Skocz do zawartości

Akumulator LiFePO4 zamiast kwasowego


Yaca1966

Rekomendowane odpowiedzi

W niedzielę padl pomysł wycieczki nad jezioro. Były całe 4 stopnie C. Wystawiłem więc kampera spod wiaty na słońce. Odpaliłem ogrzewanie na 230V z przetwornicy. Po chwili juz skromne 70A leciało zamienione na ciepło.

Zużyłem 20% z mojego lifepo4, które po odpaleniu silnika i solarach przy ładowaniu pod 40A... wróciły zanim dojechaliśmy nad to jezioro.

Muszę tylko wymienić regulator od solarow bo mam 20A i już idzie pełną mocą.

Kusi mnie ten kombajn enerblock. Z ładowarką dc-dc, regulatorem, ładowarką w jednym. Nie wiem tylko gdzie ja mu tam znajdę kabel od alternatora do podpięcia i jak to z energoblokiem połączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowszych autach klasycznego sygnału ładowania z alternatora może nie być. Tak też jest w moim nowym nabytku. Sporo sie naszukalem w necie. Dopiero na zagranicznych forach wyczytałem w których miejscach magistrali można znaleźć sygnał. W moim wypadku była to pojawiająca się masa którą dopiero wysterowałem przekaźnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, maarec napisał(a):

W niedzielę padl pomysł wycieczki nad jezioro. Były całe 4 stopnie C. Wystawiłem więc kampera spod wiaty na słońce. Odpaliłem ogrzewanie na 230V z przetwornicy. Po chwili juz skromne 70A leciało zamienione na ciepło.

Zużyłem 20% z mojego lifepo4, które po odpaleniu silnika i solarach przy ładowaniu pod 40A... wróciły zanim dojechaliśmy nad to jezioro.

Muszę tylko wymienić regulator od solarow bo mam 20A i już idzie pełną mocą.

Oglądałem dziś filmik o instalacjach victronów jak robia w USA - nooo fajnie to wyglądało - 35A z solarów a po odpaleniu silnika +35A=69,9A. W 2 godziny cały aku naładujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, maarec napisał(a):

 

Kusi mnie ten kombajn enerblock. Z ładowarką dc-dc, regulatorem, ładowarką w jednym. Nie wiem tylko gdzie ja mu tam znajdę kabel od alternatora do podpięcia i jak to z energoblokiem połączyć.

Jaki dokładnie kabel trzeba poszukać (nazwa/ jakieś sterowanie?) unas są magicy Co tylko Ducato obsługują, z tego co wiem to Ducato po 2018r to inne auto, elektryczne skomplikowane, jedno zależne od drugiego, nawet radio ciężko podmienić. Mogę coś potpytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, peja76 napisał(a):

Jaki dokładnie kabel trzeba poszukać (nazwa/ jakieś sterowanie?) unas są magicy Co tylko Ducato obsługują, z tego co wiem to Ducato po 2018r to inne auto, elektryczne skomplikowane, jedno zależne od drugiego, nawet radio ciężko podmienić. Mogę coś potpytać.

Myślę, że sam tego nie ogarnę a podjadę do magika.

17 minut temu, Tomiy napisał(a):

Oglądałem dziś filmik o instalacjach victronów jak robia w USA - nooo fajnie to wyglądało - 35A z solarów a po odpaleniu silnika +35A=69,9A. W 2 godziny cały aku naładujesz

U mnie już szło pod 40A, regulator od solara blokował. Z alternatora też max 20A idzie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, marek230482 napisał(a):

W nowszych autach klasycznego sygnału ładowania z alternatora może nie być. Tak też jest w moim nowym nabytku. Sporo sie naszukalem w necie. Dopiero na zagranicznych forach wyczytałem w których miejscach magistrali można znaleźć sygnał. W moim wypadku była to pojawiająca się masa którą dopiero wysterowałem przekaźnik.

 

Możesz zamontować przekaźnik który się zapina przy napięciu ładowania 13,5+ i sygnał nie jest Ci potrzebny. 

https://allegro.pl/oferta/automat-modul-kontroler-swiatla-do-jazdy-dzienne-13400661613 
 

to również się nada :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maarec napisał(a):

W niedzielę padl pomysł wycieczki nad jezioro. Były całe 4 stopnie C. Wystawiłem więc kampera spod wiaty na słońce. Odpaliłem ogrzewanie na 230V z przetwornicy. Po chwili juz skromne 70A leciało zamienione na ciepło.

