Jump to content
leslaw_rzeszow

Najwydajniejsza energooszczędna lodówka do przyczepy / kampera 2020

Recommended Posts

maarec
Godzinę temu, danielpoz napisał:

2/3 to chyba sporo, pewnie nie problem jesli kolejny dzien jest sloneczny. Gorzej gdy pogoda nie rozpieszcze. Masz ladowanie z alternatora? 

ale to chyba większość zużywa lodówka, lub akumulator na wykończeniu ? ogrzewanie w wersji oszczędnej, oświetlenie, ładowarki, jakieś radio - to aż tak akumulatora nie zabija

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay

@danielpoz

Ładowanie z solara, z 230 i z alternatora. 
 

@leslaw_rzeszow
Wykonał tą instalacje człowiek który grubo ponad setke minikaperów zabudował. Ja się nie znam więc zaufałem podobnie jak inni. Póki co nie żałuje. Aczkolwiek tak jak Daniel mówi, gdyby przez kilka zimowych dni by była niska ciemna chmura, a do tego mocny mróz wymuszający grzanie, a więc dmuchanie non stop, to pewnie by mogło braknąć. Inna sprawa że wówczas by można wułączyć lodówkę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
18 minut temu, Cathay napisał:

 

@leslaw_rzeszow Inna sprawa że wówczas by można wułączyć lodówkę. 

i odpalić silnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay
18 minut temu, maarec napisał:

i odpalić silnik?

Nie. 

Mam na myśli że mając deficyt prądu i -5 na zewnątrz,  to lepiej zrezygnować z lodówki niż z ogrzewania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
10 godzin temu, leslaw_rzeszow napisał:

Liebherr odpana z patentu - lodówka domowa w przyczepie. Waga 39,5Kg!

Nawet nie masa (w moim przypadku) ale cena tej lodówki  mnie odrzuca  - za to będzie lodówka i przetwornica :) 

 

4 godziny temu, Cathay napisał:

Mam solar 270 wat, MPPT, aku 95 i przetwornicę 1000 wat.

1000W ciągłej czy szczytowej ?
Masz może schemat jak jest pożenione ładowanie aku pokładowego solarem i z altka ?

 

6 godzin temu, adaml61 napisał:

Jak zastosujesz układ uruchamiający lodówkę i przetwornicę  oparty na 2 przekażnikach . wtedy da rade używać do czegoś innego .Tylko wtedy taka przetwornica jak jest u mnie nie wystarczy .Osobiście nie mam takiego układu , raz że mi się nie chce budować takowego , dwa jest na razie zbędny  .A prąd jałowy jaki by nie był to zawsze strata , w pogodne dni się  tego nie widzi , jesienią i zimą  już tak .

Pewnie kupie  tę co linkowałem  3,6Ah dobowo  zeżre jałowy więc chyba nie będę kombinował z przekaźnikami ale masz rację jak jesień zima to każda Ah ma znacznie
Ale czytając to co pisze @Cathay to myślę że przy 320W solara i  ok 120-150Ah aku mogę sobie pozwolić na rozrzutność tych 3,6Ah na przetwornicy. Patrzyłem u Ciebie Adam jest 450/700W  ta co się przymierzam ma 550/650W myślę że będzie ok  bo  też raczej nie przewiduje  prądożernych odbiorników 230V a jak będzie źle to czasówka i lodówa 4-5h pauzy w nocy i też będzie :) 
Przy okazji pytanko jak do kol. Cathay  -  czy i  jak masz pożenione ładowanie aku z solara i altka ?
Samo ładowanie z solara i zabezpieczenie przed rozładowaniem aku spoko  ogarniam ale w połączeniu solar z altkiem mam trochę zagwozdkę żeby sie toto nie pogryzło w końcu to 2 rożne żródła ładowania :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
leslaw_rzeszow

@smok_wawelski Ty też jesteś na etapie budowy tylko campera, czytałem że panele flexy pękają i to wielkie g.. co sądzicie? Potrzebuję niskiej wagi i tu głównie tylko one wchodzą w grę do zasilania tej lodówki + ładowanie z auta

