Skocz do zawartości

Akumulator LiFePO4 zamiast kwasowego


Yaca1966

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, coxWlkp napisał(a):

Tylko, że Orion izoluje akumulatory przynajmniej ten którego kartę wysłałem. Nic tam się nie zwiera.

Tak, napisałem że jest separatorem. Ale energoblok fabryczny w pojazdach kempingowych też ma separator i jeżeli nie przemyślisz podłączenia ładowarki DC-DC to wraz z jej uruchomieniem połączysz jednocześnie akumulatory omijając ładowarkę DC-DC :) nie musi tak być ale może :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marek230482 napisał(a):

Każdy producent albo boi się ingerencji albo po prostu nie leży to w jego interesie. Nie ma się co dziwić. 

Dlatego ingerencja w instalacje zawsze może zostać odkryta (jeśli nie masz faktury od autoryzowanego) masz problem. Dlatego takie rozwiązanie jak Victron się sprawdza bo nie trzeba ingerować a działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to i tak niewielki odsetek ludzi zderzających się z takim problemem. Jest na prawdę niewielu - to raczej wyjątki - którzy kupują nowe auto i chcą je przerabiać. W zasadzie jak kogoś stać na nowy pojazd to kupuje go już przygotowanego do swoich celów (kamper, kampervan itp). Przeróbki, przebudowy, modyfikacje w zdecydowanej większości wykonuje się na mniej lub bardziej używanych pojazdach. A wtedy nikogo zupełnie nie interesują gwarancje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marek230482 napisał(a):

Tak, napisałem że jest separatorem. Ale energoblok fabryczny w pojazdach kempingowych też ma separator i jeżeli nie przemyślisz podłączenia ładowarki DC-DC to wraz z jej uruchomieniem połączysz jednocześnie akumulatory omijając ładowarkę DC-DC :) nie musi tak być ale może :) 

Hmm chyba zaczynam rozumieć o czym piszesz. Niestety niektórych urządzeń faktycznie czasami samemu lepiej nie montować! @smok_wawelski opisywał swoją instalacje i chyba użył Cyrix … zresztą na przekaźnikach wszystko występujesz :) ale to wymaga wiedzy i konkretnego przypadku :) a zwarcie plusa z minusem przy stałym zawsze spawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Tomiy napisał(a):

Z tego co widzę w apce to victron ma tryb "smart alternator" i wykrywanie włączenia silnika. Jak to działa to nie wiem bo nie mam takiej ładowarki

mam oriona ale w kartoniku, nie zamontowany ;) Mogę coś sprawdzić, auto ze smart alternatorem też mam. To urządzenie nie ma dodatkowego wejścia na jakikolwiek sygnał ze stacyjki. jest tylko wejście z akumulatora rozruchowego i wyjście na hotelowy. Zworka jest do podłączenia w jej miejsce opcjonalnego wyłącznika, jeśli chcesz mieć możliwość wyłączenia ładowania z alternatora. Albo do wpięcia jakiejś ciekawej automatyki: np. "jak jest dobre ładowanie z solarów, to wyłącz ładowanie z alternatora" czy cokolwiek tam chcecie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Voku napisał(a):

Zastanawia mnie tylko w jaki sposób energoblok wie że nie ma podłączonego AGM? Bo teoretycznie powinien stosować schemat ładowania pod AGM czyli im bardziej aku naładowany tym wolniejsze ładowanie, tak to u ciebie działa? 
Ja mam ładowarkę DC-DC 25-30A i cały czas mam stała moc ładowania od 0 do 100% naładowania akumulatora ok 25A + to co wygeneruje solar

Tak to chyba działa. Tylko u mnie mogę tylko wybrać chyba pomiędzy gel a agm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marek230482 napisał(a):

Myślę że to i tak niewielki odsetek ludzi zderzających się z takim problemem. Jest na prawdę niewielu - to raczej wyjątki - którzy kupują nowe auto i chcą je przerabiać. W zasadzie jak kogoś stać na nowy pojazd to kupuje go już przygotowanego do swoich celów (kamper, kampervan itp). Przeróbki, przebudowy, modyfikacje w zdecydowanej większości wykonuje się na mniej lub bardziej używanych pojazdach. A wtedy nikogo zupełnie nie interesują gwarancje

