Skocz do zawartości

Opony do przyczepy


Paweł 66

Rekomendowane odpowiedzi

Temat trochę "umarł" więc czas odświeżyć...

Jedną z pierwszych inwestycji w przyczepę jaką chcę mieć zrobioną przed sezonem, to nowe opony. Oryginalnie mam rozmiar 185x80 R14. Przyczepa 1200DMC.

Opony są już trochę stare i dodatkowo jedna trochę ma "uszczypnięty" bok. Jedna z nich pójdzie na zapas a na oś chcę nowe. Budżetowo raczej skromnie więc zastanawiam się nad tymi:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/ovation-v-02-185-80-r14-102-100-r-c#367955626

Ewentualnie jak coś to troszeczkę dołożyć:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/barum-vanis-2-185-80-r14-102-100-q-c#369492494

Barumy bardziej znana marka, ale te tańsze się ładniej błyszczą (żart) :)

Zakup raczej po nowym roku, ale już się rozglądam.  Proszę o opinie.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie wiem w jakim sezonie jeździsz, ale jeśli zahaczasz o wczesną wiosnę, późną jesień, albo ruszasz/planujesz ruszać zimą, może to:

Matador MPS400 Variant All Weather 2 185/80 R14 102/100 R | Darmowa dostawa | SklepOpon

Przyzwoite europejskie całosezony, w cenie chińczyka.

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, czyś napisał:

Nie wiem w jakim sezonie jeździsz, ale jeśli zahaczasz o wczesną wiosnę, późną jesień, albo ruszasz/planujesz ruszać zimą, może to:

Matador MPS400 Variant All Weather 2 185/80 R14 102/100 R | Darmowa dostawa | SklepOpon

Przyzwoite europejskie całosezony, w cenie chińczyka. 

 

Właśnie takie założyłem na wiosnę  tego roku  :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem, mam takie pod "znaczkiem" Viking (to samo, inna "marka, ale tańsze, niestety nie ma 185r14c), w busie (trafic) i sprawdzają się póki co w każdych warunkach, a latały i 150/h zimą przy -10, i w upłały, i w ulewie, i na śniegu. Nie ma co obawiać się np. zwiększonego zużycia paliwa latem, toczą się lekko, bez oporów, a na cepie szybciej się zestarzeją, niż zetrą nawet latem. 

6 minut temu, Maras napisał:

Właśnie takie założyłem na wiosnę  tego roku  :)  

I sezon letni zniosły bez problemów/widocznego zużycia?

U siebie mam 205-ki, ale też celuję żeby w przyczepie założyć te całosezony 185ki (jak znowu przymkną wyjazdy w ferie, to szybciej niż mi sie wydaje, bo holownik 4x4 już jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, czyś napisał:

Nie wiem w jakim sezonie jeździsz, ale jeśli zahaczasz o wczesną wiosnę, późną jesień, albo ruszasz/planujesz ruszać zimą, może to:

Matador MPS400 Variant All Weather 2 185/80 R14 102/100 R | Darmowa dostawa | SklepOpon

Przyzwoite europejskie całosezony, w cenie chińczyka

Również 2 sezony w przyczepie zrobiłem na wielosezonowych MPS400 bez zastrzeżeń.

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, czyś napisał:

Nie wiem w jakim sezonie jeździsz, ale jeśli zahaczasz o wczesną wiosnę, późną jesień, albo ruszasz/planujesz ruszać zimą, może to:

Matador MPS400 Variant All Weather 2 185/80 R14 102/100 R | Darmowa dostawa | SklepOpon

Przyzwoite europejskie całosezony, w cenie chińczyka.

 

Ciężko powiedzieć jak to jest z reguły, bo to był mój pierwszy sezon. Na zimę przyczepa nieprzygotowana, więc stoi aktualnie pod pokrowcem, ale nie wykluczam że może kiedyś...

Sezon zakończyłem całkiem niedawno, bo w połowie listopada, więc na upartego już prawie zima. Na wiosne chyba za długo nie wytrzymam żeby nie zwalić pokrowca i nie pojechać przynajmniej w kwietniu.

Nie oglądałem wielosezonów, bo myślałem, że będą droższe. Chyba mnie przekonałeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy co i jak. Są stereotypy (np. wielosezony droższe, magia znanego znaczka), ale jak przyjrzeć się bliżej, czasem wychodzi na odwrót. Tak samo, chciałem wziąć te MPS400 od Matadora, wyszperałem w necie Vikingi - ta sama opona, bieżnik, materiał, zakład produkcyjny (pod innym brandem tego samego koncernu), i jeszcze 50 zł na sztuce mniej.  Kiedyś np. zimówki Savy (eskimo S3) do osobówek - dawno temu gdy dopiero wchodziły na rynek, zrobiłem research na zagranicznych stronach, okazały się best bang for the money, ale każdy wtedy podchodził do tego jak pies do jeża. Jak coś jest dobre i się sprawdziło, nie zawaham się polecić.

