Skocz do zawartości

Opony do przyczepy


Paweł 66

Rekomendowane odpowiedzi

Masz rację dam 4,5 ; upuścić zawsze można ; wymianę , wyważenie i nabicie azotem robi kolega z którym od pomad 20 lat współpracuję .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

16 godzin temu, Batman napisał:

Goodride ja bym odpuścił. Kiedyś kupiłem samochód z tymi oponami - latem na śliskim jak na lodzie.

Nexen - znajomy na w Audi Q5 i sobie chwali

Imperial - miałem w Sebringu - mega fajne.

Ale to w temacie samochodów osobowych. Czy w przyczepach będzie tak samo? Nie wiem.

 

Co powiecie o dobrych oponach bieżnikowanych? Miałem Targumy kolejno w Citroenie C5, Mitsubishi Galant, później Ecoopony w Volvo S40 i wszystko było okej, czy to na suchym, deszczu czy na śniegu. Wadą jest większa głośność (w przyczepie bez znaczenia) oraz większe opory toczenia (to już istotne).

Taniej można tylko używane nalewki.... pytanie czy warto....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie opon bieżnikowanych .Kiedyś podczas rozmowy na kempingu w Grecji pewien Niemiec skarżył się że diagnosta na przeglądzie wpisał mu ograniczenie szybkości do 120km/h.Powód bieżnikowane opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szwedki napisał:

Odnośnie opon bieżnikowanych .Kiedyś podczas rozmowy na kempingu w Grecji pewien Niemiec skarżył się że diagnosta na przeglądzie wpisał mu ograniczenie szybkości do 120km/h.Powód bieżnikowane opony.

Dla Hobbika mam do 100/h pod warunkiem , że opony mają < 6 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Commander napisał:

Kumho to Korea, ale nie Północna ?

Otóż to. Mają kilka bardzo fajnych modeli. Nie można tego porównywać to typowych chińczyków typu ling long czy sunfull.

Edytowane przez dudek_t (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 6.03.2022 o 08:59, janm napisał:

Zakupiłem 3 szt , nabijam 4atm azotem ( podnoszę DMC z 1200 do 1350 ) no i zobaczymy jak to się będzie kulać ;):hej:

20220306_084914.jpg

No to ja mam dokładnie te opony od 6 sezonów i właśnie przyszła pora na zmianę (rocznik 2016). W sumie nic złego nie mogę powiedzieć, ale też nie mam porównania do innych opon. 

Jedyny "minus", to przez te 6 sezonów zjadło mi prawie cały bieżnik. Nie wiem, czy to wina opony, czy to po prostu moja eksploatacja. A może po prostu opona wielosezonowa szybciej się zużywa? ( w sumie dopiero dzisiaj się dowiedziałem, że miałem wielosezony :D)

Dwa razy byłem na Chorwacji, raz we Włoszech, raz w Albanii a ostatnie dwa sezony koronaświrusowe w Polsce. Tak więc być może południowe ciepło się przyczyniło do zjechanie się bieżnika. Przebieg obstawiam na jakieś 30 max 40 tyś. MR przyczepy ponad 1500kg

W dniu 6.03.2022 o 09:07, szary11 napisał:

Jak dobrze kojarzę dane z tabliczek znamionowych to dla tego rozmiaru opon zalecane było 4.5bara. Mam ten sam rozmiar i tak już z pamięci zawsze pompuje (poprzednią 1300dmc i teraz 1400dmc) do tej wartości.

Ja mam DMC 1400 (oryginalne 1500) i na nadkolu mam napisane 4,5 bara i tak jeżdżę :ok: (jak sobie przypomnę, by sprawdzić ciśnienie - zazwyczaj tylko na wiosnę :ph34r:)

 

Tak czy siak, zastanawiam się, w co iść. Wymienialiście ostatnio w rozmiarze 185R14C takie opony:

- Matador MPS400 VARIANT ALL WEATHER 2
- Barum Vanis 2
- Goodyear Vector 4Seasons Cargo
- Continental VanContact 4Season
a może po prostu zostać przy aktualnych GT Radial KargoMax ST-6000?

Cały czas myślałem, że gościu mi założył przy sprzedaży jakieś chinole no-name'y, ale one są i u nas dostępne i niby projekt niemiecki a wykonanie chińskie a i na forum sporo opisów ;) Jednak ze względu na zużycie, chyba przeszedłbym na poziom wyżej (o ile jest sens). Co polecicie, by się mniej zużywało? Nie chcę wydać fortuny ale też nie chcę żydzić, by przez zaoszczędzone 2 stówki mieć zwalone wakacje :zly:

Plus tych Gt Radial to większa nośność - 104/102N, choć 102/100R też powinno wystarczyć, choć już będę blisko max opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2022 o 08:59, janm napisał:

Zakupiłem 3 szt , nabijam 4atm azotem ( podnoszę DMC z 1200 do 1350 ) no i zobaczymy jak to się będzie kulać ;):hej:

20220306_084914.jpg

Byłem na majówce nad morzem i wydają się być ok ale prawdziwy test przejdą za 3 tygodnie do GR ( oryginał były o 1cm niższe i kuśwa musiałem całego mowera przesuwać a sami wiecie jak to się fajnie robi na glebie bez kanału )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lbuster ale Kargomax ST-6000 to nie są wielosezony przecież. Kto Ci powiedział, że to są opony wielosezonowe?