Jest cała gama zabudów, jeśli chodzi o dostawczaki, ich zabudowywanie jest raczej na porządku dziennym. Sprzedawca w salonie już w jednym z pierwszych pytań ustala czy auto jest do zabudowy, wówczas może być od razu wyprowadzona do ładowni końcówka instalacji elektrycznej oraz dodatkowy akumulator. Kamper to tylko jedna z możliwości, auto może być jakimś warsztatem, samochodem diagnostycznym do jakichś urządzeń telekomunikacyjnych czy wodociągowych, i jeszcze pierdyliardem innych zabudów o których nie mamy nawet pojęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

mam oriona ale w kartoniku, nie zamontowany ;) Mogę coś sprawdzić, auto ze smart alternatorem też mam. To urządzenie nie ma dodatkowego wejścia na jakikolwiek sygnał ze stacyjki. jest tylko wejście z akumulatora rozruchowego i wyjście na hotelowy. Zworka jest do podłączenia w jej miejsce opcjonalnego wyłącznika, jeśli chcesz mieć możliwość wyłączenia ładowania z alternatora. Albo do wpięcia jakiejś ciekawej automatyki: np. "jak jest dobre ładowanie z solarów, to wyłącz ładowanie z alternatora" czy cokolwiek tam chcecie.

Jestem lepszy - mam zamontowanego w budzie ale jeszcze nie połączony z alternatorem samochodu :) serwis Forda zawodzi :) 

4508A55B-5967-427C-AD5A-EDB1E94CD990.thumb.jpeg.ab424fc412151f2f0dad344dda4aa584.jpegale w tym roku się gwarancja kończy wiec jak autoryzowanemu się nie uda to podłączę to sam. Narazie buda jedzie na solarach a do Norwegii dopiero w 2025 :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Jest cała gama zabudów, jeśli chodzi o dostawczaki, ich zabudowywanie jest raczej na porządku dziennym. Sprzedawca w salonie już w jednym z pierwszych pytań ustala czy auto jest do zabudowy, wówczas może być od razu wyprowadzona do ładowni końcówka instalacji elektrycznej oraz dodatkowy akumulator. Kamper to tylko jedna z możliwości, auto może być jakimś warsztatem, samochodem diagnostycznym do jakichś urządzeń telekomunikacyjnych czy wodociągowych, i jeszcze pierdyliardem innych zabudów o których nie mamy nawet pojęcia

Podoba mi się Twój optymizm … pewnie tak jest ale w Niemczech :) 

My kupiliśmy Forda nowego pod konkretne przeznaczenie … niestety jak już opłacasz fakturę zakupu i zarejestrujesz na siebie to nieważne są ustalenia … kupiłeś to jest to Twój problem bo Ty jesteś właścicielem … a Ford Polska ma to wszystko głęboko i jeśli Ci się coś nie podoba możesz z tym  iść do sądu. … wrrr zmieniliśmy temat :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, coxWlkp napisał(a):

jeszcze nie połączony z alternatorem samochodu :) serwis Forda zawodzi :) 

Dwóch śrubek nie potrafią odkręcić i przykręcić oczek z kabelka? Czy tam trzeba jakiegoś bardziej zaawansowanego wpięcia? (teraz każda żarówka ma czujnik, to wcale bym się nie dziwił, że trzeba ogarniać jakieś dodatkowe rzeczy żeby komp nie sapał, że jakieś anomalie energetyczne występują i mu energia przepada..)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, marek230482 napisał(a):

Czyli z nowymi busami nie jest źle. Ale z pickup'ami już tak :lol:

Heheeh wróżka czy co image.png.65aa4bad7f921a41617af2d902fe1159.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

Jak pisze a ciągniku to mi klawiatura szwankuje :) przepraszam 

3 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Dwóch śrubek nie potrafią odkręcić i przykręcić oczek z kabelka? Czy tam trzeba jakiegoś bardziej zaawansowanego wpięcia? (teraz każda żarówka ma czujnik, to wcale bym się nie dziwił, że trzeba ogarniać jakieś dodatkowe rzeczy żeby komp nie sapał, że jakieś anomalie energetyczne występują i mu energia przepada..)
 

Do Forda ta technologia jeszcze nie dotarła … narazie trenują zabezpieczenia antykorozyjne :) i mocowanie ładunku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie -instalacja solarna w przyczepie z regulatorem ładowania. Akumulator AGM zastępuję LiFePO4. I jak to jest? Teraz gdy odłączam akumulator to muszę najpierw rozłączyć obwód z solara a gdy BMS akumulatora LiFePO4 go rozłączy to co z rozłączeniem obwodu solara?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.