Skocz do zawartości

Akumulator LiFePO4 zamiast kwasowego


Yaca1966

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dla mnie jedynym wyjściem jest zakup nadwymiarowego AKU z nadwymiarowym BMSem w stosunku do podłączanych odbiorników, stosowanie na klemie bezpieczników niższych od możliwości BMSa, na zimę odłączanie ładowania z solara/alternatora.

No chyba, że zakupimy lepszy regulator który jest odporny na odłączenie AKU. Tak czy siak, cena samego AKU LiFePO4 nam się podnosi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Codzienne odbiorniki nie są problemem.Jedynie mover i tu pytanie czy aku z BMS ze szczytowym prądem 150 A  a 100 A ciągłym załatwi sprawę czy dla bezpieczeństwa lepiej na czas manewrów rozłączać panel? A jaki w takim razie regulator solarny załatwiłby sprawę-konkretny model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy Victronie nie ma skoków napięcia...

Kolega @Paweł7  pokazywał tu testy - nie mam czasu teraz szukać tego przez telefon (siedzę na dachu a w Krakowie dziś cudowna pogoda ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2023 o 17:34, mundek28 napisał(a):

Mam pytanie -instalacja solarna w przyczepie z regulatorem ładowania. Akumulator AGM zastępuję LiFePO4. I jak to jest? Teraz gdy odłączam akumulator to muszę najpierw rozłączyć obwód z solara a gdy BMS akumulatora LiFePO4 go rozłączy to co z rozłączeniem obwodu solara?

Ciekawe pytanie. Mam regulator victrona pod lifepo4 i na razie nic się nie działo.
Zastanawiam się kiedy BMS miałby odciąć całkowicie ładowanie? Chyba w przypadku niskiej temperatury jeśli ma takie zabezpieczenie.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest napisane że przy Epeverze występują te skoki...

Teraz, Voku napisał(a):

Zastanawiam się kiedy BMS miała by odciąć całkowicie ładowanie, chyba w przypadku niskiej temperatury jeśli ma takie zabezpieczenie. 

Lub gdy przeciążymy akumulator - pociągniemy więcej prądu niż puści BMS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Misio napisał(a):

Ale jest napisane że przy Epeverze występują te skoki...

Lub gdy przeciążymy akumulator - pociągniemy więcej prądu niż puści BMS...

A nie jest tak że wtedy odcina wyjście (pobieranie)? A ładowanie dalej działa? Musiał bym to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to ta sama linia przewodowa (z akumulatora - te same klemy)...nie widzę też innego rozwiązania.

Poza tym akumulator tak jakby zasila regulator - jak BMS odetnie "zasilanie" bo go przeciążymy to właśnie przy Tracerze dzieją się "dziwne rzeczy"...

Do tego dodam - jak odcinam "heblem" to też cały akumulator...a regulator zostaje z solarami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.