Skocz do zawartości

W poszukiwaniu ideału a może kompromisu - czy Filipert znajdzie przyczepę dla osoby niepełnosprawnej?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

48 minut temu, golob napisał:

@filipert A takiego angielskiego Hymera widziałeś? Konstrukcja domniemam że jest identyczna jak w kontynentalnych Eribach bo nie sądzę aby robili na wyspy jakaś słabszą konstrukcję, jedynie środek ma angielski, do tego duża łazieka i drzwi które możnaby poszerzyć (trzebaby sie przyjzeć dokładnie)

https://www.otomoto.pl/oferta/hymer-eriba-nova-en-570-przyczepa-kempingowa-z-anglii-ID6Dic6t.html

 

Dzięki.

Przez moment miałem go nawet w "obserwowanych" potem jednak policzyłem ilość miejsc do spania - nas jest 2+2 i dopóki dzieciaki małe, to damy rade ale za 3-4 lata zrobiło by się ciasno. Jednak kiedy podlinkowałeś ogłoszenie, pomyślałem, że skoro i tak będę robił "demolkę" wnętrza, to można pięterko dorobić więc dzwonię... sprzedany :(

 

Edytowane przez filipert
ort (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 178
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Angielskie odpowiedniki kontynentalnych przyczep niestety maja dość istotną wadę, przynajmniej, te, które mnie zainteresowały, są wąskie. Nie wiem, czy to wina szerokości dróg, czy konserwatywnego podejścia nacji? Szerokość 2,15 -2,20 wydaje się być tak pewna w angielskiej przyczepie jak dwie kanapy na dyszlu + szafka miedzy nimi ;)

Są wyjątki. Wczoraj oglądałem 

https://www.otomoto.pl/oferta/fendt-cabby-champ-620-4-5-osobowa-osobna-sypialnia-osobna-duza-lazienka-alde-naped-mover-ID6Dg3E7.html

cabby_poznan.thumb.jpg.61e6390c14a474f581a3c9cb558d5460.jpg

W końcu ma najlepszy dla nas układ, jaki do tej pory odkryłem.

cabby_poznan.2.thumb.jpg.e5c96df537b13a133f67716c2220004f.jpg

Faktycznie łazienka z niezależną (wolnostojącą) toaletą i oddzielna obszerna kabina natryskowa są idealne. Jedynym minusem tego rozwiązania jest radykalne zmniejszenie części mieszkalnej. I w tym przypadku, wąskiej przyczepy robi się naprawdę ciasno. Dodatkowo, ta Cabby ma jedno okno dachowe i niewielkie okna boczne oraz dość ciemne wykończenie wnętrza więc jest wręcz klaustrofobicznie. Oczywiście wymienione cechy maja wiele zalet, szczególnie dla przyczepy całorocznej, gdyby ktoś był zainteresowany to na PW mogę coś dopowiedzieć bo z grubsza ją przejrzałem. Dla nas niestety za mała w tym układzie i z tą szerokością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.09.2020 o 20:49, peja76 napisał:

Dziś doszła taka przyczepa, nie wiem czy ją widziałeś, może cię zainteresuje.

trzeci raz podchodzę do tej przyczepy ;)

chyba opis się zmienił bo jest info o łazience i dodatkowo dostałem jej zdjęcie.

Doszliśmy z żoną do wniosku, że przyczepę kupimy raczej na wiele lat a z pewnością nie chcemy jej zmieniać, dopóki dzieciaki z nami jeżdżą (oby jak najdłużej). Dodatkowo, przyczepa w którą zaingerujemy z poszerzaniem drzwi, zmianą układu wnętrza, raczej z automatu straci na wartości wiec nie będzie uzasadnione odsprzedawanie. Obliczamy budżet i nie wykluczone, że go zwiększymy. Stąd podglądam przyczepy nieco droższe.

Ta Adria z powyższego ogłoszenia jest ciekawą propozycją i nie wymagała by w zasadzie żadnego już nakładu prac i środków aby wygodnie z niej korzystać. Znalazłem nawet w sieci dokładnie ten model jako fabryczną wersję przystosowaną dla osób niepełnosprawnych. Rozmawiałem ze sprzedającym i twierdzi, że DMC 1290 jest zgodne z tabliczką a MW to około1150. Niestety z uwagi na wersje UK nie mogę znaleźć danych katalogowych . Tak czy inaczej gdybym ją zakupił to tylko z opcją zwiększenia DMC, jeśli pamiętacie kto zwiększał z sukcesem DMC to podpowiedzcie temat albo nick.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, filipert napisał:

trzeci raz podchodzę do tej przyczepy ;)

chyba opis się zmienił bo jest info o łazience i dodatkowo dostałem jej zdjęcie.