Jako że sprawdzone w praktyce, jak widać, nie tylko przeze mnie, tym bardziej pomysł grzechu warty. Skromny budżet (cena chinki za było nie było europejski, i przyzwoity produkt), a otwierają się nowe możliwości (cała karawaningowa zima), ale też i wczesną wiosną/późną jesienią można ruszać bez żadnych obaw, że np. przyprószy, albo spadnie temperatura. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, czyś napisał:

Wszystko zależy co i jak. Są stereotypy (np. wielosezony droższe, magia znanego znaczka), ale jak przyjrzeć się bliżej, czasem wychodzi na odwrót. Tak samo, chciałem wziąć te MPS400 od Matadora, wyszperałem w necie Vikingi - ta sama opona, bieżnik, materiał, zakład produkcyjny (pod innym brandem tego samego koncernu), i jeszcze 50 zł na sztuce mniej.  Kiedyś np. zimówki Savy (eskimo S3) do osobówek - dawno temu gdy dopiero wchodziły na rynek, zrobiłem research na zagranicznych stronach, okazały się best bang for the money, ale każdy wtedy podchodził do tego jak pies do jeża. Jak coś jest dobre i się sprawdziło, nie zawaham się polecić.

Jako że sprawdzone w praktyce, jak widać, nie tylko przeze mnie, tym bardziej pomysł grzechu warty. Skromny budżet (cena chinki za było nie było europejski, i przyzwoity produkt), a otwierają się nowe możliwości (cała karawaningowa zima), ale też i wczesną wiosną/późną jesienią można ruszać bez żadnych obaw, że np. przyprószy, albo spadnie temperatura. 

@czyś wg Ciebie Matador będzie odbiegał np od GY? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, czyś napisał:

I sezon letni zniosły bez problemów/widocznego zużycia?

U siebie mam 205-ki, ale też celuję żeby w przyczepie założyć te całosezony 185ki (jak znowu przymkną wyjazdy w ferie, to szybciej niż mi sie wydaje, bo holownik 4x4 już jest)

Bez problemu .Mierzyć nie mierzyłem :) wyglądają ok. 

W mojej budzie miałem M+S od nowości i też bezproblemowo . 

Jak ktoś z nas potrafi zjechać bieżnik w takiej oponie przez 6 lat to chylę czoło a z drugiej strony zazdraszczam takich przebiegów z budą.

Tylko czemu w linku nie ma oznaczenia C ? 

bo moje mają  

Matador MPS400 Variant All Weather 2 185/80 R14 102/100R ab 60,80 € |  Preisvergleich bei idealo.de

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 205 to czemu myślisz o 185? Szersza opona, mniejsze ciśnienie, lepsze prowadzenie, większe szanse że nie wpadnie w dziurę, nie zapadnie się gdy będzie miękko...

 

Oznaczenia C - niektórzy twierdzą że to oznaczenie takiej samej opony ale wzmocnione (też cięższe i twardsze) - czyli jak opona ma nośność np 850kg to z oznaczeniem C będzie to np 975kg.

Jeżeli przy opnie bez C jest spełniona nośność, to nie widzę w tym problemu, ale np w moim dostawczaku wulkanizator kiedyś bardzo marudził na moje opony, że nie są C...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maras napisał:

Bez problemu .Mierzyć nie mierzyłem :) wyglądają ok. 

W mojej budzie miałem M+S od nowości i też bezproblemowo . 

Jak ktoś z nas potrafi zjechać bieżnik w takiej oponie przez 6 lat to chylę czoło a z drugiej strony zazdraszczam takich przebiegów z budą.

Tylko czemu w linku nie ma oznaczenia C ? 

bo moje mają  

Matador MPS400 Variant All Weather 2 185/80 R14 102/100R ab 60,80 € |  Preisvergleich bei idealo.de

Niżej w danych technicznych jest Dodatkowe oznaczenie "C". Myślę, że to to.

1 godzinę temu, Misio napisał:

Jak masz 205 to czemu myślisz o 185? Szersza opona, mniejsze ciśnienie, lepsze prowadzenie, większe szanse że nie wpadnie w dziurę, nie zapadnie się gdy będzie miękko...

Na śliskiej powierzchni akurat szerokość zbytnio nie pomaga. Ale z tym miękkim podłożem to jak najbardziej. Lepiej na szerokiej. 

1 godzinę temu, Misio napisał:

Oznaczenia C - niektórzy twierdzą że to oznaczenie takiej samej opony ale wzmocnione (też cięższe i twardsze) - czyli jak opona ma nośność np 850kg to z oznaczeniem C będzie to np 975kg.

Jeżeli przy opnie bez C jest spełniona nośność, to nie widzę w tym problemu, ale np w moim dostawczaku wulkanizator kiedyś bardzo marudził na moje opony, że nie są C...

Też tak to rozumiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Piotrekm13 napisał:

Na śliskiej powierzchni akurat szerokość zbytnio nie pomaga. Ale z tym miękkim podłożem to jak najbardziej. Lepiej na szerokiej.

na śliskim...

1) szersza opona ma większe szanse złapać jakiś kawałek czegoś o większej przyczepności - poza tym z przyczepą to w trudnych warunkach to jednak ciut wolniej się jeździ...

2) niższe ciśnienie w oponie - większa powierzchnia styku - lepsza przyczepność...

Więc tak czy siak...szersza chyba jednak lepsza...

 

Ponad to:

W przypadku opon do przyczepy głównie skłaniał bym się do opon o sporych rowkach podłużnych, zwiększające przyczepność boczną która moim zdaniem jest najważniejsza w trudniejszych warunkach...w przypadku przyczepy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.