Zużyłem 20% z mojego lifepo4, które po odpaleniu silnika i solarach przy ładowaniu pod 40A... wróciły zanim dojechaliśmy nad to jezioro.

Muszę tylko wymienić regulator od solarow bo mam 20A i już idzie pełną mocą.

Kusi mnie ten kombajn enerblock. Z ładowarką dc-dc, regulatorem, ładowarką w jednym. Nie wiem tylko gdzie ja mu tam znajdę kabel od alternatora do podpięcia i jak to z energoblokiem połączyć.

To ile ty masz na dachu? I ile ci daje teraz energoblock skoro ładuje ci 40A? 
To bardzo dobry wynik. U mnie ładowarka + solary dają w lato słońcu około 40-45A 
Ten kombajn ma chyba tylko 25A ładowania. więc szału nie ma.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, coxWlkp napisał(a):

Możesz zamontować przekaźnik który się zapina przy napięciu ładowania 13,5+ i sygnał nie jest Ci potrzebny. 

https://allegro.pl/oferta/automat-modul-kontroler-swiatla-do-jazdy-dzienne-13400661613 
 

to również się nada :) 

Prosty genialny pomysł, bez szukania i ingerencji w auto:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, peja76 napisał(a):

Prosty genialny pomysł, bez szukania i ingerencji w auto:ok:

Oczywiście można iść dalej :) z CAN wyciągniesz wszystko … ale proste jest piękne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Voku napisał(a):

To ile ty masz na dachu? I ile ci daje teraz energoblock skoro ładuje ci 40A? 
To bardzo dobry wynik. U mnie ładowarka + solary dają w lato słońcu około 40-45A 
Ten kombajn ma chyba tylko 25A ładowania. więc szału nie ma.  

20A z dachu przy panelach 340W - ale powinien być regulator 30A, rozważam kolejne panele i większy regulator.

z alternatora 17-22A według kulometru, bez odpalonej lodówki.

gdzieś chyba elektroblok trzyma to ładowanie na tym poziomie i wyżej nie puści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, coxWlkp napisał(a):

Możesz zamontować przekaźnik który się zapina przy napięciu ładowania 13,5+ i sygnał nie jest Ci potrzebny. 

https://allegro.pl/oferta/automat-modul-kontroler-swiatla-do-jazdy-dzienne-13400661613 
 

to również się nada :) 

dobry pomysł. Muszę sprawdzić, czy u mnie zawsze ładowanie idzie na takim napięciu, bo nie jest to takie pewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jak ten enerblock jest oprogramowany i czy wogóle jakieś oprogramowanie jest na niego z możliwością ustawień parametrów. Najlepiej byłoby się wpisąć pod/koło akumulatora rozruchowego. W victronach przy ładowarce dc-dc można ustalić powyżej jakiej wartości napięcia zaczyna działać, czyli działanie jak ten przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie genialny bo jak masz inteligentny alternator to napięcie w czasie jazdy spada poniżej 13 i wtedy już nie masz sygnału o pracy. Wtedy jednak opłaca się pogrzebać na forum i znaleźć ten sygnał w sieci can

Dlatego nie zamontowałem takiego urządzenia tylko szukałem sygnału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, marek230482 napisał(a):

Dlatego nie zamontowałem takiego urządzenia tylko szukałem sygnału

Trzeba by było temat rozeznać dla konkretnego samochodu. W Ford Ranger ten przekaźnik się sprawdza nie wiem jak w innych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marek230482 napisał(a):

Nie genialny bo jak masz inteligentny alternator to napięcie w czasie jazdy spada poniżej 13 i wtedy już nie masz sygnału o pracy. Wtedy jednak opłaca się pogrzebać na forum i znaleźć ten sygnał w sieci can

Dlatego nie zamontowałem takiego urządzenia tylko szukałem sygnału

No dobrze ale jak odpalisz auto to na początku altek zaczyna ładować, trwa to może z 30s, czy to nie starczy aby wzbudzić ładowarkę DC-DC? przecież jak ona zacznie pobierać prąd to alternator czuje pobór i wtedy czasami nie ładuje już cały czas? W tym Can jaki sygnał trzeba poszukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.