Doszliśmy z żoną do wniosku, że przyczepę kupimy raczej na wiele lat a z pewnością nie chcemy jej zmieniać, dopóki dzieciaki z nami jeżdżą (oby jak najdłużej). Dodatkowo, przyczepa w którą zaingerujemy z poszerzaniem drzwi, zmianą układu wnętrza, raczej z automatu straci na wartości wiec nie będzie uzasadnione odsprzedawanie. Obliczamy budżet i nie wykluczone, że go zwiększymy. Stąd podglądam przyczepy nieco droższe.

Ta Adria z powyższego ogłoszenia jest ciekawą propozycją i nie wymagała by w zasadzie żadnego już nakładu prac i środków aby wygodnie z niej korzystać. Znalazłem nawet w sieci dokładnie ten model jako fabryczną wersję przystosowaną dla osób niepełnosprawnych. Rozmawiałem ze sprzedającym i twierdzi, że DMC 1290 jest zgodne z tabliczką a MW to około1150. Niestety z uwagi na wersje UK nie mogę znaleźć danych katalogowych . Tak czy inaczej gdybym ją zakupił to tylko z opcją zwiększenia DMC, jeśli pamiętacie kto zwiększał z sukcesem DMC to podpowiedzcie temat albo nick.

Ładne wyposażenie ma ta przyczepa, nic by nie trzeba praktycznie dokładać i dość szeroka w środku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, peja76 napisał:

Ładne wyposażenie ma ta przyczepa

nawet ma ATC ?

właśnie doszukałem się, ze podobnych gabarytów Altea 552 ma dość zbliżone masy więc może te z ogłoszenia są realne

  • M.R.O 1208.00 kg
  • Max Payload 142.00 kg
  • M.T.P.L.M 1350.00 kg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, filipert napisał:

nawet ma ATC ?

właśnie doszukałem się, ze podobnych gabarytów Altea 552 ma dość zbliżone masy więc może te z ogłoszenia są realne

  • M.R.O 1208.00 kg
  • Max Payload 142.00 kg
  • M.T.P.L.M 1350.00 kg

Dzwoń i atakuj zaproponuj 45k i niech myśli może akurat.

Może zostanę ojcem chrzestnym tej przyczepy:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, filipert napisał:
nawet ma ATC 
właśnie doszukałem się, ze podobnych gabarytów Altea 552 ma dość zbliżone masy więc może te z ogłoszenia są realne

IMO to trochę przypomina starszą Adrię Aviva. 

15 godzin temu, filipert napisał:

nawet ma ATC ?

ATC w Cabby bylo w standardzie ;) 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, peja76 napisał:

Dzwoń i atakuj zaproponuj 45k i niech myśli może akurat.

Może zostanę ojcem chrzestnym tej przyczepy:D

Pewnie skorzystam z porady :)

ale najpierw musze się upewnić, że mogę podnieść DMC.

 

3 godziny temu, jacek00 napisał:

ATC w Cabby bylo w standardzie ;) 

ATC ma ta Adria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdobyłem nr VIN, napisałem do Adrii w Słowenii i nie znaleźli pojazdu, sugerują kontakt z przedstawicielem w UK ?

Chcę napisać do UK ale tam jest prawie 40 przedstawicieli Adrii ?, nie wiem czy pisać do wszystkich po kolei, czy jest jakiś główny...

 

EDIT:

okazało się prostsze niż myślałem, znalazłem formularz na stronie ogólnej

Edytowane przez filipert
dopisek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprosiłem o potwierdzenie danych z tabliczki znamionowej i informację, czy można zwiększyć DMC.

Dostałem wiadomość od Adrii UK, że dostarczyli prawie pustą zabudowę do dostawcy i to on dalej przystosowywał te przyczepy dla osób niepełnosprawnych. Ostateczną masę może określić tylko ten wspomniany dostawca. Nie napisali nic konkretnego, oczywiście dopytałem jeszcze raz o parametry podwozia wyjaśniając, że do zwiększenia DMC potrzebuję od nich homologację na wyższą wartość. Przekazali moje zapytanie do departamentu posprzedażowego. 

Bardzo zaskoczyła mnie szybka reakcja na zapytania zarówno w Słowenii jak i w UK. Kierowany doświadczeniami koleżeństwa z forum z polskimi dealerami, obawiałem się, że nie pójdzie tak sprawnie.