 

6 lat w takich warunkach w budzie, przy tak intensywnym użytkowaniu to jest bardzo dobry wynik. U mnie te opony zmieniałem po 4 sezonach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, lbuster napisał:

Wymienialiście ostatnio w rozmiarze 185R14C takie opony:

- Matador MPS400 VARIANT ALL WEATHER 2

Mam te Matadory już w drugiej przyczepie, teraz właśnie zakładałem ten rozmiar który ty masz 185R14C, wcześniej miałem 15".

Nie mam żadnych uwag do nich aczkolwiek w śniegu nie jeździłem ale w każdą inną pogodę tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku zakładałem do przyczepy nowe opony i wybrałem Kargomax ST-6000. Takie były oryginalnie założone i szukając opon o podobnych parametrach nie znalazłem nic innego. Było jeszcze dosłownie kilka innych nieznanych mi marek z Azji zapewne, więc po prostu nie kombinowałem tylko wziąłem to co założył producent. Ktoś tu kiedyś pisał że mu te opony się szybko zajechały, ale szczerze mówiąc przy moim użytkowaniu 6 lat powinny wytrzymać bez problemu. No chyba, że będę miał wyjątkowego pecha. 

Nigdzie nie znalazłem informacji, że Kargomax ST-6000 to opony letnie, natomiast widnieje na nich informacja, że są dedykowane tylko do przyczep, więc może to ktoś miał na myśli pisząc o wielosezonówkach, biorąc pod uwagę rzadsze przypadki wymiany opon w przyczepach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Marcin_G napisał:

Nigdzie nie znalazłem informacji, że Kargomax ST-6000 to opony letnie, natomiast widnieje na nich informacja, że są dedykowane tylko do przyczep, więc może to ktoś miał na myśli pisząc o wielosezonówkach, biorąc pod uwagę rzadsze przypadki wymiany opon w przyczepach.

Kargomax ST-6000 to są typowe letnie opony do dostawczaków: 

image.png.405c39aa7f055c522646aba6453416aa.png

Chociaż producent na swojej stronie faktycznie pisze o przeznaczeniu karawaningowym.

image.thumb.png.22545af7073401bb046855d498be2b74.png

i niby mają nawet oznaczenie M+S, co wg mnie jest nieprawdą, bo niczego takiego, przynajmniej na mojej oponie, nie było. Na samej etykiecie też ani słowa o tym, że to wielosezony. Samo M+S nie oznacza, że opona jest wielosezonowa, a jedynie że nadaje się na śliskie nawierzchnie. Więc generalnie to bardziej opona "uniwersalna" a nie wielosezonowa - nie ma homologacji zimowej.

image.thumb.png.b99147671e56d8b8d745f275948999d9.png

 

image.png.76eb28e367f24606a24f7978e8137d79.png

Żeby opona była wielosezonem i miała homologację zimową to na etykiecie powinien być taki znaczek:
 

image.png.bb16cd8bb3d103e24dc93b3ce8cd6c52.png

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacek00 napisał:

Kargomax ST-6000 to są typowe letnie opony do dostawczaków: 

(...)

Chociaż producent na swojej stronie faktycznie pisze o przeznaczeniu karawaningowym.

Producent jest mocno niekonsekwentny w opisach. Z jednej strony kargo, co by sugerowało zastosowanie w samochodach dostawczych, z drugiej informacja o przeznaczeniu karawaningowym, a z trzeciej wyraźna informacja na samej oponie, że należy montować tylko w przyczepach.

 

12 minut temu, jacek00 napisał:

i niby mają nawet oznaczenie M+S, co wg mnie jest nieprawdą, bo niczego takiego, przynajmniej na mojej oponie, nie było.

Na mojej oponie też chyba nie ma oznaczenia M+S, ale sprawdzę z ciekawości. Ten bieżnik jakiś taki.... niby letni, ale jakby ktoś tam na siłę lamelki nacinał.... Klasyczna zimówka to nie jest, ale może i ona się jakoś sprawdzi na błocie pośniegowym. Więc może dlatego traktują ją jako wielosezon. O ile w kempingach może jeszcze się wymienia opony na zimę, to w przyczepach towarowych chyba rzadko. Stąd już jak założysz tak jeździsz do zdarcia bieżnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Marcin_G napisał:

Producent jest mocno niekonsekwentny w opisach. Z jednej strony kargo, co by sugerowało zastosowanie w samochodach dostawczych, z drugiej informacja o przeznaczeniu karawaningowym, a z trzeciej wyraźna informacja na samej oponie, że należy montować tylko w przyczepach.

Wiersz, ta opona ma już swoje lata. Pewnie było tak, że pierwotnie powstała jako opona do dostawczaków, a z biegiem lat przeznaczyli ją do karawaningu, bo do dostawczaków są już nowe modele ;) 

Cytat

 

Na mojej oponie też chyba nie ma oznaczenia M+S, ale sprawdzę z ciekawości. Ten bieżnik jakiś taki.... niby letni, ale jakby ktoś tam na siłę lamelki nacinał.... Klasyczna zimówka to nie jest, ale może i ona się jakoś sprawdzi na błocie pośniegowym. Więc może dlatego traktują ją jako wielosezon. O ile w kempingach może jeszcze się wymienia opony na zimę, to w przyczepach towarowych chyba rzadko. Stąd już jak założysz tak jeździsz do zdarcia bieżnika.

Więc to o to chodzi. Pewnie opis powstał tak samo jak w przypadku tego, że to opony dedykowane do karawaningu ;) Z ciekawostek, to na stronie producenta ta opona znajduje się w zbiorze opon letnich. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.