśle mocniejsze osie).

No nie można zmienić DMC dokonując zmian konstrukcyjnych jeśli pojazd nie był na dane DMC homologowany. Już pisałem - zabraniają tego przepisy i żadne wymiany osi nie pomogą. 

20 minut temu, filipert napisał:

Na forum kojarzę poza @jacekzoo inne przypadki podnoszenia DMC w używanych przyczepach.

Da się w przypadku gdy pojazd był na dane DMC homologowany fabrycznie. Czyli pojazd fabrycznie wyszedł z osią 1800 kg i był homologowany w zakresie 1500-1800 kg - wtedy możesz poruszać się w tych zakresach. Ale nie możesz zmienić już DMC na 1400 kg albo 1900 kg. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cisza w wątku, bo cisza na rynku.

Na przestrzeni ostatnich tygodni pojawiła się tylko jedna ciekawa oferta Hymer Eriba 620EN:

https://www.otomoto.pl/oferta/hymer-eriba-620en-hymer-620-klima-tv-pralka-roleta-thule-ID6DrVh6.html

Niestety największym minusem jest wielki wystający piec, który zwęża przejście poniżej krytycznych dla nas 60cm. Nawet założyłem osobny wątek w tym temacie.

Powoli dochodzę do wniosku, że już niewiele mnie zaskoczy w układach przyczep. Coraz bardziej przekonuję się, że bez dwóch osi będzie ciasno, choć jak sobie przypomnę miejsce które oferowała nasza poprzednia przyczepa, to wszystko wydaje się luksusem ;)

Powoli kończę kurs E do B, może do końca roku uda się zrobić rozszerzenie uprawnień i wtedy łatwiej będzie zapolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, filipert napisał:

Cisza w wątku, bo cisza na rynku.

Na przestrzeni ostatnich tygodni pojawiła się tylko jedna ciekawa oferta Hymer Eriba 620EN:

https://www.otomoto.pl/oferta/hymer-eriba-620en-hymer-620-klima-tv-pralka-roleta-thule-ID6DrVh6.html

Niestety największym minusem jest wielki wystający piec, który zwęża przejście poniżej krytycznych dla nas 60cm. Nawet założyłem osobny wątek w tym temacie.

Powoli dochodzę do wniosku, że już niewiele mnie zaskoczy w układach przyczep. Coraz bardziej przekonuję się, że bez dwóch osi będzie ciasno, choć jak sobie przypomnę miejsce które oferowała nasza poprzednia przyczepa, to wszystko wydaje się luksusem ;)

Powoli kończę kurs E do B, może do końca roku uda się zrobić rozszerzenie uprawnień i wtedy łatwiej będzie zapolować.

Zatem kup 2 osie i po sprawie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet pralka jest ;)

Ta krótka markiza jest bez sensu...

Pomysl jeszcze o takim daszku zamiast markizy. 

https://www.obelink.pl/isabella-shadow-200-daszek-do-przyczepy-kempingowej.html?length_axis=500

Rozklada sie go w czasie podobnym do markizy a nic nie waży. Wiem że szpan mniejszy ale ja mam ten daszek już ponad dwa lata i na markizę bym go nie zamienił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, vrs napisał:

Ta krótka markiza jest bez sensu...

ma przecież 4m

13 minut temu, vrs napisał:

Pomysl jeszcze o takim daszku zamiast markizy. 

https://www.obelink.pl/isabella-shadow-200-daszek-do-przyczepy-kempingowej.html?length_axis=500

Rozklada sie go w czasie podobnym do markizy a nic nie waży.

Miałem daszek, miałem namiot teraz chciałbym spróbować markizę ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, filipert napisał:

ma przecież 4m

Może, jakoś nie wyglada na tych zdjęciach. 

 

44 minuty temu, filipert napisał:

Miałem daszek, miałem namiot teraz chciałbym spróbować markizę ;)

A, jak takie podejście to rozumiem.

Żadne argumenty nie przekonają ;)

Moim zdaniem absolutnie minimalne DMC dla przyczepy 2 osiowej to 2t. A rozsądne to 2.2-2.5t

Wiec jak coś ma DMC <2t to odpuść moim zdaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, vrs napisał:

Moim zdaniem absolutnie minimalne DMC dla przyczepy 2 osiowej to 2t. A rozsądne to 2.2-2.5t

Wiec jak coś ma DMC <2t to odpuść moim zdaniem. 

ładowność tej przyczepy to około 300 kg i można bez problemu (potwierdzone u producenta) zwiększyć do 500 (do 2t DMC)

 

5 minut temu, vrs napisał:
52 minuty temu, filipert napisał:

ma przecież 4m

Może, jakoś nie wyglada na tych zdjęciach. 

Buda ma prawie 7m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2020 o 18:38, filipert napisał:

Tutaj mamy, moim zdaniem, odpowiedź producenta, że można do 1800 ale trzeba dokonać zmian technicznych w uzgodnieniu z Al-ko (w domyśle mocniejsze osie).

Na forum kojarzę poza @jacekzoo inne przypadki podnoszenia DMC w używanych przyczepach.

 

Podejrzewam, że te 250 kg może by mi starczyło ale zdecydowanie wolałbym zapas.

Z powyższego powodu waham się nad hobby w rozmiarze 560, bo tam ładowności też oscylują poniżej 300kg z kolei 540 maja już bliżej 400 kg tak jak rozmiar 650.

Docelowo przyczepa będzie mieć  mover z aku + 50kg

Solar + 10kg

Markiza kasetowa + 40 kg

Opcjonalnie klima + 30 kg

Gaz + min 20 kg

To daje +150 kg MW i ładowność mamy w okolicach 100 kg

A docelowo jest plan zainstalowania systemu podnośnika sufitowego którego konstrukcja może zjeść kolejne kilkadziesiąt kg...

Wiem, że wielu ma budki doposażone na styk DMC i sam tak jeździłem ale to niestety upierdliwe.

Nie skreślam jednak tego Hymera, bo sam producent podaje, że MW katalogowa ma tolerancję +/- 5% wiec, jak to czasem bywa, może się okazać, że po zważeniu będzie miła niespodzianka. Co dziwne, ten sam model mający zamiast szeregu szafek stolik z siedziskami waży w katalogu 50kg mniej.

Gaz polecam w nanobutlach z amerigaz. Pusta butla to 6kg +8kg gazu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz polecam w nanobutlach z amerigaz. Pusta butla to 6kg +8kg gazu. 
Z Amergasu to już lepszy domlight. Butla też 6kg a masz 10 kg gazu. Natomiast najlepszy chyba jest gasbank - butla około 5 kg i 11 kg gazu. No i ładujemy samodzienie gdzie nam się podoba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nano jest czasem słabo z dostępnością, kiedyś jak mi się skończył gaz na wyjeździe zrobiłem 40 km w jedną stronę w poszukiwaniu stacji z nano.
Teraz mam duocontrola , domlighta i gasbanka i problem braku gazu dla mnie przestał istnieć :)

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Inkaa napisał:

Ale gas bank jest mega drogi ?

Czy aż taki drogi? Kosztuje obecnie 699 zł + przesyłka. Za nano czy domlight zapłacisz pewnie z 200 zł kaucji. Czy to aż tak mega drogo? Zdecydowanie nie

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.