Mając na uwadze powyższe, równolegle wysłałem też prośbę do kilku autoryzowanych dealerów Adrii w UK i tu znów zaskoczenie, bo reakcja była szybka. W jednym przypadku odesłano mnie do "centrali" Adrii a w drugim przyszła informacja, że w bazie danych nie mogą znaleźć tego numeru seryjnego.

W międzyczasie dotarłem do firmy Lewis Reed która zabudowała tą Adrię w 2011 i cenę która ponoć miała wynosić około 20 tys funtów.

gallery_57538_1444_271097.jpg.cd98d879e02247483e276c6f4395cb4d.jpg

Niestety informacji o projekcie jak na lekarstwo. Do nich również napisałem.

Znalazłem tez ciekawą informację udostępnioną na FB Adrii

Chyba projekt nie cieszył się popularnością.

W dniu 27.09.2020 o 12:06, jacek00 napisał:

IMO to trochę przypomina starszą Adrię Aviva.

To będzie chyba odpowiednik Adrii Adora 642.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał:

Poprosiłem o potwierdzenie danych z tabliczki znamionowej i informację, czy można zwiększyć DMC.

Dostałem wiadomość od Adrii UK, że dostarczyli prawie pustą zabudowę do dostawcy i to on dalej przystosowywał te przyczepy dla osób niepełnosprawnych. Ostateczną masę może określić tylko ten wspomniany dostawca. Nie napisali nic konkretnego, oczywiście dopytałem jeszcze raz o parametry podwozia wyjaśniając, że do zwiększenia DMC potrzebuję od nich homologację na wyższą wartość. Przekazali moje zapytanie do departamentu posprzedażowego. 

Ale w takiej sytuacji to chyba dalej Adria wydawała/wydaje homologacje, bo ten Lewis Reed można powiedzieć wyposażał odpowiednio te przyczepy, więc chyba zamawiał "budy" z konkretnym DMC i potem tak to sprzedawał. Ciekawe czy Adria ma jakieś większe (z wyższym DMC) homologacje pod które podchodzi ta przyczepa, ale patrząc na jej rozmiary to powinna mieć bo taka buda z DMC 1300 to malutko, co najmniej 1500kg powinna być tez homologacja, ciekawe jaka oś tam siedzi.

Dopytaj może właśnie Lewis Reed czy oni swoją homologacje wydawali, czy używali homologacji Adrii - ale sadzę ze pewnie nie opłacalne im było robienie jakichś własnych homologacji, tylko opierali się na Adrii, sami zabudowując środek w zasadzie mogli robić co chcieli.

2 godziny temu, filipert napisał:

Bardzo zaskoczyła mnie szybka reakcja na zapytania zarówno w Słowenii jak i w UK. Kierowany doświadczeniami koleżeństwa z forum z polskimi dealerami, obawiałem się, że nie pójdzie tak sprawnie.

No i to jest smutne, że u nas jeszcze wiele lat się muszą uczyć jak robić podstawowe rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, golob napisał:

Dopytaj może właśnie Lewis Reed czy oni swoją homologacje wydawali, czy używali homologacji Adrii - ale sadzę ze pewnie nie opłacalne im było robienie jakichś własnych homologacji, tylko opierali się na Adrii, sami zabudowując środek w zasadzie mogli robić co chcieli.

Sprawa się zawęża.

Lewis Reed odpowiedział, że to był epizod w ich działalności i w sumie zrobili tylko 5 takich przyczep a cała ich robota polegała na dołożeniu "mokrego pomieszczenia"

gallery_57538_1444_444081.jpg.ec935d0debc51597384a2e3c71e2b27d.jpg

 Niestety nie znaleźli u siebie numeru podwozia który im wysłałem i odsyłają do Adrii.

1 godzinę temu, golob napisał:

Ciekawe czy Adria ma jakieś większe (z wyższym DMC) homologacje pod które podchodzi ta przyczepa, ale patrząc na jej rozmiary to powinna mieć bo taka buda z DMC 1300 to malutko, co najmniej 1500kg powinna być tez homologacja, ciekawe jaka oś tam siedzi.

Jeżeli to odpowiednik Adory 642 to 1500 powinno być minimum

takie info znalazłem

  • Mass in Running Order weight: 1470 kg
  • Maximum allowable weight is: 1700 kg
Edytowane przez filipert
dopisek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zrobiło się dziwnie...

Dostałem info od dealera, że po kontakcie z Adrią stwierdzają, że nie znaleźli takiego numeru vin a ponadto poddają w wątpliwość oryginalność samej tabliczki i wybicia numeru na ramie...

Mam też informację, że ta przyczepa na wyjściu z fabryki powinna mieć MW 1432 kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.