Skocz do zawartości

Wypadki


andiat

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, maarec napisał(a):

Przerażające jest to, że pojazd stał tam od 23:30 czyli 1,5h przed wypadkiem lub dłużej - przynajmniej takie info krążyło w sieci. Jak to możliwe, że nikt nie zareagował ? jeżeli objawiał się faktycznie tuż przed oczami kierowców to ja bym dzwonił z drogi na służby. U mnie na A1 (wiem, inna klasa drogi) takie zatrzymane pojazdy patrol obstawia do 15 minut.

 

To jasne. Było kilka zgłoszeń do służb o stojącym pojeździe -  0 reakcji. Znając realia zapewne wstydzili się znajomości języka angielskiego itp.  Jeżeli zgłoszenia były adekwatnie wcześniej to winę ponosi policja.

Przed kamperem mogło jechać auto ciężarowe lub bus/plandeka, wystarczy że ten pierwszy uskoczył w ostatniej chwili. Sprawę może wyjaśnić ew. nagranie. Nie wiemy też czy lewy pas był wolny.

 

Edytowane przez BIGL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

23 minuty temu, Suzu4x4 napisał(a):

w transicie i w ducato już są , w sprinterach i crafterach były już od kilku lat ;)

 

 

Kuba - z ciekawości.. Ty już masz te radary ? od lat myślę, że przydałoby się to ustrojstwo mieć, nie tylko w kamperze.

 

Swoją drogą - mijałem tych ciężarówek amerykańskiej armii kilkadziesiąt przez weekend na A4. Możliwe, że  to nawet z tego samego konwoju z Niemieckich baz do Ukrainy. Wczoraj nawet sprawdzałem - mają światła z tyłu, może nie jakieś mocne ale świeciły. Gdzieś w sieci widziałem zarzut, że oni ogółem bez świateł na naczepach jeżdżą.

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maarec napisał(a):

Kuba - z ciekawości.. Ty już masz te radary ? od lat myślę, że przydałoby się to ustrojstwo mieć, nie tylko w kamperze.

w osobówkach mam , w kamperze nie.

ze dwa razy mi zadziałał , można stracić zęby .

nie pamiętam dokładnie bo już dawno  czytałem instrukcję ale z tego co pamiętam to u mnie powyżej 60 km/h  hamulec antykolizyjny nie działa na statyczne obiekty czyli w przypadku jazdy autostradowej i  stojącej ciężarówki system  by nie zadziałał, ciężarówka musiała by się toczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Suzu4x4 napisał(a):

w osobówkach mam , w kamperze nie.

ze dwa razy mi zadziałał , można stracić zęby .

nie pamiętam dokładnie bo już dawno  czytałem instrukcję ale z tego co pamiętam to u mnie powyżej 60 km/h  hamulec antykolizyjny nie działa na statyczne obiekty czyli w przypadku jazdy autostradowej i  stojącej ciężarówki system  by nie zadziałał, ciężarówka musiała by się toczyć.

Niestety przeważnie jest tak, jak piszesz. Nie do końca uchroni przed najechaniem na koniec korka albo stojącą przeszkodę.

Przegoniłem przez ostatnie parę dni traski po 500 km, i w dzień, i w nocy, niestety paskudnie nużąca jazda. Nie dość że ciemno, deszcz, deszcz ze śniegiem, tuman rozpylonej wody. Dawno się tak nie umęczyłem. Już po godzinie jazdy czas reakcji paskudnie poniżej krytyki, a na coś zupełnie niespodziewanego, np stojąca na pasie ruchu nieoświetlona naczepa, to już w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, peja76 napisał(a):

A ja mam CB i sobie nie wyobrażam nie mieć tym bardziej w kamperku, zawsze krzyczą już parę dziesiąt kilometrów przed że coś na drodze się wydarzyło a na drodze S/A tym bardziej.

Mam CB

Ale raczej używam jak jadę z kimś... przynajmniej ja zauważyłem, że większość gada tak z nudów, a najczęściej jest cisza...I nagle ryknie z głośnika...czy nie ma gdzieś miśków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuć bliskim ..

Straszna tragedia ..

[ * ] 

 

 

Dodam tylko , iż w lipcu 2022 był wypadek pod Miedzyrzeczem w ktorym zginęła młoda ok. 40-letnia kobieta

(jadąca autem osobowym)  również winowajcą - jak i w tym przypadku - było auto ciężarowe

należące do US ARMY , z którego spadł kontener (żle zabezpieczony towar)

nasuwa mi się pytanie jak tamta sprawa się zakończyła ? 

wiadomo wojsko więc marne szanse / czyt. znikome / aby pociągnąć ich do 100% odpowiedzialności.. przykre ale prawdziwe (...)

 

Edytowane przez MARGARET78 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał(a):

w osobówkach mam , w kamperze nie.

ze dwa razy mi zadziałał , można stracić zęby .

nie pamiętam dokładnie bo już dawno  czytałem instrukcję ale z tego co pamiętam to u mnie powyżej 60 km/h  hamulec antykolizyjny nie działa na statyczne obiekty czyli w przypadku jazdy autostradowej i  stojącej ciężarówki system  by nie zadziałał, ciężarówka musiała by się toczyć.

W osobówkach...

Zahamować auto ok, chociaż też właśnie są jakieś ograniczenia prędkości...

Dla pojazdów cięższych...fizyka działa... I o ile osobówka np z 60 to ciężarówka/dostawczak pewnie max 30-40km/h?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna tak patrzę na te zdjęcia i nigdzie nie widać szczały/pachołków, gdzie była obsługa S3, wszyscy jadą na tych amerykanów i rozumiem ich rozgoryczenie ale pytam się jeszcze raz gdzie była obsługa, ponoć sprzęt stał tam już prawie 2h, jak auto stanie na pasie awaryjnym zaraz są a tu co się stało? Czy obsługa S3 nie jest współwinna tej tragedii :hmm:

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po A1 kiedyś walała sie półpaleta (60*80xok. 15 cm, prawie 15 kg wagi). Każdy cudował, omijał (albo i nie, bo była już troche zmaltretowana) i jechał dalej. Zadzwoniłem do GDDKiA, pierwsze słyszą. Zawróciłem na najbliższym węźle, i fakt, może 10 minut po fakcie już tam był patrol autostradowy.

Kto wie, czy w ogóle ktokolwiek zawiadomił zarządcę drogi o fakcie. Wojsko ma w d... instytucje cywilne...

Jak to się skończyło u nas? Jak wygląda dalszy ciąg? Proszę:

Łódź. Amerykański żołnierz pobił Polaka. Prokuratura umarza postępowanie. "Sprawa przekazana władzom USA" (gazeta.pl)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Misio napisał(a):

Zahamować auto ok, chociaż też właśnie są jakieś ograniczenia prędkości...

Dla pojazdów cięższych...fizyka działa... I o ile osobówka np z 60 to ciężarówka/dostawczak pewnie max 30-40km/h?

W ciężarówce odległość powiązana jest z prędkością , szybciej jedziesz dalej cię trzyma , jest guziczek do zwiększania lub zmniejszania tej odległości , działać zaczyna tak jak tempomat od 30 lub 40 , np. MAN 0d 30 , DAF od 40 . Awaryjnie hamuje z przysłowiowym piskiem opon , potrafi zahamować nawet jak niczego niema . ogólnie fajne urządzenie , tylko trzeba nauczyć się z tym jeżdzić , Osobiście uwielbiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.