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Kampera to za duzo powiedziane default_smile.png

Tak lunałem stary kiosk warzywny i klece budżetową wersje vana na puszce - to jumper l3h2

Zakladam u mnie sztywne panele w ramach

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
adaml61

Ładowanie z alternatora na hebel , to znaczy przekaznik 120A po zapłonie z manualnym przełącznikiem między stacyjką a przekażnikiem . Jak wyłączam zapłon od razu odcina zabudowę . Alternator 120A z małym kołem pasowym .

12 godzin temu, Cathay napisał:

, gdyby przez kilka zimowych dni by była niska ciemna chmura, a do tego mocny mróz wymuszający grzanie, a więc dmuchanie non stop, to pewnie by mogło braknąć. Inna sprawa że wówczas by można wułączyć lodówkę

Stałem w tamtym roku po Bożym Narodzeniu pod Kotelnicą 3 dni , odpalałem kampera 2 razy po 1/2 godziny , solary zasypane śniegiem ogrzewanie cały czas włączone , telewizor z 4h , ale ja mam 200Ah .

Edited by adaml61 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

 

 

 

Ładowanie z alternatora na hebel , to znaczy przekaznik 120A po zapłonie z manualnym przełącznikiem między stacyjką a przekażnikiem

Hebel ogarniam. Chodzilo mi o to czy podczas jazdy ladujesz aku pokladowy jednoczesnie i z altka i z solara i jak to trzeba zrobić elektrycznie żeby siwy dym nie poszedł bo to 2 różne zrodla default_smile.png

Oczywiście jasne jest dla mnie ze pokładowy zaczyna byc ladowany z altka gdy rozruchowy jest full

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
adaml61

Jak świeci nie ma takiej potrzeby , a ładowanie podpięte jest przez przekażnik bezpośrednio pod aku , nic się nie dzieje , tak było zrobione i tak zostało .

9 minut temu, smok_wawelski napisał:

Oczywiście jasne jest dla mnie ze pokładowy zaczyna byc ladowany z altka gdy rozruchowy jest full

Powiedzmy, na heblu to ty decydujesz kiedy pstryknąć , jak wydasz 500 zł to tak będzie że jeden pełny to przyłączy drugi , mi szkoda tej kasy wolę przepuścić .

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Dzięki Adam za odp. oczywiście ze za 500zl to można trochę poheblowac wyznaje podobne zasady default_wink.png znam te urządzenia z automatycznym przełączaniem.

Kumam trochę elektryke ale de facto jestem mechanikiem default_smile.png

Bardziej chodzilo mi o to czy np polaczenie ładowania jednocześnie z altka i solara nie uwali np. regulatora bo tu nie jestem pewien.

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
adaml61

Było podłączone bez odcięcia po wyłączeniu zapłonu , solary uwaliły alternator .Mysle że jak wstawię taką diodę https://allegro.pl/oferta/dioda-schottky-stps12045tv-120a-45v-7576282724 to odizoluję obydwa układy ładowania .

Edited by adaml61 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Ok ale to wg mnie jednak nie całkiem załatwi sprawę - owszem załatwi ja w strone altka i aku rozruchowego 
Natomiast w czasie jazdy po załączeniu hebla altek i solar ładują jednocześnie pokładowy - tutaj się obawiam było nie było jest to jednoczesne ładowanie  aku pokładowego z dwu różnych żródeł,  i tu sie obawiam np. o regulator mppt - dobrze by było żeby ktoś "elektryczny" sie wypowiedział :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites
adaml61

Ale między regulator i aku też taka dioda , ta jest podwójna , czyli zabezpieczy prąd zwrotny na dwóch obwodach , na kierunku zaporowym ma 45V .

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejkos

Jak taka domowa lodówka sprawdzi się podczas jazdy w przyczepie? Wstrząsy są tam dożo więkrze niż w kamperze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...