Skocz do zawartości

W poszukiwaniu ideału a może kompromisu - czy Filipert znajdzie przyczepę dla osoby niepełnosprawnej?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, golob napisał:

Dzięki

katalog miałem już z tego wątku:

Ale Twoja wyszukiwarka jest bogatsza - dokleję ja tam :)

Przyda się szczególnie, że w "moim" linku rocznik 1995 się nie otwiera.1996 jest po zmianach wiec za bazę danych przyjąłem, nieświadomie trafnie, rocznik 1994.

Nieco martwi mnie niska ładowność 250kg bo po lifcie już było 410 przy DMC 1800. Może się orientujesz w dwóch kwestiach:

1. Czy w katalogu jest masa własna "na sucho" czy gotowa do jazdy?

2. Czy da się podnieść DMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 178
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

14 godzin temu, filipert napisał:

1. Czy w katalogu jest masa własna "na sucho" czy gotowa do jazdy?

Na sucho, gdzieś mam w instrukcji papierowej masy dodatków (pewnie tez gdzies to w tym archiwum jest). Ale nie ma tu rzeczy które jakos masakrycznie podnosza MW. Najlepiej i tak byłoby Ci ważyć gdyby reszta pasowała.

14 godzin temu, filipert napisał:

2. Czy da się podnieść DMC?

Wydaje mi się że nie ma opcji w tych rocznikach. Gdzieś tak od okolic roku 2000 były w opcjach podniesienia DMC (inne osie itd), te poniżej 2000 nie miały takich opcji. Zawsze można napisac do hymera (odpisują, kiedyś z jakimś pytaniem pisałem) , ale obstawiam że na 99% nie można.

Jeszcze uwaga bo teraz na kompie lepiej zdjecia widzę,  prawa sciana ma te paski u góry 3 sztuki, to napewno nie oryginał, wyglada jakby może jakas markiza wisiała - trzeba to dokładnie sprawdzić czy jakiegoś spustoszenia nie ma.

Tylny zderzak - standardowo w tych rocznikach odchodzi brzydko farba a widziałem ich sporo, u siebie w tym roku lakierowałem i wygląda jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, golob napisał:

Jeszcze uwaga bo teraz na kompie lepiej zdjecia widzę,  prawa sciana ma te paski u góry 3 sztuki, to napewno nie oryginał, wyglada jakby może jakas markiza wisiała

Tak, sprzedający też tak podejrzewa.

Napisze do Hymera z tą masą.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, golob napisał:

Jeszcze to tylne lewe okno jest jakieś dziwne? folia jakaś naklejona?

image;s=1080x720

Może coś z nim było nie tak i z powodu braku okna przezroczystego ktoś zamontował takie jakie było dostępne. Ktoś mógł np na parkingu młotkiem uderzyć i zrobił się pajączek 

Edytowane przez KrzysztofCC (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, peja76 napisał:

pomimo niechęci do angielek, z braku laku spoglądam na nie ?

niestety, największą wadą wspólną (poza drzwiami z lewej) jest szerokość i pełna, ciągła zabudowa po obu stronach. Wózek elektryczny pewnie da radę wjechać nawet do końca ale manewrowanie tam nie wchodzi w grę, nie mówiąc już o mijaniu się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, filipert napisał:

Wózek elektryczny pewnie da radę wjechać nawet do końca ale manewrowanie tam nie wchodzi w grę, nie mówiąc już o mijaniu się.

No tak, czyli poszukiwań ciąg dalszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2020 o 13:09, golob napisał:
W dniu 30.10.2020 o 22:34, filipert napisał:

2. Czy da się podnieść DMC?

Wydaje mi się że nie ma opcji w tych rocznikach. Gdzieś tak od okolic roku 2000 były w opcjach podniesienia DMC (inne osie itd), te poniżej 2000 nie miały takich opcji. Zawsze można napisac do hymera (odpisują, kiedyś z jakimś pytaniem pisałem) , ale obstawiam że na 99% nie można.

Jest odpowiedź od Hymera:

Cytat

Zwiększenie obciążenia do 1800 kg jest możliwe tylko po zmianie technicznej.
Zakres zmian technicznych należy wyjaśnić z AL-KO.

czyli pewnie chodzi o wymianę osi (dwóch osi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, filipert napisał:

czyli pewnie chodzi o wymianę osi (dwóch osi)

OK, czyli jednak była opcja i wtedy taka. Tak czy siak to nieopłacalne,  a podejrzewam że w polskich warunkach prawnych niemożliwe - nawet czysto teoretycznie jak sie wymieni osie, nie jest pewne że Hymer wystawi homologację jakąś a papiery od AL-Ko wydział komunikacji każe sobie wsadzić... Generalnie wychodzi na to, że nie ma co liczyć na podwyższenie DMC przy starszych budkach, które mają standardowe DMC, bo raczej na 100% nie mają warunków technicznych do tego (osie itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, golob napisał:

OK, czyli jednak była opcja i wtedy taka. Tak czy siak to nie opłacalne,  a podejrzewam że w Polskich warunkach prawnych nie możliwe - nawet czysto teoretycznie jak sie wymieni osie, nie jest pewne że Hymer wystawi homologację jakąś a papiery od AL-Ko wydział komunikacji każe sobie wsadzić... Generalnie wychodzi na to, że nie ma co liczyć na podwyższenie DMC przy starszych budkach, które mają standardowe DMC, bo raczej na 100% nie mają warunków technicznych do tego (osie itd).

Niemożliwe. Zabraniają przepisy. Liczy się tylko pierwotna homologacja i max na co był homologowany pojazd z osią fabryczną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:

Niemożliwe. Zabraniają przepisy. Liczy się tylko pierwotna homologacja i max na co był homologowany pojazd z osią fabryczną. 

Dokładnie. Podchodziłem do tematu :pupa: To co na tabliczce jest święte. Mimo, że na osi mam 100 kg. zapasu ( DMC cepki 850, oś 950 ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, BUMERANG napisał:

Dokładnie. Podchodziłem do tematu :pupa: To co na tabliczce jest święte. Mimo, że na osi mam 100 kg. zapasu ( DMC cepki 850, oś 950 ).

Jeżeli na osi miałeś 950, a buda buła homologowana w widełkach od 850 do 950 to mogłeś to zrobić. Ja miałem to samo w hobby, tylko wartości trochę wyższe. Tabliczka nie jest święta ? ja dostałem nową z nowym dmc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacekzoo napisał:

Tabliczka nie jest święta ? ja dostałem nową z nowym dmc

Do nowej czy używanej cepki? Ja po rozmowie z diagnostą na OSKP się poddałem.

Inny numer wyciąłem sobie z towarówką wymieniając stary dowód na nowy. Okazało się, że nagle nie mogę holować przyczepy bo ma za duże DMC. Na starym dowodzie nie było problemu przez 20lat :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, BUMERANG napisał:

Do nowej czy używanej cepki? Ja po rozmowie z diagnostą na OSKP się poddałem.

Tak, liczy się pierwotna homologacja. Moja obecna przyczepa była homologowana fabrycznie w przedziale 1250-1350 kg - bazowo na 1350 kg. Ja zmniejszyłem DMC do 1300 kg, i w każdej chwili mogę wrócić do 1350 kg, ale nic ponad to, nawet jeśli wymieniłbym oś na większą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.